Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
bouwmeister

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door bouwmeister » 28 jul 2018 08:35

Cro schreef:Verbazingwekkend trouwens om te zien op die reviewsite hoeveel mensen er tevreden klant zijn, hun lening netjes terugbetaald hebben en alweer een nieuwe lening willen. Ik hoop maar dat dit allemaal fake klanten en daarmee reviews zijn.
Ik denk inderdaad een gevalletje fake.
Of de mensen hebben het geschreven voordat de ellende begon.
Kan me niet voorstellen dat mensen die gebruik maken van een flitskrediet open en eerlijk een review op het internet gaan schrijven.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 28 jul 2018 09:40

tttlocke schreef:
Cro schreef:Verbazingwekkend trouwens om te zien op die reviewsite hoeveel mensen er tevreden klant zijn, hun lening netjes terugbetaald hebben en alweer een nieuwe lening willen. Ik hoop maar dat dit allemaal fake klanten en daarmee reviews zijn.
Niks verbazingwekkends aan.
Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de klanten tevreden, Waarom niet. Ze zijn uit de brand geholpen immers.
Je hoort alleen van de klagers, de ontevredenen. Hoeveel dat er zijn? Misschien 1%, 2% van het totaal?
Zelfs al kloppen je percentages....het zijn vooral de ontevreden klanten die zich roeren op social media, en fora zoals hier. Teveel positieve reviews blijft verdacht.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 28 jul 2018 10:11

Het spelletje van Ferratum is begonnen.
ze hebben zogenaamd storing.
in werkelijkheid zijn ze aan het innen en door het op een storing van betalingverwerking te gooien hoeven ze geen nieuwe leningen uit te betalen.
ze zetten de storing niet op hun site want dan betalen mensen niks terug omdat ze niet meteen terug kunnen lenen.

Indien je problemen hebt met het incasso buro zoals mij zeg dan altijd dat je recht op beschermig van het Nederlandse recht hebt.
Wijs Trust and Law erop dat ze geen incasso kosten mogen rekenen omdat het een lening betreft daar mag je alleen vertragingskosten over rekenen.
ze mogen je niet eens een brief sturen aangezien ferratum alles over internet moet doen.
ik heb de overeenkomst nietig verklaard en mijn uitstaande 300 hoofdsom verekend met eerdere garantstelling betaligen.
aangezien mijn openstaande bedrag nog zal ik wel niet als eerste voor het gerecht geroepen worden.
overigens heb ik alle overeenkomsten van Ferratum nietig verklaard.
Trust en Law is zo amateuristisch dat ze ook niet ingaan op 2 maal verzoek door mij dat hun incasso kosten niet mogen op een lening.
Ferratum gaat zowieso eerst nog een hele periode innen voor ze een rechtzaak starten als ze nu een vonnis krijgen waarin de garant niet betaald hoeft te worden en eventueel terugvorderigen van teveel betaalde garantkosten dan gooien ze hun eigen glazen in.

prachtig dat ze nu zoals het lijkt in ieder geval gestopt zijn met het uitbrengen van nieuwe leningen.
zo komen de mensen die al jaren in de vizuele cirkel zitten er eindelijk vanaf al is het eerst misschien een moeilijke tijd later bespaar je 100 den euros aan garantkosten.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 28 jul 2018 10:29

sacredfour schreef:Hier is een voorbeeldbrief die je naar Ferratum moet sturen/mailen:

Betreft : dossier………..

Geachte heer, mevrouw,

In het geval dat ik mijn geldleenovereenkomst met Ferratum UK nog niet nietig heb verklaard doe ik dit hierbij. Ook verklaar ik al mijn eerdere overeenkomsten met Ferratum UK nietig.
Er is een uitspraak van de kantonrechter Rotterdam van 13 juli jl. waarin de rechter aangeeft dat de garantkosten van een flitskrediet onder de wettelijk toegestane kosten van het krediet vallen . Dit is op het openblik 14% op jaarbasis. Er is geen duidelijke aanwijzing waarom het krediet dat Ferratum aanbiedt niet onder deze uitspraak zou vallen.
In het geval dat Ferratum UK bereid is deze nietig verklaring te aanvaarden zal ik met u een afspraak maken om de naar mij overgemaakte gelden terug te storten dan wel met aftrek van de door u en de garant in rekening gebrachte kosten. (onverschuldigde betaling zie art 6:203 BW).
Het staat Ferratum natuurlijk vrij om deze uitspraak te betwisten en een nieuwe rechtszaak aan te spannen.
Ik verwacht dat u begrijpt dat als Ferratum Uk deze nietig verklaring niet aanvaard de zaak alleen nog in rechte uitgevochten kan worden. Het heeft dan ook geen zin mij nog langer lastig te vallen met dreigementen en betalingsverzoeken. Mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging, intimidatie en afpersing, met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen. In dat geval zal ik stappen ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ).
Gezien het juridische belang van deze zaak, verzoek ik u de eventuele correspondentie met mij te laten tekening door de CEO of de CFO van Ferratum UK Ltd of anders een bewijs mee te sturen waaruit ik kan vaststellen dat u, de vlees en bloed persoon met wie ik deze correspondentie voer, als vertegenwoordiger voor Ferratum UK handelt en mag tekenen. Houdt er rekening mee dat ik u persoonlijk verantwoordelijk zal stellen in uw organisatie in het geval dat deze bevestiging uitblijft.

