LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] We hebben toch wat meer nodig ....

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door kato »

Onlangs hypotheek afgesloten die ingaat per 1 september!
De hele papierwinkel ligt bij de bank. Prima!
We willen in onze nwe woning een nieuwe keuken en nieuwe kunststof kozijnen plaatsen.
Offertes hebben we nu in huis: eigenlijk hebben we dus wat meer centen nodig.
Kunnen we nu het hypotheekbedrag nog verhogen en wat zijn de consequenties hiervan??

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door NAK »

Heb je die vraag ook al eens aan de hypotheek verstrekker gesteld? :lol:

jamarero
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2007 23:47

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door jamarero »

Hallo

Voor drie jaar terug heb ik mijn hypotheek verhoogd nu heeft de bank een hogere inschrijving gedaan voor het geval wij meer nodig hadden dan hoefden we niet weer opnieuw naar de notaris ik zal deze voorstel eens bespreken met uw geldverstrekker .

Groet Jamarero

kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door kato »

We hebben ook direct een hogere inschrijving gedaan, zodat we in de toekomst - mocht t ooit nodig zijn - inderdaad niet weer naar de notaris hoeven. Maar voor de verbouwing die we in in de planning hebben, hebben we toch wat meer geld nodig.
Kan dan gewoon het hypotheekbedrag aangepast worden, of wordt dat dan een 2e hypotheek of zo ???

jamarero
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2007 23:47

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door jamarero »

Ik zou deze vraag gewoon stellen aan je geldverstrekker dan weet je het direct ,helaas heb ik hier geen antwoord op.
Succes jamarero

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door NAK »

Maar voor de verbouwing die we in in de planning hebben, hebben we toch wat meer geld nodig.
Hoe kan dat dan, valt de verbouwing hoger uit dan jullie begroot hebben?

kato
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2007 14:50

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door kato »

yep! Dom he? :lol:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door NAK »

Nee hoor, iedereen kan zich vergissen :wink:

dutchgirl
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2005 09:01

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door dutchgirl »

Is de hypotheekakte al gepaseerd bij de notaris?

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door bolleke »

ook weer jammer dat je onvolledige info geeft, miles79.
Een inschrijving die de notaris doet kan heel anders zijn dan de daadwerkelijk verstrekte hypotheek.
Voorbeeld je hebt een hypotheek van 200.000 en wilt 50.000 erbij voor een verbouwing. totaal 250.000. Als je dit zo laat passeren bij de notaris dan kan dat maar indien je meer nodig hebt dan moet je weer naar de notaris. De bank kan via de notaris een hogers inschrijving toestaan van bv 300.000. je hebt dan 250.000 maar stel dat je meer nodig hebt dan kan je iom de bank extra geld opnemen binnen je inschrijving. Je moet wel het normale acceptatietraject ingaan, maar zeker niet meer naar de notaris. scheelt tijd en kosten.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door bolleke »

nu is het duidelijk :lol:
maar het geke blijft dat de hele hypotheek niet eens gepasseerd is want dat zou op 1 sep pas ingaan.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door s i m o n e »

De hoogte van de inschrijving zegt niets over de hypotheek die je kunt krijgen. Uiteraard is de hoogte van de inschrijving wel het maximum, maar een hogere inschrijving geeft geen garantie op een hogere hypotheek. Je zult dus terug moeten naar de hypotheekverstrekker en een nieuwe aanvraag voor een hoger bedrag indienen. Zij zullen deze aanvraag opnieuw, o.a. aan de hand van je inkomensgegevens, beoordelen. Het kan best zijn dat hier geen fiat voor komt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door D1RK »

Je betaalde Notaris kosten over het Ingeschreven bedrag, en niet over het opgenomen!

Dus een nadeel, als je huidige woning nog te koop staat en je dus niet de werkdelijke opbrengst doen ze het voor zekerheid ook vaak!

Als je de eerste jaren aflos mag je soms het opnieuw opnemen, en dan word de aflos groter over de resterende jaren.

Mijn Notaris rekend met grenzen zowel de aankoop als hypotheek, dus vaste bedragen voor tot E150.000,- tot E250.000 en daarboven %
Dus als je tot die grens gaat kost het niets extra... en omdat ik heel veel (nieuwwaarde) voor de overname wilde betalen werd het huis goedkoper zodat ik onder die grens kwam, dus goedkope Notaris, en de 6% overdrachtsbelasting is niet over de overname van roerende goederen.... dus extra voordeel!

De verkoper keek alleen maar naar het totaal bedrag, en haar familie begreep niets van dit hoge bedrag voor oude goederen!
Het moet wel bewijsbaar zijn, want de Belasting dienst mag controleren, maar als ik Mijn Piano op haar overname zet en een maand eerder verhuisde... ze kunnen nooit bewijzen van wie deze was!

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: We hebben toch wat meer nodig ....

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Kato,

Wanneer je hypotheek nog moet passeren is het een kwestie van contact opnemen met je notaris en je bank. Hoeveel heb je eigenlijk extra nodig :?: Heb je wellicht een overbruggingskrediet, ook daar kun je kosten uit halen namelijk.

Gesloten