LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regiobank hypotheek ervaringen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Besh
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2014 14:55

Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door Besh »

Hallo iedereen,

Ik heb mijn eerste koopwoning gekocht en hypotheek afgesloten bij Regiobank. Ik heb een financieel adviseur gevraagd of die mij wil helpen in hele traject.

Mijn koopwoning is een project waarbij veel woningen worden gebouwd in Rotterdam. Nu heeft de bouw vertraging opgelopen. Ik heb 10 februari 2017 handtekening gezet onder hypotheek offerte met rente van 2,09%. In mei ben ik bij notaris geweest en bij notaris is mij medegedeeld dat rente 0,1% is gestegen. Ik ging hiermee akkoord en heb getekend. Afgelopen week kreeg ik brief van Regiobank dat rente 2,19% is. Ik heb contact gehad met mijn financieel adviseur en alle offertes doorgenomen. Financieel adviseur geeft aan dat offerte drie maanden geldig is. In de offerte staat dat offerte 1 maand geldig is. Ik heb heb veel vragen en ben wantrouwend naar Regiobank en financieel adviseur.

In eerdere gesprekken met Regiobank is mij opgevallen dat hun medewerkers niet op goed op de hoogte zijn van hun eigen producten. Ze konden mijn vragen niet beantwoorden. Ik heb dit ook als feedback gegeven aan de medewerkers en financieel adviseur. Er word gezegd dat bank sinds kort is gestart en medewerkers net zijn aangenomen. Dit is geen geldig reden voor mij!!

Wie kan mij helpen of adviseren wat betreft hypotheek ? Ik heb Vereniging Eigen Huis ook mail gestuurd hierover. Voor mijn gevoel kloppen veel dingen niet en word ik belazerd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Besh schreef:Financieel adviseur geeft aan dat offerte drie maanden geldig is. In de offerte staat dat offerte 1 maand geldig is.
Hier zit de clou: een offerteduur van 1 maand kan met een lagere rente toe, omdat het risico op renteverhoging in die maand kleiner is. Daardoor kreeg je een lagere offerte rente t.ov. de 3-maands.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Misschien de offterte met bijbehorende voorwaarden nog eens goed door (laten) lezen Besh.

stofzuigertje

Re: Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel de trage start bouw als je niet vaste rente is uw nadeel.

Ja, een goede adviseur had je dat kunnen zeggen en een lieve aardige man is niet voldoende helaas.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

11 mei is ook na afloop offerte, wanneer in mei heeft u getekend dan???

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Regiobank hypotheek ervaringen

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij heeft de offerte van Regiobank een geldigheidsduur van drie maanden en moet je, als het langer duurt, een opslag van 0,1% op het rentetarief betalen.

Je schrijft ook dat je op 10 februari je handtekening hebt gezet. De offerte was dus al iets ouder. Ik heb daarom het vermoeden dat je niet binnen drie maanden na het uitbrengen van de offerte bij de notaris zat, maar iets later. En dat je daarom dus ook een hogere rente moet betalen.

Gesloten