LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR Registratie proberen te verwijderen

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
ednet
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 13:50

BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door ednet »

Goedemiddag

Ik zal even de situatie schetsen.

Ik heb in het verleden een Creditcard gehad bij ICS. Ik heb hierop een A2 codering gekregen. Inmiddels is alles afbetaald. Nu krijg ik een brief dat ik overgekrediteerd ben en de onterechte betaalde kosten terug krijg.

Wat ik me nu afvraag, kan ik nu ook een pleidooi houden om de A2 codering op basis hiervan te verwijderen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door yan »

Was de A2 codering terecht, ofwel was u inderdaad te laat met het terugbetalen van het bedrag?
Dan is deze dus niet on-terecht.

Maar wellicht dat ICS u best tegemoed wilt komen door ook deze te laten verwijderen: dus vragen kan altijd.

ednet
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 13:50

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door ednet »

Ook als zij mij eigenlijk dit krediet niet hadden mogen aanbieden?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door thecure »

waarom zou dat niet mogen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door kokka »

ednet schreef:Ook als zij mij eigenlijk dit krediet niet hadden mogen aanbieden?
het is eigenlijk de schuld van ICS dat jij meer hebt uitgegeven dan dat je kon betalen?

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door Jesa H »

ednet schreef:Ook als zij mij eigenlijk dit krediet niet hadden mogen aanbieden?
Je bent er toch zelf ook bij? Waar is jouw gevoel voor eigen verantwoordelijkheid?

Het is nou niet dat je niet kan sparen voor je iets koopt.... of dat je niet kan leven zonder credit card.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: BKR Registratie proberen te verwijderen

Ongelezen bericht door arvandongen »

ednet schreef:Goedemiddag

Ik zal even de situatie schetsen.

Ik heb in het verleden een Creditcard gehad bij ICS. Ik heb hierop een A2 codering gekregen. Inmiddels is alles afbetaald. Nu krijg ik een brief dat ik overgekrediteerd ben en de onterechte betaalde kosten terug krijg.

Wat ik me nu afvraag, kan ik nu ook een pleidooi houden om de A2 codering op basis hiervan te verwijderen?
Voor zover ik begrijp wordt door de BKR de code automatisch aangepast van A2 (1 keer opgeëiste achterstand) , naar "H" (Herstelcode, nu geen achterstand meer).

De codes "A" en "H' blijven 5 jaar bewaard en worden daarna automatisch gewist.

Gesloten