Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

rechten schreef:Ook is het in de gevallen waarvan ik op de hoogte ben zo dat er voorafgaand aan de in gebrekestelling door Trust And Law geen wettelijk verplichte aanmaning verstuurd is die aan de voorwaarden die hieraan worden gesteld voldoet.
Vertel eens, waar is dat wettelijk geregeld?

rechten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door rechten »

Voor het gemak noemen we het een WIK brief die conform de Wet Incasso Kosten is.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

rechten schreef:Voor het gemak noemen we het een WIK brief die conform de Wet Incasso Kosten is.
Is de WIK van toepassing dan?

Deltalex
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2018 21:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deltalex »

Het is gewoon een incasso bureau, het blijft vreemd dat alle communicatie via email gaat, ik heb nog geen enkele brief ontvangen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Moneyman schreef:
rechten schreef:Voor het gemak noemen we het een WIK brief die conform de Wet Incasso Kosten is.
Is de WIK van toepassing dan?
ja de WIK is van toepassing. In haar aanmaningen verwijst Trust and Law zelf naar de Nederlandse wet.

"Voorts bent u een schadevergoeding verschuldigd jegens cliënte wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit de wettelijke incassokosten (ex. artikel 6:96 lid 2 onder c BW). Verdere vertraging is voor onze opdrachtgever niet acceptabel."

Tobias1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 11:13

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Tobias1990 »

Sacredfour, ik heb inmiddels ook een e-mail gekregen en er is wat contact heen en weer geweest tussen Trust and Law. Ik zal je een PM sturen!

Dokkaebi
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2018 08:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dokkaebi »

Sacredfour zou jij mij kunnen helpen hiermee? Ik ben ook in zee gegaan met ferratum en heb een mail van Trust and law ontvangen ik ben bereid de lening terug te betalen alleen de extra kosten niet. (Want global guarantee heeft als garantsteller helemaal niks aan ferratum betaald.) Ik kan geen privé berichten sturen vandaar dat ik het zo vraag.

pannekoek30
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2018 10:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door pannekoek30 »

Ook ik heb contact gehad met Trust and Law aangaande Ferratum. Na aangegeven te hebben aan Trust and Law dat ik Ferratum al had benadert dat ik best bereid ben het openstaande bedrag te betalen (min. de garantstellingskosten), kreeg ik van T&L een e-mail met een hele uitleg met bijlagen over waarom Ferratum wel meer dan 14% kosten mag rekenen en dat de Nederlandse wet- en regelvgeing , en dus het AFM, hier niks mee te maken heeft. Ik kreeg ook een recente uitspraak van de rechtbank waarin de rechter Ferratum in zijn gelijk stelt en het niet aan het AFM, maar aan de buitenlandse toezichthouder is om op te komen voor de belangen van de (Nederlandse) consument.

Ook had ik Trust and Law verteld dat ik geen WIK-brief heb ontvangen, maar volgens hun hoeven ze daar niet aan te doen omdat de opdrachtgever niet onder de Nederlandse wet- en regelgeving valt.

Geen idee wat ik hier verder nog mee aan moet, heb er zelf te weinig verstand van. Ik kan ook geen privé bericht naar sacredfour versturen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2018 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlage verwijderd vanwege persoonsgegevens

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Waarom kan je geen PM versturen?
Doe dit anders via de stichting die deze aktie voert; Stichting Xwiloenen Juridisch Advies.

Dokkaebi
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2018 08:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dokkaebi »

sacredfour schreef:Waarom kan je geen PM versturen?
Doe dit anders via de stichting die deze aktie voert; Stichting Xwiloenen Juridisch Advies.
Het contact forum doet het niet op de website.
Wat zijn de totaalkosten als ik gebruik wil maken van jouw diensten?
Ik zag een starttarief van €25,- en vervolgens €35,- per uur. Hoeveel uur zit hier gemiddeld in?
Hoeveel mensen heb jij in de rechtbank bijgestaan mbt. Ferratum en hoeveel van die zaken zijn positief afgelopen en hoeveel negatief?

Nietmachine
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mei 2018 18:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Nietmachine »

Sacredfour, ik heb je inmiddels al 2 x een mail gestuurd maar geen reactie gehad... :| :cry:

Ook ik ben benaderd door Trust and Law. Om 23:00 stuurden ze mij nog een mail namens Ferratum voor een zaak van ca. 8 maanden geleden. Hele karige mail, en ik ben nog niet op kantoor geweest om de exacte bedragen te checken.
Ik heb toen bij Ferratum wel aangegeven te willen betalen maar minus de garantstelling en met de redenering e.d.

