LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank Plusvoorwaarden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
31 dec 2019 15:55
MichielHagen schreef:
31 dec 2019 15:54
Ik heb dit al overwogen, maar overstap kosten naar ING zijn circa €5000.

Fiscaal aftrekbaar ??
De 0,15% in elk geval wel.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Jammer! »

Het is toch weer iets dat ik vaker zie. Snel goedkoop instappen (jezelf trots op de borst kloppen) en vervolgens de schuld bij een ander leggen als het toch iets anders loopt. De rentevaste periode is afgelopen en nu krijgt een marktconform aanbod, de lokkertjes heeft u al genoten en nu klagen. Daarnaast heeft u een overstapmogelijkheid; die is blijkbaar niet zo duur. Wees dan principieel en stap over.
Krijgt u vast weer een lokkertje (en kunt u zich weer op de borst kloppen).

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Jammer! »

u schrijft:

ik kom in aanmerking voor de basisvoorwaarden, overstapkosten €350. Dat doe ik.

Over 5 jaar maken ze een nieuw pakket, basismin-pakket, daar krijg je nu de laagste rente, overstapkosten €500.
Tja, mijn rentevaste periode (stel ik zet 5 jaar vast) loopt weer af, toch maar weer overstappen, want de rente die je extra betaald is meer dan de overstapkosten, weer kassa.

Over 10 jaar nog een nieuw pakket, basisgraai-pakket, daar krijg je nu de laagste rente, overstapkosten €1000....


Ik heb geen inzicht in uw 'beurs' maar op dit moment lijkt het niet verkeerd om een langere renteperiode af te spreken. Als je toch risico wil mijden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt je beter aan het motto bij de kapper, schaapsscheerders en beleggers houden! Als je geschoren wordt blijven stilzitten!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door kweenie »

Het zal bij een bank niet zo'n vaart lopen met het om de paar jaar aanpassen van de voorwaarden. Dat is meer iets wat na een wat langere tijd gebeurt. Bovendien gaat het dan in principe dus inderdaad om het in zekere zin uitkleden of verslechteren van de voorwaarden.

Maar wees blij dat je geen huismerk van een hypotheekketen hebt, want juist daar is dit schering en inslag. Die sluiten om de paar jaar en contact af met de organisatie die op dat moment geld wil uitleggen en die dus op dat moment het gunstigste is. Een paar jaar later is dat weer een heel andere organisatie en worden de hypotheken onder een andere naam verkocht. En de organisatie van daarvoor kan misschien wel helemaal geen zin meer hebben in hypotheken. Maar intussen zit jij wel 30 jaar aan die eerdere organisatie vast. Loopt je rente af en heeft die eerste organisatie geen behoefte meer aan hypotheken, dan kunnen ze jou dus maar zo een veel duurdere rente bieden dan de markt. Terwijl nieuwe klanten, onder het nieuwe label, juist betere voorwaarden en een veel gunstiger rente krijgen. Dat kan dan wel eens heel wat meer verschil zijn dan 0,15%.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Daarom hebben heel veel bedrijven verschillende merken in dezelfde branche, niet alleen bij hypotheken met looptijd van typisch 30 jaar…

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:
01 jan 2020 21:50
Het zal bij een bank niet zo'n vaart lopen met het om de paar jaar aanpassen van de voorwaarden. Dat is meer iets wat na een wat langere tijd gebeurt. Bovendien gaat het dan in principe dus inderdaad om het in zekere zin uitkleden of verslechteren van de voorwaarden.

Maar wees blij dat je geen huismerk van een hypotheekketen hebt, want juist daar is dit schering en inslag. Die sluiten om de paar jaar en contact af met de organisatie die op dat moment geld wil uitleggen en die dus op dat moment het gunstigste is. Een paar jaar later is dat weer een heel andere organisatie en worden de hypotheken onder een andere naam verkocht. En de organisatie van daarvoor kan misschien wel helemaal geen zin meer hebben in hypotheken. Maar intussen zit jij wel 30 jaar aan die eerdere organisatie vast. Loopt je rente af en heeft die eerste organisatie geen behoefte meer aan hypotheken, dan kunnen ze jou dus maar zo een veel duurdere rente bieden dan de markt. Terwijl nieuwe klanten, onder het nieuwe label, juist betere voorwaarden en een veel gunstiger rente krijgen. Dat kan dan wel eens heel wat meer verschil zijn dan 0,15%.

