LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Provisie transparantie

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
scottymargriety
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:25

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door scottymargriety »

Het heeft niets met advies te maken, het zijn onware dingen die totaal niet klopten. En ja leuke notaris, die werken inderdaad met een geweten. En ja ze, laten me niet tekenen voor onzin en hoge kosten. En ja wie weet betaal ik wel wat bij de abn. Maar een hele nieuwe hypotheek ook afsluiten bij hun, daar begrepen zei ook niets van. Zijn er toch nog mensen met een geweten.

En hoezo advies, over een overlijdens verzekering die moest op mijn nieuwe hypotheek. Mijn huis is meer waard dan de executiewaarde, dus dan hoeft dat niet eens. Dat is geen advies, dat is oplichting. Daar kreeg meneer ook provisie over gedurende 30 jaar. En die ging al in toen ik nog niet eens bij de notaris was geweest. Voor advies wat slecht is betaal ik niets. Mensen zonder geweten, die anderen nog verder de schulden inwerken, bahh

Het verbaasd me dat jij uit dit vak ook niet zegt dat dit rond uit schandalig is. maar kennelijk heb jij ook geen geweten.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik ben niet uit het vak. :shock: Waar maak je dat uit op?

Ik verbaas me er alleen over dat je valt over 1200 euro provisie terwijl je dus helemaal niet weet, wat je uiteindelijk aan de ABN hebt betaald misschien nog wel veel meer!

Soms kan het wel voordeliger zijn om een hele hypotheek over te sluiten naar een lagere rente, dus of het echt een slecht advies is, kan ik zo niet even beoordelen. Dat kan je pas zeggen als je de rentes met elkaar gaat vergelijken.Misschien speelde de notaris wel onder een hoedje met de adviseur van de ABN! :)
Een verzekering kan overigens ingaan zonder dat je bij de notaris bent geweest, is dus niet raar.

Een verzekering sluit je zelf af je kan ook gewoon nee zeggen tegen een advies hoor!

Ik heb een lage hypotheek ten opzichte van de waarde van mijn woning. Toch wil ik graag dat mijn nabestaanden in het huis kunnen blijven als mij iets overkomt, een hele goede reden voor een orv.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door Mk »

Een beetje zinloos om op Loesje te reageren. Dat is een intermediair die er niet voor uit durft te komen en dus doet alsof hij mondhygienist is. Voor de rest is dit weer een typisch voorbeeld van een tussenpersoon die alleen aan zijn eigen bankrekening denkt.

scottymargriety
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:25

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door scottymargriety »

He, he, eindelijk iemand die het begrijpt!
pffff, je hebt gelijk....

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Toch wel heel erg hoor als je, je als particulier gewoon goed verdiept hebt in financiële zaken, wordt je meteen betiteld als "zakkenvullende" tussenpersoon!

Ik ben gewoon ook ondernemer en weet wat het kost om eeen bedrijf te runnen, als je me niet geloofd moet je mijn postings bij gezondheidszorg maar eens lezen.

Ik vind gewoon dat mensen heel gauw roepen dat ze zijn opgelicht, uiteindelijk weet ze niet eens hoeveel ze nu wel heeft betaald aan de ABN, want ik kan mij niet voorstellen dat die 1200 euro provisie voor de ORV is, immers die liep al voor ze bij de notaris was geweest? Die provisie is dus helemaal niet voor die ORV. en daarom vind ik het een warrig verhaal.

scottymargriety
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:25

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door scottymargriety »

:D Je hebt de boodschap nog steeds niet begrepen....
Erg jammer, je begrijpt de clue nog steeds niet.....

Een vb, jij zegt toch oom niet tegen een patient, dat er iets aan een bepaalde tand moet gebeuren terwijl het niet zo is, om daarmee je zak te vullen.
Nou dat bedoel ik.. Bedoelen wij.

Iets zo voorschotelen terwijl dat niet hoeft! Maar wel zeggen dat het moet ( bv bij een nieuwe hypotheek, dat er een overlijdensvz op moet, terwijl dat niet zo is. zo duidelijk...

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door Mk »

loesje 2 schreef:Toch wel heel erg hoor als je, je als particulier gewoon goed verdiept hebt in financiële zaken, wordt je meteen betiteld als "zakkenvullende" tussenpersoon!

Ik ben gewoon ook ondernemer en weet wat het kost om eeen bedrijf te runnen, als je me niet geloofd moet je mijn postings bij gezondheidszorg maar eens lezen.

