LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Helemaal klaar met Money at home

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

Ik wil graag even mijn verhaal doen over Money at home, een online geldverstrekker gelinkt aan Wehkamp. Mogelijk zijn er meer mensen die vervelende ervaringen hebben...

Begin maart besloot ik een bedrag van 800 euro op te nemen bij money at home. Toen ik mijn bestelling wilde plaatsen zag ik dat mijn rekeningnummer onjuist was. Het genoemde rekeningnummer gebruik ik niet meer. De rekening stond ongeoorloofd rood en ik was bezig met afbetalen. Ik heb Money at home gebeld met de vraag hoe ik dit kon oplossen. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had moest ik 0,01 eurocent met de juiste rekening overmaken en mijn account in de gaten houden of het rekeningnummer was aangepast. Enkele werkdagen later zag ik het juiste rekeningnummer in mijn account staan en de andere was nergens meer te zien, dus ik heb mijn aanvraag gedaan. Op het aanvraagscherm stond keurig het juiste rekeningnummer, dus ik heb de bestelling geplaatst.

Enkele dagen later werd het geld overgemaakt, maar dus wel naar het verkeerde rekeningnummer. Wat dus ongeoorloofd rood stond. Money at home gebeld maar zij konden het niet terughalen. Moest de bank doen. Bank gebeld, maar zij konden het ook niet doen, volkomen terecht natuurlijk want zij zullen een klant niet zelf ongeoorloofd rood laten staan. Wederom money at home gebeld en gevraagd om het op te lossen, aangezien de fout bij hun ligt. Ze gingen ermee bezig en ik zou dezelfde week terug gebeld worden. Dat gebeurde dus niet, dus ik heb weer gebeld. De mevrouw die ik toen sprak gaf aan dat eraan gewerkt werd maar dat het zeker opgelost ging worden. Dit kon wel even duren, maar er zou weer contact opgenomen worden. We zijn drie weken verder, niks gehoord natuurlijk. Dus maar weer gebeld. Ik kreeg een uiterst geïrriteerde medewerker aan de lijn die zei dat het niet op te lossen was en dat ik het maar moet accepteren. Nou dat dacht ik dus niet, ik ga geen afbetalingen doen voor iets wat ik niet gebruik. Ik heb nu een oplossing geëist, en gedreigd met stappen jegens money at home. Ik heb mijn irritatie duidelijk kenbaar gemaakt en de medewerker zei mij dat hij het voor mij ging oplossen. Hij belt mij vandaag of morgen terug, maar ik moet het nog zien, aangezien er zoveel beloofd wordt en er niks gebeurd...

Kortom: ik heb een lening waarvoor ik een fiks rentepercentage betaal, en het geld kan ik niet over beschikken en volgens money at home moet ik dat maar accepteren. Terwijl het hun fout is. Ironisch genoeg kunnen ze het termijnbedrag wel van de juiste rekening halen.... Bijzonder....

Mijn advies: geen geld lenen bij money at home....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Setteke1981 schreef:Ik wil graag even mijn verhaal doen over Money at home, een online geldverstrekker gelinkt aan Wehkamp. Mogelijk zijn er meer mensen die vervelende ervaringen hebben...

Begin maart besloot ik een bedrag van 800 euro op te nemen bij money at home. Toen ik mijn bestelling wilde plaatsen zag ik dat mijn rekeningnummer onjuist was. Het genoemde rekeningnummer gebruik ik niet meer. De rekening stond ongeoorloofd rood en ik was bezig met afbetalen. Ik heb Money at home gebeld met de vraag hoe ik dit kon oplossen. Volgens de medewerker die ik aan de lijn had moest ik 0,01 eurocent met de juiste rekening overmaken en mijn account in de gaten houden of het rekeningnummer was aangepast. Enkele werkdagen later zag ik het juiste rekeningnummer in mijn account staan en de andere was nergens meer te zien, dus ik heb mijn aanvraag gedaan. Op het aanvraagscherm stond keurig het juiste rekeningnummer, dus ik heb de bestelling geplaatst.

