LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EEN BOZE ADVISEUR!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Beste leden,
Na lang en uitvoerig brainstormen heb ik eindelijk de knop doorgehakt en een offerte te ondertekenen.
Mijn research was een langdurig proces. En zoals alle normale, beetje verstandige consumenten heb ik zoveel mogelijk adviseurs laten komen en zelf ook op zoek gaan.
Ik heb Hypothekers, van Bruggen adviesgroep, Rabobank, Postbank.. etc etc ....volgens mij heb ik iedereen gehad.

Maar goed, uiteindelijk koos ik eentje uit die denitief door gaat.

En alle anderen gecanceld. Maar een van de gacancelde adviseur was zo boos, zo pissig dat hij mij meermalen belde en zijn ongenoegen uitte met scheldpartijen en dreigementen.

Hij dreigde dat hij ons voor rechtszaak gaat slepen,!
"Dit verhaal krijgt een staartje" zei hij....
Terwijl hij niet eens een normale offerte had aangevraagd. Trouwens... ik heb helemaal geen offertes van hem gezien. Wel globale berekeningen... Maarja, wat stelt dat nou weer voor !

Kan hij mij wat doen ?? Wettelijk dan?? Ik vind zijn telefoontjes wel onprofessionneel en toch beangstigend.

Danken jullie wel voor alle reacties
J.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door Walter van V »

hij kan niets doen, behalve in zijn eigen sop gaarkoken.
Gewoon niet wakker van liggen dus.

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Ooh gelukkig maar Walter,

Ik vond het toch eng, iemand die je bedreigt!
Terwijl ik alleen maar goed werk wilde doen voor een bedrag van 400.000.

Ben ik toch blij dat ik niet met hem verder ga, mijn negatieve gevoel naar hem klopt, is nu helemaal sterk bevestigd.

Wat kunnen sommigen toch agressief zijn.

Groetjes
J

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Kan me helemaal vinden in wat je hebt gepost JUSTTINA, niet veel langer dan een maand of anderhalf geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik had meerdere offertes lopen voor een hypotheek en begon langzaam af te bouwen. We hadden onze keus gemaakt. Bij het laatste telefoontje wat ik heb gepleegd om een offerte af te zeggen werd de mevrouw aan de telefoon echt woedend. De offerte was al niet echt een hele goede maar op deze manier wisten we zeker dat het geen goede offerte was... Na compleet uitgescholden geweest te zijn aan de telefoon belde ze nog terug om het gesprek nogmaals door te nemen, inclusief dezelfde woorden :lol:. Ik kon er wel om lachen... En omdat ik behoorlijk kalm bleef en haar wees op het feit dat je zo niet echt proffessioneel bezig ben kreeg ik nadat ze ineens ophing diverse mailtjes binnen met wat voor een persoon ik wel niet was etc :twisted:. Leukste van allemaal is dat alle adviseurs zo mooi zeggen "je moet altijd offertes vergelijken en de beste uitkiezen". Meer dan dat hebben we ook niet gedaan :lol:.

Gewoon laten gaan joh!

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Daarom wordt het hoog tijd, dat alle adviseurs op uurtarief gaan werken.
Jij kan er zoveel uitnodigen als je wil (a 85,= per uur) en wij worden niet boos, als je niet bij ons sluit.

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Okay... let me get this right!

Je wilt dus het uur tarief van 85,- per uur ( zijn jullie zo duur joh ? )
Naast salaris die jullie krijgen per maand? Plus als het doorgaat, afsluitprovisie erover heen.....??

Zo willen alle onprofessionel boze adviseurs leven als onze koningin? ! Veel praten, wat research werk doen en de buit binnenslepen?
Give me a break

Ik ben zelf accountant, ik weet alles van cijfers. Ik ga adviseur worden :twisted:
Maar gelukkig zijn alle adviseurs niet zo. Sommige neemt de tijd om mij helemaal gratis te begeleiden zonder strings attached.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit .
Er bestaan nog goede mensen op deze aardkloot die niet aan die tering euro's denken.
Gr
J

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door Mk »

Ik denk dat integereneerlijk bedoelt dat hij juist dan verder geen afsluitprovisie etc. krijgt van de maatschappij. Goede zaak dan, maar het zal nog wel even duren voordat adviseurs die vetpot opgeven (las vorige week ergens dat de provisie op een hypotheek inclusief allerlei verzekeringen op kan lopen tot zo'n 15.000 euro).

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

MK heeft gelijk, zo bedoelde ik het ook.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door Byob »

Ik ben zelf accountant, ik weet alles van cijfers. Ik ga adviseur worden
Ik weet niet of je werknemer of zelfstandig bent, maar...

Haha grappig, ik zie de nota's hier regelmatig voorbij komen van boekhoudwerkzaamheden, en accountantswerkzaamheden...

Geloof dat die € 85,00 per uur nog niet zo gek is hoor?? :D

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben zelf accountant,
Maar wel een accountant die
1. Schrikt van € 85 per uur (" zijn jullie zo duur joh ?")
2. Schrikt van een boze adviseur die onzin uitkraamt ("Kan hij mij wat doen ?? Wettelijk dan?? Ik vind zijn telefoontjes wel onprofessionneel en toch beangstigend.")

Rare accountant ben jij!

JUSTTINA
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2007 13:49

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door JUSTTINA »

Ja, ik ben echt dom !

Oehoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2007 11:57

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door Oehoe »

Sommige neemt de tijd
Dat was al duidelijk.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Justina werkt waarschijnlijk voor niets!

Geef mij zo'n accountant!

Nee..... doe er maar gelijk tien!

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door simmetje »

Toch is er met advies op basis van uurtarief niets mis (of voor een vaste prijs).

In dat geval krijg je de afsluitprovisie gewoon retour.

Het zou eerlijk en open advies makkelijker maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar de meeste mensen hebben het gevoel dat ze veel te duur uit zijn als je 85 euro per uur vraagt en ze de afsluitprovisie teruggeeft. Liever het idee hebben dat je gratis advies krijgt en dat de adviseur die afsliuitprovisie in zijn zak kan steken. (Ik denk trouwens dat het uurtarief nog wel iets hoger zal zijn.)

Misschien dat een vast tarief ook een optie is, bijvoorbeeld (ik noem maar wat) 1000 euro voor de hypotheek, onafhankelijk van het soort en de hoogte. Of een vast percentage. Misschien een beetje zoals het ook in makelaarsland gaat? Kun je zelfs aan deeltarieven denken: x-bedrag voor berekeningen/uitzoeken wat de juiste mogelijkheden zijn, ander bedrag voor het werkelijke offerte- en afsluitproces.

(En justtina ziet blijkbaar nooit de rekeningen die de klanten krijgen. Accountants zijn in het algemeen voor de klanten nl. wel een tikje duurder dan 85 euro per uur...)

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: EEN BOZE ADVISEUR!

Ongelezen bericht door Jack747 »

85 per uur lijkt me niet echt hoog. Evenals ik ook de provisie die een tussenpersoon (tp) ontvangt niet te hoog vindt. Want:

- tp moet zijn personeel daarvan betalen
- tp moet zijn kantoor daarvan runnen
- tp moet alle 'gratis' gevraagde adviezen die niet tot een zaak leiden daarvan betalen.

Kortom, door het systeem van 'shoppen' door de consument is het logisch dat de tp deze provisie's nodig heeft om een bedrijf te kunnen runnen.

Een beetje accountant had dat zelf ook kunnen bedenken...

Succes!

Jack

Gesloten