LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Quion bouwdepot

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Jette1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 22:48

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jette1 »

Goedenmorgen,

De eerste keer dat hij belde met jullie werd er gezegd dat het die dag nog zou worden overgemaakt. En twee dagen later kreeg hij een brief, die in zijn ogen zeer onbeschoft was, dat er niet betaald ging worden. Vervolgens belt hij direct weer met jullie en toen was er niemand. De volgende dag zou hij worden teruggebeld om 10 uur en tot op heden is dit nog niet gebeurd. Omdat jullie nu het depot bevroren hebben kan hij niet verder met zijn huis dus is hij, terecht, vreselijk boos.

In ieder geval bedankt voor je reactie en uiteraard heb ik je mail naar hem doorgestuurd. Of hij zelf contact opneemt of dat hij dit aan anderen zal overlaten dat weet ik verder niet. In ieder geval is deze reactie de eerste "normale" reactie dus dat dan wel weer prettig.

Jette

Unuki
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2010 13:53

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Unuki »

Zo ik heb me aangemeld om te kijken of meer mensen hier last mee hebben.

En ja hoor dit "ouwere" topic is omhoog gekomen.

Ik heb ook grote problemen met Quion en een bouwdepot. De 5 a 6 werkdagen kan je graag verdubbelen. Ik zit elke declaratie met samengeknepen billen OF ik me geld krijg en wanneer ik me geld krijg. Ik ben nu al 5 maanden aan het verbouwen, maar ik denk dat ik ondertussen wel een maand vertraging heb opgelopen door de Quion. Hun betalingstermijn betekend letterlijk: wij houden u geld zo lang mogelijk vast tot u gaat zeuren.

Ik lever elke keer netjes mijn declaraties is bij mijn tussenpersoon "de Hypotheker". Zij controleren of alles klopt en versturen deze vervolgens. De hypotheker ontkent elke vorm van problemen met de Quion en zeggen dat ik de enigste ben.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb net mijn verlengingsbrief de deur uit gedaan. De 6 maanden die prima hadden moeten lukken gaan nu door elke keer zonder geld te zitten.

Jette1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 22:48

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jette1 »

Vreemde hypotheker heb je want die van die vriend van mij geeft aan dat er vaak gedonder is. Het eerste probleem van die vriend van mij is uiteindelijk opgelost, vervolgens na een tijdje gaat hij een keuken kopen en laten plaatsen. En ja hoor, men wacht met betalen. Daardoor een boete van de keukenleverancier want die gaan niet uitleveren als er geen geld binnen is maar ja, de keuken staat klaar en de installatie is ingepland. Wat je zegt over geld vasthouden tot je gaat zeuren is helemaal correct maar het is toch te gek voor woorden dat deze instantie mensen zo in de onzekerheid laat!!! Er lijkt altijd wel wat aan de hand en achteraf is er toch ineens niets aan de hand. Nou is die vriend van mij degene met de problemen en niet ik dus ik kan me er niet mee bemoeien maar zou het graag van hem overnemen. Uiteindelijk is het nu ook gelukt met de keuken maar wat een gezeik en stress voor degene die ermee te maken hebben!

Ik wens je veel succes en geduld toe de komende periode!!

DHA-klachten
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:36

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door DHA-klachten »

Bericht voor gebruiker "UNIKI"

Goedemorgen,

Uit uw bijdrage heb ik kunnen opmaken dat u problemen ervaart bij het laten uitbetalen van nota's uit het bouwdepot van uw hypotheek, afgesloten via een vestiging van De Hypotheker.

Voordat ik reageer op uw bericht stel ik mij graag even aan u voor. Mijn naam is R. (Rob) van der Laan en ik ben werkzaam bij de centrale organisatie van alle vestigingen van De Hypotheker: De Hypothekers Associatie BV te Rotterdam. Ik hou mij o.a. bezig met het oplossen van problemen en het behandelen van klachten.

Ik verzoek u vriendelijk contact met mij op te nemen zodat ik samen met u en de betrokken vestiging naar een oplossing kan zoeken, in ieder geval voor de toekomstige betalingen. Mijn emailadres is [email protected]

Met vriendelijke groet,

Rob van der Laan
De Hypothekers Associatie BV

Jaspert
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:51

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jaspert »

Ik ben de desbetreffende vriend waar Jette 1 over schreef, daar ik er nu bijna van af ben wil ik nu zelf een bijdrage leveren aan deze discussie over Quion.

