LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOZ waarde bij een te veilen huis

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ataga
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:59

WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door ataga »

Hallo

wie weet kunnen jullie mij helpen...

wij hebben namelijk een leuk huis gezien die over een paar maanden geveild wordt (executieveiling) nu willen wij natuurlijk weten wat de WOZ waarde van zo'n woning is om ons eventueel bod te kunnen bepalen, hoe kunnen wij hier achter komen.

en hoe ziet zo'n veiling er uit, waar moet ik op letten en waar moet ik mij op voorbereiden (qua kosten en anderen dingen)

alle info is welkom

m.v. g. Ataga

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door Byob »

Is het niet mogelijk de woning voor veiling voor een mooie prijs te kopen?

ataga
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:59

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door ataga »

ik heb geen idee, weet weinig af van de procedure rond een veiling, het gaat om een gedwongen verkoop.....

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door hera »

De woz waarde is alleen door de eigenaar op te vragen. Of door een koper met koopcontract en legetimatie kan die dan langs de gemeente. Ze mogen het niet aan derden doorgeven.

ataga
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:59

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door ataga »

een ander idee hoe ik een schatting kan maken van een mogelijke bod? (behalve dat ik alle huizen in de buurt na kan gaan, het huis staat namelijk afgelegen)...

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door bert0570 »

Als het nu al vaststaat dat de woning geveild gaat worden, heeft het geen zin meer om een bod uit te brengen en zal de notaris je mededelen dat je bij de veiling aanwezig kan zijn.

Tijdens de veiling zie je vanzelf hoe de prijsontwikkeling is en afhankelijk van je eigen plafondprijs zou je kunnen bieden. De notaris zal na de veiling wel direct willen weten of je in staat bent of je de geveilde woning kunt kopen. Indien je geen eigen geld hebt, zul je een bankgarantie moeten kunnen overhandigen.

Behoudens de wijze waarop er gaat worden geveild, zul je dus ook bij je bank te raden moeten gaan.

Succes,

Bert

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door D1RK »

Een betrouwbare hypotheek adviseur, en eventueel een makelaar kunnen je soms op No Curo No Pay basis helpen, zowel de aankoop als hypotheek is voor hun een leuke inkomsten, dus die kijken wat je maximaal zou kunnen bieden op je inkomen!

De makelaar kan wel dingen in Kadaster vinden uit eerdere transaktie's, maar houd rekening mee dat als je niet vooraf mag bezichtigen, er wel eens veel gebreken kunnen zijn!

Het onderhoud tuin is meestal een indruk van binnen, maar ik geef hierop geen garantie!

Ga nooit hoger dan 80% van wat een normale verkoop zou doen voor een gelijkwaardige woning, en is het leeg of moet het Grosse Akte van Veilig ontruimd worden op Uw kosten?

De veiling voorwaarden kunt U vooraf lezen bij de verkopende Notaris!
Deze kan per regio verschillend zijn.

Vooral handige mensen die graag iets willen aanpassen krijgen de meest uitgewooonde huizen erg voordelig, dus verdienen het meeste!

Iemand die al meerdere keren veel voordeel heeft gehaald uit deze verkopingen, dus de een zijn nood is mijn Brood!

Onderhandse verkoop voor de veiling lukt meestal alleen als je een vrij hoog bod uitbrengt, en er veel belangstelling is!

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door particulier »

Ataga,

Het kan heel voordelig zijn om een huis op een veiling te kopen. Er kan een waarborg in de vorm van een bankgarantie gevraagd worden. Maar let op, kopen onder voorbehoud van financiering is niet mogelijk! Je zult van te voren moeten weten of je het aankoopbedrag kunt financieren.

ataga
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:59

Re: WOZ waarde bij een te veilen huis

Ongelezen bericht door ataga »

ik heb de informatie al gelezen, en weet hoe de procedure eruit ziet, het gaat mij er alleen om de beginbod... want die moet voor 13 augustus schriftelijk worden gedaan willen wij uberhaupt deel nemen aan de veiling... en trouwens is zo'n veiling openbaar?

@ bert 0570: voor de duidelijkheid niet mijn huis wordt verkocht maar wij willen een huis via een veiling kopen, dus wij moeten een bod doen voordat wij uberhaupt mee willen dingen bij de veiling...

PS. maakt een particulier uberhaupt kans op zo'n veiling, ik heb begrepen dat het voornamelijk tussen vastgoedhandelaaren speelt...

gr. Ataga

Gesloten