LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekverstrekker aansprakelijk stellen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheekverstrekker aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

sjohie schreef:Vermogensopbouw in een, volgens TS "geheel aflossingsvrije hypotheek" is nul, want dat gebeurd dus helemaal niet.
Ik dacht dat als er tijdens de looptijd niet op de schuld wordt afgelost, maar wel kapitaal opgebouwd wordt in of een Kapitaalverzekering Eigen Woning of een Spaarverzekering Eigen Woning of een Beleggingsrecht Eigen Woning (resp. KEW, SEW, BEW) bijv. in de vorm van een spaarhypotheek of bankspaarhypotheek, zo'n hypotheek formeel ook aflossingsvrij wordt genoemd.

Vandaar dat ik op de vorige pagina vroeg of er naast de hypotheekschuld, ook aan enigerlei onrendabele wijze aan kapitaalopbouw wordt gedaan. Maar TS zwijgt in alle talen.

Brainfreeze
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15

Re: Hypotheekverstrekker aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

Waarschijnlijk was dat destijds de enige betaalbare hypotheekvariant. Nu pas valt bij TS het kwartje waarom... Met het prijsverloop sinds 2007 kan de woning nu best onder water staan. Dat strookt waarschijnlijk in het geheel niet met de ronkende slogans uit 2007.
Ik hoor die geldverstrekker nog zeggen : "Haha, over 30 jaar lach je om zo'n bedragje, dit is win-win!"

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hypotheekverstrekker aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:In een ver verleden heb ik ooit een huis gekocht en moest ik het huis ook betalen met een hypotheek. De aardige man van de bank heeft mij in het voor mij begrijpelijk Nederlands ( en dat was dus echt Jip & Janneke taal) de verschillende vormen van hypotheken uitgelegd en mij de juiste hypotheek vorm aangeraden. Ik begreep de verschillen wel
Het zal TS ook in begrijpelijk Nederlands zijn uitgelegd watt een aflossingsvrije hypotheek inhield en wat de voor-/ nadelen van die hypotheekvorm waren. Een klein nadeeltje was dat men tijdens de lopptijd niet automatisch aflost. Om dan na tien jaar de hypotheek verstrekker aahsprakelijk te stellen omdat de hypotheekvorm niet meer bevalt is na mijn idee onjuist. TS had met zijn volle verstand tien jaar geleden de handtekening gezet.
Tien jaar geleden moest je ook eea paraferen voor gelezen en begrepen, dus TS had dit in mijn ogen behoren te weten. Ik bedoel. wel of niet (een deel) aflossingsvrij was toentertijd de meest fundamentele keuze voor een hypotheek.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Hypotheekverstrekker aansprakelijk stellen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Tegenvallend rendement op belleging met geleend geld?
Of/en iets met een verzekering met ondoorzichtige kosten structuur?
(hoge hypotheek rente door hoog risico)

Gesloten