LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
YvonneKraker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:59

Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Ongelezen bericht door YvonneKraker »

Ik ben momenteel op zoek naar een hypotheek. Vandaag waren we bij een hypotheekadviseur en wat schetst mijn verbazing, ik sta negatief geregistreerd dmv een incassobureau. Deze registratie heb ik opgelopen in 2004. Het klopt dat ik eenmaal in aanraking ben gekomen met een incassobureau. Maar welk bureau, geen idee?? Het is al een hele tijd geleden.

Ik ben inmiddels online al op zoek geweest waar ik deze registratie kan vinden. Kan iemand mij helpen?

Het betreft geen BKR!!!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik heb bij je topic in het incasso forum gereageerd, zie hier dus dat het niet om een bkr-registratie gaat. Zou je kunnen vertellen wat voor registratie het dan wel is?

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Mendoza,

BKR is uitsluitend voor kredieten em gsm. Andere betalingsregistraties vinden ook plaats, bijvoorbeeld bij Experian. Zie http://www.experian.nl/index.php?pagina=7&rubriek=7

Veel banken checken hier ook klanten die een hypotheek willen.

groet,

Jack

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Ongelezen bericht door simmetje »

Naast een BKR volgt er inderdaad bij de nodige verstrekkers een creditcheck. Dit gaat verder dan alleen een eenmalig incassobureau, maar er wordt ook gekeken of je je telefoon, gas water llicht, kabel tv, internet etc. optijd betaald.

Lang niet alle verstrekkers doen dit, dus ik zou als het idd geen BKR melding betreft even bij een andere bank informeren. Suc6.

sikkevanderveen
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:06

Re: Geen hypotheek door registratie incassobureau, geen BKR!!!

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hallo,


Ik zou bij meerdere banken een offerte aanvragen.Toetsing buiten BKR doen (nog0 niet alle maatschappijen. Loop gewoon divere banken binnen in jouw dorp en vraag een goede tussenpersoon voor een advies. Kan mij bijna niet voorstellen dat je obv heirvan afgewezen wordt. Gewoon verder shoppen.

Wanneer dit wel/niet succesvol is wil het dan even laten weten op deze site ben beneiuwd naar de uitkomst.

Gesloten