Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

stofzuigertje schreef:Elke brief verdween na de eerste in de erg dure Action map, en daar blijft hij lekker zitten.
Druk voel ik niet, de Postbezorger heeft weer werkgelegenheid en ik kan de perforator pakken en opbergen...
Vaak vrijwel zelfde verhaal en ik wacht op de Email die ik stuurde en zolang ze geen Deurwaarder sturen is het gewoon leuk voor archief.

En wat het aantal betreft, over 30 jaren moet ik naar de Action als de map vol is....
Welk incassoburo stuurt je al die brieven dan stofzuigertje ben ik benieuwd naar.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

Nadat ik ferratum al begin 2017 had gecontacteerd en nooit een reactie terug heb gehad, heb ik na het lezen van de posts in dit topic een mail gestuurd dat ik de lening en eerdere (door mij terugbetaalde) leningen nietig verklaarde en dat ik van de nog openstaande lening het leenbedrag binnen een week kan terugbetalen als zij de niet wettelijke garantstellingskosten laten vervallen. Hier kreeg ik het volgende (uit dit topic blijkende; standaard) mailtje op terug.

Beste ....
Dank voor uw bericht met betrekking tot de vordering die wij op u hebben, alsmede het voorstel dat u daarin doet.
Wij hebben vastgesteld dat u 681 dagen te laat bent met het terugbetalen van uw schuld en dat u ook geen reden heeft opgeven voor deze niet tijdige terugbetaling. In uw bericht verwijst u naar een recent vonnis dat betrekking heeft op een onderneming die met Ferratum niets te maken heeft. Deze opereert in een ander land, met een ander business model en hanteert een andere werkwijze dan Ferratum. Dit betekent onder meer dat het vonnis geen betrekking heeft op uw contractuele verplichtingen jegens Ferratum en de garantiegever die u gekozen heeft.
Gelet op het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw voorstel en verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om de integrale schuld te betalen.
Met vriendelijke groet,
Ferratum.

Op de mails die ik zaterdag aan trust and law heb verstuurd nog niets mogen terug ontvangen. Had er sochtends een gestuurd met een betalingsvoorstel van €50 per maand en erbij dat ik de vordering betwitst en graag een overzicht zou willen van het dossier/de som, met daarnaast dat zij niet wettelijke incassokosten in rekening brengen gezien dit een lening betreft. Ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg. Iemand nog tips of ik nog wat na ferratum moet sturen?

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

lalalasa schreef:Nadat ik ferratum al begin 2017 had gecontacteerd en nooit een reactie terug heb gehad, heb ik na het lezen van de posts in dit topic een mail gestuurd dat ik de lening en eerdere (door mij terugbetaalde) leningen nietig verklaarde en dat ik van de nog openstaande lening het leenbedrag binnen een week kan terugbetalen als zij de niet wettelijke garantstellingskosten laten vervallen. Hier kreeg ik het volgende (uit dit topic blijkende; standaard) mailtje op terug.

Beste ....
Dank voor uw bericht met betrekking tot de vordering die wij op u hebben, alsmede het voorstel dat u daarin doet.
Wij hebben vastgesteld dat u 681 dagen te laat bent met het terugbetalen van uw schuld en dat u ook geen reden heeft opgeven voor deze niet tijdige terugbetaling. In uw bericht verwijst u naar een recent vonnis dat betrekking heeft op een onderneming die met Ferratum niets te maken heeft. Deze opereert in een ander land, met een ander business model en hanteert een andere werkwijze dan Ferratum. Dit betekent onder meer dat het vonnis geen betrekking heeft op uw contractuele verplichtingen jegens Ferratum en de garantiegever die u gekozen heeft.
Gelet op het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw voorstel en verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om de integrale schuld te betalen.
Met vriendelijke groet,
Ferratum.

Op de mails die ik zaterdag aan trust and law heb verstuurd nog niets mogen terug ontvangen. Had er sochtends een gestuurd met een betalingsvoorstel van €50 per maand en erbij dat ik de vordering betwitst en graag een overzicht zou willen van het dossier/de som, met daarnaast dat zij niet wettelijke incassokosten in rekening brengen gezien dit een lening betreft. Ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg. Iemand nog tips of ik nog wat na ferratum moet sturen?
Wat je ook doet nooit trust and law betalen!
ze trekken ondanks dat het niet mag eerst die incassokosten van je betalingen af.
als je de hoofdsom wilt afbetalen met 50 per maand doe dat gewoon aan ferratumzelf onder vermelding van je klant nummer.
hiermee toon je goede wil en kunnen ze je niks maken.
trust and law kun je negeren en hoef je niet serieus te nemen een buro wat incassokosten eist over iets wat niet mag kun je gerust malafide noemen.
ik heb ze er ook over gemaild ze gaan er met geen woord op in kortom als je wilt betalen aan ferratum zelf.

