LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door kweenie »

Scherp!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie,
Zie vorige bladzijde, het verhaal van een vraag, een antwoord klopt nagenoeg. Destijds was de rente van GMAc zeer aantrekkelijk. Enige jaren daarna, zo ongeveer met de financiele crisis, werd in de US al duidelijk dat Nederlandse hypotheken enorm risicovolle beleggingen zijn. Dus is GMAc ermee gestopt en ging het over naar Stater. En is de rente zoals daar aangegeven wordt niet meegedaald. Enige tijd later ging dat dan in mijn geval naar CMIS over. Met Stater heb ik nu niets meer van doen, CMIS bepaalt nu de rentetarieven. En die zijn ruim twee procent hoger dan de meest aantrekkelijke aanbieders op dit moment.

Net als dat ik slachtoffer was van Aegon’s misdadige woekerpolissen, ben jij slachtoffer van misdrijf door NN/Westland Utrecht gemaakt, en dan is het gewoon portefeuille doorverkopen en jou gewoon uitzuigen.

Als je hypotheek wilt oversluiten naar een andere geldverstrekker, dient de nieuwe hypotheek wel voor een groot deel of helemaal annuitair gefinancierd, en in hoeverre je hypotheek onder water mag staan, valt ook nog te bezien. Ik weet niet wat haalbaar is.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hoi Felix, ik word idd gedwongen om over te sluiten door WU (= ING), maar Stater voert gewoon het beleid uit van WU.
- Naast oversluit kosten, zal ik ook verplicht worden een deel af te lossen, maar dat was ik met inperking van aftrek toch van plan.

Gelukkig is einde rentevast periode in zicht en bij ik nog niet klaar met WU (B&E en tussenpersoon).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door kweenie »

Komt er in het kort op neer dat hogere rente geen gevolg is van de overdracht naar Stater, maar dat het wel de zelfde aanleiding heeft: de geldverstrekker wil zich uit de markt terugtrekken. Daarom gaan ze de dienstverlening uitbesteden en bieden ze onaantrekkelijke verlengrentes.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

Felix, Stater is toch alleen maar de beheerder? Jij doet het voorkomen alsof Stater hypotheekverstrekker is.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:Komt er in het kort op neer dat hogere rente geen gevolg is van de overdracht naar Stater, maar dat het wel de zelfde aanleiding heeft: de geldverstrekker wil zich uit de markt terugtrekken. Daarom gaan ze de dienstverlening uitbesteden en bieden ze onaantrekkelijke verlengrentes.
Bij ons net zo; blijkbaar (m.i. goed) personeelsbeleid: niet enkele medewerkers zich laten bezighouden met een product, waarmee wordt gestopt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie Joepie schreef:Hoi Felix, ik word idd gedwongen om over te sluiten door WU (= ING), maar Stater voert gewoon het beleid uit van WU.
- Naast oversluit kosten, zal ik ook verplicht worden een deel af te lossen, maar dat was ik met inperking van aftrek toch van plan.

Gelukkig is einde rentevast periode in zicht en bij ik nog niet klaar met WU (B&E en tussenpersoon).
Joepie,

Als ik het dus goed begrijp, hebben ze je misleid tot een zeer slechte beleggingshypotheek met een bar slecht beleggingsproduct met verborgen kosten, en nu wil de bank die hypotheek zelf niet meer, en van je af?

Gewoon klacht indienen bij de uitvoerder, dan klacht aanmelden bij het KiFiD.
Lees eerst even de voorschriften van de AFM hoe dit het beste gaat :D

https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ni ... -consument
en https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/th ... nprocedure

Klacht vooral zakelijk formuleren (let op: geen grof taalgebruik !) en de geschiedenis van gebeurtenissen samenvatten :mrgreen:
Stuur meteen een afschrift aan de toezichthouders, deze ontvangen graag afschriften van klachten om beter toezicht te kunnen houden op de werking van de financiele “dienstverlening”.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Stap 1 voor de klachtprocedure: Snor effe je paspoort op en ga naar de locale politie met de melding dat je aangifte wilt doen van strafbare feiten. Neem de concept-klacht aan het KiFiD mee, daar maken ze foto’s van en dan verwijzen ze je door naar het KiFiD.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Stap 2: Gebruik vanaf heden altijd een passend disclaimer om aansprakelijkheidsclaims te voorkomen en aansprakelijk te kunnen stellen op basis van schending van de privacy. De AFM heeft ook een dergelijk disclaimer, maar de inhoud ervan is net niet helemaal juist.

