LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
BogeyVince
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38

AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door BogeyVince »

Door allerlei bankfusies/overnames ben ik voor mijn hypotheek ongewenst bij AbnAmro terecht gekomen. Conform de toezegging van Michiel Meijer in de Radar aflevering van 7-12-2015 heb ik op 10-12-2015 rentemiddeling aangevraagd. Het antwoord was ontluisterend nu AbnAmro stelde dat rentemiddeling vooralsnog niet mogelijk was. Wel mooi weer spelen bij Radar en toezeggingen doen doch niet thuis geven als daar een beroep op wordt gedaan. Aan het eind van 2016 was rentemiddeling bij AbnAmro pas mogelijk doch men heeft mij daar niet van op de hoogte gebracht. Uiteindelijk blijkt nu in 2017 dat AbnAmro dusdanig hoge renteopslagen toepast dat rentemiddeling alleen interessant is voor AbnAmro zelf.

De hypotheek oversluiten is wellicht een betere optie dus ik vroeg op 13-01-2017 een boeterente-opgave aan. Deze kreeg ik zowaar binnen een week doch de opgave was niet onderbouwd qua berekening van de boeterente. Weliswaar wordt een z.g. vergelijkingsrente gemeld doch er is op geen enkele manier te controleren hoe deze is bepaald en hoe de boeterente is berekend. We zijn nu drie maanden verder en ondanks mijn verzoek tot nadere informatie weigert AbnAmro deze gewoon te geven. Hun enige inhoudelijke reactie is tot op heden als volgt "Ik heb voor u met de administratie gebeld en het is helaas niet mogelijk een verdere specificatie van de boeteberekening te krijgen."

Per saldo ben ik nu vanaf eind 2015 bezig om op enige manier gebruik te kunnen maken van de huidige lage hypotheekrente. Het lijkt er toch sterk op dat dit van alle kanten wordt tegengewerkt door AbnAmro die duidelijk profijt hebben bij het aanhouden van mijn bestaande hypotheek met hoge hypotheekrente. Uitermate klantonvriendelijk dus. Zodoende kan ik iedereen maar 1 ding adviseren: GA NOOIT IN ZEE MET ABNAMRO.

stofzuigertje

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Buren die na 10 jaren rentevast naar variabel gingen dus einde looptijd 10 jaren gingen zonder boete weg.
Echter, het belastingvoordeel is nu ook flink lager.
De rente vast periode kan zowel voordeel bij stijgende als nadeel bij dalende rente opleveren.

Als je voor een redelijk bedrag zou kunnen oversluiten, dan heb je nog steeds de lagere hypotheekrente aftrek dus is het wel rendabel?
Mijn mening is dat einde looptijd goedkoper en makkelijker is.

Het enige wat kan is verhuizen, dan stop je de huidige en neem je nieuwe met huidige rente.... maar of U daar op zit te wachten? Ik niet!

jonis
Berichten: 2755
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door jonis »

Mijn mening is dat einde looptijd goedkoper en makkelijker is.
Dat hoeft helemaal niet; het uitzitten van de rentevastperiode kan nl ook duurder zijn doordat er ook spaarsaldo is en eerdere aflossingen op de hoofdsom zijn gedaan, zo werd bij mij de boete berekend over slechts 50% van de huidge hoofdsom en was de boete betalen goedkoper dan de rentevastperiode uitzitten.

Overigens vind TS de bank klantonvriendelijk, maar als de ondoorzichtige boete laag genoeg was geweest had hij hem wel al inmiddels betaald, nu valt het natuurlijk hoog uit en wil men het gewoon gespecificeerd zien en maakt men zich daar druk over.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Eerder openbreken is zeker niet altijd voordeliger, want je betaalt het verschil ineens + additionele vaak onduidelijke opslag en koopt in principe alleen zekerheid (voor wat die waard).

Ik denk dat geen een bank op dit punt lief is (en waarom zouden ze, ze hebben een contract met jou).

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

BogeyVince schreef:Deze kreeg ik zowaar binnen een week doch de opgave was niet onderbouwd qua berekening van de boeterente. Weliswaar wordt een z.g. vergelijkingsrente gemeld doch er is op geen enkele manier te controleren hoe deze is bepaald en hoe de boeterente is berekend.
Wat is uw huidige rente, wat is de resterende looptijd van de huidige RVP en heeft u NHG? Indien dat laatste niet: wat is de LTV van uw hypotheek + woning?

Overigens, mijn ervaring met banken is, dat als je vraagt om een pro forma aflosnota, er plotseling veel meer mogelijk is (en ook sneller af te handelen), onder andere rentemiddeling.

BogeyVince
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2014 11:38

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door BogeyVince »

Dit staat vandaag op teletekst pagina 106:

BOETERENTES NOG STEEDS TE HOOG

HYPOTHEEKVERSTREKKERS REKENEN NOG STEEDS TE HOGE BOETERENTES ALS IEMAND ZIJN HYPOTHEEK AFLOST OF OVERSLUIT. DE OVERZICHTEN MET AFLOSSINGEN ZIJN OOK ONDUIDELIJK, VINDT DE CONSUMENTENBOND.

EIND MAART CONCLUDEERDE DE AUTORITEIT FINANCIËLE MARKTEN DAT TE HOGE BOETES ZIJN BEREKEND. BANKEN BELOOFDEN TOEN BETERSCHAP, MAAR VOLGENS DE BOND GAAT HET NOG STEEDS NIET GOED.

DE BOETERENTE MAG NIET HOGER ZIJN DAN HET BEDRAG DAT DE BANK MISLOOPT DOOR DE VERANDERING. MAAR MENSEN MOETEN SOMS WEL DUIZENDEN EURO'S MEER BETALEN, ZEGGEN DE CONSUMENTENBOND EN IKBENFRITS, EEN SITE VOOR HET VERGELIJKEN VAN TARIEVEN.


Overigens heb ik tot op de dag van vandaag geen inhoudelijke reactie van AbnAmro gekregen. Per saldo mis ik dus noodzakelijke informatie om hun boeterenteberekening te controleren. Ik heb AbnAmro daarom aansprakelijk gesteld voor de schade die ik hierdoor leid.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: AbnAmro uitermate klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

BogeyVince schreef:Dit staat vandaag op teletekst pagina 106
En dat is de wet die per direct door iedereen die dat leest wordt opgevolgd.

Gesloten