Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

"Je gaat de overeenkomts zelf aan, dan zul je het ook zelf moeten terug betalen. "

Nog steeds mensen die het niet snappen! De overeenkomst is nietig! Het resultaat is dat jij recht hebt om alle betaalde kosten terug te vorderen dan wel met aftrek van het geld dat Ferratum naar je heeft overgemaakt.
Een nietige overeenkomst is geen overeenkomst meer!
Stuur de voorbeeldbrief.
Ferratum leest hier ook mee en is bezig met schadebeperking.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht een tip voor hen die geld terug denken te krijgen:
Bereken allereerst hoeveel geld je terug behoort te krijgen. Dit zijn alle betaalde garantkosten en rente. Verminder dit met openstaande terugbetaling van de geleende bedragen.

Als je die berekening presenteert en verwijst naar rechterlijke uitspraak, ga je dat geld nooit terug krijgen.
De truc is wellicht om een nieuwe lening aan te gaan voor bedrag dat je terug behoort te krijgen ! :D

Pas als die lening binnen is, confronteer je tegenpartij met nietigheid van overeenkomsten, en presenteer je de balans

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Ronaldjecas schreef:Het lijkt er sterk op dat Ferratum langzamerhand vertrekt uit NL. Zie de reacties op de Trustpilot recensie website van Ferratum.
De recensies worden ook zwaar gemanipuleerd deze dagen. Heel interessant om in de gaten te houden.

Bij aanvraag nieuwe lening krijgen mensen een Error, het was eerst een Ideal storing. Een strategie wijziging om zoveel mogelijk nog te innen?

Lijkt mij bij een miljoenenbedrijf dat de storing binnen enkele uren zou opgelost moet zijn.

Mijn verwachting is dan ook dat over iets minder dan 30 dagen Ferratum zo goed als verdwenen is.
Of ze verdwijnen weet ik niet, maar dit type leningen maar dan enkel met een persoonlijke garant zullen ze mijn inziens niet meer gaan verstrekken. Teveel risico op klanten met een dubieuze betalingsmoraal en ze kunnen er amper aan verdienen ook als er wel netjes betaald gaat worden. Ik verwacht dan ook eigenlijk niet dat de tip van 16Again gaat werken. Zuur voor een bepaalde groep mensen die schijnbaar graag gebruik maakte van de diensten van dit soort aanbieders. Maar verder zullen we er denk ik weinig aan missen.

Croongetuige
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2017 13:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Croongetuige »

Danny8182 schreef:
Welig schreef:Ik heb ferratum gemaild dat ik eerst eea uit wil zoeken voor ik ga betalen (mijn 2e termijn zou ik morgen betaald moeten hebben, eerste heb ik vorige maand voldaan incl garantstelling)
Ik kreeg een standaard reactie terug dat het vonnis een individuele zaak was van een ander bedrijf bla bla
Ben geneigd om niet te betalen of hooguit het geleende bedrag zonder de garantstelling. Maar omdat ik in het verleden al eerder heb geleend bij ze, betaal ik nu maar even niet. Teveel betaald geld krijg je toch niet teruggestort.
Ik heb eerder per ongeluk een dubbele betaling gedaan.. tig keer gemaild dat ik dat geld terug wilde ... maar niks hoor.. het was zoek zogenaamd...

Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat ik ook die dreigtelefoontjes ga krijgen...
De telefoontjes zullen komen, maar na een week stoppen ze daar ook mee. Na elk telefoontje krijg je ook een email. (automatisch email). Na een tijdje zal je wel een email krijgen van Trust and Law. Al heb ik een vermoeden dat ze er wat meer vaart achter zetten gezien de rechterlijke uitspraak.
Onder het mom, pakken wat we nog kunnen pakken.
Dat ze die vaart er achter zetten kan ik bevestigen...Pactum Collections heeft al gebeld en kreeg daarna direct een e-mail van hen. De 30ste liep mijn betaaltermijn af. Ook van Pactum Collections (NL) is overigens niets te vinden op internet...zal waarschijnlijk wel onderdeel zijn van Ferratum.
Ze bellen met een vast nummer, niet prive...
Laatst gewijzigd door Croongetuige op 01 aug 2018 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

In het verre verleden, ben er nu achter dat het in het jaar 2012, heb ik ook een flitskrediet afgesloten bij Ferratum. Door omstandigheden heb ik deze nooit terugbetaald. Ook nooit herinneringen overgekregen. Tot gisteravond. Ik kreeg een ingebrekestelling mail van Trust and Law of ik binnen 7 dagen na dagtekening een bedrag ad
Hoofdsom € 384,00
Incassokosten € 57,60
Btw € 12,10
Reeds door u voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 453,70
wilde voldoen.

