LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bestuurder van een BV blijft buiten schot tenzij hij zijn bestuurdersverantwoordelijkheid niet neemt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Moeilijke zinsbouw. Drie keer ontkenning.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
16 dec 2018 11:46
De bestuurder van een BV blijft buiten schot tenzij hij zijn bestuurdersverantwoordelijkheid niet neemt.
Klopt. Maar daarvan is sneller sprake dan je mogelijk zou denken.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 dec 2018 10:58
16again schreef:
16 dec 2018 07:29
Dit komt op mij over als een wel erg voorbarige conclusie. Gebaseerd op niet meer dan een openingspost van TS bestaande uit 12 zinnen.
Doet bij mij de vraag rijzen: Voor hoeveel euros aan rekeningen kan de deurwaarder gemiddeld zelf afschrijven, bij een WSNP traject?
Hoppa, de volgende draai aan het topic.
Hoppa, de volgende vraag ontweken.

CB schreef:
16 dec 2018 10:59
Wellicht moet je je iets meer focussen op de inhoud in plaats van het aantal zinnen.
Kun jij me dan wel wijzen waar in de topic start te lezen valt dat TS nog niets geleerd heeft?
Henk Toeter schreef:
16 dec 2018 00:08
16again, gedraag jij je bewust als trol? Want zo kom jij namelijk wel op mij over.
Ik richt me vooral op stigmatiserende reacties hier. En die staan er blijkbaar genoeg.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 dec 2018 12:46
Moneyman schreef:
16 dec 2018 10:58
16again schreef:
16 dec 2018 07:29
Dit komt op mij over als een wel erg voorbarige conclusie. Gebaseerd op niet meer dan een openingspost van TS bestaande uit 12 zinnen.
Doet bij mij de vraag rijzen: Voor hoeveel euros aan rekeningen kan de deurwaarder gemiddeld zelf afschrijven, bij een WSNP traject?
Hoppa, de volgende draai aan het topic.
Hoppa, de volgende vraag ontweken.
Uiteraard. Er is geen enkele legitieme reden waarom die vraag in dit topic beantwoording behoeft.
16again schreef:
16 dec 2018 12:46
CB schreef:
16 dec 2018 10:59
Wellicht moet je je iets meer focussen op de inhoud in plaats van het aantal zinnen.
Kun jij me dan wel wijzen waar in de topic start te lezen valt dat TS nog niets geleerd heeft?
Als je dat niet uit de toon van de OP op kunt maken, heeft deze discussie uberhaupt geen nut. Maar wellicht zie je het pas als je het wilt zien...

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Conclusie: Iedereen is gek behalve 16again.

@TS: Nog even volhouden. U wordt geholpen door de GGZ en de insolventiewetgeving. Oktober ben u, mits u zich aan de voorwaarden houdt schuldenvrij.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door CB »

16again schreef:
16 dec 2018 12:46
CB schreef:
16 dec 2018 10:59
Wellicht moet je je iets meer focussen op de inhoud in plaats van het aantal zinnen.
Kun jij me dan wel wijzen waar in de topic start te lezen valt dat TS nog niets geleerd heeft?
Ik sluit me aan bij de reactie van Moneyman hierboven. Als ik je moet aanwijzen waar wat staat, is het misschien beter voor je om je in te schrijven voor een cursus begrijpend lezen Nederlands.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Henk Toeter schreef:
16 dec 2018 13:11
@TS: Nog even volhouden. U wordt geholpen door de GGZ en de insolventiewetgeving. Oktober ben u, mits u zich aan de voorwaarden houdt schuldenvrij.
Oprecht: Dat is een waardige reactie.

CB schreef:
16 dec 2018 13:14
16again schreef:
16 dec 2018 12:46
Kun jij me dan wel wijzen waar in de topic start te lezen valt dat TS nog niets geleerd heeft?
Ik sluit me aan bij de reactie van Moneyman hierboven. Als ik je moet aanwijzen waar wat staat, is het misschien beter voor je om je in te schrijven voor een cursus begrijpend lezen Nederlands.
Ik lees gewoon wat er staat, maar dan wel zonder stigmatiserende vooroordelen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door CB »

16again schreef:
16 dec 2018 13:48
CB schreef:
16 dec 2018 13:14
16again schreef:
16 dec 2018 12:46
Kun jij me dan wel wijzen waar in de topic start te lezen valt dat TS nog niets geleerd heeft?
Ik sluit me aan bij de reactie van Moneyman hierboven. Als ik je moet aanwijzen waar wat staat, is het misschien beter voor je om je in te schrijven voor een cursus begrijpend lezen Nederlands.
Ik lees gewoon wat er staat, maar dan wel zonder stigmatiserende vooroordelen.
Dan heb je TS zeker al een PB gestuurd en je hulp aangeboden.

kwarteltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2010 20:48

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door kwarteltje »

Men gaat te snel leningen aan. Ook leasen van auto's is onverantwoord. Wat ik ook niet begrijp is dat je met een BKR registratie gewoon kunt blijven lenen. Zoals lease contracten. Daar zit het probleem ook. En een beginnende zzp-er is daar wel de dupe van (ook anderen natuurlijk).
Wat je niet echt nodig hebt beslist niet kopen als je het geld ervoor moet lenen!

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

kwarteltje schreef:
17 dec 2018 13:23
Men gaat te snel leningen aan. Ook leasen van auto's is onverantwoord. Wat ik ook niet begrijp is dat je met een BKR registratie gewoon kunt blijven lenen. Zoals lease contracten. Daar zit het probleem ook. En een beginnende zzp-er is daar wel de dupe van (ook anderen natuurlijk).
Wat je niet echt nodig hebt beslist niet kopen als je het geld ervoor moet lenen!
Lekker onderbouwd ook.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door heerschap »

kwarteltje schreef:
17 dec 2018 13:23
Men gaat te snel leningen aan. Ook leasen van auto's is onverantwoord. Wat ik ook niet begrijp is dat je met een BKR registratie gewoon kunt blijven lenen. Zoals lease contracten. Daar zit het probleem ook. En een beginnende zzp-er is daar wel de dupe van (ook anderen natuurlijk).
Wat je niet echt nodig hebt beslist niet kopen als je het geld ervoor moet lenen!
Ik neem aan dat elke door de AFM gereguleerde kredietverstrekker een BKR controle wordt gedaan, en dat vrijwel alle kredietverstrekkers je zullen afwijzen bij achterstandscoderingen. Zelfs met een herstelmelding is het uitermate moeilijk. Nu weet ik niet of leasemaatschappijen toegang hebben tot dezelfde systemen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nergens staat dat Ts een Bkr registratie heeft . we dwalen weer flink van de OP af.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door heerschap »

gosewijn schreef:
17 dec 2018 15:57
Nergens staat dat Ts een Bkr registratie heeft . we dwalen weer flink van de OP af.
Dat wordt TS toch ook niet toegedicht ? Ik reageer slechts op de post van het heerschap boven mij.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door CB »

heerschap schreef:
17 dec 2018 15:47
Nu weet ik niet of leasemaatschappijen toegang hebben tot dezelfde systemen.
Onderstaand een link naar alle aangesloten organisaties bij het BKR. Staan ook leasemaatschappijen tussen.

https://www.bkr.nl/home/zakelijk/aanges ... anisaties/

Gesloten