LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Bijoux
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2017 22:54

Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Ongelezen bericht door Bijoux »

Op 31 december 2015 heb ik vanwege de aankoop van een appartement bij de notaris ingeschreven voor een hypotheek van EUR 170.000. Ik heb daarvan in eerste instantie EUR 140.000 opgenomen (ook bij de notaris vastgelegd) en de resterende EUR 30.000 probeer ik al sinds begin februari 2017 te genereren (8 maanden geleden!) - zonder resultaat. De bank zegt: u heeft geen arbeidsovereenkomst. Maar zonder arbeidsovereenkomst heb ik wel die EUR 140.000 gekregen. Wie kan mij van advies zijn?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jeanine Kool schreef:Op 31 december 2015 heb ik vanwege de aankoop van een appartement bij de notaris ingeschreven voor een hypotheek van EUR 170.000. Ik heb daarvan in eerste instantie EUR 140.000 opgenomen (ook bij de notaris vastgelegd) en de resterende EUR 30.000 probeer ik al sinds begin februari 2017 te genereren (8 maanden geleden!) - zonder resultaat. De bank zegt: u heeft geen arbeidsovereenkomst. Maar zonder arbeidsovereenkomst heb ik wel die EUR 140.000 gekregen. Wie kan mij van advies zijn?
Op het moment dat je je hypotheek wilt verhogen, zal opnieuw gekeken worden of je op dat moment aan de eisen voldoet. Blijkbaar is dat nu niet het geval. Misschien zijn de regels verscherpt, misschien is je woning minder waard geworden, misschien zijn er andere zaken veranderd in je situatie. Welke onderbouwing geeft de hypotheekverstrekker?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Ongelezen bericht door vroem »

is die 40.000 verbouwdepot, of een ruimere inschrijving? Ruimere inschrijving betekent niet dat er goedkeuring is voor dat bedrag, alleen dat wanneer later bij aanvraag voor verhoging deze goedgekeurd wordt je niet meer langs de notaris hoeft. Verbouwdepot: dan moet je aan de voorwaarden die rond het depot hangen voldoen. Meestal nota bedrijf insturen en regelt hypotheekverstrekker uit depot de betaling. Je geeft te weinig info om iets zinnigs te kunnen zeggen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Ongelezen bericht door kweenie »

De hoogte van de inschrijving bij de notaris staat los van hoeveel je werkelijk kunt lenen. Het betekent alleen dat als je bij de zelfde geldverstrekker een hogere hypotheek wilt en kunt krijgen, je niet meteen opnieuw naar de notaris hoeft te gaan. Dat je een hogere inschrijving hebt, betekent dus niet dat je ook meer kunt lenen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hypotheek verhoging wordt niet toegekend

Ongelezen bericht door renewouters »

Aanvullend op wat kweenie schrijft: het enige voordeel van een hogere inschrijving is dat je geen extra notariskosten hebt (toch weer een paar honderd euro) als je later dat geld wilt gebruiken.

Gesloten