Ik heb hun de vanochtend terug gemaild dat voordat ik aktie onderneem, eerst wil weten wanneer dat was geweest en waarom ik niet eerder herinneringen heb gekregen.
Ik kreeg vrij snel antwoord;
Specificatie hoofdsom:


Factuurnummer Factuurdatum Vervaldatum Bedrag
497918 27-08-2012 26-09-2012 € 384,00

Specificatie rente en incassokosten:


Hoofdsom € 384,00
Wettelijke rente € 0,00
Incassokosten € 57,60
Bureaukosten € 0,00
Btw € 12,10
In mindering voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 453,70

In de tweede mail die meteen daarna kwam stond o.a.dit:

Dank voor uw e-mail. Ik heb uw e-mail naar mijn opdrachtgever verzonden. Zodra ik van haar een reactie heb ontvangen, zal ik u nader informeren. Uiteraard zullen wij onze incassomaatregelen momenteel staken in afwachting van een reactie van mijn opdrachtgever.

Mijn vraag is nu, is dit inmiddels niet verjaard? Ik weet zeker dat ik geen stuitingsbrief gehad had/hebt in de afgelopen jaren

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

16again schreef:Wellicht een tip voor hen die geld terug denken te krijgen:
Bereken allereerst hoeveel geld je terug behoort te krijgen. Dit zijn alle betaalde garantkosten en rente. Verminder dit met openstaande terugbetaling van de geleende bedragen.

Als je die berekening presenteert en verwijst naar rechterlijke uitspraak, ga je dat geld nooit terug krijgen.
De truc is wellicht om een nieuwe lening aan te gaan voor bedrag dat je terug behoort te krijgen ! :D

Pas als die lening binnen is, confronteer je tegenpartij met nietigheid van overeenkomsten, en presenteer je de balans


Ik wilde dit ook zo plaatsen maar twijfelde, dit is geen legale weg en ik heb al eerder opmerkingen gehad over mijn niet bepaald altijd legale methode...
Maar ben het helemaal eens, eerdere illegale schade van ver boven de 14% reeds betaalde op deze manier........

Danny8182
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2018 20:03

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Danny8182 »

Croongetuige schreef:
Danny8182 schreef:
Welig schreef:Ik heb ferratum gemaild dat ik eerst eea uit wil zoeken voor ik ga betalen (mijn 2e termijn zou ik morgen betaald moeten hebben, eerste heb ik vorige maand voldaan incl garantstelling)
Ik kreeg een standaard reactie terug dat het vonnis een individuele zaak was van een ander bedrijf bla bla
Ben geneigd om niet te betalen of hooguit het geleende bedrag zonder de garantstelling. Maar omdat ik in het verleden al eerder heb geleend bij ze, betaal ik nu maar even niet. Teveel betaald geld krijg je toch niet teruggestort.
Ik heb eerder per ongeluk een dubbele betaling gedaan.. tig keer gemaild dat ik dat geld terug wilde ... maar niks hoor.. het was zoek zogenaamd...

Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat ik ook die dreigtelefoontjes ga krijgen...
De telefoontjes zullen komen, maar na een week stoppen ze daar ook mee. Na elk telefoontje krijg je ook een email. (automatisch email). Na een tijdje zal je wel een email krijgen van Trust and Law. Al heb ik een vermoeden dat ze er wat meer vaart achter zetten gezien de rechterlijke uitspraak.
Onder het mom, pakken wat we nog kunnen pakken.
Dat ze die vaart er achter zetten kan ik bevestigen...zojuist probeerde Pactum Collections te bellen en kreeg daarna direct een e-mail van hen. De 30ste liep mijn betaaltermijn af. Ook van Pactum Collections (NL) is overigens niets te vinden op internet...zal waarschijnlijk wel onderdeel zijn van Ferratum.
Ze bellen met een vast nummer, niet prive...
Je zult nog wat emails krijgen en daarna weer een automatische. Normaal zal het wel even duren voordat Trust and Law iets stuurt, maar heb het gevoel dat die binnen een week bij je op de stoep staan (via de email dan). En dat gevoel komt dat het net zich wel snel sluit nu voor Ferratum en co.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Ferratum geeft sinds 1 week geen nieuwe leningen meer uit.
Alleen maken ze daar geen melding van.
Omdat de kans dan groot is dat de Ferratum klanten die nog een bedrag hebben openstaan dit niet gaan terugbetalen..
Nu krijgen Ferratum klanten die hun openstaande lening en de bijbehorende garantkosten hebben terugbetaald een foutmelding.
En kunnen daardoor geen nieuwe lening afsluiten.
Vragen daarover beantwoord Ferratum niet.

