LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Taxatierapport, niet op eigen naam

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door Corsarob »

Goedenavond,

wij hebben afgelopen week een andere woning geschaft en zijn intussen druk bezig met de financiering. De woning is twee keer eerder verkocht geweest: eerste koper raakte overspannen, tweede koper kreeg financiering niet rond.

Tweede koper is een kennis van me en bood zodoende het taxatierapport kostenloos aan, welke ze hebben laten opstellen door een onafhankelijke makelaar. Deze dateert van 23 juli 2018 en is dus redelijk recent.

Onze vraag: Mag deze worden gebruikt, of dient de tenaamstelling van de opdrachtgever te worden aangepast?

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou dat maar navragen nij de hypotheeknemer.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Voor de zekerheid navragen aan je hypotheekverstrekker.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door scontra »

Meestentijds maakt de geldverstrekker gebruik van een eigen, onafhankelijke, taxateur.
Maar u kunt dit even eenvoudig navragen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door JozJan »

scontra schreef:
07 sep 2018 10:37
Meestentijds maakt de geldverstrekker gebruik van een eigen, onafhankelijke, taxateur.
Maar u kunt dit even eenvoudig navragen.
Eh? Nee hoor. Taxatie zorgt de geldverstrekker niet voor.
Het taxatierapport moet aan de eisen voldoen, maar wie de opdrachtgever is maakt niet veel uit. Het gaat immers om het huis. Voor de zekerheid zou ik het even navragen, maar dit zou geen enkel probleem moeten zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door renewouters »

JozJan schreef:
10 sep 2018 12:11
scontra schreef:
07 sep 2018 10:37
Meestentijds maakt de geldverstrekker gebruik van een eigen, onafhankelijke, taxateur.
Maar u kunt dit even eenvoudig navragen.
Eh? Nee hoor. Taxatie zorgt de geldverstrekker niet voor.
Het taxatierapport moet aan de eisen voldoen, maar wie de opdrachtgever is maakt niet veel uit. Het gaat immers om het huis. Voor de zekerheid zou ik het even navragen, maar dit zou geen enkel probleem moeten zijn.
Inderdaad. Ik denkt dat het misverstand ontstaat omdat de adviseur dit meestal regelt. En soms is die adviseur van de geldverstrekker, en soms niet....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is wel zo dat een taxatierapport aan bepaalde eisen moet voldoen en 'gevalideerd' moet zijn. Er zijn verschillende organisaties waarbij een taxateur aangesloten kan zijn en niet elke geldverstrekker werkt met de zelfde organisaties. Het kan dus zijn dat een bepaalde taxateur door de ene geldverstrekker wel wordt geaccepteerd en door de andere geldverstrekker niet.

Vandaar dat het ook het handigste is om gewoon de geldverstrekker te vragen of het rapport geaccepteerd wordt.

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Taxatierapport, niet op eigen naam

Ongelezen bericht door Corsarob »

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb dit bij onze adviseur neergelegd, zodra ik reactie heb zal ik dit even laten weten.

Gesloten