Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Cro

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro » 11 jan 2020 10:30

sacredfour schreef:
11 jan 2020 09:00
Beste ferratum gedupeerden,
Ik zie op dit forum nog steeds de discussie terugkomen over het wel of niet betalen van de leen som, dan wel met aftrek van de garant en incassokosten.
Dit hoeft helemaal geen punt te zijn als je je bij ons aansluit. Ik help op het ogenblik al 75 Ferratum gedupeerden en voor al deze mensen geldt dat er pas betaald gaat worden als Ferratum ook bereid is de klanten die een tegoed hebben van Ferratum ook uitbetaald zullen krijgen.
Het is natuurlijk van de zotte als wij wel over de brug komen en Ferratum niet. Over dit punt ben ik het dus volledig oneens met Moneyman.
Ik denk echter dat moneyman wel gelijk heeft, het zijn individuele zaken, die zijn niet zomaar te combineren tot 1 zaak. Er is geen juridische grond voor persoon A om te zeggen dat hij pas betaald wanneer persoon B geld terug zou krijgen.

Ik denk dat de personen die menen nog geld terug te moeten krijgen van Ferratum beter een zaak kunnen aanspannen om dit geld z.s.m. terug te krijgen. Voordat Ferratum ineens failliet is bijvoorbeeld.

Kees2850 schreef:
11 jan 2020 09:42
@sacred four je hebt helemaal gelijk en doet goed werk. Complimenten.
Zou je eens kunnen aangeven op basis van welk wetsartikel hij dan gelijk zou hebben?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 11 jan 2020 11:40

Komkommertijd schreef:
11 jan 2020 10:03
Als een Curator bij mijn een Deurwaarder laat aanbellen, vraag ik bewijs voor deze lening!

Als ze geen datum van lening in BKR hebben staan, daar ook geen achterstand bij BKR is te vinden is het afwijzen en rechtszaak een noodzaak.(...)
Zou een contract niet voldoende zijn?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 jan 2020 11:43

Niet voor KKT toch. Die krijgt een speciale behandeling, want hij heeft dat geld alleen maar geleend om de onjuiste werkwijze van Ferratum aan te tonen. Als hij het al geleend heeft. :lol: Wat ik dus ernstig betwijfel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 jan 2020 13:18

sacredfour schreef:
Ik zie op dit forum nog steeds de discussie terugkomen over het wel of niet betalen van de leen som, dan wel met aftrek van de garant en incassokosten.
Dit hoeft helemaal geen punt te zijn als je je bij ons aansluit. Ik help op het ogenblik al 75 Ferratum gedupeerden en voor al deze mensen geldt dat er pas betaald gaat worden als Ferratum ook bereid is de klanten die een tegoed hebben van Ferratum ook uitbetaald zullen krijgen.
Het is natuurlijk van de zotte als wij wel over de brug komen en Ferratum niet. Over dit punt ben ik het dus volledig oneens met Moneyman.
Onzin. Er is helemaal geen sprake van een "wij" als in een eenheid- er is slechts sprake van een verzameling individuen. Er is geen enkele rechtsgrond om dit soort collectieve eisen te stellen. Ik heb je daar ook nog geen steekhoudend argument zien leveren.

De enige manier om hier zuiver mee om te gaan is gewoon per individueel geval de rekensom maken. Klanten die een tegoed hebben moeten gewoon dagvaarden - nu is er nog verhaal... Klanten die geen tegoed maar een schuld hebben, moeten gewoon betalen.

Het leven is echt niet zo moeilijk...
Kees2850 schreef:
Niet dus.

youss

Ongelezen bericht door youss » 11 jan 2020 14:38

Moneyman schreef:
11 jan 2020 13:18
sacredfour schreef:
Onzin. Er is helemaal geen sprake van een "wij" als in een eenheid- er is slechts sprake van een verzameling individuen. Er is geen enkele rechtsgrond om dit soort collectieve eisen te stellen. Ik heb je daar ook nog geen steekhoudend argument zien leveren.

De enige manier om hier zuiver mee om te gaan is gewoon per individueel geval de rekensom maken. Klanten die een tegoed hebben moeten gewoon dagvaarden - nu is er nog verhaal... Klanten die geen tegoed maar een schuld hebben, moeten gewoon betalen.

