LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldmeesters

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
JaToch!
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:46

Geldmeesters

Ongelezen bericht door JaToch! »

In navolging op dit topic: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=490081

Wil ik hier even iets kwijt over de geldmeesters.nl. Ik ben meermaals bij ze op kantoor geweest en ben zeker niet tevreden over hun dienstverlening.
Onlangs hebben ze een nieuwe actie gestart dus ik verwacht dat ze wel weer aardig wat mensen zullen binnenhalen.

Als je met deze partij in zee gaat let dan op het volgende:

* De kans dat je een een erkend hypotheek adviseur te spreken krijgt is klein. Zie:
http://www.erkendhypotheekadviseur.nl/r ... _lastname=
* De adviezen en berekeningen die ze geven zijn niet onafhankelijk en onvolledig.
* Op het moment dat het serieus wordt zullen ze je vragen om hun algemene voorwaarden te tekenen. Dat is geen gebruikelijke gang van zaken in hypothekenland. Mijn advies is om deze niet te tekenen. Als ze vervolgens niet verder willen dan weet je genoeg...
* Deze algemene voorwaarden staan ook online. Lees ze maar eens goed door, er zitten een paar heel ongunstige puntjes bij.
* Het zijn verkopers, ze zullen dan ook alle verkooptrucjes toepassen.

Verder ben ik erg nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen met deze partij.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Geldmeesters

Ongelezen bericht door Lawman »

Wanneer je de door hun gehanteerde voorwaarden leest zal je onherroepelijk duidelijk worden dat het louter een verkooporganisatie is. Zeker de bepaling over het royeren danwel overvoer naar een andere tussenpersoon binnen 5 jaar is een lachertje. Ze willen dus het terugboekrisico verhalen op de consument. Hiermee wordt je vrijheid als consument behoorlijk beperkt. Of je nu tevreden bent of niet, je moet betalen wanneer je niets meer met hun organisatie te maken wilt hebben. Verder zie ik bepalingen om hun aansprakelijkheid te beperken. Deze lijken mij onredelijk bezwarend en goed aan te vechten.

Wil je daarnaast je hypotheek verhogen binnen je verhoogde inschrijving dan betaal je, conform de voorwaarden, € 250,00. Dit bedrag krijgen ze bovenop de afsluitprovisie die ze ook over de opname krijgen.

Teken deze voorwaarden NOOIT! Er zijn betere organisaties die klant niet agressief binden......Laat deze geldwolven gerust links liggen.

noras
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2009 10:56

Re: Geldmeesters

Ongelezen bericht door noras »

Ik heb geen hypotheek afgesloten bij Geldmeesters omdat een van de medewerkers mij vertelde dat het in ons geval niet gunstig zou zijn. Dat vond ik toch wel een eerlijk antwoord.
We hebben destijds, omdat we vanwege financiële problemen niet meer rondkwamen, wel onze beleggingsverzekering bij Nationale Nederlanden opgezegd. We betaalde daarvoor bijna 200 euro wat volgens Geldmeesters erg hoog was en onnodig. Nu hebben wij via geldmeesters een hypotheek risicoverzekering afgesloten die 44 euro in de maand kost. Ik ben hiermee heel tevreden, omdat ik de beleggingsverzekering helemaal niet meer vertrouw. De medewerker heeft ons ook gezegd dat wij per maand minstens 50 euro zouden moeten gaan sparen aangezien de hypotheek nu geheel aflossingsvrij is.
Tot nu toe heb ik louter negatieve ervaringen met alle tussenpersonen die wij hebben gehad. Het ging elk van hen louter om het geld. Dat zal bij Geldmeesters niet anders zijn.

Ik moet echter wel zeggen, dat ik de uitleg helder vond en de service wel goed, maar ik hoefde niet naar het kantoor. Wel toevallig dat ik vandaag een e-mail wilde sturen met een vraag, maar dat de e-mail terugkwam (failure notice).
Als iemand slechte ervaringen heeft met de hypotheek risicoverzekering van Geldmeesters, laat me dat dan even weten, want het is mogelijk dat ik voor de zoveelste keer naïef ben geweest.

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: Geldmeesters

Ongelezen bericht door Houston »

Noras, bij welke maatschappij sit je, welke looptijd heeft de verzekering, welk verzekerdbedrag en je geslacht + leeftijd?
Dat "sparen" van 50 euro, waar zou dat moeten gebeuren volgens hen?

Gesloten