Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

sacredfour schreef:Heeft Trust and Law nog geen contact met je gezocht?
Ik help Ferratum gedupeerden.

Stuur mij een PM
Ik heb je een PM gestuurd

Deltalex
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2018 21:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deltalex »

Net iets vreemds tegen gekomen.
Op ferratum/saldodipje is Global Guarantee niet mert terug te vinden .
Ipv zie je nu

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

Deltalex schreef:Net iets vreemds tegen gekomen.
Op ferratum/saldodipje is Global Guarantee niet mert terug te vinden .
Ipv zie je nu
Dat is inderdaad wel vreemd

Deltalex
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2018 21:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Deltalex »

Sorrie. Mijn bericht is weggevallen.
Global guarantee is dus weg.
En het heet nu: global finance guarantee management,
Tevens uit estland , maar onder een ander inschrijvings nummer. Verder is er vergeleken met voorheen meer info te vinden op de site van ferratum inzake het externe garant systeem.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Loanrider heeft de algemene voorwaarden aangepast op hun website.
Er wordt alleen nog geschreven over het hebben van een persoonlijke garantsteller.
Het geen wat geschreven werd over de commerciële garantsteller( Fairsecure) is van hun website verdwenen .

Er staat nu,” het hebben van een persoonlijke garantsteller is noodzakelijk om een kredietovereenkomst tot stand te laten komen”

Voorheen stond er,”De klant dient vooraf aan te geven of hij/zij kiest voor een persoonlijke garantsteller(derde,natuurlijk persoon) of voor een garantstelling van een commerciële partij.”

ik denk dat ze de hete adem van de AFM in hun nek voelen,en ook de komende rechtszaken zit Loanrider niet lekker.

Ze geven overigens nu aan dat ze leningen aanbieden met een persoonlijke garantsteller maar in werkelijkheid doen ze dat niet.
Omdat er voor hun niks aan te verdienen valt.
Ze kunnen dan namelijk alleen de wettelijke rente nog vragen...en dat zet voor diegene die schuil gaat achter Loanrider geen zoden aan de dijk.
Daar wordt niks aan verdiend.
Op dit moment zijn er dus ook geen leningen meer af te sluiten bij Loanrider.
Dat er nog gesproken wordt over een persoonlijke garantsteller op hun website is alleen om voor de komende rechtszittingen de kantonrechters een wassenneus voor te houden...
Om de schijn op te houden dat consumenten nu ook via een persoonlijke garantsteller geld kunnen lenen...
Ik denk dat de kantonrechters daar wel doorheen prikken.
Laatst gewijzigd door Webber op 12 jun 2018 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

Deltalex schreef:Sorrie. Mijn bericht is weggevallen.
Global guarantee is dus weg.
En het heet nu: global finance guarantee management,
Tevens uit estland , maar onder een ander inschrijvings nummer. Verder is er vergeleken met voorheen meer info te vinden op de site van ferratum inzake het externe garant systeem.
Misschien een domme vraag....
Ik heb nog een garantstelling open staan bij Global Guarantee. Alleen het bedrijf is ipc opgedoekt....? Kan ik dan het feit bij Ferratum neerleggen dat ik niks van doen heb met Global Guarantee Management?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wat Loanrider er vergeet bij te zetten in hun brief is dat deze "oneerlijke handelspraktijk" schadevergoeding met zich meebrengt, m.a.w. Loanrider zal alle eerder in rekening gebrachte garant kosten moeten terugbetalen. De schuldenaar zal dan het leenbedrag ook moeten terugbetalen. Ook mag de klant van Loanrider een vergoeding vragen voor zijn eventuele Juridische kosten.

rechten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door rechten »

@sacredfour zou dit betekenen dat in het geval van LoanRider / Ferratum de in het verleden betaalde garantkosten moeten worden verrekend aangezien deze in veel gevallen het nog openstaande leenbedrag overstijgen ?.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja dat klopt rechten.
De ene mag met de andere worden verrekend.

Joris1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2018 21:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Joris1982 »

Hoe zit dit nu voor de mensen die al aan het afbetalen zijn via Trust an Law?

Mat91
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jun 2018 12:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mat91 »

Na anderhalf jaar radiostilte in eens per e-mail een incasso van Trust and law. Wat is nu wijsheid?

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

En wat als er een regeling is aangegaan van 6 maanden maar nog niet betaald is?