De informatie verzonden met dit e-mailbericht is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n), de beklaagde en de (overheids)instanties gerechtigd deze informatie te ontvangen (Ministerie van Financiën, Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Parlement, AFM, DNB, ECB, KiFiD, of de Openbaar Aanklager). Verspreiding van deze informatie aan anderen is uitdrukkelijk (nog) niet toegestaan zonder expliciete toestemming. Indien u als niet-geadresseerde dit bericht ontvangt, wordt u vriendelijk verzocht direct de oorspronkelijke afzender hierover te informeren en het bericht te vernietigen. Ongeoorloofd gebruik van informatie door onbevoegden, openbaarmaking of vermenigvuldiging is verboden en kan leiden tot aansprakelijkheid. De afzender is niet aansprakelijk wanneer informatie in deze e-mail niet correct, onvolledig of niet tijdig overkomt.

The information contained in this email message is confidential and exclusively intended for the addressee(s), the accused and legal entities entitled to receive this information (Ministry of Finance, Ministry of Social Affairs, Parliament, AFM, DNB, ECB, KiFiD, Dutch Legal Prosecutor). Dissimination of this information to other entities is explicitly not (yet) allowed without explicit consent. If you have received this message without being the addressee, you are kindly requested to inform the original sender immediately and to destroy the message. Unauthorized use of the information by unauthorised persons or disclosure or reproduction of such information is prohibited and may lead to liability. The sender will not be held liable if information in this email is transmitted incorrectly or incompletely or if it is not transmitted on time.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tip: als melder bij de AFM krijg je de mogelijkheid mee te doen aan het consumentenpanel van de AFM, dan kun je middels vragen en onderzoeken je mening kenbaar maken. In het consumentenpanel zit ook een niet-openbaar forum waarin je naar hartenlust input kunt leveren en meediscussieren over allerhande onderwerpen. Als getrouw melder bij de AFM krijg je ook privileges, zoals het zonder moderatie mogen plaatsen van berichten. :D

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Stap 3: Doe de “dienstverlener” een zakelijk voorstel, zie tips van de AFM. Zo ik de tips van de AFM begrijp, kun je bijvoorbeeld voorstellen een schadevergoeding van 100.000 euro te doen betalen (onderbouw dit wel) en vriendelijk verzoeken het dossier daar te stoppen waar de zon nooit schijnt (let op: geen grof taalgebruik dus niet specificeren waar). Als ze hier niet mee akkoord willen gaan, laat je gewoon de KiFiD procedure doorlopen, immers de gedane aangifte bij de politie kan niet worden teruggenomen en het is niet mogelijk dat je geen schadevergoeding krijgt toegewezen (anders is het KiFiD medeplichtig aan misdrijf).

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tip: steek er niet te veel tijd, in, zo af en toe wat uurtjes in het weekend. En vergeet niet tijdens het schrijven van de brieven een leuk achtergrondmuziekje op te zetten, via youtube. Dit werkt rustgevend en ontspannend, met als effect dat de formulering van de klacht milder wordt en daarmee veel effectiever wordt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Tip 5: Beuk niet in op het KiFiD zoals Claimconcept doet. Blijf altijd vriendelijk en vraag gewoon of ze een verklaring bij de gang van zaken kunnen geven. Bijgaand zoals je dat doet.

---------- Oorspronkelijk bericht ----------
Van: Felix/xxxxx Beijer <[email protected]>
Aan: consumenten <[email protected]>
Datum: 25 februari 2017 om 16:22
Onderwerp: uw brief dd 24 februari dossiernummer 17.00349
Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Kantoren Stichthage
Koningin Julianaplein 10
2595 AA Den Haag
Per mail [email protected]
Ter attentie van mevrouw xxxxxx
Haler, 25 februari 2017
betreft: uw brief dd 24 februari dossiernummer 17.00349
Geacht Klachteninstituut,
Heden ontving ik uw brief waarin wordt aangegeven dat mijn klacht op dit moment niet kan worden behandeld vanwege artikel 9.2 sub k van het Reglement Ombudsman en Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, omdat het feitelijk onderzoek dat nodig is voor de beoordeling van de klacht zo tijdrovend of complex zou zijn dat de klacht zich niet zou lenen voor behandeling door het KiFiD.
Vooralsnog begrijp ik hier niets van. Ik ben ook zeer verbaasd over, en teleurgesteld in, de inhoud van uw schrijven. De argumentatie van KiFiD ervaar ik als onprettig.
[2 bladzijden waarin geschiedenis en vreemde gebeurtenissen bij KiFiD worden samengevat]
Zodoende wil ik KiFiD verzoeken of KiFiD wellicht meer duidelijkheid kan verschaffen in deze gang van zaken?
Ik wil u hierbij vriendelijk verzoeken voortvarender medewerking te verlenen aan de spoedige behandeling van dit horror-dossier, dit om de door mij en mijn vrouw te lijden schade te beperken. Mocht voortvarende medewerking uitblijven, zal ik mij helaas genoodzaakt zien andere maatregelen te nemen. Alvast dus mijn dank voor uw medewerking in dezen.