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

raonic schreef:
Wat je ook doet nooit trust and law betalen!
ze trekken ondanks dat het niet mag eerst die incassokosten van je betalingen af.
als je de hoofdsom wilt afbetalen met 50 per maand doe dat gewoon aan ferratumzelf onder vermelding van je klant nummer.
hiermee toon je goede wil en kunnen ze je niks maken.
trust and law kun je negeren en hoef je niet serieus te nemen een buro wat incassokosten eist over iets wat niet mag kun je gerust malafide noemen.
ik heb ze er ook over gemaild ze gaan er met geen woord op in kortom als je wilt betalen aan ferratum zelf.

Dankjewel voor je snelle bericht, uiteraard wil ik het geleende bedrag terugbetalen en heb ik daar inmiddels ook de mogelijkheden toe. Echter volgens trust and law is het bedrag nu bijna €1400 wat gewoonweg niet klopt. Gewoon dus na het abnrekeningnummer van ferratum overmaken?

lalalasa
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 aug 2018 19:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door lalalasa »

Ik kan helaas nergens in de mails een rekeningnummer vinden.. Alle mailtjes zijn; betaal met ideal etc. Ga even zoeken in mijn bankafschriften van toentertijd. :D

Gevonden, althans een rekeningnummer waarmee ze in oktober 2016 de lening hebben uitbetaald; NL92ABNA0242367372. Iemand die dit kan bevestigen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ga nooit terugbetalen zonder dat Ferratum akkoord gaat met de nietig verklaring.
Deze tactiek werkt al 3 jaar!
Natuurlijk moet je wel hebben aangegeven dat je bereid bent kosten te verrekenen met de vermeende leensom, zie mijn voorbeeldbrief.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

lalalasa schreef:Ik kan helaas nergens in de mails een rekeningnummer vinden.. Alle mailtjes zijn; betaal met ideal etc. Ga even zoeken in mijn bankafschriften van toentertijd. :D

Gevonden, althans een rekeningnummer waarmee ze in oktober 2016 de lening hebben uitbetaald; NL92ABNA0242367372. Iemand die dit kan bevestigen?
kun je nog inloggen op ferratum?

je kan niet zomaar naar dat rekening nummer overboeken zonder een betalingskenmerk nummer.
het nummer is namelijkvan worldpay en niet van ferratun world pay weet dan niet voor wie het is.
en probeer dan je geld maar eens terug te krijgen.

overigens is het advies hierboven van sacredfour het beste

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

'
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Ronaldjecas schreef:Weer zo review op Trust pilot, die naar alle waarschijnlijk geplaatst is door onze vrienden van Ferratum. Vooral het laatste woord klinkt niet echt Nederlands. Het grappige is dat er sinds gisteren paar woorden zijn toegevoegd.

'' Top service gehad en alles is lekker…
Top service gehad en alles is lekker duidelijk en overzichtelijk goed voor als je in nood bent ben super blij met Ferratum het is vandaag uitbetaald en het is echt niet duur wat je moet terugbetalen aanrader voor iedereen ongetwijfeld ik ben ook maar een normaal burger uit nederland die een financieel k.. leven heeft mooie optie voor ultranood''
Ronaldjecas schreef:Weer zo review op Trust pilot, die naar alle waarschijnlijk geplaatst is door onze vrienden van Ferratum. Vooral het laatste woord klinkt niet echt Nederlands. Het grappige is dat er sinds gisteren paar woorden zijn toegevoegd.

'' Top service gehad en alles is lekker…
Top service gehad en alles is lekker duidelijk en overzichtelijk goed voor als je in nood bent ben super blij met Ferratum het is vandaag uitbetaald en het is echt niet duur wat je moet terugbetalen aanrader voor iedereen ongetwijfeld ik ben ook maar een normaal burger uit nederland die een financieel k.. leven heeft mooie optie voor ultranood''
Klopt had hem gezien.
Het is niet duur? iedereen zelfs tevreden klanten vinden het duur.
De tekst ik ben ook maar een normaal burger uit nederland en het woord ultranood. ultra gebruiken ze vaak in engeland in Nederland eigenlijk nooit.