Quion heeft vanaf dag één van mijn bouwdepot de zaken lopen rekken, valse beschuldigingen richting mij als fraudeur geuit (ik had helemaal niets laten verbouwen, moest foto's opsturen als bewijs), te laat facturen terugbetaald, en op een nota na van een nieuwe wc bril, elke nota stelselmatig afgewezen, en dat niet in de beloofde 5 a' 7 werkdagen.

Elke keer een andere reden, kamer van koophandelnummer van aannemer klopte niet (bleek achteraf prima te kloppen), factuur was niet niet ondertekent ( was het wel ) dan wel dat de werkzaamheden niet volledig zouden zijn weer gegeven op de factuur.

In contact komen met Quion is net zo moeilijk als met het Witte Huis, ze liegen je voor door de telefoon (we bellen u terug hoor mijnheer, het geld is onderweg, wordt vanmiddag nog overgemaakt, oh de mensen die daar over gaan zijn er nu niet, sorry).
Het grofste in deze was dus een terugbel afspraak, ik zou om 12.00 gebeld worden, houd daar rekening mee, blijf thuis en dergelijke, maar wie er ook belt, geen Quion.

Zoals Jette al schreef, ook bij de keuken ging het fout, uiteindelijk heb ik geen boete hoeven betalen (althans nog niet), maar voor hetzelfde geld had ik dankzij Quion 330 € extra moeten betalen als boete en extra opslag tijd voor de keuken, omdat de rekening dus niet betaald was.

Ik heb op een gegeven moment de pijp aan Maarten gegeven en mijn tussenpersoon ingeschakeld, ik kwam zelf niet meer voor of achteruit in beide gevallen, en begon er last van te krijgen.
Ik moet zeggen, niets dan lof voor deze persoon van De Hypotheker, die zich het vuur uit de sloffen heeft gelopen voor mij, om de boel nog te redden, wat in beide gevallen gelukt is.
Als ik hem niet gehad zou hebben was ik denk nog bezig geweest.

Uniki, als jouw ''Hypotheker'' zegt dat er geen problemen met Quion bekent zijn is dat dus niet geheel de waarheid, ik weet dat er veel problemen zijn met Quion en dat de Hypotheker dat weet.

Wat ik in al deze zaken gemist heb is een simpel telefoontje, emailtje of brief met excuses, dat had een beetje gescheeld in deze ellende.

Zoals gezegd, ik ben er nu bijna vanaf, ik heb net toevallig vandaag de laatste twee facturen naar Rotterdam gestuurd, betreffende de keukenmonteurs.
Ik houd mijn hart vast, maar eens zal het toch eens goed moeten gaan, al is het dan bij de laatste declaraties.

Unuki
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2010 13:53

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Unuki »

Zo ik heb me ruim een maand buiten de Quion gehouden. Niet gebelt niet gezeurt niets. Ondertussen weer een afkeuring van een delcaratie. De brief die je dan krijgt stelt altijd NIETS voor. Geen details. Dus weer bellen? Ik heb het opgegeven.

Net contact gezocht met de meneer van de hypotheker die aangaf contact op te nemen. Ik hoop dat die het oplost. Mijn vertrouwen is tot niveau 0 gezakt in de Quion.

Groeten Daniel

ThaOne82
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2010 14:19

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door ThaOne82 »

Zojuist heb ik even een account aangemaakt om op deze discussie te kunnen reageren.

Een jaar geleden heb ik, samen met mijn vriedin, een huis gekocht. De hypotheek loopt via De Hypotheker en ons bouwdepot loopt bij Quion.
In een jaar tijd heb ik de badkamer en het toilet beneden, zelf, volledig verbouwd en ook de keuken vernieuwd.
Alle declaraties heb ik keer op keer opgestuurd en op een enkele keer na zijn ze keurig uitbetaald. Steeds na max. 1 week hadden we het geld al binnen (Rabobank).
2 Keer is het gebeurd dat de declaratie niet is uitgekeerd en beide keren een beknopte, standaard, brief ontvangen. 1 Keer was ik de handtekening op de kopie factuur vergeten en 1x had ik gereedschap mee gedeclareerd dat niet gedeclareerd mocht worden. deze declaratie is wel meteen uitgekeerd, maar het bedrag van het gereedschap is van het declarabel bedrag afgehaald.
Zojuist heb ik Quion gebeld ivm de beëindiging van het bouwdepot op 2 oktober 2010 en ben keurig te woord gestaan door een jongedame van Customer Support welke me alle benodigde gegevens heeft verstrekt voor een snelle afhandeling.

