LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatie???

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
fer33
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 18:38

acceptatie???

Ongelezen bericht door fer33 »

Ik heb een vraag met betrekking tot de aanvraag van mijn hypotheek.

We hebben een hypotheekofferte ondertekend en alle stukken zijn opgestuurd, naar delta loyd.
Nu wachten we al twee weken en hebben we al meerdere keren dingen aan moeten leveren. Zoals een nieuwe werkgeversverklaring van mijn vriendin omdat die een tijdelijk contract had en die liep net af en dus moest er een nieuwe werkgeversverklaring na die tijd afgegeven worden. Alles is nu afgegeven en nu blijkt de de eerste acceptant het finaal akkoord heeft gegeven en gaat het naar de tweede acceptant.

Is dit standaard, werken banken altijd met een 1e en een tweede acceptant.

graag advies! Ik heb deze vraag ook op ander forum geplaatst, misschien hier meer reacties, ik wordt hier erg onzeker van!!!

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door Jack747 »

@fer33,

Veel geldverstrekkers hanteren het zogenoemde 4 ogen principe. Dat wil zeggen dat een dossier door een acceptant wordt beoordeeld, zoals in jou geval, en dat nadat deze de zaak heeft goedgekeurd een tweede acceptant het hele dossier nog eens doorneemt om te checken of alles aan de eisen van acceptatie voldoet.

Van een finaal akkoord kan pas sprake zijn als dat tweede paar ogen eveneens akkoord heeft gegeven. En normale gang van zaken dus.

groet,

Jack.

fer33
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 18:38

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door fer33 »

Hoe lang zit er tussen de eerste en de tweede acceptatie?

gaan hier nog heel veel dagen overheen?

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Fer33,

Meestal enkele dagen, maar aan het einde van het jaar zoals nu kan het best een paar dagen langer duren. Als bijvoorbeeld de passeerdatum ruim in het volgend jaar ligt, dan kan het zijn dat men prioriteit geeft aan dossiers die nog dit jaar moeten passeren.

groet,

Jack

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door sjoegel »

Pas op ! voor blinde acceptanten. Het duurt dan in de regel wat langer. (reken op een week extra). Vooral de kleine lettertjes. Dit is niet lukkig bedoeld maar vraag van te voren of ze blinde acceptanten hebben.

fer33
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2008 18:38

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door fer33 »

gelukkig vandaag erachter aan gebeld en gehoord dat het geaccepteerd is en dat de stukken naar de notaris zijn gestuurd.

Krijgen we hier nog een bevestiging van?

Renaldo
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2008 14:48

Re: acceptatie???

Ongelezen bericht door Renaldo »

Je krijgt van zelf een belletje van de notaris dat alle stukken bij hun zijn en om een afspraak te maken voor de overdracht...

Gesloten