Enkele dagen later werd het geld overgemaakt, maar dus wel naar het verkeerde rekeningnummer. Wat dus ongeoorloofd rood stond. Money at home gebeld maar zij konden het niet terughalen. Moest de bank doen. Bank gebeld, maar zij konden het ook niet doen, volkomen terecht natuurlijk want zij zullen een klant niet zelf ongeoorloofd rood laten staan. Wederom money at home gebeld en gevraagd om het op te lossen, aangezien de fout bij hun ligt. Ze gingen ermee bezig en ik zou dezelfde week terug gebeld worden. Dat gebeurde dus niet, dus ik heb weer gebeld. De mevrouw die ik toen sprak gaf aan dat eraan gewerkt werd maar dat het zeker opgelost ging worden. Dit kon wel even duren, maar er zou weer contact opgenomen worden. We zijn drie weken verder, niks gehoord natuurlijk. Dus maar weer gebeld. Ik kreeg een uiterst geïrriteerde medewerker aan de lijn die zei dat het niet op te lossen was en dat ik het maar moet accepteren. Nou dat dacht ik dus niet, ik ga geen afbetalingen doen voor iets wat ik niet gebruik. Ik heb nu een oplossing geëist, en gedreigd met stappen jegens money at home. Ik heb mijn irritatie duidelijk kenbaar gemaakt en de medewerker zei mij dat hij het voor mij ging oplossen. Hij belt mij vandaag of morgen terug, maar ik moet het nog zien, aangezien er zoveel beloofd wordt en er niks gebeurd...

Kortom: ik heb een lening waarvoor ik een fiks rentepercentage betaal, en het geld kan ik niet over beschikken en volgens money at home moet ik dat maar accepteren. Terwijl het hun fout is. Ironisch genoeg kunnen ze het termijnbedrag wel van de juiste rekening halen.... Bijzonder....

Mijn advies: geen geld lenen bij money at home....
Je zal toch gewoon de afbetalingen moeten doen , omdat je het bedrag wel degelijk hebt ontvangen. Dat je er niet aan kan komen omdat je op die rekening ongeoorloofd rood staat , is tenslotte niet hun probleem

mh73

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door mh73 »

Heel simpel: de bank zal dit geld houden. Want het is niet jouw geld, maar hun geld. Je was het de bank schuldig. Is toch fijn dat je dan een deel van die schuld lekker hebt afbetaald.

Want van de andere kant klopt het toch ook niet, dat je nog een schuld moet afbetalen, maar wel een bestelling plaatst bij Wehkamp.

Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

Leo, zij hebben het naar de verkeerde rekening gestort terwijl ik het duidelijk heb aangegeven dat dat niet de bedoeling was. Dus de fout ligt wel degelijk bij hun...In mijn gegevens stond het juiste rekeningnummer, in de opsomming die je krijgt voor je op bevestigen drukt dus ook.

Mh73, ik heb niks bij wehkamp besteld, ik heb geld geleend. Dat ik een regeling heb bij de bank voor die andere rekening heeft daar niks mee te maken. Ik ga heus geen geld lenen als er andere mogelijkheden zijn. De bank neem ik niks kwalijk, money at home wel. Zij hebben een fout gemaakt, niet ik of de bank.

Als ik dat geld wilde gebruiken om een rekening aan te zuiveren had ik dat wel gedaan. De bank heeft een regeling met mij getroffen om het zo op te lossen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door sjoegel »

het komt over alsof je het ene gat met het andere vult.

mh73

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door mh73 »

Oke, met 'bestellen' bedoel je een lening aangaan bij Money at home. Dat woord zette mij op het verkeerde been.

Ik denk dat Sjoegel het verhaal aardig heeft samengevat.

Money at home heeft inderdaad een foutje gemaakt. Ben benieuwd of zij dit geld terug kunnen halen.

Los daarvan moet je misschien toch je financiën eens goed onder de loep nemen. Dat voorkomt een hoop narigheid in de toekomst.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door kweenie »

sjoegel schreef:het komt over alsof je het ene gat met het andere vult.
Was het maar waar... Dat is namelijk wat er nu is gebeurd en waar TS zo verbolgen over is. Wat het doel was, is het gat nog even een stuk dieper maken. Met een beetje pech zo diep dat je er niet meer uit kunt klimmen.

Hoe wanhopig ben je als je op een rekening ongeoorloofd rood staat en vervolgens daar bovenop nóg eens 800 euro wil lenen, tegen maarliefst 15% rente. En dat niet om de bestaande, ongeoorloofde, schuld in te lossen, wat nog wel enigszins te begrijpen zou zijn, maar om de schuld nog groter te laten worden.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben bang dat hier niets aan te doen valt. Money at Home heeft weliswaar een foutje gemaakt door het verkeerde rekeningnummer te gebruiken, maar het geld is wel naar jou overgemaakt. Dat jij daar niet bijkunt omdat je saldotekort hebt is niet het probleem van Money at Home.
Ik denk dat het anders zou zijn geweest als Money at Home het naar een rekening gestort zou hebben die niet op jouw naam stond : dan zou Money at Home er wel voor moeten zorgen dat jij het alsnog krijgt.

Lullig voor jou dat het zo gelopen is door dat ene foutje met het rekeningnummer. Ik zou ook niet weten hoe Money at Home dat kan rechttrekken als ze het bedrag niet teruggestort krijgen van jouw bank vanwege jouw ongeoorloofd saldotekort.