Joris1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2018 21:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Joris1982 »

youss schreef:
Joris1982 schreef:Hoe zit dit nu voor de mensen die al aan het afbetalen zijn via Trust an Law?
Als het goed is dien je alles af te betalen...
Want immers ben jij een regeling wezen treffen met ze, en dus erken je de vordering.
Ik heb meerdere e-mails naar ferratum gestuurd waarin ik aan geef dat ik het niet eens ben met de handelswijze en de hele rataplan (in gebreke stellen). Kreeg nooit een reactie.

De reden dat ik de betalingsregeling heb gedaan bij trust and law is omdat ik geen risico wil lopen dat er straks een brief bij mijn werkgever op de deur valt...

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

sacredfour schreef:Ja dat klopt rechten.
De ene mag met de andere worden verrekend.
Hallo,

dus als ik nu al eerder een garantstelling heb betaald, dan mag ik deze nu terugvorderen?
Ik had al 4 keer bij ferratum geleend en heb er in totaal meer dan 1000 Euro garantstelling betaald.
Ik heb er nu nog een lening lopen van 800 Euro. Kan ik nu de reeds betaalde 1000 Euro garantiestelling
verrekenen en hoef dus niks meer van de 800 Euro terugbetalen?

lin150
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2018 09:48

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lin150 »

Ik zou ook graag hulp willen.Ik heb pas een email gehad van trust &paw.en nu vandaag belde ze me op.Ik wil ferratum betalen maar niet de woekerrente.en de kosten dietrust and law erop gooit nu van 220 euro?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

In haar brief aan haar klanten schrijft LoanRider:
Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Misleidende informatie is dwaling! Je kan daarmee je overeenkomst "nietig" verklaren.
Oneerlijke handelspraktijken geven ook recht op compensatie.

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

sacredfour schreef:In haar brief aan haar klanten schrijft LoanRider:
Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Misleidende informatie is dwaling! Je kan daarmee je overeenkomst "nietig" verklaren.
Oneerlijke handelspraktijken geven ook recht op compensatie.
Kann ik dus deze ook als voorbeeld nemen tegen ferratum/Global Guarantee en mijn reeds teveel betaalde kosten terugvragen?

bouwmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jun 2018 14:09

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister »

Kiki86 schreef:
sacredfour schreef:In haar brief aan haar klanten schrijft LoanRider:
Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Misleidende informatie is dwaling! Je kan daarmee je overeenkomst "nietig" verklaren.
Oneerlijke handelspraktijken geven ook recht op compensatie.
Kann ik dus deze ook als voorbeeld nemen tegen ferratum/Global Guarantee en mijn reeds teveel betaalde kosten terugvragen?
Ik wens je succes. Ze reageren al niet/ amper op emails, laat staan wanneer je bij ze aanklopt om geld terug te vragen.

Kiki86
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2018 18:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Kiki86 »

bouwmeister schreef:
Kiki86 schreef:
sacredfour schreef:In haar brief aan haar klanten schrijft LoanRider:
Als u een commerciële garantie heeft afgenomen, betekent dit dat wij onjuiste en (mogelijk) misleidende informatie hebben verstrekt ten aanzien van de prijs voor het krediet en hiermee in strijd hebben gehandeld met artikel 8.8 van de Wet handhaving consumentenbescherming juncto artikel 6:193b, derde lid, sub a en artikel 6:193c, eerste lid, sub d Burgerlijk Wetboek.

Misleidende informatie is dwaling! Je kan daarmee je overeenkomst "nietig" verklaren.
Oneerlijke handelspraktijken geven ook recht op compensatie.
Kann ik dus deze ook als voorbeeld nemen tegen ferratum/Global Guarantee en mijn reeds teveel betaalde kosten terugvragen?
Ik wens je succes. Ze reageren al niet/ amper op emails, laat staan wanneer je bij ze aanklopt om geld terug te vragen.
Maar ja, ik heb 1000 Euro teveel betaald en heb nu nog een lening van 600 Euro openstaan. Als ik nu schrijf, dat ik dit met het openstannde bedrag verreken en ze mij nog 400 Euro moeten terug betalen, zullen ze wel reageren denk ik. Zo niet, heb ik in ieder geval 600 Euro terug, want ik ga deze lening dan niet terug betalen.
Ben ik dan wel op de zekere kant of kunnen ze de 600 Euro invorderen?

lin150
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2018 09:48

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lin150 »

Scared four kan u mij een bericht sturen ?
Ik heb ook hulp nodig.

Plaats reactie