LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek krijgen vanuit bijstand

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
stofzuigertje

Re: hypotheek krijgen vanuit bijstand

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er was eens......

Ja, iemand kocht ooit een zwaar verwaarloosde vakantie park waar gedogen naar legaal wonen is gegaan...
Die waren toen goedkoop maar nu betaal je al meer dan €50.000,- voor een leeg kaveltje met parklasten!

De enkele waar je permanent mag wonen en inschrijven zijn zeer schaars en de caravans worden bungalows en niet voor deze prijs leverbaar.
Dat vele daar al jarenlang wonen en gedoogd worden wegens woning tekort en de gemeente niet handhavend optreed.

De Topic starter heeft nu Legale woning en als iemand anders voor hem/haar iets wil kopen mag dat en dan verhuren.
Maar permanent daar is vrijwel zeker niet toegestaan, gedogen is niet levenslang dus niet doen.

Ik ga ook niet voor 7 Bitcoins deze kopen en door verhuren, Ik lees niet waar en hoeveel de park kosten zijn en is de prijs regelmatig aangepast?
Een luxe park met vrijstaande villa's die nu caravan vrij is met Midget Golf baan en Overdek bare zwembad met schuifdak is niet echt voordelig!
Met de in 2018 tarieven toch €3950,- per jaar of €329,17 per maand!

Ze zijn er dus wel maar of je zonder enige subsidie alleen al een kale kavel kunt betalen... kamperen?
Voor €50.000,- zul je een Chalet kopen die matig geïsoleerd is met park kosten.
Geen huursubsidie en niet legaal wonen.... en onverkoopbaar, vaak is het voor €30.000,- over te nemen als je meer als jaartje te koop staat!
Of zal ik dan een gratis online cursus Pools voor beginners aanbieden om met je nieuwe buren te kunnen praten?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hypotheek krijgen vanuit bijstand

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
maxlion schreef:
thecure schreef:Maar ik neem aan dat die burn-out toch niet permanent is? is er helemaal geen kans om weer een keer aan het werk te gaan?
Je kan wel zeggen dat het erg uitzichtloos is, maar soms ligt er ook wel wat aan de eigen instelling.
burn-out is weg, depressie blijft en ik heb een chronische ziekte die lupus LE heet, 50 procent werk in de week is nog te doen en wil ik ook graag, maar een volledige werkweek niet meer, vandaar uitzichtloos.
Met termen als "uitzichtloos" en de teneur van je eerste post, denk ik dat er op persoonlijk/psychisch vlak nog wel wat te winnen valt. Bijvoorbeeld het leren accepteren van het feit dat een koopwoning voor jou niet weggelegd is.
Klopt. Je moet onderscheid maken tussen 'herstel' en 'beter worden'. 'Beter worden' zit er misschien niet meer in. Maar 'herstel' betekent dus dat je ondanks je beperkingen een zinvol leven kunt leiden. En dat betekent onder andere een stuk acceptatie.

Ik ben zelf ook niet altijd even blij dat ik nooit een woning heb kunnen kopen. Lijkt me heerlijk, een eigen woning, helemaal van mezelf. Het zou me het gevoel geven dat ik in materieel opzicht toch iets bereikt heb, dat ik in mijn eigen woonbehoefte kan voorzien. Het liefste zou ik ook een chaletje kopen op een park, lijkt me heerlijk. Lekker in de bossen, lekker rustig, en toch mensen om je heen, terwijl het vergeleken met een 'echte' woning nog betaalbaar is. En toch van mezelf. Maar het zit er gewoon niet in. Soms steekt het inderdaad wel. Maar er zijn genoeg andere dingen die je kunt doen om optimaal van het leven te genieten. Over eigen woningen, waar dan ook, moet ik maar niet teveel nadenken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: hypotheek krijgen vanuit bijstand

Ongelezen bericht door scontra »

maxlion schreef:waarom is het niet mogelijk een chalet of bungalow aan te schaffen vanuit de bijstand, dit terwijl een hypotheek van dat bedrag lager ligt dan het huren in de sociale huursector?
maar 50.000 voor een chalet/bungalow kost aan hypotheek ca. 250 euro p/maand. komen andere kosten bij zoals parkkosten, onderhoud, verzekeringen.

waarom kan ik geen geld lenen zodat ik voordeliger kan wonen en wat uiteindelijk ook nog gezonder is voor mij?
Een bijstandsuitkering is er voor om iemand te helpen in zijn/haar eerste levensbehoefte en wordt gefinancierd uit gemeenschapsgeld.
Gemeenschapsgeld wordt niet gegeven om er een woning/chalet/caravan mee te financieren en om daarmee een eigen vermogen op te bouwen. Een hypotheekverstrekker zal alleen een geldelijke lening verstrekken aan hen die een voldoende eigen inkomen genereren, bijv. uit arbeid.
Een bijkomend gegeven is dat er meestentijds niet permanent op een bungalow park mag worden gewoond.
Er zal u weinig resten dan blijven aandringen bij de woningbouwvereniging om u een andere woning toe te wijzen.

Gesloten