LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Anne-Jasmijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 14:40

Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door Anne-Jasmijn »

Mijn rentevaste periode loopt over ruim een maand af.
MoneYou heeft mij -2 maand geleden- een rente-aanbod gedaan waar ik niet blij van werd omdat de rentes in de markt een stuk lager liggen.
Op mijn vraag waarom ik als bestaande klant meer moet betalen dan de huidige rente-tarieven op hun eigen site, komt van de 'klantenservice' niet bepaald een klantvriendelijk antwoord.
'Wij doen slechts éénmaal een aanbod..' Niks meedenken (dat was een andere bank, ik weet het.. :D ) of een advies. Take it or leave it..
Ik heb een (relatief) lage aflossingsvrije hypotheek.
Wat kan ik doen om de huidige lagere rente te krijgen? Misschien 'variabel' kiezen? En op een later moment weer vastzetten?
MoneYou gaf (in februari) voor variabel een rente percentage van 2.4 % af, ook deze is nu veel lager.
Ik neem aan dat ze dit percentage wel aan zullen passen aan de markt op dat moment? Het is toch een VARIABELE rente??

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Ik zie dat Moneyou een rente opslag hanteert van 0,20% voor aflossingsvrije hypotheken.
Verder is er niet zoveel mis met de tarieven, redelijk scherp in de markt. Switchen lijkt me dan op het oog geen zin te hebben, geef eens wat meer details. Hoogte hypotheek t.o.v. waarde woonhuis, welk tarief word je geboden?

Trouwens deze discussie was er vrij recent ook al. viewtopic.php?f=72&t=162897&p=2254693&h ... u#p2254693

Anne-Jasmijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 14:40

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door Anne-Jasmijn »

De tarieven die MoneYou online aanbiedt kunnen best 'scherp in de markt' zijn.. echter het aanbod wat men aan bestaande klanten doet is dat niet.
Het aanbod wat ik krijg voor 10 jr vast is 2.4% (aanbod dus gedaan in februari, valt niet aan te tornen..)
Online zie ik 10 jr voor 1.79 % . Waarschijnlijk wordt dit voor aflossingsvrij dan 1.99%

Het gaat om een hypotheek van ong. 100.000 bij een woningwaarde van ruim 350.000, dus van een risico is geen sprake. Ik begrijp dan ook niet waarom aflossingsvrij (in mijn geval) 0,2% duurder moet zijn.

Waar het mij vooral om gaat is waarom bestaande klanten hogere rentes moeten betalen bij verlenging, dan de percentages waar ze mee naar buiten treden (voor nieuwe klanten).
Dit soort praktijken was de reden waarom ik mijn hypotheek bij de RABOBANK heb opgepakt jaren geleden.

Als variabele rente willen ze óók graag 2.4% per 1 juni. Dit is dus hetzelfde als het 10 jr vast aanbod..
Online zie ik dat deze nu 2% bedraagt (bij MoneYou). Elders 1.6%.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door jonis »

Anne-Jasmijn schreef:De tarieven die MoneYou online aanbiedt kunnen best 'scherp in de markt' zijn.. echter het aanbod wat men aan bestaande klanten doet is dat niet.
Het aanbod wat ik krijg voor 10 jr vast is 2.4% (aanbod dus gedaan in februari, valt niet aan te tornen..)
Online zie ik 10 jr voor 1.79 % . Waarschijnlijk wordt dit voor aflossingsvrij dan 1.99%

Het gaat om een hypotheek van ong. 100.000 bij een woningwaarde van ruim 350.000, dus van een risico is geen sprake. Ik begrijp dan ook niet waarom aflossingsvrij (in mijn geval) 0,2% duurder moet zijn.

Waar het mij vooral om gaat is waarom bestaande klanten hogere rentes moeten betalen bij verlenging, dan de percentages waar ze mee naar buiten treden (voor nieuwe klanten).
Dit soort praktijken was de reden waarom ik mijn hypotheek bij de RABOBANK heb opgepakt jaren geleden.


