LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rood staan

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker kunt u het roodstaan nu gewoon weer even regelen. Ik mag ook rood staan voor een gering bedrag, niet dat ik me kan herinneren dat in de laatste 20 jaar gebruikt te hebben.

Maar u stelt hier een vraag, logisch dat u ook nog wat adviezen krijgt. Kunt u ook gewoon in de wind slaan hoor.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Brahms »

scontra schreef:
13 jun 2020 22:31
Brahms schreef:
13 jun 2020 18:57
Een koophuis, hypotheek en geen spaargeld, dat gaat niet lang goed, voorspel ik
Het kan ook zijn dat een dergelijk krediet op de betaalrekening,van een paar honderd euro, wordt gebruikt om te voorkomen dat je op een bepaald moment ergens iets wil afrekenen en je saldo net niet voldoende is en waardoor je voor 'piet paal' komt te staan.
Maar je door deze beperkte kredietmogelijkheid voorkom je dat aangezien je wel gewoon kan afrekenen.
Eigenlijk bedoel je dus, al het vermogen staat op de spaarrekening maar helaas te weinig op de betaalrekening. Dat is dan een kwestie van beter je vermogen beheren, als dat met een doorlopend krediet moet, klopt er iets niet in je huishoudboekje.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
14 jun 2020 14:03
Brahms schreef:
14 jun 2020 11:42


Eigenlijk bedoel je dus, al het vermogen staat op de spaarrekening maar helaas te weinig op de betaalrekening. Dat is dan een kwestie van beter je vermogen beheren, als dat met een doorlopend krediet moet, klopt er iets niet in je huishoudboekje.
Wat een onzin. Ik sta zelf ook wel eens per ongeluk rood. Ik maak een x bedrag per maand over naar de huishoudelijke rekening. Daar kunnen we prima en royaal van leven. Zo royaal dat wij niet bijhouden hoev aak we uit eten, iets kopen etc. Er is gewoon altijd geld genoeg. En dan kan het wel eens voorkomen dat een weekendje zo gezellig is dat je mailtje mist dat de grens bijna bereikt is en je effe een paar honderd rood staat. Geen probleem, dat vul je weet even aan.

Niet iedereen schrijft iedere supermarkt bezoekje op in een boekje met een rekensom erbij
Geen management is wat mij betreft niet veel beter dan slecht management :wink:

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door angel1978 »

fonsflons schreef:
14 jun 2020 16:24
Hoezo geen management? Ik weet hoeveel ik per maand privé nodig heb om fijn te kunnen leven, en als ik een keer tekort kom of over heb is dat geen probleem. Goed management kenmerkt zich door simpele regels, en mogelijkheden om daar van af te wijken zonder dat het proces direct ontwricht.
En de simpelste regel is wat mij betreft: geef geen geld uit dat je niet hebt en als je het wel hebt, zorg dan dat je er gewoon bij kunt.

Volgens mij verschillen we gewoon in prioriteit ;)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je nog €5000,- op spaar rekening hebt en dan €125,- rood gaat staan, niets mis mee.

Maar door deze vraag wekte je andere vermoedens.
Maar aanvragen en zelden gebruiken, niets mis mee.
En vooral nu vele winkels graag Pin willen of de contant kassa afschaffen, dan word het lastiger om voldoende overzicht te hebben.

Jan Tukker
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 sep 2019 19:47

Re: Rood staan

Ongelezen bericht door Jan Tukker »

fonsflons schreef:
14 jun 2020 16:39
Daar gaat het juist om. TS heeft het geld en kan er makkelijk aan.
Wat je dus na zo'n 30 posten kunt concluderen is dat de vraag van TS overbodig is, want er is eigenlijk geen probleem. :mrgreen:

Gesloten