Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Bocajunior

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior » 10 aug 2018 09:56

GFGM. Global Finance Guarantee Management is ook niet meer actief. Die hadden een website maar doet het ook niet meer,terwijl ik wel de factuur voor de garantie van dat "bedrijf" heb ontvangen. En nu heb ik ineens te maken heb met pactum collections, ze hebben mij 1 x gebeld en gemaild omdat betaling nog niet gedaan is. Is een dikke week geleden, verder nog niks vernomen van ze

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 10 aug 2018 10:04

Bocajunior schreef:GFGM. Global Finance Guarantee Management is ook niet meer actief. Die hadden een website maar doet het ook niet meer,terwijl ik wel de factuur voor de garantie van dat "bedrijf" heb ontvangen. En nu heb ik ineens te maken heb met pactum collections, ze hebben mij 1 x gebeld en gemaild omdat betaling nog niet gedaan is. Is een dikke week geleden, verder nog niks vernomen van ze
Je zult binnenkort wel een mailtje krijgen van trust and law.
nietig verklaring heensturen en dat je de hele vordering betwist.
Dan staat trust and law per direct buitenspel.
ik heb al weken niks meer van hun gehoord.
gelukkig hebben ze 1 x gereageerd op een nietig verklaring en volledige betwisting mail van me dat heb ik als bewijs.

Kiki86

Ongelezen bericht door Kiki86 » 10 aug 2018 14:13

Ik had meerdere keer emails van trust and law. Ze hebben mij ook naar mijn nietigverklaring een standard mail gestuurd, met de woorden, dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt.
Ik heb teruggeschreven, dat er geen onbetwiste deel bestaat en dat ik alles betwist. Ik heb al meerdere keer nu een email van hun gehad, dat ik hun bellen zal, om de zaak te bespreken.
Doe ik natuurlijk niet!

Dit is de email, zonder aanhef of zo, gewoon dit:

"Zou u contact met mij kunnen opnemen op onderstaand nummer optie 2?

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Trust and Law Incassoservices B.V.

[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 aug 2018 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 10 aug 2018 16:37

Kiki86 schreef:Ik had meerdere keer emails van trust and law. Ze hebben mij ook naar mijn nietigverklaring een standard mail gestuurd, met de woorden, dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt.
Ik heb teruggeschreven, dat er geen onbetwiste deel bestaat en dat ik alles betwist. Ik heb al meerdere keer nu een email van hun gehad, dat ik hun bellen zal, om de zaak te bespreken.
Doe ik natuurlijk niet!

Dit is de email, zonder aanhef of zo, gewoon dit:

"Zou u contact met mij kunnen opnemen op onderstaand nummer optie 2?

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Trust and Law Incassoservices B.V."
[persoonsgegevens door Moderator verwijderd]
Waarom zou je hen moeten bellen?
zij willen iets van jouw wat jij volledig betwist.
Daar valt niks meer over te bespreken.
Het is of dagvaarden of de vordering laten vallen.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 aug 2018 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd

Rowen69

Ongelezen bericht door Rowen69 » 10 aug 2018 20:24

Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 11 aug 2018 12:33

Rowen69 schreef:Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

Lees ik het goed dat ze dus blijkbaar in discussie willen over de incasso en garantkosten als je dus wel alleen het bedrag van de lening betaalt ?
Trap er niet in elk gedeelte wat jij betaald is kassa voor hun.
het eerst gedeelte wat je betaald is hun winst de incasso kosten die ze niet eens mogen rekenen.
Dat je daarna niet meer betaald zal trust and law hun reet roesten ze bieden no cure no pay dus zegen ze tegen ferratum sorry we konden het geld niet innen maar hebben zij wel incassokosten gebeurd en ferratum hoeft hun niks te betalen.

Normaal gesproken int een no cure no pay geen leningen want ze mogen geen incassokosten rekenen.
maar zoals we van trust and law al weten nemen die het niet zo nauw met de regeltjes.
iets wat bij een dagvaarding die nooit komt alleen maar leuk is zo'n dubieuze werkwijze word door een kantonrechter echt niet gewaardeerd door zulke beginners fouten te maken ze dit buro hunzelf al grandioos voor schut.
waarom denk je dat nvi aangesloten incasso's niet meer voor hun innen.
er valt geen rode cent aan te verdienen want er mogen geen incassokosten gerekend worden.
Daarom zitten ze nu bij malafide clubjes als trust and law.
Laatst gewijzigd door raonic op 11 aug 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiki86

Ongelezen bericht door Kiki86 » 11 aug 2018 12:37

Rowen69 schreef:Kiki 86 "dat ze op mijn nietigverklaring en terugvordering van mijn teveel betaalde garantkosten reageren, nadat ik de onbetwiste deel aan hun heb overgemaakt"

juist, dat was hun voorstel...