Kennisgeving aan Agent/Vertegenwoordiger is kennisgeving aan Achterman.
Kennisgeving aan de Achterman is kennisgeving aan Agent/Vertegenwoordiger.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,
Wat een enorm wollige brief weer, volgens mij kan je de complete onderste helft schrappen en blijft er dan een veel betere, kortere en bondige brief over die ook nog eens een stuk duidelijker is. Een betalingsverzoek zien als dreiging, afpersing en intimidatie met als doet het toebrengen van psychisch nadeel toe te brengen gaat wel erg ver. Ik zie ook niet in waarom je zou moeten verzoeken dat een CEO of CFO een brief zou moeten tekenen, dat is nergens voor nodig.

Waarom toch zo wollig in plaats van kort, zakelijk en to the point.
Laatst gewijzigd door Cro op 28 jul 2018 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronaldjecas

Ongelezen bericht door Ronaldjecas » 28 jul 2018 11:58

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 28 jul 2018 12:06

Cro, ik begrijp je commentaar. Ik heb ondertussen geleerd dat bedrijven hun personeel de schuld geven als er verkeerde info wordt gegeven. Ik ga dus altijd gelijk naar de verantwoordelijke. Verder probeer ik te voorkomen dat Ferratum klanten blijft lastig vallen met betalingsverzoeken.
Maar die dreiging met wetsartikelen zou achterwege kunnen blijven.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 28 jul 2018 15:56

De aangepaste minder "wollige"brief:

Hier is een voorbeeldbrief die je naar Ferratum zou kunnen sturen/mailen:

Betreft : dossier………..

Geachte heer, mevrouw,

In het geval dat ik mijn geldleenovereenkomst met Ferratum UK nog niet nietig heb verklaard doe ik dit hierbij. Ook verklaar ik al mijn eerdere overeenkomsten met Ferratum UK nietig.
Er is een uitspraak van de kantonrechter Rotterdam van 13 juli jl. waarin de rechter aangeeft dat de garantkosten van een flitskrediet onder de wettelijk toegestane kosten van het krediet vallen . Dit is op het ogenblik maximaal 14% op jaarbasis. Deze jurisprudentie geldt ook voor Ferratum. Loanrider's verdien model met haar garant is immers een kopie van die van Ferratum.
In het geval dat Ferratum UK bereid is deze nietig verklaring te aanvaarden zal ik met u een afspraak maken om de naar mij overgemaakte gelden terug te storten dan wel met aftrek van de door u en de garant in rekening gebrachte kosten. (onverschuldigde betaling zie art 6:203 BW).
Het staat Ferratum natuurlijk vrij om deze uitspraak te betwisten en een nieuwe rechtszaak aan te spannen.
Ik verwacht dat u begrijpt dat als Ferratum Uk deze nietig verklaring niet aanvaard de zaak alleen nog in rechte uitgevochten kan worden. Het heeft dan ook geen zin mij nog langer lastig te vallen met dreigementen en betalingsverzoeken.
Gezien het juridische belang van deze zaak, verzoek ik u de eventuele correspondentie met mij te laten tekening door de CEO of de CFO van Ferratum UK Ltd of anders een bewijs mee te sturen dat uw antwoord aan mij is goedgekeurd door een van de bovenvermelde bestuurders.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,
Laatst gewijzigd door sacredfour op 28 jul 2018 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 jul 2018 16:15

Bijna goed, het moet zijn maximaal 14% en niet 14% verplicht......

Minder mag ook....

En volgens mijn moet klantnummer en naam ook vermeld worden dus deze brief sturen dan weten ze niet wie dit is.

janesje16

Ongelezen bericht door janesje16 » 28 jul 2018 20:09

sacredfour ,handel jij ook voor mij,ik betaal niks meer.
bij ferratum hebben wij verantwoordelijk lenen hoog in het vaandel staan.
Ik janesje16 kon steeds meer lenen en moest ook wel op mijn vaste laten te betalen.