Ik vind gewoon dat mensen heel gauw roepen dat ze zijn opgelicht, uiteindelijk weet ze niet eens hoeveel ze nu wel heeft betaald aan de ABN, want ik kan mij niet voorstellen dat die 1200 euro provisie voor de ORV is, immers die liep al voor ze bij de notaris was geweest? Die provisie is dus helemaal niet voor die ORV. en daarom vind ik het een warrig verhaal.
Volgens mij lees ik heel duidelijk dat de hypotheek compleet opnieuw gesloten moest worden met nieuwe ORV. Da's fijn verdienen he zo'n ORV. De manier waarop je reageert (met smileys etc.) en met zo weinig respect voor mensen die vertrouwen op een intermediair en dan gewoon getild worden zegt voor mij genoeg.

Overigens had ze bij het oversluiten ook gewoon aan de ABN AMRO betaald. Het gekke is dat je dat gewoon kan vergelijken; betaal ik daar 4% en ergens anders 3% dan ga ik lekker ergens anders heen.

Vergelijk het eens met je eigen praktijk (als je echt een mondhygienist bent); voor een beetje tandenkrabben reken je een bepaald uurtarief dat ik vervolgens terugzie op mijn nota. Je doet het niet 'gratis' om vervolgens via allerlei schimmige constructies bij mijn verzekeraar een megabedrag te claimen.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Is het dan niet zo dat een hele nieuwe hypotheek (idd) met orv tegen een lagere rente voordeliger KAN zijn dan een 2e aanvullende hypotheek met over 2 jaar misschien een veel hogere rente voor de rest hypootheek?

Ik blijf zeggen dat je pas kan zeggen dat iets oplichting is als je alle gegevens hebt!

TS zegt duidelijk in dat ze nu bij de ABN NIETS betaald, wat natuurlijk onzin is.

Trouwens ik doe wel meer dan een "beetje tandenkrabben", getuigt ook niet echt van respect om zo over iemands beroep te praten.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

scottymargriety schreef:Laat maar, je begrijpt het niet. Het is ook moeilijk te begrijpen, in een kort verhaal. Ik had al een overlijdensverz. En die wilde ik niet meer omdat elk tientje 1 is. En mn huis hoeft niet aan nabestaanden gegeven te worden. want ik heb alleen maar een kind en dat is mijn beslissing. Het gaat mij niet om de twaalfhond euro, maar om eerlijk heid en niet zeggen dat een bepaalde polis moet, terwijl dat niet zo is. en nee de abn verdiende minder aan een 2e hypoth dan aan een nieuwe. Dus jou beredenering klopt niet, en wat een wantrouwen.
Raar he, dat eerlijke mensen nog bestaan, wat een wantrouwen.

Maar ik sluit deze discussie omdat je de boodschap niet begrijpt. Het gaat mij om polissen die afgeloten worden maar niet hoeven! En dat de tussenpersoon daar geld voor krijgt. Dus bewust liegen, dat is mijn boodschap
Verwacht je dan wat anders van die boevenbende? Goed lezen en rond vragen. Je hoeft geen advies van je, je wilt gewoon een lening. Daar vangen ze toch al een veel te hoge rente voor :lol: Wat nu afsluitprovisie etc. Als ik naar de bakker ga moet ik dan ook advieskosten betalen als ik de bakker vraag: bakker welk brood is lekker? Jij weet al welke brood lekker is, nl bruin. Jij wilt een bruin brood kopen. Jij wilt alleen maar weten, wat kost dat?

Veel te veel volk verdient zijn geld oneerlijk en te makkelijk. Laat ze gewoon gaan werken

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door Purist »

Erg vermakelijke discussie!

Ik zou zeggen: Loesje naar je adviseur en gezond verstand lekker alles zelf regelen.
Persoonlijk doe ik het zoals Loesje het doet, maar dan wel met een gezonde eigen inbreng/voorwerk. Voor een correct advies (of het nou fiscaal, financieel of gezondheidstechnisch is) spreek ik toch het liefst een deskundige.

sikkevanderveen
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2008 13:06

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

@purist

Wanneer ik de tijd neem deze fora te lezen valt het mij op dat gezondverstand10 wel heel erg vaak een uitgesproken mening heeft, zowel op dit forum als op andere fora.

Het verbaast mij dan ook , en ik vind het zelfs vreemd, dat hij niet reageert. Hij is toch altijd wel een van de snelste die een reactie plaatst. Eerlijk gezegd vind ik dit dan ook jammer.

