LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Jtntah
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2017 21:47

Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Jtntah »

Hallo

ik was begin dit jaar aan het zoeken voor een huis en toen uit eindelijk wat gevonden via ooms kreeg ik gelijk een hypotheek adviseur aangeboden.
Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt.
Dus uit eindelijk na maand ongeveer geen hypotheek gekregen ondanks hij bij verschillende had aangevraagd.
Dus het was klaar dacht ik op mijn ouders advies naar een andere adviseur gegaan en ja hoor na 3 weken was ik aan het tekenen bij de notaris en kreeg ik de sleutels.
Dus uit eindelijk kreeg ik de factuur van de ooms hypotheek adviseur en dat ik het niet mee eens ben en niet ga betalen omdat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet.
Hij vroeg natuurlijk hoe hij dat wel voor elkaar kreeg, maar ik gaf daar geen antwoord op ik ben namelijk geen hypotheek adviseur.

Maar toen ben ik gaan bellen en had ik voor elkaar gekregen dat ze het gingen bespreken
Nou is de factuur gehalveerd.

Dus ik zit met een twijfel geval zal ik het hogerop zoeken of toch betalen

Want ik zit toch met dat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet.
Ik ga niet voor niks na een hypotheek adviseur ik weet er namelijk niks van.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een lening genomen om spaargeld te hebben? Wat is dat nu voor onzin? Als je een lening hebt, dan zal je minder hypotheek kunnen krijgen, dan wanneer je geen spaargeld hebt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door scontra »

Jtntah schreef:Hallo


Dus het was klaar dacht ik op mijn ouders advies naar een andere adviseur gegaan en ja hoor na 3 weken was ik aan het tekenen bij de notaris en kreeg ik de sleutels.
Ik ga niet voor niks na een hypotheek adviseur ik weet er namelijk niks van.
Ik ben wel heel benieuwd welke financieringsovereenkomst deze 'adviseur' in elkaar heeft weten te flansen.
Het zal er wel een zijn met de nodige haken en ogen, waaraan over verloop van tijd weer een topic zal worden geweid

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door scontra »

Jtntah schreef:Hallo


Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt.
.


Heel erg doordacht.
Geld lenen kost geld.
Spaargeld levert heden ten dage 0,0 % op, dus elke dag dat de lening loopt levert u, geheel vrijwillig overigens, geld in dat u beter aan de financiering van uw woning had kunnen besteden, dan waren de lasten daarvan in ieder geval lager uitgevallen dan ze nu zijn.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die nota van de eerste adviseur zult u echt moeten betalen. Hij heeft werk voor u verzet. Dat u nu op een frauduleuze manier bij een andere adviseur toch een hypotheek hebt kunnen regelen, heeft daar niets mee van doen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jtntah schreef:Hallo

ik was begin dit jaar aan het zoeken voor een huis en toen uit eindelijk wat gevonden via ooms kreeg ik gelijk een hypotheek adviseur aangeboden.
Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt.
Dat is fraude. En ook niet hoe het werkt. Als je geld leent heb je geen spaargeld maar een schuld. Overigens is het nogal dom om zo te redeneren (sorry hoor). Zo kom je in de financiële problemen.
Jtntah schreef:Dus uit eindelijk na maand ongeveer geen hypotheek gekregen ondanks hij bij verschillende had aangevraagd.
Duhh, als jij liegt over je financiën en ook al een schuld hebt door een andere lening krijg je natuurlijk geen volle hypotheek (zeker niet als dat nepspaargeld bedoeld is om een hogere hypotheek te krijgen).
Jtntah schreef:Dus het was klaar dacht ik op mijn ouders advies naar een andere adviseur gegaan en ja hoor na 3 weken was ik aan het tekenen bij de notaris en kreeg ik de sleutels.
Welke wetten heeft die "adviseur" dan wel niet gebroken om aan die hypotheek te helpen?
Jtntah schreef:Dus uit eindelijk kreeg ik de factuur van de ooms hypotheek adviseur en dat ik het niet mee eens ben en niet ga betalen omdat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet.
Hij vroeg natuurlijk hoe hij dat wel voor elkaar kreeg, maar ik gaf daar geen antwoord op ik ben namelijk geen hypotheek adviseur.
Die eerste adviseur heeft gewoon zijn/haar werk gedaan en moet je gewoon betalen.
Jtntah schreef:Maar toen ben ik gaan bellen en had ik voor elkaar gekregen dat ze het gingen bespreken
Nou is de factuur gehalveerd.
Wat coulant van ze zeg. Daar heb je namelijk geen recht op.
Jtntah schreef:Dus ik zit met een twijfel geval zal ik het hogerop zoeken of toch betalen
Hoezo hogerop zoeken? Dat je middels fraude wel de lening hebt gekregen die je wil? Ik zou maar snel betalen want dat ga je dus echt niet winnen.
Jtntah schreef:Want ik zit toch met dat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet.
Ik ga niet voor niks na een hypotheek adviseur ik weet er namelijk niks van.
Dus die adviseur had maar moeten frauderen? Kom op zeg.... Ik hoop voor jou van harte dat je niet in enorme problemen komt met die hypotheek en betalingsmoraal van je....

