LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitzending van Radar

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 17 Dec 2008 15:00 door Jack747

Maar, zoals al eerder opgemerkt, de feiten zijn zoals ze zijn en dat jij die graag zeer ongenuanceerd en negatief uitvergroot is inmiddels genoeglijk bekend, en overigens jou goed recht, maar doet geen recht aan de werkelijke stand van zaken binnen de beroepsgroep.
Dat is enkel jouw mening. Het is een feit dat jij de uitkomsten van de AFM zodanig verdraaid dat ze beter in je straatje passen. Dat is vals spelen en je kop in het zand steken voor de werkelijk aanwezige problemen.
Ik kies graag voor die nuance, dat mag onderhand ook duidelijk zijn.
Rotfl. Zie mijn vorige opmerking. Slechts krap 75% van de adviezen zijn redelijk tot goed. Daar hoeft geen nuance in aangebracht te worden. Dat is gewoon heel slecht.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Met al dat gequoot is het ook niet meer te volgen. Ook niet voor deze HBO-opgeleide adviseur.

De vergelijking met een automonteur gaat overigens geheel scheef. Een monteur begint om 8 uur en houdt om 17:00 uur op. Wij beginnen om 8 uur en stoppen als de laatste afspraak klaar is, regelmatig om een uur of 11 's avonds. Daarnaast houdt ons werk niet zomaar op. Een reparatie van een auto is klaar of niet klaar. Is de reparatie niet klaar dan gaan we morgen of overmorgen verder.

Als een klant volgende week bij de notaris moet zitten, dan worden alle registers opengetrokken om dit voor elkaar te krijgen.

Daarnaast kan een automonteur elk gewerkt uur declareren. Wij voeren nog steeds gesprekken die niets opleveren, overigens werken wij al op fee-basis dus transparant. Men is echter nog niet gewend aan het feit dat een gesprek geld kost.

Ik moet naar de klant toe, ik zit daar een uur of twee en rij weer terug. Als de klant dit met drie adviseurs doet is er maar één die met de hypotheek wegloopt. Die andere twee hebben dus die uren voor niets gewerkt.

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door Jack747 »

@WillemV,

Over een ding zijn we het in ieder geval wel eens lijkt me, en dat is dat de meningen verdeeld zijn.

Een mooie afsluiter, niet dan?

groet,

Jack

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 17 Dec 2008 15:03 door een vraag, een antwoord

Misschien ook eens goed om de criteria voor goed en slecht te bestuderen. Slecht volgens de AFM wil nog niet zeggen: slecht voor de consument.
Tja, wie het weet mag het zeggen. Maar dan kun je ook meteen de vraag stellen hoeveel van de redelijk tot goede adviezen toch slecht voor de consument zijn.

En hoe is de verdeling tussen de redelijke en goede adviezen in die 75%? Bij dergelijke voor de consument belangrijke, lange termijn producten, mag ik toch hopen dat de goede adviezen veruit het grootste gedeelte van die 75% 'vullen'.

Geplaatst op 17 Dec 2008 15:33 door Erkend Adviseur

De vergelijking met een automonteur gaat overigens geheel scheef. Een monteur begint om 8 uur en houdt om 17:00 uur op. Wij beginnen om 8 uur en stoppen als de laatste afspraak klaar is, regelmatig om een uur of 11 's avonds. Daarnaast houdt ons werk niet zomaar op. Een reparatie van een auto is klaar of niet klaar. Is de reparatie niet klaar dan gaan we morgen of overmorgen verder.
Dat is wel een erg gekleurde reactie en kort door de bocht. Automonteurs zullen ook wel eens overwerken. Bovendien zijn de werkplaatsen van veel garages op zaterdag(ochtend) open. Het ging om een vergelijking van de uurtarieven, dus al in tijd uitgedrukt. Natuurlijk kun je dan zeggen dat de tarieven voor overuren hoger moeten zijn. Goed, maar het is erg overdreven om dan maar meteen te zeggen dat de vergelijking "geheel scheef" gaat. Niet declarabele uren worden dan gewoon in het tarief verwerkt. Dat gebeurt bij monteurs natuurlijk ook; bijvoorbeeld voor werkzaamheden uitgevoerd onder garantie.