Als variabele rente willen ze óók graag 2.4% per 1 juni. Dit is dus hetzelfde als het 10 jr vast aanbod..
Online zie ik dat deze nu 2% bedraagt (bij MoneYou). Elders 1.6%.

Waar het om gaat is dat zij wettelijk verplicht zijn om ruim van te voren je een aanbod te doen (wettelijk minimaal 3 maanden)....dit aanbod is gelijk voor iedereen (nieuw en bestaande klanten) in de gelijke situatie en geldt voor dat moment. Afhankelijk van de hypotheek die je hebt afgesloten kan daar nog bijkomen dat mogelijk bij verder zakken van de rente ook dat lager tarief geldt, maar dan staat dat ook bij het verlengingsvoorstel.....daar had je dus niet voor bij de Rabobank voor hoeven weg te gaan. Ik krijg bij de Rabo met mijn hypotheek gewoon het laagste tarief wat op dat moment van aflopen rentevast periode geldt....dwz of verlengingsvoorstel of wat online staat op moment van aflopen , dus de laagste van de 2.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door SJZ »

De tarieven die MoneYou online aanbiedt kunnen best 'scherp in de markt' zijn.. echter het aanbod wat men aan bestaande klanten doet is dat niet.
Online is Moneyou dus wel scherp?
Online zie ik 10 jr voor 1.79 % . Waarschijnlijk wordt dit voor aflossingsvrij dan 1.99%
En concurrenten zijn ONLINE dus ook wel scherp? Tja ...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door kweenie »

Moneyou heeft in het verleden diverse hypotheekvarianten gehad, met soms betere en soms slechtere voorwaarden. Verschillen kunnen onder andere zitten in de duur van hoe lang de offerte geldig is en in de vraag of rentedalingen na de offerrte nog worden meegenomen of niet. Maar er kunnen nog veel meer voorwaarden zijn die verschillen tussen de varianten.

Bij 'betere' voorwaarden hoort in het algemeen een iets hoger rentetarief dan bij 'slechtere' voorwaarden. Dat zie je ook bij andere banken, dit is dus niet specifiek voor Moneyou. Je kunt/moet daarom voor de juiste hypotheekrente-tabel ook de juiste hypothekvariant kiezen.

Wat je mogelijk nog wel kunt doen is kijken of de verhouding tussen de schuld en de waarde van de woning misschien is gedaald. In dat geval kan het zijn dat je in een goedkopere kolom kunt vallen. Anders zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op een andere geldverstrekker of naar een andere hypotheek, met andere voorwaarden, binnen Moneyou. Maar dat gaat wel met kosten gepaard.

Anne-Jasmijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 14:40

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door Anne-Jasmijn »

SJZ schreef:
De tarieven die MoneYou online aanbiedt kunnen best 'scherp in de markt' zijn.. echter het aanbod wat men aan bestaande klanten doet is dat niet.
Online is Moneyou dus wel scherp?
Online zie ik 10 jr voor 1.79 % . Waarschijnlijk wordt dit voor aflossingsvrij dan 1.99%
En concurrenten zijn ONLINE dus ook wel scherp? Tja ...
die 1.79/1.99% voor 10 jaar is niet van een concurrent, maar zijn de tarieven van MONEYOU op dit moment.

Met 'tja...' bedoel je??

Anne-Jasmijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 14:40

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door Anne-Jasmijn »

kweenie schreef:Moneyou heeft in het verleden diverse hypotheekvarianten gehad, met soms betere en soms slechtere voorwaarden. Verschillen kunnen onder andere zitten in de duur van hoe lang de offerte geldig is en in de vraag of rentedalingen na de offerrte nog worden meegenomen of niet. Maar er kunnen nog veel meer voorwaarden zijn die verschillen tussen de varianten.

Bij 'betere' voorwaarden hoort in het algemeen een iets hoger rentetarief dan bij 'slechtere' voorwaarden. Dat zie je ook bij andere banken, dit is dus niet specifiek voor Moneyou. Je kunt/moet daarom voor de juiste hypotheekrente-tabel ook de juiste hypothekvariant kiezen.