Jtntah
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2017 21:47

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Jtntah »

Om mis communicatie te voorkomen voor de hypotheek die ik wel hebt gekregen had ik voldoende aan het spaargeld wat ik al had.
Enigste wat ik moest doen van de nieuwe hypotheek adviseur was mijn lening aflossen per direct,
Dat had ik dus gedaan

Mijn adviseur had mij vermeld dat de andere adviseur slecht gehandeld had en mij steeds bij moeilijke hypotheekverstrekkers ging toetsen en ik steeds niet er door heen kwam.

Ik heb hypotheek gekregen bij de ing.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door scontra »

Jtntah schreef:Om mis communicatie te voorkomen voor de hypotheek die ik wel hebt gekregen had ik voldoende aan het spaargeld wat ik al had.
Enigste wat ik moest doen van de nieuwe hypotheek adviseur was mijn lening aflossen per direct,
Dat had ik dus gedaan


Mijn adviseur had mij vermeld dat de andere adviseur slecht gehandeld had en mij steeds bij moeilijke hypotheekverstrekkers ging toetsen en ik steeds niet er door heen kwam.

Ik heb hypotheek gekregen bij de ing.
Als u dat bij de eerste adviseur ook had gedaan dan was hij niet steeds tegen uw registratie bij het BKR aangelopen, waardoor de geldverstrekkers afhaakten.
Al met al blijft het een vreemd verhaal over een geldlening opvoeren als spaargeld.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door john18 »

Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt.
Dus uit eindelijk na maand ongeveer geen hypotheek gekregen ondanks hij bij verschillende had aangevraagd.
Wie had gezegd dat jij een lening moest nemen?
Had de eerste adviseur niet aangegeven dat je minder kon lenen vanwege de lening?

Jtntah
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2017 21:47

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Jtntah »

Ik heb juist door hem een lening genomen ik heb er zelf niet voor gekozen toen.
Want hij was er van overtuigd dat het dan uit eindelijk wel zou lukken.

john18 schreef:
Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt.
Dus uit eindelijk na maand ongeveer geen hypotheek gekregen ondanks hij bij verschillende had aangevraagd.
Wie had gezegd dat jij een lening moest nemen?
Had de eerste adviseur niet aangegeven dat je minder kon lenen vanwege de lening?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat lijkt mij vreemd. Ik kan mij wel voorstellen dat hij heeft gezegd dat je met een x-bedrag aan spaargeld veel meer mogelijkheden hebt. Of dat je minstens een x-bedrag bedrag aan eigen geld nodig hebt. Of heel misschien nog dat een familielening je meer ruimte biedt. Maar geen enkele adviseur zal aanraden om bij de bank een extra lening af te sluiten om extra geld te krijgen. Iedere adviseur weet namelijk dat iedere 1.000 extra lening betekent dat je zo'n 4-5.000 minder hypotheek kunt krijgen.

En iedere adviseur weet ook dat het eerste wat een geldverstrekker doet bij een hypotheekaanvraag is het controleren bij het BKR of er ook leningen open staan. Een fors krediet zal daarom in de regel bij elke geldverstrekker betekenen dat de aanvraag vrijwel meteen afgewezen wordt.

Ik denk daarom dat het eerder zo is dat je de boodschap van de adviseur verkeerd hebt begrepen en daarna, buiten de adviseur om, zelf maar een lening hebt afgesloten. Anders zou de adviseur namelijk wel heel basale fouten hebben gemaakt en dan zou je ze sterk staan als je een klacht zou indienen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jtntah schreef: Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt. Dus uit eindelijk kreeg ik de factuur van de ooms hypotheek adviseur en dat ik het niet mee eens ben en niet ga betalen omdat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet. Hij vroeg natuurlijk hoe hij dat wel voor elkaar kreeg, maar ik gaf daar geen antwoord op ik ben namelijk geen hypotheek adviseur.
Vermoedelijk heeft de adviseur een BKR uitdraait gevraagd daar stond die lening nog niet op, daarna verstrekt u een fraudeleus overzicht van uw spaargeld. Hoe eerlijk ben u naar die adviseur geweest over uw poging om op frauduleuze wijze een lening te verkrijgen?
Jtntah schreef: Ik ga niet voor niks na een hypotheek adviseur ik weet er namelijk niks van.
Dat u er niets van weet is wel duidelijk. Wanneer u een lening neemt krijgt u een BKR registratie, je kunt dus geen geld lenen bij een bank om een fictief banksaldo te krijgen. Verzwijgen van de lening bij de aanvraag (los dat ze het gewoon kunnen zien) is fraude!

