LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

vogels schreef:
een vraag, een antwoord schreef:Was alom in het nieuws, afgelopen maandag.
Kijk/luister/lees je geen nieuws?
Even een linkje, de eerste die ik kon vinden.
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/ob ... 9872.lynkx
Of ik wel of geen nieuws kijk, doet er niet toe; je behoort de bron van een bericht te vermelden!.

als je ruim 4400 berichten plaatst ben je volgens mij altijd al een jankerd. Met alles loop je te zeuren zeker. Wees blij dat er wat geplaatst wordt over de bank met een geweten. Nou ga maar gauw weer een tegenbericht sturen want het rook zal al wel weer uit je oren komen

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door __oi__ »

LOL, bijna 2 berichten per dag over een periode van 6 1/2 jaar. En dan bedoel ik ook ELKE dag.

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

Hoi allen,

Oracle, gefeliciteerd met je terechte overwinning. Sorry dat het een beetje stil is van mijn kant. Hoger beroep is in Nederland toch wel een beetje tijdrovend. Uitstel na uitstel na uitstel na uitstel. Erg vermoeiend maar wel een goed teken dat de rechtbank dit echt gedegen wil uitzoeken. Na de steeds meer gewonnen zaken kunnen we er steeds meer vanuit gaan dat hoger beroep ook in ons voordeel zal zijn. Maar niets is zeker. Is er trouwens na hoger beroep nog een instantie?

Maar goed, zodra ik een arrest heb (jawel, ik begrijp zo langzaamaan steeds meer de rechtbank-taal) horen jullie het.

Toedeliedoe, Johan

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

ING verhoogt opslag variabele hypotheekrente

25-04-2012 •22 reacties



ING verhoogt per 1 augustus de opslag voor de maandvariabele hypotheekrente voor een deel van het klantenbestand. Klanten die sinds juni 2009 een hypotheek hebben gesloten met een variabele rente gaan bovenop het Euribor-tarief een opslag van 2,75% betalen. Dat was tot nu toe 2,4%. Tussen volgende week en eind juni ontvangen de 19.000 klanten daarover een brief.


"De hypotheeklening die u bij ons heeft afgesloten, moeten we als bank financieren. Dit mogen we deels doen met spaargeld dat bij ons is ondergebracht, en deels met geld dat we lenen op de kapitaalmarkt, onder meer bij andere banken. Ontwikkelingen op de financiële markten en de aangescherpte wetgeving hebben ertoe geleid dat de kosten voor deze financiering al langere tijd stijgen", zo legt ING, na Rabobank de grootste hypotheekverstrekker van ons land, uit in de brief.

ING biedt hun wel een alternatief: zij kunnen tijdelijk overstappen naar een rentevaste periode van drie jaar tegen het tarief van de eenjaarsrente. "De rente en daarmee de maandlasten van de aanbieding zijn op dit moment hoger dan de maandlasten van de variabele rente met opslag", zo waarschuwt de geldgever het intermediair. Het aanbod geldt tot vier weken na ontvangst van de brief. Wordt gekozen voor een vaste rente, dan kan de klant later niet meer terug naar variabele rente.

Als je nog niet kapot ben door alle lasten dan maken ze wel kapot. Ni ING weer
Ben benieuwt wanneer Obvion met zoiets komt want ze zullen er alles aan doen om je kapot te maken. Nou maak mij maar kapot Obvion !! verkoop mijn huis maar met verlies ooit, en dan duik ik de schuldhulpverlening wel in en is het ook weer opgelost. Is er dan geen een bank die snapt dat als de lasten niet op te brengen zijn de huizenprijzen dalen en mensen hun baan verliezen en dan als kers op de slagroom de rente verhogen je naar de vervelend gaat als je dat nog niet gegaan bent !!!!!!!!!!!!!!!! Van een kale kip kun je niet plukken nou als dit zo door gaat gaan gelukkig alle banken ook naar de kloten en zijn ze hun eigen baan ook kwijt en kunnen ze hun hypotheek ook niet meer betalen ondanks de korting die je krijgt als je bij een bank werkt. En zo is de cirkel weer rond. Wat een depressief nieuws elke dag over banken , ECB , IMF Europa , etc etc. Je zou bijna stoppen met werken en nog een beetje van het leven genieten wat er nog van over is. En als je niet werkt krijg je overal korting op van diverse belastingen. Beetje zwartwerken en je hebt een topleven