Kraak je nou hypotheekadviseurs af ???

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Fiesiekus schreef:
03 jan 2020 21:19
Kraak je nou hypotheekadviseurs af ???
Mag dat niet hier? ;-)

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Joepie Joepie schreef:
03 jan 2020 21:45
Fiesiekus schreef:
03 jan 2020 21:19
Kraak je nou hypotheekadviseurs af ???
Mag dat niet hier? ;-)


Ik niet nee.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Fiesiekus schreef:
03 jan 2020 21:49
Joepie Joepie schreef:
03 jan 2020 21:45
Fiesiekus schreef:
03 jan 2020 21:19
Kraak je nou hypotheekadviseurs af ???
Mag dat niet hier? ;-)


Ik niet nee.
Jij bent te lief voor deze wereld.

Maar back on topic:
- Ik vind het kwalijk dat er hypotheekverstrekkers in deze markt zijn met relatief korte termijn visie...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door kweenie »

Fiesiekus schreef:
03 jan 2020 21:19
Kraak je nou hypotheekadviseurs af ???
Ik wil vooral aangeven dat het een illusie is om er vanuit te gaan dat de hypotheekvoorwaarden voor nieuwe klanten tijdens de volledige looptijd van je hypotheek (meestal 30 jaar) gelijk zullen blijven. En dat het niet vreemd is dat als de voorwaarden minder 'goed' worden, de rente ook lager komt te liggen. Ik zou het juist oneerlijk vinden als je als nieuwe klant de zelfde rente zou moeten betalen als bestaande klanten, als die (on)gunstiger voorwaarden hebben.

Daarnaast een meer algemene waarschuwing dat de aanbiedingen die nu het voordeligste zijn, straks misschien juist heel onvoordelig uitpakken. Dat zie je met name bij de genoemde eigen label hypotheken. Maar het komt ook regelmatig voor dat nieuwe (buitenlandse) partijen met agressieve marketing en lage rentes een deel van de markt willen inpikken, maar dat ze daar tien jaar later niet meer in geïnteresseerd zijn. En dan dus juist ongunstige tarieven bieden.

Iets om rekening mee te houden als je een hypotheek moet afsluiten. Gedurende de eerste rentevaste periode is er vaak geen vuiltje aan de lucht, dan kun je er prima van profiteren. Maar als je na die tijd nog niet verhuisd bent, of in andere redenen een andere hypotheek hebt genomen, dan kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Mooi verwoord, "goed" voorbeeld is WestlandUtrecht Bank, biedt helemaal geen nieuwe Hypotheken meer aan, maar knijpt bestaande klanten nog wel uit... (dat laatste zullen zijzelf anders benoemen)

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Joepie Joepie schreef:
03 jan 2020 21:54
Maar back on topic:
- Ik vind het kwalijk dat er hypotheekverstrekkers in deze markt zijn met relatief korte termijn visie...

Weet je wat de termijn visie van hypotheekverstrekkers is……. eind van het gesprek een nota indienen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Joepie Joepie schreef:
04 jan 2020 07:38
Mooi verwoord, "goed" voorbeeld is WestlandUtrecht Bank, biedt helemaal geen nieuwe Hypotheken meer aan, maar knijpt bestaande klanten nog wel uit... (dat laatste zullen zijzelf anders benoemen)


Daarom zou ik ook nooit aan een kleine hypotheeknemer (uit ervaring!!) of een buitenlandse partij een hypotheek verstrekken. Vandaar ook mijn advies aan de topicstarter, om naar ING te gaan.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
04 jan 2020 09:32