Ik wil niet preken, maar het klinkt inderdaad alsof je het ene gat met het andere aan het dichten bent.
Misschien is het een optie om met een gesprek aan te gaan met de gemeentelijke kredietbank/stadsbank om te kijken naar de mogelijkheden om al jouw schulden daar onder te brengen in 1 overzichtelijke lening. Of dat zal gaan lukken hangt onder andere af van je inkomen en wat je daarvan nog maandelijks kan aflossen, en van eventuele meldingen bij het BKR. Maar het is altijd het proberen waard om je schulden overzichtelijk te houden, en om te lenen tegen een (veel) gunstiger rentetarief.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Setteke1981 schreef:Leo, zij hebben het naar de verkeerde rekening gestort terwijl ik het duidelijk heb aangegeven dat dat niet de bedoeling was. Dus de fout ligt wel degelijk bij hun...In mijn gegevens stond het juiste rekeningnummer, in de opsomming die je krijgt voor je op bevestigen drukt dus ook.
Ik zeg niet dat ze geen fout hebben gemaakt, ik reageerde alleen op je stelling dat je niet ging terugbetalen. Het is nog steeds jouw rekening dus het geld is daarmee nu ook in jouw bezit, en zal dus terugbetaald moeten worden.

Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

Om schulden te voorkomen heb ik dit bedrag willen lenen om rekeningen te kunnen betalen zonder gesodemieter met incassobureaus. Het is miss niet de beste oplossing maar wel de enige. Ik leef van een minimuminkomen op dit moment doordat ik in de ziektewet zit via het uwv en ben alleen met twee jonge kinderen. Er komen wel betere tijden, en ik heb prima zicht op mijn financiën maar ik had even op korte termijn geld nodig met als doel zo snel mogelijk af betalen als ik weer kan werken...

Ik vraag ook niet om een oordeel om mijn keuzes, ik wil alleen maar waarschuwen dat money at home soms de administratie niet helemaal op orde heeft.

Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

Ow en ik heb dus verder geen schulden, en ook geen BKR-registratie voor dit money at home verhaal.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Setteke1981 schreef:Ow en ik heb dus verder geen schulden, en ook geen BKR-registratie voor dit money at home verhaal.
money at home schreef:Het BKR bevordert maatschappelijk verantwoorde financiële dienstverlening. Door gegevens over kredietwaardigheid te verzamelen, levert BKR een bijdrage aan het beperken van de risico’s voor kredietgevers en aan het voorkomen van overkreditering bij kredietnemers. Tevens bestrijdt BKR hiermee misbruik en fraude in het financiële verkeer. Om deze doelstellingen te halen, verwerkt het BKR de persoonsgegevens van kredietnemers in het Centraal Krediet Informatiesysteem.

Om op verantwoorde wijze krediet te kunnen verstrekken, raadpleegt Moneyathome deze gegevens altijd voordat we een krediet verstrekken. Zo voorkomen we dat je financiële verplichtingen aangaat die je niet kunt dragen. Daarnaast zijn wij verplicht om kredietovereenkomsten boven de €500 bij het BKR te melden. Als de kredietovereenkomst is beëindigd, word je weer afgemeld

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door langste adem »

Setteke1981 schreef:Ow en ik heb dus verder geen schulden, en ook geen BKR-registratie voor dit money at home verhaal.
In dat geval heb je dus 2 schulden : 1 bij je bank met de ongeoorloofde roodstand, waarvoor je blijkbaar een regeling hebt getroffen met de bank. En als tweede de lening bij Money at Home. En nog wat achterstallige rekeningen die je moet betalen.

Nogmaals ik wil je niet veroordelen om jouw keuzes , die zijn namelijk nog enigszins te rechtvaardigen met jonge kinderen die ook eten en dergelijke nodig hebben. Maar het is niet ondenkbaar dat je wasmachine het straks ook nog begeeft (of een andere kostenpost), en een betaalde baan toch even iets langer op zich laat wachten.

Ik kan je alleen maar het advies geven om wat meer grip proberen te krijgen op je financien. Informeren naar de mogelijkheden om de schuld tegen een lagere rente te lenen, en je uitgaven (nog meer) beperken waar mogelijk, en zeker niet meer lenen. Ik snap dat dat niet makkelijk is in jouw geval, maar er zijn vele mensen in soortgelijke situaties in de schuldsanering terechtgekomen , en dat wil je al helemaal niet (denk ik),
Succes in ieder geval

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door kweenie »