Emigreren is mijn doel en ik meen het ook nog dat is het trieste. Wil weg uit dit Land. Aan wie raak ik mijn huis kwijt ?? Gert Hukker ( H=R ) ook zo''n positieve man. Als er geen 1 huis is verkocht in een kwartaal zegt hij nog namens de NVM dat het een top maand was. Emigreren mensen dat is volgens mij nog het enigste om er nog wat van te maken in dit poppenkast land

En voor die loser die na 4450 mails zich heeft afgemeld bij tros radar of een andere naam heeft genomen. Dit heb ik van Het A.M magazine. Maar het staat ook op teletekst. En voot Johan Ve volgens mij komt dan de hoge raad en dan het europese hof. We kunnen ook gewoon stoppen met betalen allemaal. Moet obvion ineens een paar duizend huizen veilen. Levert minder op dan de opslag te verhogen. Op naar het volgende nieuws

pietgraniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2012 19:37

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door pietgraniet »

Opslag kosten ABN AMRO verdubbeld!
Wij hebben een hypotheek met variabele rente op basis van de euribor. Nu ABN merkt dat ze door de lage rente daar aan te kort komen krijgen we doodleuk een brief waarin gemeld wordt dat de opslag voor kosten van 1% naar 2% gaat. Een stijging van 100% dus. Zijn de kosten ineens zoveel gestegen? Hebben wij al niet genoeg aan ABN betaald? Kunnen wij als belastingbetalers en dus mede aandeelhouders van deze bank hier een stokje voor steken? Graag reacties van mensen die dezelfde of een vergelijkbare brief ontvangen hebben.

koolio
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:37

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door koolio »

Nou daar gaan we weer....

Nadat ik met Obvion dit heb meegemaakt krijg ik nu hetzelfde bij de ABN AMRO.

Opslag van 1% naar 2%!! Weer een verdubbeling.

Dit terwijl ik duidelijk navraag heb gedaan bij de tussenpersoon over de vastheid van deze rente door mijn ervaring met Obvion.

Ik ga hier ook maar eens mijn rechtsbijstand opzetten. Dit is toch ook misleiding door de hypotheekshop? Ik heb het duidelijk nagevraagd...

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Misschien ook even de akte en de voorwaarden doorlezen.

Trouwens ook ING heeft de opslag verhoogd, maar die mogelijkheid stond vanaf het begin van de Euriborconstructie in de offerte.

Coot_je
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2012 22:19

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Coot_je »

@pietgraniet.
Heb vandaag precies dezelfde brief ontvangen. Kan het echt niet geloven wat ze nu flikken.
De rest van de vandaag binnengekomen post ligt nog ongeopend op de salontafel. Ben direct achter internet gekropen.

Inderdaad opslag verhoging van 1% naar 2%.
Volgens de vandaag ontvangen brief mag de ABN dit doen volgens de voorwaarden van mijn hypotheek.
Als ik citeer uit deze voorwaarden hfdst 4.1.4 ".... De bank is bevoegd de opslag te wijzigen. Over die wijziging zult u op voorhand schriftelijk geïnformeerd worden..."
Toen ik dit las dacht ik... Dit gaat niets worden... Heb uiteindelijk voor akkoord getekend, ook voor de voorwaarden.

Ben echter niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Na een hoop gespeur op Google kwam ik onderstaande jurusprudentie tegen, een uitspraak van de kifid van januari 2012. Soortelijk geval maar dan met een andere bank.

http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... 012-08.pdf

De "particulier" wordt hier in het gelijk gesteld.
Het enigste wat me tegenstaat is dat er volgens de offerte en voorwaarden hier wordt gesproken over een VASTE opslag. Dit is in mijn stukken nergens terug te vinden. Is me wel verteld tijdens de gesprekken. Het enige variabele deel is de euribor rente.
Al met al denk ik dat we met deze uitspraak wel sterk staan.

Vraag me trouwens af als de economie over een aantal jaren weer aantrekt, de ABN dan weer zo'n briefje stuurt dat ze het percentage weer verlagen naar 1%..... Maar dat zal wel niet... Ben ECHT niet van plan de komende 27 jaar 1% meer te gaan betalen...