Ik snap dat het niet bij iedereen vlekkeloos verloopt en ik kan me de frustratie dan ook goed voorstellen, maar als tegenbericht wil ik graag opmerken dat wij wel erg tevreden zijn over de service en afhandeling van Quion afgelopen jaar en dat het dus niet alleen maar ellende is.

Bellomi
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 13:41

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Bellomi »

Ik heb ook steeds problemen met Quion over mijn bouwdepot. Er wordt steeds verschrikkelijk moeilijk gedaan bij declaraties. Ik kan me dat nog voorstellen als je een handtekening bent vergeten te zetten. Maar ook werd bij mij een declaratie geweigerd toen ik het bedrag voor een bepaalde categorie overschreden had. Als je meerdere categorieen hebt waar je het geld voor wil gebruiken is het blijkbaar niet alleen nodig dat je het totaal van het bouwdepot niet overschrijdt, maar ook nog dat je niet iets meer aan schilderwerk en iets minder aan je dak besteedt. vandaag werd bij mij een declaratie geweigerd die ik had ingediend voor vaste horren. 'Niet waardevermeerderend' kreeg ik te horen door een zeer onvriendelijke mevrouw (na zoals gewoonlijk een kwartier in de wacht gestaan te hebben). Ik vroeg waar dat op gebaseerd was maar kreeg geen antwoord. ''Ze hebben dat zo beslist'. Toen ik vroeg wie 'ze' was , zei die mevrouw 'ik'. Ik moest maar weer een brief sturen, dan zouden ze nog eens kijken. wat kan ik het beste doen?

Jaspert
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:51

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jaspert »

Je tussenpersoon aan het werk zetten, dan gaat alles opeens een stuk sneller en kunnen er dingen plotseling wel die eerst niet konden.
En scheelt je een boel frustratie.

Bellomi
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 13:41

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Bellomi »

Dank je wel Jaspert, ga ik proberen.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door bolleke »

Maar zeg nu eens zelf, "vaste horren" is toch niet waarde vermeerderend aan je huis?

Bellomi
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 13:41

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Bellomi »

Leg maar eens uit dan.

sayf4all
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2011 20:10

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door sayf4all »

Hallo, ik heb dezelfde probelmen als jullie. Te weinig uitbetalen of niet uitbetalen en afwijzen van de helft van de declaraties..

Ik heb een huis gekocht die volledig gestript moest worden, alle muren waren vochtig en beschimmeld, dak was lek en leidingen klopten niet, plafopnds waren rot en de schuur was ook in slechte staat, maar ik kon rekenen op €30.000,- van de provincie utrecht in de vorm van Starterslening.

Ik was gellukig tot QUION mijn verbouwing heeft vertraagd
A) ik moest aanzienlijke bedragen steeds zelf voorschieten
B) QUION maakt er een sport van om declaraties af te wijzen!

Inmiddels heb ik meer dan €5000,- uitstaan aan declaraties die Quion steeds met verschillinde smoesjes afwijst, en mijn beurs is nu echt leeg, ik kan niet in mijn huis omdat de badkamer nog niet af is (de tegeles moeten nog gelegd worden, de wc moet worden opgehangen etc...) ik heb nog geen vloeren en er moet nog geschilderd worden.

Het duurt altijd minimaal ander half week voor ik door heb dat ze niet betalen en dan nog eens anderhalf week om de hele gedoe opnieuw in te dienen omdat zij niet uit kunnen halen wat het is! dat terwijl mijn adres op staat, de matrialen die gekocht zijn en dan wijzen ze de bonnentjes af omdat ze het niet goed vinden! dan moet ik naar de winkel terug om een bon te laten uitschrijven omdat QUION de bon niet duidelijk geschreven vindt, dat terwijl ik nog eens een uitgeprinte exel-sheet bon voor bon heb beschreven.

:x MAAR QUION BLIJFT AFWIJZEN :cry:

Ik ga jullie advies volgen en mijn tussenpersoon bellen, misschien kan hij helpen en anders is er nog altijd rechtsbijstand.

