LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Rian000
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2018 13:44

Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door Rian000 »

Sinds een half jaar ben ik onder behandeling voor borstkanker en zit ik thuis waardoor ik mijn salaris tijdens mijn ziekte doorbetaald krijg via mijn werkgever.
Nu kreeg ik van de Hypotheker te horen dat mijn salaris bij een hypotheekaanvraag helemaal niet meetelt omdat dit een uitkering betreft. :shock:
Wie is er bekend met hypotheekverstrekkers die hier geen bezwaren tegen hebben zodat wij tot aanvraag en koop kunnen overgaan?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rian000 schreef:Sinds een half jaar ben ik onder behandeling voor borstkanker en zit ik thuis waardoor ik mijn salaris tijdens mijn ziekte doorbetaald krijg via mijn werkgever.
Nu kreeg ik van de Hypotheker te horen dat mijn salaris bij een hypotheekaanvraag helemaal niet meetelt omdat dit een uitkering betreft. :shock:
Wie is er bekend met hypotheekverstrekkers die hier geen bezwaren tegen hebben zodat wij tot aanvraag en koop kunnen overgaan?
Hoe vervelend ook maar de Hypotheker heeft gelijk. De kans dat je een partij vind die iemand met een "tijdelijke" uitkering een hypotheek wilt geven is heel klein. Los dat wanneer er kanker is vastgesteld je toch al lastig een hypotheek kunt krijgen. Op google kun je hier veel meer over vinden. Succes/Sterkte met de behandeling!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch is het wel mogelijk. Mijn schoonzus en haar man met kanker hebben gewoon een huis op beider naam, met hypotheek, maar zonder levensverzekering op zijn naam gekocht. Maar goed, dat zal uiteraard met de totale situatie, waaronder de hoogte van het andere inkomen, te maken hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door kweenie »

Een ziekte is op zich ook geen probleem voor het afsluiten van een hypotheek. Het kan wel een probleem worden als er een levensverzekering of overlijdensrisicoverzekering nodig (of gewenst) is. Maar als er voldoende eigen geld is en de hypotheek in verhouding tot de woningwaarde niet al te hoog is, is een overlijdensrisicoverzekering niet verplicht.

Daarnaast moet er natuurlijk een stabiel inkomen zijn. Daar schort het bij TS aan. Het is voor de geldverstrekker nu nog niet duidelijk of je kunt blijven werken en voor hoeveel procent dan (als je gedeeltelijk arbeidsongeschikt zou worden verklaard).

Die onzekerheid leidt ertoe dat geldverstrekkers zich op dit moment niet voor lange tijd voor zo'n hoog bedrag willen vastleggen.

Rian000
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2018 13:44

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door Rian000 »

Moneyman schreef:Toch is het wel mogelijk. Mijn schoonzus en haar man met kanker hebben gewoon een huis op beider naam, met hypotheek, maar zonder levensverzekering op zijn naam gekocht. Maar goed, dat zal uiteraard met de totale situatie, waaronder de hoogte van het andere inkomen, te maken hebben.

@ Moneyman:

Weet u dan misschien de naam van hun geldverstrekker? Dan kan ik ons financieel adviseur daar eens mee laten bellen..

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door vroem »

hoe weten zij dat het om kanker gaat? medische zaken mogen niet gevraagd worden bij mijn weten.
Mijn uitkering wegens gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid van een aantal jaren geleden telde recent volledig mee bij bepalen rekeninkomen.
zonder dat er 1 vraag gesteld is wat er precies aan de hand was en of dat nog (deels) actueel is. En ik ben zelfstandige en was hoofdverdiener bij de hypotheekaanvraag.
Dus er speelt meer lijkt het, of er is teveel informatie gegeven waar niet naar gevraagd is.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Hypotheekaanvraag tijdens ziekte

Ongelezen bericht door madfred »

vroem schreef:hoe weten zij dat het om kanker gaat?
Het gaat er niet om dat deze persoon kanker heeft (sterkte trouwens!) maar dat er sprake is van ziekte.

Gesloten