Ben benieuwd wat jullie vinden van deze waardeloze actie en of we iets kunnen met de gerechtelijke uitspraak.

Coot_je
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2012 22:19

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Coot_je »

Heb om de discussie over de ABN AMRO hypotheek appart te houden even een nieuwe onderwerk gestart...

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Obvion Hypotheken bestaat tien jaar! Een bijzonder moment om samen met u, onze klant, te vieren. U bent voor ons namelijk erg belangrijk. Wij voelen ons betrokken bij u en onze maatschappij. Daarom willen wij samen met u iets teruggeven aan de maatschappij om ons jubileum een nog feestelijker tintje te geven!

Goede doelenactie
Om ons 10-jarig bestaan te vieren, hebben wij een goede doelenactie opgezet.
Wij nodigen alle klanten van Obvion uit een goed doel of actie in Zuid-Limburg te kiezen voor deze actie. Waarom Zuid-Limburg? Wij kiezen voor goede doelen of acties in deze regio omdat daar onze roots liggen.

Heeft u een wens?
Wij streven voortdurend naar een betere toekomst, betere producten en een betere dienstverlening. ‘Hypotheken kunnen altijd beter’ is een van onze overtuigingen. Maar wat kan volgens uw overtuiging beter? Misschien wilt u invulling geven aan een actie binnen uw eigen vereniging, vrijwilligersinstelling of woonwijk? Of wilt u een lang gekoesterde wens laten uitkomen voor een goed doel bij u in de buurt? Wij helpen u graag dit te realiseren.

Doe mee
Meld u aan vóór 30 mei 2012 via het aanvraagformulier in de rechterkolom op deze pagina.
Een onafhankelijke jury beoordeelt alle inzendingen en stelt aan de hand van de criteria een shortlist op. Medio juni 2012 publiceren wij deze shortlist op obvion.nl.
Vervolgens kan iedereen in Nederland tot uiterlijk 7 juli 2012 stemmen op een goed doel of actie van deze shortlist.

Winnaars goede doelenactie
Medio juli 2012 publiceren wij de winnende doelen of acties op obvion.nl
Alle winnaars krijgen uiteraard schriftelijk bericht.


Ik weet wel een goed doel. Geeft eerst de klanten ( nummers ) van Obvion hun geld terug want ze lopen met ons geld goede doelen te helpen.

Schijnheiligheid ten top zeg. De bank bestaat 10 jaar en dat gaan we vieren met een actie voor een goed doel. Net of de meeste Nederlanders het nog op hebben met een bank. Je zal er maar werken. Obvion ga zo door.!!!! super actie . Tjonge wat een begrip heb ik weer ineens in jullie en vertrouwen.

Ze gaan trouwens wel hun eigen limburg helpen. Ook zo lekker Nederlands

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

ALLEMAAL INVULLEN OF HET NU ABN OF ING GAAT. OBVION HEEFT HET AL GEFLIKT IN 2008

www.stopdebanken.nl

Speciaal aangemaakt om banken aan te klagen

Oracle
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 nov 2008 11:02

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Oracle »

Dank allen voor de positieve reacties.

De uitspraak was 8 maart, 3 maanden de tijd voor hoger beroep, dus rond 8 juni weten we definitief (voor ons althans) wat de uitslag is.

Opvallend is wel dat inmiddels ABN Amro en ING bank ook hun opslagen hebben verhoogd. Echter hierbij staat wél duidelijk in de voorwaarden dat dit mag/kan. Dus ik vrees dat protesten, of onze uitspraken, hierbij weinig zullen uithalen.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik even tot 8 juni een slag om de arm hou, maar na die tijd zal ik (een deel van) het vonnis hier plaatsen.

Gr,
Oracle

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

GROOT NIEUWS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Obvion mocht vaste opslag niet verhogen


DEN BOSCH - Hypotheekverstrekker Obvion, dochter van Rabobank, heeft ten onrechte een vaste opslag op hypotheken met een variabele maandrente tussentijds verhoogd.

Foto: NU.nl/Charles Batenburg

Dat heeft het gerechtshof in Den Bosch dinsdag in hoger beroep geoordeeld.

Eisers in drie zaken hadden geklaagd over de verhoging van de vaste opslag van 0,65 procent naar 1,35 procent die Obvion per november 2008 had doorgevoerd.