Ik snap echt niet dat QUION zo met haar klanten om gaat. Het is verdrietig.

Jaspert
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:51

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jaspert »

Echt je tussenpersoon inschakelen, en niet meer zelf aanmodderen.

sayf4all
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2011 20:10

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door sayf4all »

Heb inderdaad net weer gebeld, en kreeg text en uitleg dat ik fout zit!

Ik heb een schatting gegeven van onderdelen van het huis: Keuk x-bedrag, dak x-bedrag etc...

Ze willen niet snappen dat een schatting niet een definitieve iets is...

Inderdaad.. de contactpersoon dan maar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je aangeeft een x-bedrag voor de keuken nodig te hebben, een y-bedrag voor het dak en een z-bedrag voor schilderwerk, dan kun je inderdaad niet zomaar meer gebruiken voor bv. de keuken en minder voor het dak. Dat zou dan namelijk kunnen betekenen (hoeft natuurlijk niet) dat het dak niet zo gedaan kan worden als in eerste instantie aangegeven, maar op een veel goedkopere/soberder/slechtere manier. Dat zou kunnen betekenen dat het huis na verbouwing niet de waarde krijgt die in eerste instantie was ingeschat.

Daarom is het ook logisch dat je niet zomaar kunt schuiven binnen de posten van het bouwdepot. Het is daarom verstandig om met je schatting van elk onderdeel altijd ruim te zitten, zodat je in elk geval geen geld tekort komt. Houd je aan het eind van de verbouwing nog geld over op je bouwdepot, dan kun je dat bouwdepot opheffen en heeft dat extra geld je in het algemeen niets gekost (want de rente die je op het niet gebruikte geld krijgt is vaak gelijk aan de leenrente, zodat het beschikbaar hebben van het geld je niets kost).

Zo ook bij de horren van Bellomi. Als niet is aangegeven dat dat gedaan zou worden en het valt niet onder het schilderwerk of het dak, dan is het logisch dat dat niet wordt goedgekeurd. Dat zou namelijk betekenen dat er misschien geen geld meer is voor bv. het schilderwerk. Het is een andere situatie als er bv. in het dak volgens plan nieuwe dakramen zijn gekomen, en dat de horren daar een logisch onderdeel van zijn. Dan zouden ze wel vergoed (kunnen) worden.

sayf4all
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2011 20:10

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door sayf4all »

Hallo Kweenie,

Bij de aanvraag van de starterslening werd ik gevraagd een schatting te maken en niet een exacte berekening dus. Als het zover komt dat een rechter ernaar moet kijken dan geloof ik er heillig in dat hij/zij niet gek is, die weet heus wel dat verbouwingen anders kunnen verlopen dan eerst geplant.

Het dakraam zat er al in maar was verrot, en helaas kon ik en de technische inspecteur niet achter de muren kijken bij aankoop om te ontdekken dat deze door de daklekkage kapot waren gegaan. Toen ik eenmaal het huis had gekocht kwam ik achter dat alle muren door het dak lekkage verrot en beschimmeld waren. Dat de CV-installatie niet deugde en nog veel meer:

Inmiddels zijn de volgende zaken grotendeels uit eigen zak:
- Alle muren en plafonds zijn gestript omdat ze rot waren
- Nieuwe dak is gelegd voor het huis
- Nieuwe dak is gelegd voor de schuur
- Nieuwe lichtkoepel op het dak geplaatst ter vervanging van de oude
- Badkamer en WC zijn eruitgehaald
- Nieuwe waterleidingen
- Nieuwe rioleringsleidingen
- Nieuwe elektraleidingen
- Netwerk aangelegd
- Nieuwe verwarmingsleidingen en Radiatoren
- Nieuwe muren en plafinds zijn geplaatst
- Alle muren en plafonds gestuckt
- CV-installatie gerepareerd

Het huis bleek te zijn verhuurd geweest voor ik deze kocht. Dat was door de verkoper achtergehouden, en elke huurder voor mij heeft zitten improviseren.

Wat moet ik dan, huilen dat mijn huis andere mankementen blijkt te hebben en verrot laten? of het huis verbeteren?

Een bouwdepot is bedoeld om meerwaarde aan het huis te geven, en dat probeer ik te doen. Als ik nu ophoud met verbouwen is het huis zoals ie nu is niet meer verkoopbaar.