Setteke1981 schreef:Om schulden te voorkomen heb ik dit bedrag willen lenen om rekeningen te kunnen betalen zonder gesodemieter met incassobureaus. Het is miss niet de beste oplossing maar wel de enige.
Ik kan mij voorstellen dat er legitieme redenen zijn om geld te moeten lenen. Maar zonder verder een oordeel te geven, vraag ik mij dan toch af waarom je hebt 'gekozen' voor zo'n extreem dure geldverstrekker. Was het niet mogelijk om bij een normale bank te lenen? 15% is immers geen kattenpis. Het zelfde geldt eigenlijk voor de rekening waar je nu ongeoorloofd rood staat. Dat kost misschien nog wel meer dan 15%. Is het niet verstandiger om een normale lening daarvoor af te sluiten? Dan ben je van de vervelende 'ongeoorloofde' situatie af en met een lagere rente ben je ook sneller van de schuld af.

tenzij je natuurlijk een zo hoge schuld hebt dat het niet mogelijk is om daar een lening voor af te sluiten.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door langste adem »

Dat is vaak het verneukeratieve (sorry ik wist zo gauw geen ander woord) : Als je bij je eigen bank het maximaal krediet hebt geleend, kun je vaak nog wel terecht bij dit soort instellingen, met woekerrente.
Op de korte termijn heb je dan weer even geld, maar op de langere termijn ben je een stuk slechter af.

Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

Helaas is mijn inkomen te laag om bij een bank aan te kloppen. Inmiddels staat de rekening dus niet meer ongeoorloofd rood.... en heb ik dus "alleen" die lening bij Money at home, maar ik kan er dus niks mee...

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door langste adem »

Het kan geen kwaad om toch even te informeren bij de GKB/Stadsbank. Mogelijk is deze bank wat soepeler met het verstrekken van een lening dan een andere bank. Althans dat was 20 jaar geleden zo.
Niet geschoten is altijd mis. Ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat als de aanvraag gehonoreerd wordt, dat dan het krediet bij Money at Home wordt beeindigd (wat in feite niets anders is dan een lopend krediet), en dit zou dan worden omgezet naar een persoonlijke lening van de stadsbank. Dus in feite vervalt de mogelijkheid dan om tussentijds weer een geldopname te doen.

Het is uiteraard aan uzelf of u dit wilt proberen om een lagere rente te verkrijgen, of dat u toch een slag om de arm wil houden voor als die wasmachine inderdaad kapot gaat en de mogelijkheid openhoudt voor nogmaals een geldopname bij Money at Home.

Setteke1981
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2014 10:37

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door Setteke1981 »

moneyathomewebcare schreef:Geachte Setteke 1981

Heel erg jammer dat u ontevreden bent over de service van money at home

Tienduizenden klanten zijn uiterst tevreden met de goede service van money at home met betrekking tot het regelen en servicen van kredieten. Helaas is niet altijd te voorkomen dat een enkeling die service niet zo ervaart. Gelukkig zijn dit hele hoge uitzonderingen.

Wij hebben uw case nog eens bekeken en het is gebleken dat het gevraagde krediet correct is overgemaakt naar uw bankrekening. Weliswaar niet de bankrekening naar keuze, doch is het bedrag wel in uw bezit. Mocht uw bank dit bedrag niet aan u willen uitkeren kunt u zich het beste vervoegen bij uw bank.

Wij hopen dat wij u hiermede voldoende hebben geinformeerd

Juultje
money at home webcare
Ik ben bij de bank geweest en zij zeggen dat jullie het dienen op te lossen. Daarnaast heeft dhr. Harmani mij verzekerd dat hij het zou oplossen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door sacredfour »

Stel Money at home in gebreke. Als je een duidelijke overeenkomst hebt dat het geld naar een andere rekening overgemaakt moet worden, dat is het geen excuus dat het wel op jouw naam is overgemaakt maar op een ander rekening nummer. Money at home had de fout kunnen herstellen! Dreig met het opschorten van je (terug)betalingen wegens schuldeisersverzuim.
Houdt er wel rekening mee dat als Money at home zijn fout herstelt en dit geld terug laat boeken en op de andere rekening stort, de bank alsnog de roodstand op de ene rekening kan aanzuiveren met het tegoed op de andere rekening, als de rekeningen bij de zelfde bank zijn.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Helemaal klaar met Money at home

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik vraag me af of Money at Home de fout had kunnen herstellen als ze het bedrag inmiddels naar jouw andere geblokkeerde rekening gestort was.
Dat er een fout is gemaakt is waar. Maar ik denk dat als je op je strepen gaat staan en betaling op de juiste rekening eist, dat ze je dan ook gaan confronteren met onmiddelijke terugbetaling van het gestorte bedrag op die geblokkeerde rekening. Wat niet mogelijk is. Dus uiteindelijk schiet je er niets mee op.
Uiteraard blijft het lullig voor de topicstarter.

Gesloten