Vandaag ontving ik per post een brief van Trust & Law dat ik binnen 7 dagen moet betalen. Ik heb nog geen contact opgenomen omdat ik nog steeds wacht op een reactie van SF..

(Update 18-05) Laat maar heb al reactie van Sacredfour :P
Laatst gewijzigd door Nietmachine op 18 mei 2018 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee, de stichting rekent alleen eenmalige administratiekosten van 25 euro. Als ze de zaak voor je winnen ook nog eens 1.5% van de vordering.
Op het ogenblik staat de stichting een gedaagde bij in een zaak die LoanRider heeft aangespannen tegen een cliënt van de stichting.
Hier heeft de stichting een goede kans om deze zaak te winnen. Zodra er hier een vonnis is zal ik dit melden.
Ferratum heeft nog niemand gedagvaard. Ik denk dat ze eerst het vonnis van de bovenvermelde zaak willen afwachten.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

sacredfour schreef:Nee, de stichting rekent alleen eenmalige administratiekosten van 25 euro. Als ze de zaak voor je winnen ook nog eens 1.5% van de vordering.
Op het ogenblik staat de stichting een gedaagde bij in een zaak die LoanRider heeft aangespannen tegen een cliënt van de stichting.
Hier heeft de stichting een goede kans om deze zaak te winnen. Zodra er hier een vonnis is zal ik dit melden.
Ferratum heeft nog niemand gedagvaard. Ik denk dat ze eerst het vonnis van de bovenvermelde zaak willen afwachten.
Meld je het ook als je dit verliest?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Dat zal ik doen.

Simbad
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 09:16

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Simbad »

Beste Sacredfour,

Ferratum alsook Trust and Law, hanteren niet de juiste WIK procedure, waardoor de incassokosten in beginsel niet opeisbaar zijn. Voorts is de werkwijze van Ferratum op zijn minst twijfelachtig en discutabel te noemen. Uit de memorie van toelichting wetswijziging WFT 1:16 lid 1 volgt onder andere;

In overweging 19 van de richtlijn inzake elektronische handel wordt aangegeven dat de plaats van vestiging van een bedrijf dat via een internetsite diensten aanbiedt, zich dient te conformeren aan de regelgeving van het land waar de dienstverlening (de verstrekking van het krediet aan de persoon in kwestie) wordt uitgevoerd dan wel geleverd.

Dagvaardingsprocedures voor eisende partijen alsook, concluderen voor antwoord voor en reconventiele eisen voor gedaagden zijn mijn core business. Ik ben hier vanuit mijn onderneming dagelijks mee bezig en zie dit soort procedures graag tegemoet. Ik ben het met je eens dat de werkwijze van Ferratum het spreekwoordelijke daglicht niet kan verdragen. Succes ermee

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Bedankt voor je support Simbad!
als je nog advies heb dan hoor ik dit graag.

AReed
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2018 08:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door AReed »

Ik heb bij Ferratum nog een lening lopen van 2017. Ik hen jarenlang vastgezetrn aan ferratum, ik moest blijven lenen om te kunnen leven. Ze hebben misbruik gemaakt van een verslaafde persoon die sowieso nooit helder is geweest en 1 zelfmoordppging achter de rug VANWEGE FERRATUM. Ik ben zo klaar met mijn leven nu. Nu word ik weer lastig gevallen door trust en law en hebben ze mijn dossier uit de handen gegeven aan hun Juridish afdeling, althans volgens henzelf.

Sacredfour ik betaal graag die 25 euro administratiekosten. Zou jij mij AUB willen helpen? Heb ze al vanaf het vegin zowel ferratum als trust en law aangeboden om het bedrag invlusief de max toegestane rente in Nederland te betalen maar zij willen mij uiteraard helemaal kaal plukken. Ik heb borderline en heb mezelf echt niet in de hand waardoor dit soort dingen mij een ander persoon maken. Heb trust en law helaas ook uitgescholden, was en ben gewoon zo levensmoe. Ferratum heeft al DUIZENDEN (tienduizend? )EUROS verdiend aan mij alleen van de rente en global collect kosten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Beste AReed stuur mij een PM

M.de.vries
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2018 13:45

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door M.de.vries »

Ook ik heb de incasso mail gekregen. Ik kan alleen via dit forum niet hoe ik je een PM kan sturen Sacredfour.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan een PB (persoonlijk bericht) via dit forum sturen
klik op mijn naam en ga dan naar PB versturen

Plaats reactie