Als deze tekst echt van Ferratum zijn ze wel extreem denigrerend met deze zin:ik ben ook maar een normaal burger uit nederland die een financieel k.. leven heeft

Volgens mij betalen ze wel werkelijk weer leningen uit want hun chat had vandaag geen wachtrij even getest.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

stofzuigertje schreef:Ik heb niets betaald omdat ze niet hun eigen bank nummer vermelden.....
en ook niet aangetoond hebben dat ondanks de geleverde diensten ze aan alle Nederlandse voorwaarden voldoen om hier dit aan te bieden!

Beter niets betalen dan spook bedragen die niet traceerbaar zijn voor hun.
Het nummer waarmee ik geld ontving is namelijk niet het nummer van hun dus retour via deze kan niet.
Ze hoeven helemaal niet aan nederlandse voorwaarden te voldoen.
Dat is ook de reden dat de AFM door de rechter in het ongelijk is gesteld.

En daarom opereren ze uit de UK.
Daar zijn flitskredieten gewoon toegestaan.

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Ronaldjecas,

Ook ik had een zeer positief verhaal kunnen schrijven van perfecte firma die binnen 24 uren het geld op mijn rekening zette....


De rest moet ik maar weglaten om te voorkomen dat het erg snel verwijderd word......
Wel jammer dat de door hun beloofde Deurwaarder zo lang werkt heeft en dat incasso bureau blijft maar schrijven dat als ik niet binnen enkele dagen betaalde maar dat is nu reeds 7 maanden!

Ik heb tenslotte alleen maar gevraag of ze bewijs willen sturen dat hun Nederlandse contract via NL website en volgens Nederlands recht aan al onze eisen voldoet... en daarbij ook de rente + eventuele bijkomende kosten nooit hoger mogen zijn dan 14% op jaarbasis......
Dus na een zeer goede en snelle service een zeer trage Deurwaarder!

Jammer dat deze goede en snel uitbetalende firma een foute Deurwaarder heeft gekozen??????
Ja ik ben erg positief over hun....of is dat nu Sero Positief?

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Ronaldjecas schreef:Webber. Het is wel degelijk bewezen dat er onrechtmatig wordt gehandeld. Dat heeft de rechtzaak wel bewezen met Loanrider.

Waarom neem je het op tegen deze boevenbende?
Ik zou toch de laatste rechtzaak die door de AFM tegen Ferratum is gevoerd maar er eens op na slaan.
Maart 2018 Rechtbank Rotterdam.
Heeft Ferratum gewonnen!

De enige overeenkomst tussen Loanrider en Ferratum is dat zij allebei flitskredieten aanbieden/aanboden,
Verder gaan alle overige vergelijkingen tussen Loanrider en Ferratum mank...

stofzuigertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

.
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 10 aug 2018 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

stofzuigertje schreef:@ Webber,

Ze adverteren in Nederlandse taal en ik heb foutloos Nederlands contract ingevuld en via Nederlandse ABN ~AMRO rekening het geld ontvangen en zij richten zich op de Nederlandse markt en wie eigenaar is doet er dan niet toe.

Ik heb geen Brexit Ponden gekregen van Engelse firma....
Ze hadden bij afsluiten een NL adres en website dus moeten ze wel aan onze wet voldoen.....

Verder is ook de tot nu toe gevoerde incasso procedure 100% Nederlands met NL adres dus niets Engels...
Mijn Engels is te slecht om daar zaken te doen... en wat de AFM doet is niet mijn probleem.
Stofzuigertje@,

Ik neem aan dat je bij je volle verstand destijds een flitskrediet bij Ferratum hebt afgesloten?
Als je hun algemene voorwaarden had gelezen,dan was je waarschijnlijk wel duidelijk geworden dat Ferratum helemaal niets met Nederland van doen heeft met nederland en uit de UK opereert.
En dat het engelse recht van toepassing is!
Dat heeft de rechtbank Rotterdam in die woorden ook duidelijk gemaakt aan de AFM.

Maar gelukkig dat jij alles beter weet...
En liever je kop in het zand steekt.
Ik heb het al eerder tegen je gezegd,gratis geld bestaat niet.
En dat jij denkt dat gratis geld wel bestaat....tja hoe kortzichtig kan je zijn.
Waarschijnlijk ben je ook nog trots op die geweldige betaalmoraal van jezelf...

Ronaldjecas
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2018 15:20

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ronaldjecas »

.
Laatst gewijzigd door Ronaldjecas op 11 nov 2018 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie