LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikbenfrits.nl

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door scontra »

Beste panelleden,

Ik zoek gebruikerservaringen over ikbenfrits.nl.
Ik kwam deze site op mijn zoektocht naar hypotheekverstrekkers tegen en ben zeer benieuwd of er onder de alhier deelnemende panelleden persoonlijke ervaring(en) is / zijn met deze aanbieder.

Vriendelijke groet, scontra
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2017 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zelf geen ervaring mee. Maar lachwekkend is Frits wel. Alles in de 'ik' vorm geschreven en vooral melden waarom 'ik' zo geweldig ben. Geen achtergrond in de financiële sector en een mailadres om tranen van het lachen te krijgen: [email protected]

Voor mij reden genoeg om dit niet serieus te noemen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Die website lijkt wel een grap inderdaad. Ik zou er mijlen ver van weg blijven.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door Shine »

Niets mis met deze website. Kun je prima mee in zee gaan.
Een van de personen van deze website is Michiel Lensink, die inmiddels verschillende keren bij Radar heeft gezeten inzake hypotheken en oversluiten.
Het is precies ikbenfrits.nl die onder het voetlicht bracht dat banken teveel boete berekenden bij oversluiten. En de banken moeten nu, na een uitspraak van de AFM met terugwerkende kracht (vanaf juni 2016), het te veel in rekening gebrachte terug gaan betalen.
Kortom,....bovenstaande reacties van forumgebruikers hebben werkelijk niet verder gekeken en gelezen dan hun neus lang is. Deze website en hun diensten is/zijn meer dan vertrouwd.
Consumentenbond is ook goed over hun te spreken en adviseert ze.
https://www.consumentenbond.nl/hypotheek/ikbenfrits

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Shine schreef:Niets mis met deze website. Kun je prima mee in zee gaan.
Een van de personen van deze website is Michiel Lensink, die inmiddels verschillende keren bij Radar heeft gezeten inzake hypotheken en oversluiten.
Het is precies ikbenfrits.nl die onder het voetlicht bracht dat banken teveel boete berekenden bij oversluiten. En de banken moeten nu, na een uitspraak van de AFM met terugwerkende kracht (vanaf juni 2016), het te veel in rekening gebrachte terug gaan betalen.
Kortom,....bovenstaande reacties van forumgebruikers hebben werkelijk niet verder gekeken en gelezen dan hun neus lang is. Deze website en hun diensten is/zijn meer dan vertrouwd.
Consumentenbond is ook goed over hun te spreken en adviseert ze.
https://www.consumentenbond.nl/hypotheek/ikbenfrits
Uiteraard ben ik niet verder gaan kijken. Een website die lachwekkender is dan de meeste malafide Chinese webshops. Ook al zal deze persoon goede bedoelingen hebben en absoluut de beste zijn, dan zou het beter zijn om serieus over te komen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

NeoDutchio schreef:
Shine schreef:Niets mis met deze website. Kun je prima mee in zee gaan.
Een van de personen van deze website is Michiel Lensink, die inmiddels verschillende keren bij Radar heeft gezeten inzake hypotheken en oversluiten.
Het is precies ikbenfrits.nl die onder het voetlicht bracht dat banken teveel boete berekenden bij oversluiten. En de banken moeten nu, na een uitspraak van de AFM met terugwerkende kracht (vanaf juni 2016), het te veel in rekening gebrachte terug gaan betalen.
Kortom,....bovenstaande reacties van forumgebruikers hebben werkelijk niet verder gekeken en gelezen dan hun neus lang is. Deze website en hun diensten is/zijn meer dan vertrouwd.
Consumentenbond is ook goed over hun te spreken en adviseert ze.
https://www.consumentenbond.nl/hypotheek/ikbenfrits
Uiteraard ben ik niet verder gaan kijken. Een website die lachwekkender is dan de meeste malafide Chinese webshops. Ook al zal deze persoon goede bedoelingen hebben en absoluut de beste zijn, dan zou het beter zijn om serieus over te komen.
Ik zie eerlijk gezegd geen overeenkomsten met de chinese webshops. Het is gewoon een nette pagina. Misschien iets te vlot voor het bejaardentheekransje hier. Maar die kopen toch geen huizen meer.... Die verkopen ze hoogstens voor veel te veel geld aan jongeren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Ik zie eerlijk gezegd geen overeenkomsten met de chinese webshops. Het is gewoon een nette pagina. Misschien iets te vlot voor het bejaardentheekransje hier. Maar die kopen toch geen huizen meer.... Die verkopen ze hoogstens voor veel te veel geld aan jongeren.
Nou, ik ben gewoon 25 en heb niet al te lang geleden een huis gekocht... En die site vind ik er nogal onbetrouwbaar c.q. onprofessioneel uitzien.

Bejaard ben ik nog niet. :lol:

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Ik heb niks tegen de uitstraling van de website, vind de naamkeuze wel geinig.
Ik vind wel dat het advieswerk voor een on line aanbieder wel flink duur is, bovendien geven ze aan dat ze 50% goedkoper zijn dan off line adviseurs,
dat rekensommetje klopt niet t..o.v. de concrete bedragen die ze noemen.
Verder wordt bij de foto's van de werkzame mensen niet aangegeven of ze gecertificeerde adviseur, hypothecair planner of financieel planner zijn.

Bovendien wordt die nieuwe boeteberekeningsregeling van de AFM door Frits gekaapt. Eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd.
Frits ging uit van doorberekening van de boetevrije ruimte per jaar, dat is niet gebeurd (en m.i. ook niet reëel).

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door JozJan »

een vraag, een antwoord schreef:Bovendien wordt die nieuwe boeteberekeningsregeling van de AFM door Frits gekaapt. Eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd. Frits ging uit van doorberekening van de boetevrije ruimte per jaar, dat is niet gebeurd (en m.i. ook niet reëel).
Exact. En anders dan ze bij ikbenfrits willen doen geloven zijn zij NIET de aanleiding geweest voor de AFM om de boeteberekening te gaan onderzoeken. Dat komt voort uit de wens van de Tweede Kamer bij de behandeling van de Mortgage Credit Directive (en de wens om de 'winstcomponent' uit de boete te halen).

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

JozJan schreef:
een vraag, een antwoord schreef:Bovendien wordt die nieuwe boeteberekeningsregeling van de AFM door Frits gekaapt. Eigenlijk is er niet zo heel veel veranderd. Frits ging uit van doorberekening van de boetevrije ruimte per jaar, dat is niet gebeurd (en m.i. ook niet reëel).
Exact. En anders dan ze bij ikbenfrits willen doen geloven zijn zij NIET de aanleiding geweest voor de AFM om de boeteberekening te gaan onderzoeken. Dat komt voort uit de wens van de Tweede Kamer bij de behandeling van de Mortgage Credit Directive (en de wens om de 'winstcomponent' uit de boete te halen).
Precies: juiste toevoeging. Maar Frits heeft wel € 15,-- per klager gevangen en (heb de blog niet gelezen) vraag me af wat ze nog gaan doen.
De uitstraling van die handelingen, spampogingen op hypotheekfora, de wat al te soepele adviestarievenberekening, het zou mijn adviseur niet zijn.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ikbenfrits.nl

Ongelezen bericht door Har45 »

Gebruikers ervaringen kunt u nalezen op :

https://www.advieskeuze.nl/advies/1017b ... dvieskeuze

Gesloten