LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de hypoteker

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
hans121164
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 16:09

de hypoteker

Ongelezen bericht door hans121164 »

ik wilde even een warme douche uitdelen aan de hypotheker (verstiging leidschendam)voor het oversluiten van onze al reeds lopende hypotheek. dit was een bestaande hypotheek die ik wilde toetsen of het goedkoper kon of anders ,na een leuk en ontspannen gesprek (op eigen verzoek )werd mij eigenlijk aangeraden het zo te laten als het was omdat het eigenlijk niet goedkoper kon ,zelfs met hun eigen scherpe tarief konden ze mij niet helpen er werd dus duidelijk niet iets opgedrongen waar ik niets wijzer van werd maar gewoon een open en eerlijk advies ,de desbetrefende vestiging heeft daarna nog best wel moeite moeten doen om alles netjes op papier te krijgen waardoor het voor ons duidelijk en overzichtelijk was wat we gingen tekenen,dus bij deze een pluim voor de hypoteker die hier dus niets aan verdiende maar puur uit service de zaak heeft afgehandelt.klasse dus (je leest hier veel kritiek dus bij deze ook eens de andere kant van het verhaal.

hans scholten

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: de hypoteker

Ongelezen bericht door kweenie »

Mooi dat er ook nog goede en eerlijke adviseurs zijn.

Maar ik begrijp het nog niet helemaal, geloof ik. Ze hebben je lopende hypotheek overgesloten, terwijl het niet goedkoper kon...? Hoe zit dat? Is de boel nu bij het oude gebleven of heb je toch iets overgesloten?

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: de hypoteker

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Volgens hebben we dat allemaal.
Er zitten goede en slechterikken tussen.
Gelukkig heb je eentje met een hart getroffen.

Gr
J

hans121164
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 16:09

Re: de hypoteker

Ongelezen bericht door hans121164 »

mijn huidige hypotheek was afgesloten voor 10 jaar en dus moest er of een nieuwe of dezelfde hyphoteek overgesloten worden,of hoe noem je zoiets doorlaten lopen tot het eind ,nu is de rente natuurlijk nog steeds laag maar in onze situatie was dat dus niet zo gunstig als dat iedereen dat je doet vermoeden ,ik mocht dus ook een andere hypotheek nemen ,want dat kan als je rente periode afgelopen is (in dit geval 10 jaar )maar het advies was dus ,blijf bij je huidige verstrekker dat is het beste ondangs de niet zo lage rente (het gaat om een spaarhypotheek).
nu iets duidelijker

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: de hypoteker

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, ja, ik snap het. Nu is het mij duidelijk.
Verstandig om even langs de adviseur te gaan en prettig dat die zulk goed advies heeft gegeven.

Gesloten