LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
henkbloemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:34

ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door henkbloemen »

Op 12-07-17 contact gehad via mail met een hypotheekadviseur van de ING BANK

Welke gegevens hebben wij van u nodig?
Wij ontvangen graag van u (in PDF-bestanden):
• Volledige aangifte inkomstenbelasting (geen aanslagen) van u over de jaren 2016, 2015 en 2014;
• Volledige jaarrekeningen van uw persoonlijke holding (balans en verlies/winstrekening) over de jaren 2016 en 2015;
• Geconsolideerde jaarrekeningen van inclusief de deelnemingen (balans en verlies/winstrekening) over de jaren 2016 en 2015;
• Jaarcijfers 2014
Alleen volledige informatie wordt in behandeling genomen.

Diezelfde dag heb ik alles ( naar mijn weten ) aangeleverd.
Nadat ik op 21-07-17 nog geen reactie had gehad, ben ik zelf maar weer met de hypotheekadviseur gaan mailen om te vragen of er inmiddels meer bekend is over wat ik kan gaan lenen.
Dezelfde dag kreeg ik een reactie :

De reden dat u (nog) geen reactie heeft ontvangen is dat de stukken (nog) niet compleet zijn.

Voor zover ik kan zien zijn er geen geconsolideerde stukken aangeleverd van ---
Verder is er geen toelichting aanwezig op de balans- en verlies/winstrekening.

Met vriendelijke groeten,

Weer diezelfde dag, alle gegevens alsnog aangeleverd in de hoop nu wel snel een reactie te krijgen ' bedoel, is het zo'n moeite uit eigen initiatief een mail te sturen dat de gegevens niet compleet zijn ? '

Vandaag 'inmiddels' 01-08-2017 heb ik maar gebeld naar de betreffende hypotheekadviseur, om te vragen naar de vorderingen. ( donderdag aanstaande moet het voorlopig koopcontract getekend worden ) wel fijn als je een stukje zekerheid hebt wat je kunt lenen.

Ik citeer zijn antwoord :

Wij hebben het momenteel erg druk, vandaar dat alles wat langer duurt, ik zal vandaag een mail naar u toesturen of u in aanmerking komt voor de gevraagde hypotheek.

U kunt het naar alle waarschijnlijkheid al wel raden..
GEEN email gehad.

Wil even duidelijk hebben dat ik er alle respect voor heb als een instantie het druk heeft, en daardoor soms haar klanten vergeet.
Echter als de klant ( in dit geval ik ) er achteraan bel, mij dingen worden belooft en deze niet of allerminst word nagekomen, mijn respect in deze zin duidelijk minder word.

Als de banken voor een groot deel leven van hypotheken, zie ik het tot nu toe voor de ING BANK somber in.
Je word behandeld als een nummer , niet meer als mens.

Graag zie ik verbetering !!

Gewenste Oplossing
Indien 'ik' zoals bij elke hypotheekverstrekker, serieus word genomen en afspraken nagekomen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u graag die oplossing wilt kunt u het probleem beter even bij de bank neerleggen. U zit hier op een forum van een consumenten televisie programma, wij geven geen hypotheken en kunnen u daarin dus ook niet serieus nemen. Ook hebben wij geen afspraken gemaakt die nagekomen zouden worden.

Dus nogmaals, klacht bij de bank neerleggen.

Nijogeth
Berichten: 9947
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien was het verstandig geweest om gewoon eens langs te gaan door een afspraak in te plannen.

henkbloemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:34

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door henkbloemen »

Het is bij de ING niet mogelijk een gesprek in persoon aan te gaan, nadat je via mail je gegevens ( inkomen ) hebt aangeleverd.

henkbloemen
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:34

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door henkbloemen »

Neodutch,

Hier worden alle klachten over consumenten neergelegd, ik ben in deze de consument en ben ontevreden over het bedrijf in deze.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

henkbloemen schreef:Neodutch,

Hier worden alle klachten over consumenten neergelegd, ik ben in deze de consument en ben ontevreden over het bedrijf in deze.
Nee als je een klacht hebt over een bedrijf kun je naar www.klachtkompas.nl gaan. Dit is een forum waar consumenten vragen kunnen stellen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

henkbloemen schreef:Neodutch,

Hier worden alle klachten over consumenten neergelegd, ik ben in deze de consument en ben ontevreden over het bedrijf in deze.
Sorry, de afdeling 'pleur je gezeur' en 'klaag maar raak' is geen onderdeel van een consumentenforum.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

De reageerders zeuren ook al weer flink, zoals bijna in elk item.

Jouw adviseur kan ieder moment "live" zien hoe de status van jouw hypotheekaanvraag is.
Dus ook welke stukken nog ontbreken. Hij ontvangt daar ook berichten over van de bank.
Dus hij is jouw aanspreekpunt.

Het is druk in hypothekenland, bovendien vakantieperiode. Ondernemershypotheken verggen ook meer tijd bij de bank.
Verder is niet iedere adviseur echt bedreven in ondernemershypotheken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door kweenie »

Een ondernemershypotheek is een stuk complexer dan een gewone huis, tuin en keuken hypotheek. Het vergt heel wat meer papierwerk en een goede adviseur. Daarbij is er ook een behoorlijke kans dat de aangeleverde stijgen nog tot vragen leiden en je aanvullende stukken moet geven. En dat het meer tijd kost.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

henkbloemen schreef: Graag zie ik verbetering !!

Gewenste Oplossing
Indien 'ik' zoals bij elke hypotheekverstrekker, serieus word genomen en afspraken nagekomen.
U kunt bijv. uw klacht op het forum van ING (de "community") deponeren. Front-office medewerkers van ING ("webcare") lezen de berichten en koppelen dat terug naar hun back-office. Meld daarbij ook dat u offertes van andere banken aan het bestuderen bent en - indien van toepassing" ook een rekening van ING wilt overzetten. Dan blijkt e.e.a. wel eens een stuk sneller te kunnen verlopen, is mijn ervaring met ING

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door renewouters »

henkbloemen schreef: Als de banken voor een groot deel leven van hypotheken, zie ik het tot nu toe voor de ING BANK somber in.
Dat is nog maar de vraag. Het is niet voor niets dat een flink aantal partijen uit de hypotheekmarkt zijn gestapt.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING BANK Hypotheek duurt lang / beloftes word niet nagekomen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

henkbloemen schreef: Als de banken voor een groot deel leven van hypotheken, zie ik het tot nu toe voor de ING BANK somber in.
Vandaag in het nieuws: "ING is in het tweede kwartaal op een hogere winst uitgekomen dan een jaar geleden. Daarbij zag de bank zijn klantenbestand behoorlijk aandikken.
ING boekte in het afgelopen kwartaal een nettowinst van 1,37 miljard euro, een stijging van bijna 6 procent. Het onderliggend resultaat voor belastingen bleef nagenoeg onveranderd op krap 2 miljard euro. Het financiële concern zag zijn wereldwijde bestand aan particuliere klanten in de eerste zes maanden van dit jaar met 700.000 groeien tot 36,5 miljoen.

Gesloten