Ik denk dat voor iemand , ik bedoel dan een persoon als gezondverstand10 , het dan ook normaal is voor advies te betalen , een nieuwe auto uit duitsland gaat importeren , en de tussenpersoon daarvoor zijn provisie gaat betalen. Ik bedoel dat loont best , maar ik weet daar ook niet de wegen naar Rome.Dus ik heb daar als finan. tussenpersoon ook de hulp in nodig van een import tussenpersoon.

Gezondverstand10 laat zich voor doen, als iemand die van de hoed de rand weet, maar met zijn erg grote mond laat hij zich in dit topic wel erg snel knevelen... beetje jammer of misschien wel zielig....

Nou ja ik hoop dat hij terug gaat komen met een zinvol antwoord... ik verlies nu wel mijn vertrouwen in hem hoor....Zou het, zou het, zou het nou echt zo'n man zijn op een verjaardag die door zijn luide stemgebruik bij een verjaardag respect afdwingt omdat hij zo bij de hand is ? En alleen maar onzin zit te vertellen ?

Na het uitblijven van zijn reactie ben ik (ik persoonlijk) van mening dat hij denkt dat hij verstand van zaken heeft, maar een verleningsrente, budget voorwaarden, toename zorgtoeslag etc.etc.etc. is hem net iets teveel... NB ik heb vanavond een gesprek met een klant en zijn schoonvader die al 30 jaar boekhouder is , zit er bij, en die kan zich goed vinden in de adviezen. Al kijkt hij dan met argus ogen naar het advies, de aftrek, duur aftrek, zorgtoeslag, produkt variant, verleningsvoorwaarden, fiscale totaal plaatje mee.... opdat het goed voor zijn dochter zal uitpakken. En dit is nu precies hetgeen wat gezondverstand10 ook laat uit besteden door een fin. planner...

Nou gezondverstand10 meng je weer eens terug in de discussie.... als jij ons uitkotst , geef dan eens jouw verweer...En nu dan wel met een goede onderbouwing !

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door loesje 2 »

ik ben ook zooooooo benieuwd wat gezondverstand zelf doet voor de kost!

scottymargriety
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:25

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door scottymargriety »

Ik had een finiancieel adviseur, nou ja adviseur?
Hij heeft gelogen, om te zeggen dat de abnamro mij alleen een hypotheek wilde verstrekken met een overlijdensverzekering op de hypotheek. Voor zogenaamd hun garantie. En ja tuurlijk geloof ik dat, hij als tussenpersoon doet toch zaken met de bank.Nieuwe hypotheek met dure overlijdensvz of anders niets. En een tweede hypotheek nee, dat zou veel duurder zijn...

Hij is toch hiervoor opgeleid? Wat doe ik als leek, het was geen advies. Het waren voorwaarden!!!! zogenaamd van de bank. Dus hou svp op met het woord advies. Het waren voorwaarden...

Na tig keer de bank gebeld te hebben bleek dat het ware onzin is. De anb stelt dat niet, als je huis meer waard is dan de executie waarde ( want dat is hun garantie).

De abn vondt het moeilijk mijn fin adviseur af te vallen, omdat hij immers een gloednieuwe hypotheek had afgesloten bij hun. Maar zei vonden deze situatie zo triest dat zei, alles gecanceld hebben. Ja, Loes niet te geloven he.....
Misschien hebben de Friezen nog inlevingsvermogen/empathie voor de klant. En doen ze dit keer niet mee aan oplichtingszaken.

Zo ook de notaris, zei hebben een maatschappelijkbelang...
Het belang van tevredenheid en openheid. Nadenken over hun visie, en ja aan de bel trekken als iets niet klopt.
Onjuistheden spiegelen naar hun klanten, en wijzen op eventuele vreemde zaken die hun zien. Een beetje inleving hebben, doorvragen. Wat ga jij tekenen? en ja dat zullen notarissen vaak niet doen. Maar deze zaak was zo triest dat ze het wel deden. Maar ach, jij gelooft niet in eerlijkheid toch...
Gellukkig ze bestaan nog...
En weet je waar..
In Friesland...


Maar ja, loesje er zijn gelukkig nog banken die eerlijk zeggen dat het eigenlijk oplichting is. zo zou ik geen klant van jou willen zijn. Mijn gebid laten reinigen, het ziet er van de binnenkant zo vies uit! Terwijl dat niet zo is. En jij maar een rekening voorschuiven....
En ja dan zeg jij natuurlijk, het is advies, daarmee kun je doen wat je wilt...