Het leven is echt niet zo moeilijk...
Kees2850 schreef:
Niet dus.

Het probleem is doordat Ferratum niet naar de rechter stapt(wat ik erg raar vind maar goed), wij niet weten hoe de rechter denkt over deze gang van zaken en wat deze zal oordelen.

Tot die tijd is het ja maar of nee maar discussie.

Of je nou wel of geen wanbetaler bent laat ik in het midden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 jan 2020 20:34

youss schreef:
11 jan 2020 14:38
Het probleem is doordat Ferratum niet naar de rechter stapt(wat ik erg raar vind maar goed), wij niet weten hoe de rechter denkt over deze gang van zaken en wat deze zal oordelen.

Tot die tijd is het ja maar of nee maar discussie.

Of je nou wel of geen wanbetaler bent laat ik in het midden.
Onzin. Hoe de rechter oordeelt, weten we al lang. Dat Ferratum tot nu toe niet naar de rechter stapt is overigens niet raar, maar volstrekt logisch.

Maar als je zo graag een uitspraak wilt, stap je toch gewoon zelf naar de rechter? De lijdelijkheid en afwachtendheid spat zo’n beetje van het topic af...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 jan 2020 22:16

Lady1234 schreef:
11 jan 2020 11:43
Niet voor KKT toch. Die krijgt een speciale behandeling, want hij heeft dat geld alleen maar geleend om de onjuiste werkwijze van Ferratum aan te tonen. Als hij het al geleend heeft. :lol: Wat ik dus ernstig betwijfel.
Het bier was in de aanbieding en kreeg het geld, snel alle voorwaarden achteraf vastgelegd en achteraf kwam ik er achter dat deze niet bij BKR te vinden was, net als vele sociaal zwakkeren doen, ze vinden en oplossingen vragen geld.

Alleen weten ze niet wie van de vele wanbetalers nu Krom Kommer is....

Wel heb ik inmiddels 2x een Pb gekregen van nabestaanden die nog met deze zitten.
Omdat de Notaris van niets wist en bij BKR controle deze niet te vinden was, is alles bij hun verdeeld.
Pas bij oude zooi weggooien zagen ze deze lening en ze moesten lang in de bank zoeken, wel geld ontvangen maar nooit betaald.

Dit was pas na de verdeling en vroegen mijn advies.
Ik zei dat ze als ze die lening nooit zagen en de bank niet gecontroleerd hadden ter goeder trouw te zijn geweest.
Ik zou echt niet alles doorlezen maar snel veel weg pleuren.

Deze overleden persoon heeft dus geld geleend hoewel er nog voldoende in huis was.... begreep ik ook niet.
Ik verwacht na 120 pagina' s vooral half gelezen te hebben, voor zover elke reactie leesbaar was,
dat 95% van alle mensen die lenen zo weinig hebben dat een rechtszaak voor Ferratum wel eens duurder kan zijn dan de opbrengst.

Bewijs heb ik natuurlijk niet, maar van een reeds geplukte KIP die nergens meer geld kreeg! :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 jan 2020 22:33

Juridisch advies van een komkommer. Het moet niet gekker worden :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 jan 2020 22:44

“Dit was pas na de verdeling en vroegen mijn advies.”

Dan waren ze dus aan het juiste adres, ik kan niet anders zeggen. :shock: :roll:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 jan 2020 22:45

Ik ga er vanuit dat als Ferratum een Deurwaarder gaat inschakelen dat deze als de
lener geen geld heeft deze factuur naar Ferratum gaat!

Ik vind dat elke Deurwaarder ook betaald moet worden, ongeacht of de wanbetaler en of er nog iets is.
Dus ik hoop dat U deze opdracht wilde uitvoeren en U mag dan vertellen of en hoeveel er tussen zaten?

Ik zou een bedrijf niet adviseren een dure rechtszaak + deurwaarders kosten te maken gezien hun lenen zonder BKR en ze konden vrijwel nergens terecht!