Daarom zou ik ook nooit aan een kleine hypotheeknemer (uit ervaring!!) of een buitenlandse partij een hypotheek verstrekken. Vandaar ook mijn advies aan de topicstarter, om naar ING te gaan.
Rabo...ING....bij de buren is het gras groener?
Jij adviseert m.i. altijd bij Rabo weg te gaan (iets met een verleden...).....en in dit geval zelfs omdat er tegenwoordig misschien wat eenvoudigere voorwaarden met een iets lagere rente keuzemogelijkheid is bij liniair/annuïtair, deze keuze heb ik bijv niet eens (niet dat ik daar behoefte aan heb)
Voor alleen een 0,1% netto zou ik geen overstap regelen van hypotheek, betaalrekening (want ook ing heeft betaalrekeningkorting) en de rest regelen wat daar weer mee samenhangt.
Dan is een switch van vorm bij Rabo denk ik toch net iets makkelijker. :wink:

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

jonis schreef:
04 jan 2020 10:56

Dan is een switch van vorm bij Rabo denk ik toch net iets makkelijker. :wink:


Ik denk dat de topic starter daar net iets anders over denkt. On Topic: het onderbuikgevoel van de topic starter was precies mijn RABO-onderbuikgevoel. Vandaar is mijn advies…..

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door jonis »

Fiesiekus schreef:
04 jan 2020 11:48
jonis schreef:
04 jan 2020 10:56

Dan is een switch van vorm bij Rabo denk ik toch net iets makkelijker. :wink:


Ik denk dat de topic starter daar net iets anders over denkt. On Topic: het onderbuikgevoel van de topic starter was precies mijn RABO-onderbuikgevoel. Vandaar is mijn advies…..
Mijn reactie was/is ook on-topic....bij de buren is het gras niet groener.
Het gaat TS vooral ook om het principe...en voor principes opkomen betekent vaak dat het je ook geld gaat kosten :roll: .....is het principe bij ING van vandaag dan hetzelfde als 20 jaar geleden of gaan die hetzelfde zijn over 20 jaar....?
Gewijzigde/nieuwe voorwaarden zijn gewoon van alle tijden, als morgen bij ING verbeterde voorwaarden komen die niet per direkt voor jou van toepassing zijn; heb je dan weer last van je buik?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Fiesiekus schreef:
04 jan 2020 11:48
jonis schreef:
04 jan 2020 10:56

Dan is een switch van vorm bij Rabo denk ik toch net iets makkelijker. :wink:


Ik denk dat de topic starter daar net iets anders over denkt. On Topic: het onderbuikgevoel van de topic starter was precies mijn RABO-onderbuikgevoel. Vandaar is mijn advies…..
Dus je geeft advies op basis van een onderbuikgevoel? Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik heel blij ben met de Rabobank. In alle gevallen heel goed meegewerkt om mijn hypotheek rond te krijgen en heel duidelijk geweest in alles. De basis en plus voorwaarden waren heel duidelijk en ook een lange termijnvisie ontbreek niet. Maarja, mijn onderbuikgevoel zei me dan ook dat ik al jaren klant was bij die bank en er nooit problemen waren.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

jonis schreef:
04 jan 2020 13:31
Gewijzigde/nieuwe voorwaarden zijn gewoon van alle tijden, als morgen bij ING verbeterde voorwaarden komen die niet per direkt voor jou van toepassing zijn; heb je dan weer last van je buik?


Nee, in het geheel niet, maar ik heb op een aantal andere vlakken (verzekeringen, spaardeposito's) met de RABO te maken gehad, niet alleen toen het ging om (niet willen) hypotheekverstrekking.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Rabobank Plusvoorwaarden

Ongelezen bericht door Rabobank »

Beste heer Hagen,

Jammer om te lezen dat u niet tevreden bent met het renteaanbod wat u ontving. U heeft uw klacht hierover via meerdere kanalen ingediend. U heeft van ons inmiddels een reactie ontvangen via een ander kanaal.

Met vriendelijke groet,

Els
Team Webcare - Rabobank Nederland

Gesloten