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 11 aug 2018 12:45

Kiki86 schreef:

juist, dat was hun voorstel...

ik ga er vanuit dat je na betaling hoofdsom gewoon een smoes krijgt en ze gewoon de rest ook willen hebben.
Maak dus voor je betaald afspraken en niet nadat je een gedeelte betaald heb.
zoals ik al zei dan hebben zij hun winst binnen de incassokosten.
de rest is mooi meegenomen maar anders jammer voor ferratum.
Laatst gewijzigd door raonic op 11 aug 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiki86

Ongelezen bericht door Kiki86 » 11 aug 2018 12:48

raonic schreef:

Trap er niet in elk gedeelte wat jij betaald is kassa voor hun.
het eerst gedeelte wat je betaald is hun winst de incasso kosten die ze niet eens mogen rekenen.
Dat je daarna niet meer betaald zal trust and law hun reet roesten ze bieden no cure no pay dus zegen ze tegen ferratum sorry we konden het geld niet innen maar hebben zij wel incassokosten gebeurd en ferratum hoeft hun niks te betalen.

Normaal gesproken int een no cure no pay geen leningen want ze mogen geen incassokosten rekenen.
maar zoals we van trust and law al weten nemen die het niet zo nauw met de regeltjes.
iets wat bij een dagvaarding die nooit komt alleen maar leuk is zo'n dubieuze werkwijze word door een kantonrechter echt niet gewaardeerd door zulke beginners fouten te maken ze dit buro hunzelf al grandioos voor schut.
waarom denk je dat nvi aangesloten incasso's niet meer voor hun innen.
er valt geen rode cent aan te verdienen want er mogen geen incassokosten gerekend worden.
Daarom zitten ze nu bij malafide clubjes als trust and law.
Nee, ik betaal er niks aan hun en reageer ook niet meer op mails en zeer zeker bel ik hun niet. Er falt niks meer te betalen aan ferratum, de lening is al ruim betaald met de eeerder betaalde garantkosten en het eerste gedeelte, dat ik al heb betaald aan ferratum.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 12 aug 2018 15:08

De huidige kredietvoorwaarden zijn erg aangepast:

Onder andere dit is er in te vinden:

Wij verlenen onze diensten vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland. Onze diensten bieden we in Nederland alleen online aan. Op basis van artikel 1:16, eerste lid, Wet op het financieel toezicht (Nederland) is in deze situatie geen notificatie aan de Autoriteit Financiële Markten vereist van onze door de Financial Conduct Authority verleende vergunning. Ferratum UK Ltd is opgenomen in het openbare register van de Financial Conduct Authority en houdt zich aan de van toepassing zijnde voorschriften.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 12 aug 2018 15:13

Deltalex schreef:De huidige kredietvoorwaarden zijn erg aangepast:

Onder andere dit is er in te vinden:

Wij verlenen onze diensten vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland. Onze diensten bieden we in Nederland alleen online aan. Op basis van artikel 1:16, eerste lid, Wet op het financieel toezicht (Nederland) is in deze situatie geen notificatie aan de Autoriteit Financiële Markten vereist van onze door de Financial Conduct Authority verleende vergunning. Ferratum UK Ltd is opgenomen in het openbare register van de Financial Conduct Authority en houdt zich aan de van toepassing zijnde voorschriften.

https://www.saldodipje.nl/sites/saldodi ... cca%20.pdf

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 12 aug 2018 15:34

Leuk dat ze die voorwaarden aangepast hebben.
De garantsteller is en blijft onwettig.

naatharmse1982

Ongelezen bericht door naatharmse1982 » 13 aug 2018 07:52

Ook ik heb hoe stom ook geld geleend gehad van Ferratum. Na het niet terug betalen van de lening brief gehad van trust and LAW. Omdat ik toch wel bang werd van trust and LAW een betalingsregeling getroffen van 18 maanden om alles terug te betalen inclusief incasso costen. Nu lees ik hier en bij nakijken op de site van de AFM dat ze geen incassokosten mogen berekenen.
Heb pas 3 termijnen betaald. Kan ik ze alsnog een mail sturen dat ze verkeerd zitten met de incassokosten?