PS. Van oudsher (usenet) is het een goed gebruik om juist wel te quoten. Ik vind juist dat het e.e.a. er leesbaarder op wordt. Vooral als er al meerdere reacties gepost zijn na het bericht waarop gereageerd wordt. Maar dat is natuurlijk een 'kwestie van smaak' :)

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Toch nog even over de belangenverstrengeling, 25% slecht advies zegt nog niet dat deze adviezen slecht waren doordat de adviseur aan zijn eigen boterham dacht.

Het kunnen ook slechte adviezen zijn gewoon omdat de adviseur onvoldoende verstand van zaken had. ( je weet wel de SEHer met 4maanden opleiding :lol: )

Ik denk dat als je in alle beroepsgroepen een onderzoek doet er overal een percentage missers zitten. Ik kan je verzekeren dat er ook heel wat mensen met nieuwe vullingen in hun kiezen rondlopen, die misschien nog niet nodig waren.

Ik kreeg ook een keer een rekening van mijn garage voor 4 uur werkplaats, terwijl ik de auto om 8 uur had gebracht en om 10.00 weer had opgehaald, (deze HBO monteur kon dus niet rekenen :lol: )

Dit wil niet zeggen dat ik vind, dat welke branche dan ook zich bij slechte presteerders moet neerleggen.

Ik denk dat het de meeste betere adviseurs ook geen doorn, maar een tak in het oog is, dat er soms zo geknoeid wordt.
Ik blijf echter vinden dat zolang het wettelijke toegestaan is, dat een WFT vergunning verhuurd of verkocht kan worden, aan een malafide kantoor dat zelf niet aan de eisen kan voldoen, zonder dat de AFM ook maar een vinger uitsteekt. De betere adviseur het nakijken heeft.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

En instanties een bankvergunning verkrijgen, zodat de hypotheekadviseurs niet persé aan de AFM eisen behoeven te voldoen.

Trouwens die automonteur was van mij en direct al behoorlijk uit zijn verband gerukt. :D

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik hoorde deze week van een zelfstandig adviseur dat hij zich op advies van een bank bij een keten van advies kantoren (ik geloof, huis en hypotheek) gaat aansluiten omdat het voor hem als eenmans kantoor steeds moeilijker wordt, om een hypotheek voor de iets moeilijkere klant te krijgen,

Zijn contactpersoon bij een bank had tegen hem gezegd dat hij meer voor klanten kon doen als hij bij een keten was aangesloten.
Zijn er meer adviseurs die hier last van hebben?

client68
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2008 20:59

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door client68 »

welke belangen dient het Radarteam, en in het bijzonder mw hetzenberg, als zij weigert met de brancheverenigingen te praten zonder de druk van de kijkcijfers? Mevrouw "wenst daar geen tijd meer aan te besteden"...doe dat dan ook niet op tv Antoinette! Het levert geen kijkcijfers op, dus is het niet interessant. Kortom, lezers en kijkers, Antoinette doet het niet voor jullie, maar voor de kijkcijfers, ergo, haar eigen inkomen.
bron: AMWEB

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: uitzending van Radar

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Volgens mw. Herstenberger moet je echt niet naar een tussenpersoon gaan maar rechtstreeks naar de DSB. Want die is toch echhhhhht de goedkoopste! :shock:

Terwijl de kranten bol staan over de praktijken van de DSB en de AFM zelfs een onderzoek gaat doen naar aanleiding van de grote hoeveelheid klachten die er binnen zijn gekomen.
Blijft tros radar hun sponsor trouw.!

Gesloten