LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Kan je bij 2 herstelde achterstandscoderingen toch een nieuwe hypotheek afsluiten?
We willen een hypotheek met nhg afsluiten. Welke hypotheekverstrekkers houden zich vandaag de dag nog aan de nhg normen? Ik hoor graag van jullie.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

Als je een hypotheek met NHG wilt afsluiten, dan houden alle banken zich aan de NHG-normen. Dat is logisch!

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Dus grote kans dat we wel een hypotheekofferte ontvangen en dat deze word goedgekeurd door de bank?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

WEl ja! gewoon proberen!net uit de schulden en je er meteen weer instorten!

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Schulden waren van mijn partner en zijn ruim 2 jaar geleden al hersteld.

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Weet niemand of de kans er in zit dat je met een herstelde bkr codering een hypotheek kan krijgen?

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door 53078 »

ik heb een collega en die kreeg het voor elkaar om in de schuldsanering een hypotheek te krijgen...
Dus waarom dat jou niet gaat lukken, geen idee. Probeer het gewoon!

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Bij welke bank heeft hij of zij hypotheek gekregen?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

Als je het zeker wilt weten, neem je toch contact op met een hypotheekadviseur? En ja, dat kost geld. Maar dat kost een huis sowieso al...

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Ja het loopt al bij een hypotheekadvies bureau, die meerdere banken/verzekeraars onder zich heeft. Zij gaf aan dat t raar moest lopen wil de bank geen hypotheek verstrekken maar dat we wel een slag om de arm moest houden. We stoppen 25.000 eigen geld in hypotheek nemen dus niet volledig hypotheek af, nemen nhg af, overlijdenrisicoverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering en werkeloosheidsdekking (mijn vriend verloor in het verleden zijn baan waardoor hij in de problemen kwam) en hebben nog potje van 15.000 achter de hand. Er liggen sinds woensdag 3 aanvragen bij 3 verschillende banken nu ff afwachten.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Rense »

Als die aanvragen er al 14 dagen liggen zou ik niet teveel hoop hebben.

Een offerteaanvraag duurt zelden langer dan 7 dagen.

NHG zegt niet zo veel, geldverstrekkers zijn niet verplicht NHG normen te hanteren. Het zijn gewoon de minimale eisen die NHG stelt. Veel geldverstrekkers wijken op dit punt af van NHG en zijn veel strenger dan NHG aangeeft.

Ik zou zo geen aanbieder weten die met 2 herstelde coderingen een hypotheek verstrekt.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

Aha! U hebt de rekening van de adviseur dus goed lopen te spekken door allerlei dure verzekeringen af te sluiten die vrijwel nooit uitkeren! De arbeidsongeschiktheidsverzekering en werkloosheidsdekking geven vaak pas na een jaar thuis en dan nog maar zeer beperkt. Die verzekering staan niet bekend om hun goede uitbetalingsgedrag door de zeer strenge voorwaarden die gehanteerd worden. Wel staan ze bekend om de torenhoge provisies die de adviseur krijgt van de maatschappijen. U bent er dus met suiker en boter ingetuind doordat op uw emoties en ervaringen uit het (recente) verleden ingespeeld is.

Neem een hypotheek die ook betaalbaar is als een van u zonder werk kom te zetten en nog wel ww ontvangt. Stuk veiliger, geeft meer rust en veel goedkoper!

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Bedankt voor de reacties! Zoals het naar uitziet ziet er dus niet rooskleurig uit. Nou ja even afwachten dan maar. Het is nu 3 werkdagen geleden dat aanvraag offertes zijn ingediend. Dus meer dan afwachten zit er niet in helaas.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

En hopelijk kunt u nog kostenloos van die overbodige verzekeringen af!

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Als je je niet verzekert ben je voor helemaal niks gedekt. Overlijdenrisicoverzekering heeft mijn broer ook afgesloten voor zijn hypotheek is zelfs verplicht volgens mij.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

Een overlijdensrisico is inderdaad vaak een voorwaarde die de bank stelt om dat de bank in geval van overlijden zo veel mogelijk geld veilig gesteld wil hebben. En die zijn vaak ook niet zo prijzig en keren in de regel wel uit in geval van overlijden.

De werkloosheidsverzekering en de arbeidsongeschiktheidsverzekering hanteren een wachttijd van in de regel een jaar en keren dan nog maar mondjesmaat uit. De arbeidsongeschiktheidsverzekering zal je naar hun eigen arts sturen die je nog net gezond genoeg verklaart om niet uit te hoeven keren. De werkloosheidsverzekering stelt vaak strengere eisen dan het UWV voor een ww-uitkering.

De verzekeringen (vaak bij Cardiff) zijn dus vooral prijzig, goed voor de adviseur, maar voor de verzekeringnemer een zware teleurstelling.

Trudy1981
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2014 18:55

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door Trudy1981 »

Ik dek me toch liever voor de zekerheid in. Mochten ze niet uitkeren in het geval als ik arbeidsongeschikt raak of werkeloos schakel ik wel mijn rechtsbijstandsverzekering in of bel wel naar radar/kassa.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door marcel75 »

Wel ja! Dan nog de rechtsbijstand inschakelen en/of consumentenprogramma inschakelen.....lees toch eerst eens de polisvoorwaarden en lees vooral op internet wat er al gezegd is over dit soort verzekeringen. Er zijn al de nodige items geweest bij kassa en radar over deze verzekeringen. Zeker met verzekeringen moet je nooit blind afgaan op wat je hypotheekadviseur je verteld. Maar doe vooral met dit advies wat je wil: in de wind slaan of aannemen. Maar niet later de rechtsbijstandverzekering inschakelen en mijn premie opsouperen omdat jij een geschil denkt te hebben dat bij voorbaat kansloos is en een gevolg is van niet goed lezen en je niet inlezen.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door 47712 »

Trudy ik begrijp je wel je wilt te veel zekerheden hebben in dit leven. De enige zekerheid is...dat we allemaal gaan hemelen. Betaal niet te veel aan die zakkenvullende verzekeraars. Hoop dat je een hypotheek krijgt.

stofzuigertje

Re: 2 Herstelde BKR codering toch een hypotheek?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik hoop dat die verzekeringen nog niet ingaan maar onder voorbehoud van verlenen Hypotheek zijn afgesloten?
Zonder Hypo of huis betaal je namelijk voor niets.

Maar waarom niet een plaatselijke bank?

Een Rabo, ING of Amro kan als ze vooraf weten dat je deze Codering had en waarom,
dan zeggen ze eerlijk of je een kans maakte en je hebt dan wel niet de goedkoopste maar
wel gelijk voor het invullen na gesprek reeds zekerheid of je een kans maakte en wat de kosten zijn.

Wat betaal je deze adviseur als het niet lukt?
Steeds meer mensen moeten nu een adviseur betalen voor een mislukte afgewezen Hypotheek!

Gesloten