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 13 aug 2018 11:09

raonic schreef:Leuk dat ze die voorwaarden aangepast hebben.
De garantsteller is en blijft onwettig.

Probeer aub iedereen met respect te behandelen hier aub.
Het viel mij gewoon op dat ze de kredietvoorwaarden hebben aangepast.
In de oude kredietvoorwaarden is dit niet terug te vinden namelijk.

In de nieuwe voorwaarden staat dus echt ‘duidelijk’ dat ferrarum Zich aan de engelse regelgeving houd.
En dit is ook zo, in engeland zijn de maximale tarieven
Compleet anders.
Ik denk dat ze met de nieuwe kredietvoorwaarden een stuk sterker staan.

bouwmeister

Ongelezen bericht door bouwmeister » 13 aug 2018 11:52

Is er iemand geweest die de oude kredietvoorwaardeb heeft opgeslagen?

Volgens mij stuurden ze toch ook altijd een mail mee met daarin de bijlage met kredietvoorwaarden?

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 13 aug 2018 12:19

Deltalex schreef:

In de nieuwe voorwaarden staat dus echt ‘duidelijk’ dat ferrarum Zich aan de engelse regelgeving houd.
Compleet anders.
Ja ik vraag me af als Ferratum het op rechtszaken laat aankomen of ze dan wel heel zwak staan..
Ik betwijfel het.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 13 aug 2018 12:22

Volgens mijn hanteren ze de volgende regel:

Van het betaalde bedrag word eerst de garantkosten betaald... daarna blijft er een restschuld over voor de lening.....
Als het zo is blijft er na betalen geleende bedrag + 13,99% rente dus nog een grote schuld achter.
Als ik voor €1400,- €1423,25 betaalde is er €624,- voor garantie en dus nog een rest op de lening van €800,- Over!

Verder hebben ze de voorwaarden meerdere keren aangepast dus als je voorwaarden wilt, alleen als je in dezelfde periode geld leende kan ik die van mijn geven en 1 dag eerder of later is risico op toch verkeerde te hebben.

Groeten van de grootste wanbetaler die tot nu toe maar liefst €0,01 heeft overgemaakt.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 13 aug 2018 12:40

naatharmse1982 schreef:Ook ik heb hoe stom ook geld geleend gehad van Ferratum. Na het niet terug betalen van de lening brief gehad van trust and LAW. Omdat ik toch wel bang werd van trust and LAW een betalingsregeling getroffen van 18 maanden om alles terug te betalen inclusief incasso costen. Nu lees ik hier en bij nakijken op de site van de AFM dat ze geen incassokosten mogen berekenen.
Heb pas 3 termijnen betaald. Kan ik ze alsnog een mail sturen dat ze verkeerd zitten met de incassokosten?
Ja stuur de brief die hier wat verder terug staat waarin je de lening nietig verklaart.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 13 aug 2018 12:46

Deltalex schreef:In de nieuwe voorwaarden staat dus echt ‘duidelijk’ dat ferrarum Zich aan de engelse regelgeving houd.
Compleet anders.
Wellicht tijd om de loanrider uitspraak te herlezen:
LoanriderUitspraak schreef:Ook de stelling van Palden Finance dat het recht van Litouwen van toepassing is baat haar niet, omdat XXXXX als consument daartegen beschermd wordt. De bescherming die hem op grond van Nederlands recht geboden wordt, kan hem niet worden ontnomen.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 13 aug 2018 12:59

bouwmeister schreef:Is er iemand geweest die de oude kredietvoorwaardeb heeft opgeslagen?

Volgens mij stuurden ze toch ook altijd een mail mee met daarin de bijlage met kredietvoorwaarden?

Dit staat er in mijn ‘oude’ krediet overeenkomst.
Dit is er uitgehaald in de huidige versie:

21.4 Deze Overeenkomst wordt beheerst door en dient geïnterpreteerd te worden overeenkomstig het recht van Engeland en Wales, maar elke dwingendrechtelijke bepaling op grond van de Nederlandse wetgeving inzake consumentenbescherming is op u van toepassing. U kunt een gerechtelijke procedure tegen ons starten voor de bevoegde rechter van Nederland of de bevoegde rechter van Engeland. Wij kunnen alleen in Nederland een gerechtelijke procedure tegen u starten.

Plaats reactie