Ferratum heeft mij nooit gecheckt ,mijn loonstrookle hadden hun.

FERRATUM HEEFT VERANTWOORDELIJK LENEN HOOG IN HET VAANDEL

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 jul 2018 20:30

janesje16 schreef:sacredfour ,handel jij ook voor mij,ik betaal niks meer.
bij ferratum hebben wij verantwoordelijk lenen hoog in het vaandel staan.
Ik janesje16 kon steeds meer lenen en moest ook wel op mijn vaste laten te betalen.

Ferratum heeft mij nooit gecheckt ,mijn loonstrookle hadden hun.

FERRATUM HEEFT VERANTWOORDELIJK LENEN HOOG IN HET VAANDEL
En u heeft uw eigen verantwoordelijkheid blijkbaar ook niet zo hoog in het vaandel staan.

En wat had u gedaan als Ferratum geweigerd had u een lening te verstrekken? De vlag uitgestoken?

janesje16

Ongelezen bericht door janesje16 » 28 jul 2018 21:55

dan had ik geen vaste lasten achterstand gehad lady

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 jul 2018 22:05

En hoe was het dan geweest met hetgeen waar u voor geleend hebt?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 28 jul 2018 23:53

16again schreef:
tttlocke schreef:
Niks verbazingwekkends aan.
Natuurlijk is de overgrote meerderheid van de klanten tevreden, Waarom niet. Ze zijn uit de brand geholpen immers.
Je hoort alleen van de klagers, de ontevredenen. Hoeveel dat er zijn? Misschien 1%, 2% van het totaal?
Zelfs al kloppen je percentages....het zijn vooral de ontevreden klanten die zich roeren op social media, en fora zoals hier. Teveel positieve reviews blijft verdacht.
Met zo'n simpel en duidelijk concept zijn er toch nauwelijks redenen te bedenken waarom klanten ontevreden zouden zijn? Ferratum houdt zich immers gewoon aan de gemaakte afspraken. Dat zie je aan de reviews.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 jul 2018 00:14

Alleen de ontevreden klanten van Ferratum houden zich niet aan de afspraken.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 29 jul 2018 06:34

Janesje, ja ik kan de zaak voor je overnemen, stuur mij een PB

16again

Ongelezen bericht door 16again » 29 jul 2018 07:27

tttlocke schreef:Met zo'n simpel en duidelijk concept zijn er toch nauwelijks redenen te bedenken waarom klanten ontevreden zouden zijn? Ferratum houdt zich immers gewoon aan de gemaakte afspraken. Dat zie je aan de reviews.
Dan zal ik je een reden verklappen:
Die "gemaakte afspraken" zijn strijdig met Nederlands recht, een oplettend lezer hier had dat wel opgemerkt.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 29 jul 2018 07:33

Lady1234 schreef:En hoe was het dan geweest met hetgeen waar u voor geleend hebt?
Mensen die bij deze clubs lenen zijn vrijwel allemaal bezig zich financieel in de nesten te werken.
Deze extra lening is hierin geen oplossing, maar alleen een kwestie van tijd tekken. Tijd waarin de problemen alleen nog groter worden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 jul 2018 10:06

16again schreef:
Lady1234 schreef:En hoe was het dan geweest met hetgeen waar u voor geleend hebt?
Mensen die bij deze clubs lenen zijn vrijwel allemaal bezig zich financieel in de nesten te werken.
Deze extra lening is hierin geen oplossing, maar alleen een kwestie van tijd tekken. Tijd waarin de problemen alleen nog groter worden.
Ja, dat spreekt voor zich, maar dan moet men niet de verantwoordelijkheid neerleggen bij de geldgever.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 29 jul 2018 11:23

De geldgever is uiteraard niet verantwoordelijk voor al bestane financiele sores van haar klanten.
Maar die geldgever probeert er wel op onwettige wijze aan te verdienen, en dat wil ik geen "maatschappelijk verantwoord ondernemen" noemen.

Prima dat de rechter dit heeft teruggefloten

Peppe2012

Ongelezen bericht door Peppe2012 » 30 jul 2018 19:14

Ik heb niet moeilijk gedaan, wat ik leen moet ik terugbetalen. Dus n overeenkomst met Trust and Law aangegaan. Maar als ik al deze berichten nu lees, met de uitspraak van Loanrider, had ik dus beter even kunnen wachten. Garantkosten gaan over mijn huidige schuld heen. En voordat iemand weer zegt, stom, eigen schuld....ja, geweldig...ik heb ook nooit 20 jaar last van n geldgebrek had.

Plaats reactie