LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ITU
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2018 20:49

Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door ITU »

Goedendag,

Mijn vriend en ik wonen bijna samen een jaar samen in een huur appartement. Het is wat klein en willen wat groters en gaan kopen.
Nu zijn er veel mensen die me vragen of dat wel mogelijk is, omdat mijn vriend uit Roemenië komt.
Op internet kan ik het niet goed vinden, daarbij zijn we nog niet naar een bank geweest voor informatie. Maar misschien heeft hier iemand ervaring ermee?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door mahadma »

Een advies van een echte deskundige lijkt mij geen overbodige luxe.
Er zijn wat onzekere factoren voor een hypotheek verstrekker voor een hoge lening.
Vooral omdat u (terecht) hier niet alles vermeld (openbaar forum) is een persoonlijk gesprek wel stap 1 op weg naar uw eigen huis samen.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door Nevyn »

Eerste gesprek bij een deskundige is gratis. Jazeker

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door kuklos »

ITU schreef:Op internet kan ik het niet goed vinden, daarbij zijn we nog niet naar een bank geweest voor informatie. Maar misschien heeft hier iemand ervaring ermee?
Ga naar een hypotheekverstrekker en ga met hun praten. Dan weet je iets. Speculeren door mensen die reageren op een forum helpt je niet verder.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet hoeft dit geen problemen op te leveren. Als burger is hij gewoon toegestaan in Nederland en alles zal dus gewoon afhangen van zijn contract en loon en dat van jou.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn vorige huis heb ik verkocht aan een pas getrouwd stelletje uit Polen. Hebben gewoon hier een hypotheek kunnen krijgen. Afkomst maakt hierin niet uit, wel natuurlijk inkomen, zekerheid, e.d.
Dus gewoon aan tafel gaan zitten met een hypotheekverstrekker om te zien of het haalbaar is en daarna eventueel gaan shoppen naar de beste deal.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door witte angora »

ITU schreef:Goedendag,

Mijn vriend en ik wonen bijna samen een jaar samen in een huur appartement. Het is wat klein en willen wat groters en gaan kopen.
Nu zijn er veel mensen die me vragen of dat wel mogelijk is, omdat mijn vriend uit Roemenië komt.
Op internet kan ik het niet goed vinden, daarbij zijn we nog niet naar een bank geweest voor informatie. Maar misschien heeft hier iemand ervaring ermee?
Wat heeft het feit dat je vriend uit Roemenië komt te maken met je vraag?

Mijn advies is om gewoon naar een bank of tussenpersoon te gaan met alle relevante gegevens. Dan wordt je uitgelegd wat de mogelijkheden zijn in jullie specifieke situatie.

Maar eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo, Roemenië maakt deel uit het grote Europa waarbinnen mensen zich overal vrij mogen vestigen. Dat zou dus op zich het probleem niet moeten zijn.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hypotheek afsluiten met Roemeense vriend

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ITU schreef:Goedendag,

Mijn vriend en ik wonen bijna samen een jaar samen in een huur appartement. Het is wat klein en willen wat groters en gaan kopen.
Nu zijn er veel mensen die me vragen of dat wel mogelijk is, omdat mijn vriend uit Roemenië komt.
Op internet kan ik het niet goed vinden, daarbij zijn we nog niet naar een bank geweest voor informatie. Maar misschien heeft hier iemand ervaring ermee?
Het zal er eerder aan liggen of u en uw vriend een stabiel inkomen hebben om de hypotheek te dragen. Beide zijn aansprakelijk voor de volledige hypotheek en het inkomen van de minst verdienende partner telt vaak maar ten dele mee. Wel kan het voor een bank lastig zijn om een kredietscore van uw vriend te berekenen, afhankelijk hoe lang hij al in Nederland woont, dus hoe men hier mee omgaat, dat weet ik niet. Het kan zijn dat het uiteindelijke maximale leenbedrag hierdoor beinvloed wordt of men additionele garantstelling wilt hebben, maar zoals al gezegd, ga gewoon eens langs bij de bank en bespreek de mogelijkheden. Voor hetzelfde geld valt het reuze mee.

Gesloten