Met vriendelijke groet, Dr. Felix Beijer

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk Joepie,

Zoals je ziet, heb ik naast opleiding in het doen van gedegen onderzoek (waaronder meetkunde en curvefitten) ook opleiding genoten in respectvol en effectief communiceren. Eveneens heb ik opleiding in het werken onder een kwaliteitssysteem (C-GMP, hetgeen in de praktijk neerkomt op Creeert Grote Massa’s Papier).

Er is mij inmiddels door KiFiD response toegezegd, ik wacht nog een paar weken geduldig af en geniet van het mooie weer.

Het leuke van internet is dat je met google heel veel informatie kunt vinden. Google mijn naam maar eens, eenmaal raden waarom ik geen linked-in account heb (i.t.t. de secretarissen bij KiFiD). Nu willen linked-in accounts wel eens niet bijgewerkt zijn met betrekking tot de huidige werkgever. Conform reglement KiFiD gaan we meteen door naar de Geschillencommissie omdat er geen Ombudsman is, en er ook te weinig secretarissen zijn (zie de vacatures die KiFiD heeft uitstaan).

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

felixbeijer schreef: Zoals je ziet, heb ik naast opleiding in het doen van gedegen onderzoek (waaronder meetkunde en curvefitten) ook opleiding genoten in respectvol en effectief communiceren.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: waarom merk ik daar dan niets van?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk Joepie,
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ni ... genda-2017
AFM gaat toezicht verscherpen en beter maken :D

Naast verbeterde pensioencommunicatie en –advies, en toezicht op accountants, is een van de speerpunten van het toezicht is dat de aflossingsvrije hypotheek wordt afgelost.
Dus de te nemen actie is gewoon: claimen die vergoeding! (om op je hypotheek af te lossen) :mrgreen:

Helaas is, in tegenstelling tot wat de AFM en DNB aangeven, de voortdurend lage rente niet het grootste probleem op de financiële markten. Het grootste risico is juist het stijgen van de rente: immers dan klapt het systeem en verdampt de waarde van alle beleggingspolissen.
Nu kan ik alvast kenbaar maken dat dit op enige termijn gaat geschieden, de historie leert dat dit in het verleden ook bij herhaaldelijke herhaling zo is gegaan. Het is alleen niet te voorspellen wanneer…….

Afgaande op de informatie in de jaarrekeningen van een niet nader te noemen bedrijf, zal de ECB op enige termijn een lening van ongeveer 330 miljard moeten gaan verschaffen. Dat zal leiden tot een enorme rentestijging en hyperinflatie. Ook op juistheid van accountantsverklaringen gaat de AFM toezien. :D

Kun je je nog herinneren dat NN aanbood om het risico van de beleggingen af te bouwen door naar einddatum steeds minder risicovol te gaan beleggen In obligaties (lifecycleprincipe)? Lees nu dit eens: http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... s-10193173

Dus ga ervoor. Ik steek een kaarsje aan en wacht op de KNAL.

PS: Ruis op dit forum kun je beter negeren, kennelijk verschil in referentiekader. Sommige mensen zien klagen kennelijk als slechte communicatie en laten zich liever nemen door die totaal incapabele, verrotte en zieke financiële sector in dit land.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door kweenie »

felixbeijer schreef:PS: Ruis op dit forum kun je beter negeren
Goed punt.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hoi Felix,

Dank voor advies, ga ik met Claimconcept bespreken.

In mijn ogen trouwens een zeer eerlijke man en in zijn algemene communicatie naar Kifid toe typisch ook meer dan redelijk.

Wat is trouwens het doel van de melding bij AFM? Wat mag ik in jouw ogen van AFM verwachten? Heeft dat invloed op hoe Kifid een klacht behandelt? Wantrouw jij Kifid en vertrouw jij AFM?

Groetjes,

Joep

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

kweenie schreef:Komt er in het kort op neer dat hogere rente geen gevolg is van de overdracht naar Stater, maar dat het wel de zelfde aanleiding heeft: de geldverstrekker wil zich uit de markt terugtrekken. Daarom gaan ze de dienstverlening uitbesteden en bieden ze onaantrekkelijke verlengrentes.
En wat kan je daar als consument aan doen op een derde van de looptijd van een product met relatief hoge (gedeeltelijk verborgen) aanschafkosten (en dus niet blijkt te voldoen)?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie Joepie schreef:Hoi Felix,

Wat is trouwens het doel van de melding bij AFM? Wat mag ik in jouw ogen van AFM verwachten? Heeft dat invloed op hoe Kifid een klacht behandelt? Wantrouw jij Kifid en vertrouw jij AFM?

Groetjes,

Joep
Wat ik hier op dit forum zie geeft zwaar te denken (doch vind ik uitermate vermakelijk). :lol:
Maar als wetenschapper prefereer ik pas conclusies te trekken op basis van vaststaande feiten.
Ik stap ze dus met vertrouwen tegemoet, doch als blijkt dat ze me proberen te tillen, dan gaat ie er vol in.
AFM is voor het algemeen belang, KiFiD is voor individueel (doch na publicatie uitspraak ook algemeen).

Gesloten