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

sikkevanderveen schreef:@purist

Wanneer ik de tijd neem deze fora te lezen valt het mij op dat gezondverstand10 wel heel erg vaak een uitgesproken mening heeft, zowel op dit forum als op andere fora.

Het verbaast mij dan ook , en ik vind het zelfs vreemd, dat hij niet reageert. Hij is toch altijd wel een van de snelste die een reactie plaatst. Eerlijk gezegd vind ik dit dan ook jammer.

Ik denk dat voor iemand , ik bedoel dan een persoon als gezondverstand10 , het dan ook normaal is voor advies te betalen , een nieuwe auto uit duitsland gaat importeren , en de tussenpersoon daarvoor zijn provisie gaat betalen. Ik bedoel dat loont best , maar ik weet daar ook niet de wegen naar Rome.Dus ik heb daar als finan. tussenpersoon ook de hulp in nodig van een import tussenpersoon.

Gezondverstand10 laat zich voor doen, als iemand die van de hoed de rand weet, maar met zijn erg grote mond laat hij zich in dit topic wel erg snel knevelen... beetje jammer of misschien wel zielig....

Nou ja ik hoop dat hij terug gaat komen met een zinvol antwoord... ik verlies nu wel mijn vertrouwen in hem hoor....Zou het, zou het, zou het nou echt zo'n man zijn op een verjaardag die door zijn luide stemgebruik bij een verjaardag respect afdwingt omdat hij zo bij de hand is ? En alleen maar onzin zit te vertellen ?

Na het uitblijven van zijn reactie ben ik (ik persoonlijk) van mening dat hij denkt dat hij verstand van zaken heeft, maar een verleningsrente, budget voorwaarden, toename zorgtoeslag etc.etc.etc. is hem net iets teveel... NB ik heb vanavond een gesprek met een klant en zijn schoonvader die al 30 jaar boekhouder is , zit er bij, en die kan zich goed vinden in de adviezen. Al kijkt hij dan met argus ogen naar het advies, de aftrek, duur aftrek, zorgtoeslag, produkt variant, verleningsvoorwaarden, fiscale totaal plaatje mee.... opdat het goed voor zijn dochter zal uitpakken. En dit is nu precies hetgeen wat gezondverstand10 ook laat uit besteden door een fin. planner...

Nou gezondverstand10 meng je weer eens terug in de discussie.... als jij ons uitkotst , geef dan eens jouw verweer...En nu dan wel met een goede onderbouwing !
Jongens dat jullie als tussenpersoon hier anders overdenken snap ik ten volle. Ik vind dat mensen goed moeten lezen en zich moeten informeren op internet. Of ze jullie dan willen betalen voor je "advies" das hun zaak. Als het op urenbasis gaat dan snappen de mensen het tenminste nog en kunnen ze met jullie in een eerlijke duscussie. Provisie pakken op geld leningen is zo passee, doe er dan wat voor. Geef een compleet financieel overzicht in een omniplan planner of afin pro programma. Wel FF echt werken en niet polis schuiven. Dan snappen de mensen tenminste waar je over praat.

Het hele forum staat vol met mensen die zich door polisboeren gepakt voelen maar das uiteraard ook allemaal flauwekul en onwaar.

En ja jongens, soms dan ben ik snel en dan duurt het weer enige dagen voor de schrik van de polisproppers o[p het forum komt :wink:

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door Purist »

Denk je echt dat de (door jou zo genoemde) "polisproppers" zich op een (radar) forum laten zien?
Dan heb je de postings van de welwillenden hier niet begrepen vrees ik. Dus tenzij je een troll bent (zou erg goed kunnen overigens) zou het je sieren je toon te matigen.

Voor scotty: jij hebt wellicht inderdaad nog een foute adviseur gehad, ook al komen we die steeds minder tegen. Vervelend, maar wat garandeert je dat diezelfde verkoper morgen niet bij de (vul maar in)bank gaat werken. Het blijft mensenwerk en ja, je hebt goede en slechte, evenals betrouwbare en onbetrouwbare.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door debeurd »

Gezondverstand,
jij hebt er echt de ballen van begrepen!

