Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Maistro0112
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2021 19:23

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door Maistro0112 »

Lady1234 schreef:
25 sep 2021 18:22
Begrijp ik dan goed dat u niet gehuwd was met uw partner?
Nee indd niet gehuwd, alleen samenwonend

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maistro0112 schreef:
25 sep 2021 14:00
Waar ik dus al voor vreesde ziet partner nu van de afspraak af en heeft advocaat in de arm genomen. En in de brief staat dus het hele juridische verhaal dat het onder druk is gebeurt etc…. En dat ze die keuze niet bewust heeft gemaakt. Maar ouderschapsplan etc was allemaal wel goed voor haar.
Het enige wat ik hierop kan zeggen is iets wat je waarschijnlijk al beseft: het gaat tussen jou en de moeder van het kind. Oftewel: tussen tussen twee ouders van een kind. Probeer het belang van het kind boven je eigen belang te plaatsen. En dat belang is: twee volwassen ouders die er op een of andere manier samen uit kunnen komen, desnoods via mediation. Een mediator kan dit kernpunt wellicht ook bij de moeder onder de aandacht brengen - mits daarmee niet tegen haar haren in wordt gestreken.

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door nammk »

Toen mijn partner en ik uit elkaar gingen, hebben we een taxateur laten komen. Van de waarde van het huis is de resterende hypotheek afgetrokken. De schuld die overbleef hebben we gedeeld. Ik heb mijn hypotheek verhoogd en met dat bedrag heb ik mijn partner uitgekocht. Simpel, eerlijk en naar beider tevredenheid.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er een schuld overbleef, had uw partner moeten betalen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

nammk schreef:
26 sep 2021 17:51
Toen mijn partner en ik uit elkaar gingen, hebben we een taxateur laten komen. Van de waarde van het huis is de resterende hypotheek afgetrokken. De schuld die overbleef hebben we gedeeld. Ik heb mijn hypotheek verhoogd en met dat bedrag heb ik mijn partner uitgekocht. Simpel, eerlijk en naar beider tevredenheid.
Als de waarde van het huis lager was dan de hypotheek had uw partner de helft van de schuld aan u moeten betalen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Mocht u de financiering nu niet rond kunnen krijgen dan is een mogelijkheid dat uw partner u deze schuld later laat betalen, is niet gezegd dat de hypotheekverstrekker hier ook mee akkoord gaat omdat uw schuld afgetrokken word van de hoogte van de hypotheek die u kunt krijgen maar niet geschoten is zeker mis....

misschien is er een partij die u op deze voorwaarden wil helpen aan een hypotheek!!!!

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door heerhugo »

bij scheiding van onroerende en roerende goederen geldt, net als bij overlijden, de datum waarop het huwelijk/de verbintenis eindigt.
enige waardevermindering of vermeerdering laat men buiten beschouwing.
echter; fiscaal is het een ander verhaal mbt aftrekbaarheid hypotheekrente, kosten en EWF/WOZ.

TIP: ga asap naar een eigen advocaat om geen dure en wellicht onherstelbare steken te laten vallen!

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Partner uitkopen gezamenlijke huis?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent dan wel niet getrouwd, maar hier staan hele nuttige zaken in. Ook tav de fiscus en de woning.

https://www.scheidingsplanner.nl/alles- ... belasting/

Gesloten