LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OFFERTE!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

OFFERTE!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Hoi hoi,

Ik heb nog een vraag.

Stel dat ik de offerte binnenkrijg?? Het was de bedoeling om dat te accepteren. Maar bij nader insziens, constateer ik dat er dingetjes zijn die mij niet bevalt.
Dus, ik ga die niet accepteren en ondertekenen.

Krijg ik dan boete? Of ben ik verplicht de offerte accepteren???

Alvast dank voor de moeite,
Groetjes
J

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: OFFERTE!

Ongelezen bericht door kweenie »

Pas als je de offerte ondertekent zit je aan de offerte vast. Teken je de offerte niet, dan hoef je de hypotheekverstrekker dus niets te betalen. Het kan wel zijn (als dat is afgesproken) dat je de tussenpersoon een bedragje moet betalen voor zijn werk, als je niet met hem in zee gaat. Maar dan moet je ook met hem een overeenkomst zijn aangegaan. Meestal kost het je niets, maar soms kost het een (relatief) klein bedragje.

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: OFFERTE!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Dank je Kweenie,

Dat is zeer duidelijk.

Ergens weet ik beetje wel, maar ik wil toch graag dubbel checken :lol:

Groetjes
J

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: OFFERTE!

Ongelezen bericht door simmetje »

Uiteraard moet een offerte kloppen met het beeld dat je er vooraf bij hebt.

Wel zou je je kunnen afvragen of het niet slim is de ontdekte zaken met de adviseur te bespreken. Uit ervaring kan ik je zeggen dat er heel veel zaken vaak snel uit de wereld zijn als ze goed worden uitgelegd. Offertes zijn nou eenmaal taaie stof....

Zijn het de bekende "trucks" (beleggingspolissen, woonlastenverzekeringen, boete bij verkoop) dan is wel de vraag of er dan nog voldoende vertrouwen bestaat om verder te gaan.

Als je een offerte niet hebt getekend dan kun je er altijd vanaf. Meestal zonder kosten.

Heb je de offerte al wel geaccepteerd dan ligt dat aan het moment en of er annuleringskosten van toepassing zijn. Veel banken en verzekeraars (SNS, ING, Postbank) kennen annuleringskosten als je de offerte toch niet laat passeren.

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: OFFERTE!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Dank je wel Simmetje.
Ik kom er wel... stap voor stap :? !

Gr
J

Gesloten