De verhoging leidde tot een forse stijging van de maandlasten, terwijl de betrokkenen in de veronderstelling waren dat de vaste opslag niet gewijzigd kon worden.

Bij Rabobank was nog niemand bereikbaar voor inhoudelijk commentaar.

Door: ANP

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Obvion mocht overeengekomen 'vaste opslag' niet tussentijds verhogen

's-Hertogenbosch , 29-5-2012


Het gerechtshof 's-Hertogenbosch heeft vandaag, 29 mei 2012, in het hoger beroep van drie Obvion-zaken uitspraak gedaan over de verhoging van de vaste opslag bij een hypotheek met een variabele maandrente.

De eisers in deze zaken hadden geklaagd over de verhoging van de vaste opslag van 0,65% naar 1,35% die Obvion per 1 november 2008 heeft doorgevoerd. De verhoging heeft geleid tot een stijging van de maandlasten, terwijl de betrokkenen in de veronderstelling waren dat de vaste opslag niet gewijzigd kon worden.

Het hof heeft nu in deze zaken uitleg gegeven aan het begrip 'vaste opslag' in de bij Obvion afgesloten hypotheken en geoordeeld dat Obvion niet bevoegd was om de overeengekomen vaste opslag tussentijds te wijzigen.



Uitspraken: BW6738, BW6745, BW6749

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Nou het bulk hier van de reacties. De mensen die naar de Rechter zijn gestapt van Harte.

30 pagina's verontwaardiging , graaicultuur . barbaren waren het , en winnen de mensen een Rechtzaak die waarschijnlijk voor iedereen goed kan uitpakken en het forum is dood. Was het al eigenlijk '' echte hollanders '' zeuren in het begin en klagen en na een een poosje bloed het langzaam dood. ''Jammer '' Heb het al eerder aangegeven als wij morgen 6 euro moeten betalen voor een liter benzine en 10 euro voor roken is de aarde te klein en schreeuwen we van de daken en een maand later is het allemaal normaal. Respect voor die mensen die in al die landen wel langdurig de straat op gaan wegens onrecht maar dit terzijde allemaal. Obvion is in het ongelijk gsteld en ik hoop dat ze deze fout erkennen. Zo niet Jurist erop en Jurisprudentie erbij en zaak aanhangig maken en ervoor gaan

Mensen van Harte die de gang naar de Rechter gemaakt hebben. En vergeef mensen die dat niet hebben gedaan of niet kunnen. Zo werkt het dan ook weer

Super @@ Eindelijk een Bank die aangepakt wordt en als ze slim zijn gaan ze niet in cassatie maar gaan ze hier mee de markt op door hun ongelijk te erkennen. MIsschien dat er dan mensen zijn die Obvion als hun nieuwe verstrekker zien '' zij hebben toch dat geweten '' nou laat maar zien

Erik63
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2010 16:26

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door Erik63 »

Hier is de link naar de uitspraak: http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BW6749

[edit] reactie Obvion


COMPENSATIE EN CORRECTIE VAN VERHOOGDE OPSLAG VARIABELE RENTE


In 2008 verhoogde Obvion hypotheken de opslag voor hypotheken met variabele rente met 0,7%. Naar aanleiding van deze verhoging ontving het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) diverse reacties. In overleg met de Ombudsman van het Kifid heeft Obvion in 2009 een regeling getroffen. Deze regeling heeft opnieuw geleid tot reacties en enkele rechtszaken met verschillende uitspraken.

Obvion heeft ervoor gekozen om in hoger beroep te gaan bij het Gerechtshof in Den Bosch om definitief duidelijkheid te verkrijgen over de verhoogde opslag. De uitspraak van het Gerechtshof op 29 mei 2012, is slechts geldig voor drie specifieke zaken waarvoor een hoger beroep is aangevraagd. Vanuit haar overtuigingen wil Obvion alle klanten echter gelijk behandelen en treft daarom een aanvullende collectieve regeling.

De regeling houdt in dat Obvion de opslag corrigeert en de teveel betaalde rentekosten tot 100% vergoedt.