Eerder hebben hier diverse echte Juristen of mensen die denken dit te zijn wel vaker dit advies gegeven....
Is er wel iets te halen want de kosten komen als er niets is........ :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 11 jan 2020 22:48

Maar bij u valt er toch wel wat te halen, want u en uw vriendjes hebben alleen maar geleend voor de ‘lol’, niet uit noodzaak,

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 11 jan 2020 23:23

Bij mijn wel maar de rest?

Ik wil eerst de zitting afwachten voor onze Geld Loper mag komen....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 jan 2020 14:55

Komkommertijd schreef:
11 jan 2020 22:45
Ik zou een bedrijf niet adviseren een dure rechtszaak + deurwaarders kosten te maken gezien hun lenen zonder BKR en ze konden vrijwel nergens terecht!
Die BKR-registratie die al dan niet verplicht zou zijn is totaal niet van belang in het kader van een te voeren rechtspraak.

Stop eens met al die non-informatie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 12 jan 2020 16:04

Ik geloof niet dat het hier in Nederland zo is dat een deurwaarder betaald wordt met een percentage van het bedrag dat hij incasseert, zoals weleens te horen is bij dat Engelse deurwaarders programma op tv.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 12 jan 2020 16:09

Non Informatie?

Nee, als ik nu een telefoon met abonnement op afbetaling wil kijken ze naar mijn BKR verleden.
Dan zien ze niets en dat betekend dat ik meer kan lenen wat verantwoord is.

Dat betekende ook dat alle andere schuld eisers voorgaan en Ferratum achter aan mag sluiten.
Ook bij grote schulden elders zullen ze deze niet zien staan en bij de beslagvrije voet niet meenemen.

Niemand zal rekenen op deze illegale nergens te vinden leningen!

En mijn opmerking was tevens; Is er bij de meeste wanbetalers van deze wel iets te halen?
Als jij voor niets loopt, stuur je toch ook de factuur naar Ferratum?
Ik verwacht veel in de schuld sanering zitten die daar geleend en niets terug betaalde.

Hoewel ze met brieven bezorgen hetzelfde werk doen... Post NL & Sannd brengen de brief voordeliger bij mijn thuis!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 jan 2020 19:37

Ja, noninformatie. Het deel wat ik gequote heb is volslagen nonsens.

youss

Ongelezen bericht door youss » 14 jan 2020 17:14

Even op de website van Ferratum gaan kijken(omdat ze geen reclame meer mogen maken sinds dit jaar), en ze hebben het bedrijf "veranderd".

Deed je eerst zaken met Ferratum is dat nu Saldodipje S.L. opererend in Madrid, Spanje.
Zijn ze van land en jurisdictie veranderd vanwege de Brexit, of loonde het ze niet vanuit UK?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 15 jan 2020 10:08

Ferratum is verandert vanwege de nieuwe wetgeving. Ook buitenlandse aanbieders van kredieten zijn nu aan deze wet gebonden. Om nog even terug te komen op het argument wel of niet de leensom terugbetalen.
De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies vertegenwoordigd nu al zo,n 75 Ferratum gedupeerden. De stichting onderhandelt met Ferratum over de mogelijke terugbetaling van de leningen met aftrek van alle garant- en andere kosten. We doen dit voor al onze cliënten samen. Dit heeft niks met wetgeving te maken. We houden dit immers buiten de rechtszaal.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 15 jan 2020 10:15

sacredfour schreef:
15 jan 2020 10:08
De stichting onderhandelt met Ferratum [...]
Dit suggereert dat Ferratum openstaat voor zo'n overleg. Sterker nog, dat dat al plaatsvindt.
Zit u al met Ferratum om tafel dan?

16again

Ongelezen bericht door 16again » 15 jan 2020 10:45

sacredfour schreef:
15 jan 2020 10:08
De stichting onderhandelt met Ferratum over de mogelijke terugbetaling van de leningen met aftrek van alle garant- en andere kosten.
Op dat punt valt weinig te onderhandelen. Ik zie geen andere mogelijke uitkomst

Waar wel over valt te onderhandelen , is verrekening met de 2 groepen , die je vertegenwoordigt (zie mijn eerder bericht 11 jan 2020 09:21 )

Plaats reactie