Als ik de rekeningen van de verbouwing niet betaal aan de aanemers zal ik zelf ervoor op moeten draaien en dan raak ik het huis alsnog kwijt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door kweenie »

sayf4all schreef: Een bouwdepot is bedoeld om meerwaarde aan het huis te geven, en dat probeer ik te doen. Als ik nu ophoud met verbouwen is het huis zoals ie nu is niet meer verkoopbaar.

Als ik de rekeningen van de verbouwing niet betaal aan de aanemers zal ik zelf ervoor op moeten draaien en dan raak ik het huis alsnog kwijt.
Het bouwdepot is bedoeld voor een aantal specifieke verbeteringen aan je huis. De bank geeft je een hoofdhypotheek op basis van de waarde van het huis voordat je gaat verbouwen en daar bovenop een x-bedrag in een bouwdepot, omdat het huis met de specifieke aanpassingen waarvoor je het bouwdepot aanvraagt, meer waard kan worden. Als je die aanpassingen niet doet, dan wordt het huis dus (misschien) ook niet zoveel meer waard als vooraf aangegeven was. En dan kan de verhouding tussen lening en woningwaarde scheef komen te liggen. Daarom kun je het geld niet voor andere verbouwingen gebruiken, hoe noodzakelijk die ook zijn.

Ik ben het met je eens dat al die andere zaken ook aangepakt moeten worden, en dat dat ook een hogere prioriteit heeft, maar dat moet je dan met eigen geld doen of je moet daar een extra lening voor afsluiten. Beter was het dus als je van tevoren had ingeschat dat er wel flink wat verbouwd zou moeten worden, aangezien het blijkbaar om een oud huis gaat, en dat je ofwel zelf een zakje geld achter de hand had gehouden en een hogere gewone hypotheek had afgesloten (als dat zou kunnen), ofwel dat je die mogelijke verbeterpunten ook al had aangegeven. Even heel bot en heel simpel gezegd, als je al maximaal aan de hypotheek zit en je geen (of nauwelijks) eigen geld hebt, dan zou je misschien gewoon niet een oud huis met een onzekere staat van onderhoud moeten kopen.

sayf4all
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2011 20:10

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door sayf4all »

Beter was het dus als je van tevoren had ingeschat dat er wel flink wat verbouwd zou moeten worden
Als simpel koper ga ik uit van de oordeel van een technische expert die het blijkbaar fout had. Je hebt misschien over het hoofd gezien dat ik eerder aangaf dat een technische inspectie is geweest en de inspecteur gaf onjuist aan dat het wel in orde was. En nogmaals ik werd gevraagd een inschatting te maken en niet een exacte berekening.
De bank geeft je een hoofdhypotheek op basis van de waarde van het huis voordat je gaat verbouwen en daar bovenop een x-bedrag in een bouwdepot, omdat het huis met de specifieke aanpassingen waarvoor je het bouwdepot aanvraagt, meer waard kan worden.
Mijn bouwdepot is door de gemeente utrecht gegeven en niet door de bank, de bank beheert deze geld.
Even heel bot en heel simpel gezegd, als je al maximaal aan de hypotheek zit en je geen (of nauwelijks) eigen geld hebt, dan zou je misschien gewoon niet een oud huis met een onzekere staat van onderhoud moeten kopen.
Inderdaad bot en simpel. QUION doet onnodig moeilijk.

In het laatste gesprek met QUION is gebleken dat het om een administratiefout gaat en dat ik uiteindelijk wel het geld vrij kan maken als ik de declaraties anders zou doen. Dus, het hele probleem had voorkomen kunnen worden als de declaratieformulieren en de exacte bouwdepot quota's beter bekend gemaakt kunnen worden aan de huiskoper en dan is dit hele gedoe onnodig geweest en behoorlijk frustrerend.

Ik blijf bij mijn mening dat QUION onnodig moeilijk doet. Er zijn andere banken die menselijker omgaan met hun klanten.

DarkSim1986
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2011 10:36

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door DarkSim1986 »

Ook wij hebben een hypotheek met bouwdepot van Quion.(25K)
Heb echt heel veel declaraties opgestuurd. Niet 1 probleem mee gehad. Zelfs dingen laten declareren die niet in de vooraf opgegeven rubrieken vielen. Alles netjes op tijd uitbetaald. Ook een zeer vlotte communcatie.

Echt top gegaan

Gesloten