Wat je mogelijk nog wel kunt doen is kijken of de verhouding tussen de schuld en de waarde van de woning misschien is gedaald. In dat geval kan het zijn dat je in een goedkopere kolom kunt vallen. Anders zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op een andere geldverstrekker of naar een andere hypotheek, met andere voorwaarden, binnen Moneyou. Maar dat gaat wel met kosten gepaard.
Bij MONEYOU worden rentedalingen dus niet meegenomen.
Men doet 3,5 maand van te voren een rente-aanbod, en dat is het.
Zelfs als ik per 1 juni voor variabel kies, bepaalt men dat tarief 3,5 maand van te voren
(voor de 1e maand natuurlijk dan alleen)

Er is geen mogelijkheid tot discussie/onderhandelen bij deze ABN AMRO dochter.
Dat was 10 jaar geleden heel anders.

Maar ik ben inderdaad vrij om te gaan waar ik wil, en het is er een mooie tijd voor! :D
Bedankt voor jouw reactie Kweenie!

angel1978
Berichten: 10958
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door angel1978 »

Anne-Jasmijn schreef:
kweenie schreef:Moneyou heeft in het verleden diverse hypotheekvarianten gehad, met soms betere en soms slechtere voorwaarden. Verschillen kunnen onder andere zitten in de duur van hoe lang de offerte geldig is en in de vraag of rentedalingen na de offerrte nog worden meegenomen of niet. Maar er kunnen nog veel meer voorwaarden zijn die verschillen tussen de varianten.

Bij 'betere' voorwaarden hoort in het algemeen een iets hoger rentetarief dan bij 'slechtere' voorwaarden. Dat zie je ook bij andere banken, dit is dus niet specifiek voor Moneyou. Je kunt/moet daarom voor de juiste hypotheekrente-tabel ook de juiste hypothekvariant kiezen.

Wat je mogelijk nog wel kunt doen is kijken of de verhouding tussen de schuld en de waarde van de woning misschien is gedaald. In dat geval kan het zijn dat je in een goedkopere kolom kunt vallen. Anders zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op een andere geldverstrekker of naar een andere hypotheek, met andere voorwaarden, binnen Moneyou. Maar dat gaat wel met kosten gepaard.
Bij MONEYOU worden rentedalingen dus niet meegenomen.
Men doet 3,5 maand van te voren een rente-aanbod, en dat is het.
Zelfs als ik per 1 juni voor variabel kies, bepaalt men dat tarief 3,5 maand van te voren
(voor de 1e maand natuurlijk dan alleen)

Er is geen mogelijkheid tot discussie/onderhandelen bij deze ABN AMRO dochter.
Dat was 10 jaar geleden heel anders.

Maar ik ben inderdaad vrij om te gaan waar ik wil, en het is er een mooie tijd voor! :D
Bedankt voor jouw reactie Kweenie!
Of rentedalingen worden meegenomen is mede afhankelijk van het soort hypotheek dat je hebt afgesloten. Omdat je daar geen uitspraak over doet, is dit erg lastig in te schatten. Ook het rentepercentage is hiervan afhankelijk net als het aanbod dat je zult hebben gehad.

Onderhandelen over het rentepercentage is bijna nergens meer mogelijk. Alles moet transparant en dus worden al deze percentages op het internet gepubliceerd. Dat is dan ook het percentage dat je krijgt. Hierover discussieren is dan niet meer mogelijk.

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Rente-aanbod MONEYOU bestaande klant

Ongelezen bericht door Arnoud »

Je kan gewoon variabel nemen. Indien dat niet door de voorwaarden wordt geblokkeerd.
Daarna zet je de hypotheek als nog vast.
Let wel dat bij elke wijziging van een aflossingschema / rente soms kosten in rekening worden gebracht door Banken.
Maar je krijgt dan wel de rente die op dat moment staat

Gesloten