Klanten die in aanmerking komen voor de compensatieregeling ontvangen op 2 juni een brief met informatie over de regeling.[/edit]

EelcoG
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2008 02:08

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door EelcoG »

Hoi Bewaarder, het duurde even voordat ik het gezien had hè. Forum was echt niet dood hoor, ik volgde met interesse wat er gebeurde, en gebruikte de informatie hier ook als input voor mijn rechtsbijstandverzekering. (Ok, over de bijdrage die zij hebben geleverd valt te discussieren. Zou dus ook wel eens opgezegd kunnen worden)

Het is in ieder geval erg prettig te zien dat wij gelijk hadden, en Obvion ernaast zat.

Feestje!

Iedereen die de zaken heeft gevoerd, gefeliciteerd en bedankt.

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

YES, YES, YES,


Ben met een fles Champagne naar huis gereden voor een feessie. Eindelijk gerechtigheid.


Eindelijk een uitspraak in mijn lange lange hoger beroep procedure.

Iedereen gefiliciteerd en dank voor de bijdrage enne nog een belangrijke. Obvion gaf steeds aan dat de betekenis van vaste opslag en opslag was die voor iedereen gelijk was. Laat Obvion maar eens bewijzen dat ze dat meenden. KORTOM, voor alle gedupeerden een gelijke opslag van 0,65%.

doegdoeg, Johan

JohanVe
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:48

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door JohanVe »

En, ik hoor net (uit nog geen 100% zekere bronnen) dat Obvion iedereen gaat compenseren dus....feest voor iedereen.

Dus als er 50.000 gedupeerden zijn die allemaal 30 jaar hypotheek hebben en gemiddeld bijv. € 150.000 geleend hebben, dan praten we over 50.000 x 0,7% x 30 jaar x € 150.000 = € 1.575.000.000 ofwel 1,6 miljard euro! Is dat de reden dat de Rabobank sinds kort de regie over Obvion heeft genomen?

Dit dus met dank aan dit forum!!! En, vooral de 3 gedupeerden die t/m het hoger beroep doorgingen.

doegdoeg, Johan
Laatst gewijzigd door JohanVe op 31 mei 2012 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

bewaarder
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jan 2009 17:27

Re: Obvion "vaste" toeslag van 0,65% naar 1,35 % varia

Ongelezen bericht door bewaarder »

Obvion komt met collectieve compensatieregeling

30-05-2012 •0 reacties



Hypotheekverstrekker Obvion gaat alle klanten die tussen november 2004 en november 2008 ten onrechte een hoge renteopslag moesten betalen volledig compenseren. Dit besluit volgt op een uitspraak van het gerechtshof in Den Bosch, waarbij drie klanten die zich hadden verweerd tegen de verhoging in het gelijk werden gesteld. Vereniging Eigen Huis is blij met stap van Obvion, maar blijft kritisch kijken naar andere aanbieders die op een zelfde manier handelen.


In november 2008 verhoogde Obvion de opslag voor hypotheken met een variabele rente van 0,65 % naar 1,35 %. Bij klanten die voor november 2004 hun hypotheek hadden afgesloten werd die verhoging al eerder teruggedraaid. Met mensen die naderhand een hypotheek afsloten, wilde Obvion daar niet aan omdat na 2004 de voorwaarden werden aangepast. Hierin stond dat Obvion de opslag periodiek kon wijzigen maar in tegenstelling tot de voorwaarden stond in de offerte vermeld dat het om een vaste opslag zou gaan. De Ombudsman vond echter dat de klanten van na 2004 niet gecompenseerd hoefden te worden waarna drie klanten met succes de gang naar de rechter maakten.

Douwe Dijkstra, adjunct-directeur van Obvion legt zich bij de uitspraak neer. "Omdat we er met elkaar niet uitkwamen hebben we destijds de afspraak gemaakt dat als Obvion in individuele gevallen bij de rechter in het ongelijk zou worden gesteld, wij alle vergelijkbare klanten op dezelfde manier zouden compenseren. Deze klanten kunnen op korte termijn een voorstel verwachten."

"Deze handelswijze is een voorbeeld voor andere aanbieders", aldus Nico Stolwijk, manager strategie en belangenbehartiging van Vereniging Eigen Huis. "Wij zien in het oordeel van de rechter tevens een waarschuwing aan andere aanbieders zoals ING en ABN AMRO, die de opslag op de variabele rente recentelijk hebben verhoogd of dat wellicht nog van plan zijn."

Gesloten