Jtntah
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2017 21:47

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Jtntah »

Ik snap niet waarom iedereen blijft hameren over de lening de lening heb ik niet meer en die heb ik door hem genomen ik wou geen lening.
Maar omdat hij overtuigd was van als ik dat x bedrag zou kunnen aantonen zou ik de hypotheek kunnen krijgen.

Want zodra ik bij de andere adviseur ging heb ik de lening afbetaald en had ik weer me oude spaargeld.

Dus om steeds zegge ik ben bezig met fraude is nergens voor nodig

Want bij de nieuwe adviseur
Hij had een taxateur laten komen om me huis taxeren en als het bedrag hoger zou worden dan de prijs van het huis zou mijn spaargeld niet eens nodig zijn

En dat was zo de taxatie was veel hoger dan de daadwerkelijke prijs.

sylvesterb schreef:
Jtntah schreef: Maar ik had dus om het samen te vatten een lening genomen om extra spaargeld te hebben en dat op me spaarrekening te zetten en er een screenshot van te nemen om aan te tonen dat je een spaargeld hebt. Dus uit eindelijk kreeg ik de factuur van de ooms hypotheek adviseur en dat ik het niet mee eens ben en niet ga betalen omdat iemand anders het wel voor elkaar krijgt en hij niet. Hij vroeg natuurlijk hoe hij dat wel voor elkaar kreeg, maar ik gaf daar geen antwoord op ik ben namelijk geen hypotheek adviseur.
Vermoedelijk heeft de adviseur een BKR uitdraait gevraagd daar stond die lening nog niet op, daarna verstrekt u een fraudeleus overzicht van uw spaargeld. Hoe eerlijk ben u naar die adviseur geweest over uw poging om op frauduleuze wijze een lening te verkrijgen?
Jtntah schreef: Ik ga niet voor niks na een hypotheek adviseur ik weet er namelijk niks van.
Dat u er niets van weet is wel duidelijk. Wanneer u een lening neemt krijgt u een BKR registratie, je kunt dus geen geld lenen bij een bank om een fictief banksaldo te krijgen. Verzwijgen van de lening bij de aanvraag (los dat ze het gewoon kunnen zien) is fraude!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door scontra »

Wie het nog kan volgen mag het zeggen, maar ik ben het spoor bijster en haak daarom maar af.

Vriendelijke groet allen.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

U vond het niet vreemd dat de eerste adviseur u adviseerde om eerst een lening te nemen, zodat u meer kans had op een hypotheek. (Een hypotheek is ook een lening.) U kunt de lening wel onder het kopje spaargeld zetten, maar dat is het natuurlijk niet. De bank ziet een registratie bij het BKR van een lening en dat is het ook.
Kunt u hard maken dat de eerste adviseur u eerst een lening geadviseerd heeft.

atlas1302

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door atlas1302 »

U bent blij en u heeft een hypotheek en daar gaat het om, net zoals bij voetbal gaat het om de punten die je scoort. Of het nou op een mooie manier gaat of minder, het wil niet direkt zeggen dat hier fraude in het spel is...de bal is rond.

De bank heeft BKR inzage dat is er niet voor niets, als dat niet functioneert op dat moment dan is er toch niks aan de hand. De gaten in het BKR systeem laten we maar zeggen, zij functioneren niet helemaal lekker en geven de koper de vrijheid om te lenen. Is dat fraude?

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 67dP0Y7Tpm

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door john18 »

Goh wat een kritiek! Ts had gewoon een slechte adviseur! Als het waar is wat ts zegt dan zou ik zelf ook weigeren om die rekening te betalen.

hij gaat niet voor niks naar de adviseur. Die adviseur heeft hem alleen maar geld gekost om de lening totaal nutteloos af te laten sluiten. Ik zou kijken of je een klacht kunt indienen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jtntah schreef: En dat was zo de taxatie was veel hoger dan de daadwerkelijke prijs.
U bent zich dus bewust dat de taxatie van geen kant klopt en toch neemt u het de oude adviseur kwalijk dat hij geen hypotheek kon regelen en de nieuwe op basis van een foutieve taxatie wel. Gaat u die oude woning die getaxeerd is verkopen, zo ja dan komt de nieuwe hypotheek mogelijk alsnog in gevaar.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees wél dat TS geadviseerd is om een X bedrag spaargeld te hebben. Ik lees niet dat hij geadviseerd heeft om dat middels een lening te doen. Dat het een slechte adviseur is, is dus nog niet te concluderen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Hypotheekadviseur kreeg geen hypotheek maar bij ander wel

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:Ik lees wél dat TS geadviseerd is om een X bedrag spaargeld te hebben. Ik lees niet dat hij geadviseerd heeft om dat middels een lening te doen. Dat het een slechte adviseur is, is dus nog niet te concluderen.
ts schreef
Ik heb juist door hem een lening genomen ik heb er zelf niet voor gekozen toen.
Want hij was er van overtuigd dat het dan uit eindelijk wel zou lukken.
Dat haal ik hier wel uit. Kan het ook verkeerd hebben :wink:

Gesloten