LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgangsrecht hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
henk en ingrid
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2015 11:19

Overgangsrecht hypotheek

Ongelezen bericht door henk en ingrid »

Wij staan op t punt om een nieuwbouwhuis te kopen. In het voorlopig koopcontract staan opschortende voorwaarde voor de begin van de bouw tot 31 jan 2016. Nu verloopt mijn overgangsrecht per einde jaar, ik wil kn huis deels aflosvrij financieren. Er zijn nog enkele vergunningen welke nog niet zijn verleend door de gemeente, het is echter zeer aannemelijk dat deze vergunningen verstrekt worden. Om sowieso gebruik te maken van t overgangsrecht hebben we voorgesteld om alvast de grond te kopen. Hierbij worden we voor einde jaar eigenaar van grond en kunnen we passeren bij de makelaar dit jaar nog.Zowel de bank als projectontwikkelaar zijn bereidwillig hieraan mee te werken. Nu wil ik in het voorlopig koopcontract een clausule opnemen dat wanneer per 1 mei 2016 de vergunningen niet zijn verstrekt de projectontwikkelaar de grond van me terugkoopt. Op deze manier draag ik allen het risico van rente lasten over deze periode. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe dit te formuleren in t voorlopig koopcontract. Alvast dank,

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Overgangsrecht hypotheek

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste Henk en Ingrid,

Is de prijs van de grond 50% va de totale investering?

Is de huidige aflossingsvrije gedeelte meer of minder dan 50%van de totale investering?

Kunnen jullie e.e.a. even cijfermatig onderbouwen?

OP welke datum is de voormalig Eigen Woningschuld notarieel afgelost en wat was toen het aflossingsvrije gedeelte?

Gesloten