LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
HNO56
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2019 16:29

Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Ongelezen bericht door HNO56 »

Ik ben benieuwd naar ervaringen met Vista hypotheken, een dochtermaatschappij van de RABO Bank.

Ik heb zelf hele slechte ervaringen met de informatievoorziening door Vista hypotheken. Ik heb een bouwdepot waarin ook de bouwrente is meegefinancierd. In het begin kreeg ik maandelijks overzichten waarin alleen de afgeschreven rente zichtbaar was. Na heel veel gezeur werd later ook de uitgekeerde rente toegevoegd aan het overzicht maar dat alles was in het portal niet terug te vinden. Vervolgens stopten de maandelijkse overzichten zonder dat hier over gecommuniceerd werd. Daarna werd er ineens rente van mijn rekening afgeschreven zonder bericht of wat dan ook. Dat heb ik terug laten boeken maar kreeg gelijk een aanmaning dat ik binnen 3 dagen moest betalen. Bij het bellen werd er gezegd dat ik het geld maar snel moest overmaken want anders konden ze de volgende termijn niet uitbetalen. Min of meer een dreigement. De reden voor de incasso was dat het gereserveerde bedrag voor bouwrente op was maar ze wilde mij geen overzicht daarvan verstrekken. Enfin heel veel frustratie van mijn kant. Nu ben ik benieuwd of ik de enige ben dus graag reacties.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bouw rente, mijn huis was in 3 maanden klaar....
Dan maakt deze nauwelijks iets uit.

Je hebt gewoon te lang werk en ze mogen de informatie voorziening aanpassen, staat in voorwaarden.
En ongelezen stukken sturen zijn ze mee gestopt, U was blijkbaar de enige die hier op zit te wachten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Ongelezen bericht door berndv »

Geen idee hoe u de hypotheek heeft afgesloten, maar dit soort zaken regel ik met mijn tussenpersoon. Kost wel wat geld bij het afsluiten van de hypotheek, maar het ontzorgt mij wel in de zin van dat ik geen communicatie hoef te onderhouden met een hypotheekverstrekker en als er iets is wat mij niet aanstaat of niet duidelijk is, kan ik daarvoor bij mijn tussenpersoon terecht en wordt het óf opgelost, óf verduidelijkt. Ik zie dat het bij Vista ook zo is dat je niet rechtstreeks bij hen een hypotheek kunt afsluiten, dus ook voor u zou er ergens een tussenpersoon moeten zijn die een redelijk bedrag ontvangen zal hebben voor het hypotheekadvies. Hier hoort ook een stukje nazorg bij.

Daarnaast wat al gezegd is, nooit zomaar een hypotheek storneren.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik kan me wel voorstellen dat je het idee hebt niet erg klantvriendelijk te zijn geholpen. Maar dat neemt niet weg dat je zelf had moeten weten wanneer de reservering voor de rente tijdens de bouw op zou zijn (en Vista zou gaan incasseren). En zoals anderen al zeggen: die incasso maar gelijk storneren is echt een no go. Neem gewoon contact op met Vista of je adviseur om te vragen hoe het zit in plaats van meteen geld terug te boeken.

HNO56
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2019 16:29

Re: Klantvriendelijkheid Vistahypotheken

Ongelezen bericht door HNO56 »

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties. Deze zijn duidelijk!

Ik wilde het verhaal niet te lang en ingewikkeld maken maar ik ben maanden geleden al begonnen met vragen om een goed overzicht en daarna mijn tussenpersoon. Heeft weinig geholpen maar zoals in één reactie wordt opgemerkt blijkbaar ben ik de enige die dit belangrijk vind.

Ik was niet van plan tegen windmolens te gaan strijden dus ik ga het loslaten.

Gesloten