DJAndre
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2010 13:29

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door DJAndre »

Verwacht je dan wat anders van die boevenbende? Goed lezen en rond vragen. Je hoeft geen advies van je, je wilt gewoon een lening. Daar vangen ze toch al een veel te hoge rente voor Wat nu afsluitprovisie etc. Als ik naar de bakker ga moet ik dan ook advieskosten betalen als ik de bakker vraag: bakker welk brood is lekker? Jij weet al welke brood lekker is, nl bruin. Jij wilt een bruin brood kopen. Jij wilt alleen maar weten, wat kost dat?

Veel te veel volk verdient zijn geld oneerlijk en te makkelijk. Laat ze gewoon gaan werken
Ik ben degene die de discussie en opmerking is opgestart maar deze quote van Gezond Verstand geeft aan dat er toch wat schort aan de actuele kennis van de schrijver van dit stuk.

Ik ben zoals ik al heb aangegeven bij verschillende adviseurs geweest en al willen ze allemaal snel geld verdienen zoals het altijd was, dat gaat niet meer. Bij 4 van de 5 adviseurs die ik heb gesproken, moesten we toch vooral aanhoren wat de risico's van een hypotheek waren: de zorgplicht. Zonder documentatie en onderbouwing liepen ze namelijk het risico om vergunningen kwijt te raken. Dus het tijdperk: ik wil geld, wat kost het? is schijnbaar achter de rug. Als je vraagt om een brood krijg je een brood. Als je vraagt om geld voor een huis krijg je misschien geld en zeker een risico analyse. Was dit niet wat we allemaal zo graag wilden omdat we zo slecht werden geadviseerd in het verleden en daardoor in de narigheid raakten. Nu wordt het wel allemaal gedaan en is het weer niet goed. Ik ben het dus met de risicoanalyse wel eens. Alleen de neveneffecten zoals ik ben gestart in dit forum dat vind ik jammer. Ik denk nl. dat op lange termijn iedereen duurder uit is en uiteindelijk toch weer de banken en tp's de lachende derden zijn. Daar ging het over.
Inmiddels heb ik een tp gevonden trouwens die mijn hypotheek heeft geregeld. Ik ben ook bij een bank geweest. De bank berekende een half procent provisie, de tp 1%. Maar in de maandlasten met woonhuisverzekering was de maandlast 50 euro netto goedkoper. Rara, wat geven jullie mij dan als advies? Natuurlijk: kies de bank want die rekent maar een half procent afsluitprovisie. Die tp van mij is een oplichter want die verdient te veel. Of................

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

debeurd schreef:Gezondverstand,
jij hebt er echt de ballen van begrepen!
Ik wens alle tussenpersonen veel succes verder in dit topic..........
Jullie hebben de wijsheid in pacht. Ik snap het niet zoals bovenstaand figuur duidelijk wil maken. doei.
Hoop alleen maar dat de mensen goed lezen en zich informeren alvorens in jullie handen te vallen

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Re: SNS Persoonlijk Vermogenspolis is helft inlegpremie waard
Ik heb deze PVP polis ook afgesloten rond 1997. Deze loopt bij mij af in 2017. Hoewel zij dit niet beweren is dit ook een WOEKERPOLIS. Men had het toen over een geweldig aanbod met een verzekerd aandeel. Maar wat is dan het verzekerd aandeel? Eigenlijk niks. Verzekerd aandeel betekent alleen dat je bedrag elke maand wordt gestort. Je aandeel (lees) inleg is helemaal NIET verzekerd. Daarom schrok ik voor het eerst in 2001 na 9/11. Toen kwam ik erachter dat ik een doodordinaire aandelenpolis heb onder de noemer van Lijfrentepolis. Dus wanneer je aandeel flink zakt krijg je minder terug dan je inleg.

Never nooit trap ik in deze contructie. Het is wel verstandig het bedrag te laten staan en hopen dat de aandelen wat stijgen. Als je denkt dat ie "hoog" genoeg is zou ik hem direct beeindigen voordat er weer een ramp gebeurt in de wereld. Wat ik nu aan het uitzoeken ben zijn de kosten, de zgn woekerkosten!

Bovenstaande post komt uit een ander topic, deze man snapt het natuurlijk ook niet en uiteraard is het bovenstaande allemaal heel normaal. Hier is geen gemakkelijk geld verdient toch? :lol:

Purist
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mar 2009 11:54

Re: Provisie transparantie

Ongelezen bericht door Purist »

SNS polis is niet via een tp te sluiten Gezond verstand, maar rechtstreeks bij een van de door jou zo geroemde banken.
Jammer dat je jezelf tegenspreekt derhalve.

Gesloten