LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] particulier geld lenen??

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Anique8
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2012 13:07

particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Anique8 »

Hallo,

Mijn situatie is als volgt, ik ben voor een jaar geleden bij mijn ex partner weg gegaan en toen bij mijn vader is getrokken, nu wil ik graag met mijn hundige partner gaan samen wonen maar om dit te kunnen bekostigen moeten wij aan wat extra geld komen aangezien er borg voor de woning moet komen bemidelings kosten makkelaar etc.
Maar mijn ex partner heeft mij dus een negatief brk bezorgd en nu kunnen wij nergens een kleine lening afsluiten terwijl wij een riant inkomen hebben met zn tweeen.
Iemand ervaring met particulier geld lenen? of iets wat ons wel wil lenen ondanks mijn brk? bij familie lenen zit er niet in voor ons, die kunnen ons niet helpen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Mvg Anique

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jullie hebben een riant inkomen maar kunnen die kosten niet betalen???

Dan wacht je toch tot Mei, hebben jullie beiden weer vakantiegeld.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als lenen er niet in zit (en dat zit er dus kennelijk niet in voor jullie) zul je echt moeten gaan sparen en het samenwonen uitstellen.
Want nu bij een schimmig bureau dat niet op het BKR register let gaan lenen is ook niet slim.
DSB anyone?

Anique8
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2012 13:07

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Anique8 »

Helaas zijn wij in een keer een bedrag nodig voor de hoge kosten die wij in één keer moeten betalen,

En bij je ouders wonen terwijl je altijd je eigen woning hebt gehad is ook geen optie meer voor ons.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door newmikey »

Anique8 schreef:bij je ouders wonen terwijl je altijd je eigen woning hebt gehad is ook geen optie meer voor ons.
Natuurlijk is dat wel een optie! Je hebt namelijk niets anders. Sparen lijkt mij inderdaad een uitstekend plan. Als je èn een riant inkomen hebt èn bij je ouders woont gaat dat ook nog eens lekker snel!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

newmikey schreef:
Anique8 schreef:bij je ouders wonen terwijl je altijd je eigen woning hebt gehad is ook geen optie meer voor ons.
Natuurlijk is dat wel een optie! Je hebt namelijk niets anders. Sparen lijkt mij inderdaad een uitstekend plan. Als je èn een riant inkomen hebt èn bij je ouders woont gaat dat ook nog eens lekker snel!
Inderdaad, eerst sparen is de optie, zoals newmikey hier al zegt.

Er zijn plannen, eisen en wensen waarvoor meer geld nodig is dan er is dus moet er gespaard worden. Als er niet eens wat achter de hand is om deze kosten te betalen hoe denkt u dan dalijk alle andere kosten te betalen ? Verhuizen en een huisje naar de zin maken kost altijd geld en dan als er een tegenslag is, een apparaat dat stuk gaat enz ? Niet echt een gezonde financiele situatie om te starten als die kosten er niet eens zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo Anique8, neem aan dat je je hersens wel bij elkaar hebt en dat je inderdaad weet dat geld lenen veel geld kost. Hebben jullie, zoals je schrijft, een riant inkomen, kijk eens op http://www.mistermoney.nl/geld-lenen.asp
Ik zeg niet dat je zoiets moet doen, hoor, maar lezen en kijken kan geen kwaad, lijkt me. Wel één waarschuwinkje: bezint eer ge begint.
Laatst gewijzigd door tenormin op 02 nov 2012 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat anderen al zeggen. Gewoon sparen. Jullie hebben toch een riant salaris ?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Anique8 schreef:Hallo,

Mijn situatie is als volgt, ik ben voor een jaar geleden bij mijn ex partner weg gegaan en toen bij mijn vader is getrokken, nu wil ik graag met mijn hundige partner gaan samen wonen maar om dit te kunnen bekostigen moeten wij aan wat extra geld komen aangezien er borg voor de woning moet komen bemidelings kosten makkelaar etc.
Maar mijn ex partner heeft mij dus een negatief brk bezorgd en nu kunnen wij nergens een kleine lening afsluiten terwijl wij een riant inkomen hebben met zn tweeen.
Iemand ervaring met particulier geld lenen? of iets wat ons wel wil lenen ondanks mijn brk? bij familie lenen zit er niet in voor ons, die kunnen ons niet helpen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Mvg Anique
Maar eens even bewaren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien kan uw partner een lening afsluiten op zijn eigen naam, of heeft hij ook een bkr notering?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door tenormin »

Anique8 schreef:Helaas zijn wij in een keer een bedrag nodig voor de hoge kosten die wij in één keer moeten betalen,

En bij je ouders wonen terwijl je altijd je eigen woning hebt gehad is ook geen optie meer voor ons.
Woont je huidige partner dan nu ook bij je vader in? Want dat zou natuurlijk nog veel meer "besparingen" opbrengen om het "grote bedrag" volgend jaar bijeen vergaard te hebben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Of kan je huidige partner het niet met je vader vinden en moeten jullie het huis uit ? Als je het helemaal zat bent kun je rare dingen doen zoals geld lenen bij woekeraars.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Lisare »


tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door tenormin »

Lisare schreef:Kijk eens op http://www.geldvoorelkaar.nl
Lees ik waarschijnlijk helemaal fout maar zie toch bij alle leningen het woord zakelijk. Nogmaals, kan het fout hebben, hoor.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik wil ook zoveel, maar geen geld = geen geld, tis niet anders.

Kijk maar uit met lenen bij louche gasten, voor je het weet heb je een man met pistool achter je aan (ja ik kijk vaak films) :D

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Lisare »

tenormin schreef:
Lisare schreef:Kijk eens op http://www.geldvoorelkaar.nl
Lees ik waarschijnlijk helemaal fout maar zie toch bij alle leningen het woord zakelijk. Nogmaals, kan het fout hebben, hoor.
Kan zowel voor zakelijk als particulier. Heb al diverse (ver-)bouwprojecten voorbij zien komen.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door Alex400 »

Geld lenen niet via de reguliere wegen om zou ik absoluut afraden. Voor je het weet kom je in nog grotere problemen.

Als je grote som geld moet betalen in een keer, is er meer aan de hand. Probeer met diegene die geld van je krijgt tot een oplossing te komen. Leg de hele situatie uit en doe een voorstel om het geld in gedeeltes te betalen. Mochten ze dat niet willen dan zou ik een schuldhulpverlener zoeken. Meestal kan de gemeente je aan goede en betrouwbare schuldhulp verleners helpen. (zoek ze niet via de krant of marktplaats in ieder geval).

Geldvoorelkaar lijkt betrouwbaar en legitiem maar ik denk dat het erg lang duurt voordat je het benodigde geld bij elkaar hebt.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door RedShy »

Het is al een oud topic zie ik maar ik kan het niet laten te reageren: dit is toch niet te geloven? Je woont bij je vader in, dan lijkt mij dat je toch best kunt sparen aangezien je aangeeft een riant salaris te hebben?
Ik snap dit soort mensen dus echt niet he, van de ene miséri in de andere. Leer ervan en wacht gewoon met samenwonen tot je het wel kunt betalen. Een jaar geleden had je nog iets met je ex-partner en nu moet er al weer op stel en sprong met de volgende samengewoond gaan worden. Wat is er mis met elkaar leren kennen op een rustige manier?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: particulier geld lenen??

Ongelezen bericht door tenormin »

En, Anique8, zijn jullie al wat opgeschoten met de woonsituatie? Is altijd wel aardig als we een terugkoppeling krijgen of iets uiteindelijk toch "een goed einde" heeft.

Gesloten