Op Trustpilot is Ferratum er nu steeds als de kippen bij om reviews die suggereren dat ze de stekker er uittrekken te laten verwijderen..
Verder worden er ook valse reviews geplaatst die suggereren dat er nog leningen kunnen worden afgesloten.
Alleen maar als doel om nog zoveel mogelijk openstaande leningen en garantkosten te kunnen binnenharken van klanten die denken na hun betaling weer een nieuwe lening te kunnen afsluiten.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Illarny schreef:In het verre verleden, ben er nu achter dat het in het jaar 2012, heb ik ook een flitskrediet afgesloten bij Ferratum. Door omstandigheden heb ik deze nooit terugbetaald. Ook nooit herinneringen overgekregen. Tot gisteravond. Ik kreeg een ingebrekestelling mail van Trust and Law of ik binnen 7 dagen na dagtekening een bedrag ad
Hoofdsom € 384,00
Incassokosten € 57,60
Btw € 12,10
Reeds door u voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 453,70
wilde voldoen.

Ik heb hun de vanochtend terug gemaild dat voordat ik aktie onderneem, eerst wil weten wanneer dat was geweest en waarom ik niet eerder herinneringen heb gekregen.
Ik kreeg vrij snel antwoord;
Specificatie hoofdsom:


Factuurnummer Factuurdatum Vervaldatum Bedrag
497918 27-08-2012 26-09-2012 € 384,00

Specificatie rente en incassokosten:


Hoofdsom € 384,00
Wettelijke rente € 0,00
Incassokosten € 57,60
Bureaukosten € 0,00
Btw € 12,10
In mindering voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 453,70

In de tweede mail die meteen daarna kwam stond o.a.dit:

Dank voor uw e-mail. Ik heb uw e-mail naar mijn opdrachtgever verzonden. Zodra ik van haar een reactie heb ontvangen, zal ik u nader informeren. Uiteraard zullen wij onze incassomaatregelen momenteel staken in afwachting van een reactie van mijn opdrachtgever.

Mijn vraag is nu, is dit inmiddels niet verjaard? Ik weet zeker dat ik geen stuitingsbrief gehad had/hebt in de afgelopen jaren
dit is verjaard.
als trust and law weer contact opneemt 1 reactie terugsturen en dat is deze vordering die ik overigens geheel betwist is verjaard.
je naam eronder en nooit weer reageren.

overigens voor de anderen die met trust and law te maken hebben.
wijs ze op de incasso kosten die ze rekenen dat mag niet op een lening daar mogen alleen vertragingskosten voor gerekend worden.
trust and law treed dus ook buiten hun boekje als je hier opheldering om vraagt reageren ze niet heb ze gemaild dat ik ze dus totaal niet serieus meer kan nemen en reageer nu ook nooit weer op hun al hebben ze buiten 1 mail ook nog niks weer laten horen.
en gelukkig hebben die ratten mijn huidige telefoon nummer niet :mrgreen:
als ze je sinds 2012 niet voor de rechter slepen doen ze dat nu ook niet meer hoor :)

ze hebben de stekker eruit getrokken en vertrekken met de noorderzon.
ze proberen nu alleen nog even mensen bang te maken om toch maar te betalen.
gewoon niet op ingaan en over een halfjaar hoor je nooit weer wat van hun.
de tijd van deze boeven is voorbij

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De AFM Kan de flitskredieten niet verbieden. Dit hebben ze al eens geprobeerd maar werd door de rechter afgewezen. De kredieten die ze vanuit Engeland aanbieden zijn volkomen legaal. Aan de andere kant kan de klant het krediet nietig verklaren als hij zich op het Nederlands recht beroept. Zou een klant geen probleem hebben met de torenhoge kosten dan is er gewoon een rechtsgeldige overeenkomst. Ja, een rare gang van zaken!
De AFM kan de flitskredietverstrekkers wel verplichten meer duidelijkheid te geven over de kosten. Mogelijk houdt deze verplichting ook in dat de flitskredetverstrekker de klant moet inlichten over het feit dat de kosten van het krediet niet aanvaardbaar zijn volgens de Nederlandse wet.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Ik heb met m'n stomme kop daar ook regelmatig geleend en dik betaald. Ik heb nu nog 1 lopen van 600 euro met een garantie van pactum collection twv 290 euro dus kom je op een totaal van 890 euro. Ik lees nu al even mee hier op het forum en ben van plan om ook niet te betalen. Hoe ziet zo'n verloop eruit als je niet betaald? Lees dat sommigen ineens niks meer horen de ander na een jaar pas? Let me know
Mvg

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

De live chat op de ferratum site is ook ineens gevlogen. Kan iemand mij vertellen wat er in de praktijk gebeurt als je ze niet betaald?
Na lezen vat dit forum twijfel ik of ik zal betalen. Heb nog bedrag open staan van 600 euro plus 290 voor pactum collections
Mvg

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:De AFM Kan de flitskredieten niet verbieden. Dit hebben ze al eens geprobeerd maar werd door de rechter afgewezen. De kredieten die ze vanuit Engeland aanbieden zijn volkomen legaal. Aan de andere kant kan de klant het krediet nietig verklaren als hij zich op het Nederlands recht beroept. Zou een klant geen probleem hebben met de torenhoge kosten dan is er gewoon een rechtsgeldige overeenkomst. Ja, een rare gang van zaken!
De AFM kan de flitskredietverstrekkers wel verplichten meer duidelijkheid te geven over de kosten. Mogelijk houdt deze verplichting ook in dat de flitskredetverstrekker de klant moet inlichten over het feit dat de kosten van het krediet niet aanvaardbaar zijn volgens de Nederlandse wet.
Het lijkt mij echt niet dat deze partijen doorgaan, in ieder geval niet op deze wijze met flitskredieten. Er zal een ander verdienmodel moeten komen.

Het risico is gewoon te groot wanneer iedere Nederlandse klant zomaar de overeenkomst nietig kunnen verklaren. Ook gezien de hoeveelheid mensen die er een dubieuze betalingsmoraal op na lijken te houden. Normaliter dek je dat af via de winsten op de klanten die wel netjes betalen. Gezien het feit dat nu echter blijkt dat het verdien model met garant niet mag volgens de wet valt er gewoon geen droog brood meer te verdienen met deze leningen en dus zullen ze naar mijn mening gaan verdwijnen. 14% op jaarbasis is ook gewoon veel te laag voor flitskredieten, bij langlopende leningen is het een prima maximale rente. Voor flitskredieten een prima middel om ze legaal uit de markt te drukken als dat de wens is. Jammer voor de klanten die er graag gebruik van maakten, die zullen nu ergens anders hun geld moeten gaan lenen.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Op trust pilot hebben ze mijn bericht gerapporteerd en is dus weg! ik had er staan niet aan beginnen en zoek ff op google - tros radar ferratum trust and law - en oordeel zelf.
Beetje sneaky streken naar mijn mening. Mijn eerste termijn betaling verloopt bijna. Ben benieuwd wat mij te wachten staat. Ga nog niks betalen iig.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Bocajunior schreef:Op trust pilot hebben ze mijn bericht gerapporteerd en is dus weg! ik had er staan niet aan beginnen en zoek ff op google - tros radar ferratum trust and law - en oordeel zelf.
Beetje sneaky streken naar mijn mening. Mijn eerste termijn betaling verloopt bijna. Ben benieuwd wat mij te wachten staat. Ga nog niks betalen iig.
Kijkende naar het vonnis zou je het volgende moeten doen.

Schrijf ze een brief waarin je aangeeft de overeenkomt nietig te verklaren op basis van het "Loanrider vonnis" om het zo even te benoemen.
Betaal het beleende bedrag terug, dus het bedrag wat jij in eerste instantie van ze ontvangen hebt.

Hiermee zou het afgedaan moeten zijn.

Zit je al verder in een traject en heb je bijvoorbeeld een betalingsregeling afgesproken met een partij, overleg dan met een advocaat of jurist wat te doen. Het niet nakomen van een betalingsregeling is vaak niet verstandig dan wel gunstig voor je.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Ik betaal eerst nog ff niks. Ff zien wat op me afkomt vanaf hun kant kwa telefoontjes en mailtjes. Sommige lees ik hier die krijgen paar keer telefoon en mail week lang en dan horen ze een jaar niks.
Ben er ook achter met welk nummer ze waarschijnlijk bellen, en dat nummer hoort bij dit bedrijf/provider Coolwave Communications B.V. kent iemand dit bedrijf? Lijkt mij een telefooncentrale die die Nederlandse nummers regelt terwijl ze uit een ander land bellen

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Iemand die bij zo'n bedrijf in loondienst is, met wat voor gevoel gaat die 's avonds naar huis? Dat vraag ik me wel eens af.

Bocajunior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bocajunior »

Ronaldjecas schreef:Betaal niets terug indien je in het verleden veel garantstellers hebt afgesloten en stuur een mail dat je de leningen nietig verklaard.

Ferratum heeft in Nederland nog geen enkele rechtzaak aangespannen. Ze zijn als de dood om te verliezen, dat betekent dan dat veel mensen een zaak kunnen aanspannen om hun teveel betaalde rentes terug te krijgen.

Het einde van Ferratum is in zicht in Nederland. Ze zijn nu als roofdieren aan het innen en daarom worden alle reviews op Trustpilot en zogenaamde storingen gemanipuleerd. Binnen een a twee maanden zijn ze weg.


Ik heb indd in het verleden aardig wat voor die garanties betaald. Heb al even zitten rekenen, en zou dan op een bedrag van 285 euro komen wat ik evt nog zou moeten betalen ipv die 600 geleend plus 290 euro garant kosten.
Maar wacht eerst even totdat mijn termijn is verlopen ben benieuwd of ik wat ga horen van ze

Plaats reactie