Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
16again

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again » 13 aug 2018 13:08

Dat "dwingendrechtelijke bepaling op grond van de Nederlandse wetgeving" wijst je gewoon op je rechten. Dat de nieuwe voorwaarden dit niet meer doen, betekent niet dat je die rechten niet meer hebt. Integendeel !

mokummertje

Ongelezen bericht door mokummertje » 13 aug 2018 16:10

Goedemiddag,

Helaas ben ik erg stom geweest om in de contructie te trappen van dit bedriijf,
Ik heb uitgerekend wat ik in de afgelopen tijd teveel heb betaald aan rente (garantstelling)
Dit is ruim meer dan het nu nog openstaande bedrag en heb ze dan ook een mail gestuurd met het voorstel dit te verekenen.
Ik ben nog schappelijk aangezien het bedrag dat ik teveel heb betaald meer is dan het openstaande bedrag.
Ik ben er dan wel vanaf.

Ik krijg, binnen 4 uur, het volgende bericht binnen:

Bedankt voor uw email.

Dit is een onafhankelijke rechtszaak tegen een ander bedrijf.
Deze rechtszaak heeft geen betrekking tot Ferratum.
Wij hebben geen connectie met dit bedrijf en deze uitspraak heeft alleen betrekking op deze specifieke zaak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
Ze maken zich er wel heel makkelijk uit, ik dacht hier namelijk gelezen ze hebben dat de uitspraak die eerder is gedaan ook vioor Ferratum geldt.
Ik lees nu ook dat ze onder Engels recht vallen?

Wie heeft tips?

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 18:27

naatharmse1982 schreef:Ook ik heb hoe stom ook geld geleend gehad van Ferratum. Na het niet terug betalen van de lening brief gehad van trust and LAW. Omdat ik toch wel bang werd van trust and LAW een betalingsregeling getroffen van 18 maanden om alles terug te betalen inclusief incasso costen. Nu lees ik hier en bij nakijken op de site van de AFM dat ze geen incassokosten mogen berekenen.
Heb pas 3 termijnen betaald. Kan ik ze alsnog een mail sturen dat ze verkeerd zitten met de incassokosten?
Als ik jou was zou ik ze even bellen kun je meteen opheldering vragen per email krijg je toch onzinnige antwoorden.
Alles still legen totdat zij met uitleg komen.
jij bent de baas ze willen geld van jou jij bepaald!
Over hun incassokosten en de garantsteller vallen geen afspraken te maken dje zijn onwettig vertel dat je het bedrag van de hoofdsom wil gaan voldoen.
Gaan ze niet akkoord dan stop je de betalingen per direct!
ze hebben met zo'n dossier namelijk gerechtelijk geen poot om op te staan.
We horen graag wat de uitkomst is.
Laatst gewijzigd door raonic op 13 aug 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 18:30

Webber schreef:
Deltalex schreef:

In de nieuwe voorwaarden staat dus echt ‘duidelijk’ dat ferrarum Zich aan de engelse regelgeving houd.
En dit is ook zo, in engeland zijn de maximale tarieven
Compleet anders.
Ik denk dat ze met de nieuwe kredietvoorwaarden een stuk sterker staan.
Ja ik vraag me af als Ferratum het op rechtszaken laat aankomen of ze dan wel heel zwak staan..
Ik betwijfel het.
Ze staan heel zwak.
Behalve de hoofdsom.
Een Nederlander mag zich altijd beroepen op bescherming van het Nederlandse recht.
dan is de max rente 14 procent op jaarbassis.
Daar de rechter garantkosten als leningkosten ziet komen ze dik boven die 14 procent uit.
Daar veranderd geen enkele wijziging van Ferratum wat aan!

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 18:37

mokummertje schreef:Goedemiddag,

Helaas ben ik erg stom geweest om in de contructie te trappen van dit bedriijf,
Ik heb uitgerekend wat ik in de afgelopen tijd teveel heb betaald aan rente (garantstelling)
Dit is ruim meer dan het nu nog openstaande bedrag en heb ze dan ook een mail gestuurd met het voorstel dit te verekenen.
Ik ben nog schappelijk aangezien het bedrag dat ik teveel heb betaald meer is dan het openstaande bedrag.
Ik ben er dan wel vanaf.

Ik krijg, binnen 4 uur, het volgende bericht binnen:

Bedankt voor uw email.

Dit is een onafhankelijke rechtszaak tegen een ander bedrijf.
Deze rechtszaak heeft geen betrekking tot Ferratum.
Wij hebben geen connectie met dit bedrijf en deze uitspraak heeft alleen betrekking op deze specifieke zaak.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wat zijn mijn mogelijkheden?
Ze maken zich er wel heel makkelijk uit, ik dacht hier namelijk gelezen ze hebben dat de uitspraak die eerder is gedaan ook voor Ferratum geldt.
Ik lees nu ook dat ze onder Engels recht vallen?

Wie heeft tips?
Er word hier verwarring gezaaid.
In het Engelse recht mogen ze garantkosten rekenen.
Daarom kan hun bedrijf ook niet verboden worden in Nederland.
Maar jij woont in Nederland jij kan je beroepen op bescherming Nederlands recht.
En dan komt de rente plus garantkosten dik boven de Nederlands wettelijke max 14 procent uit.
Dat zij in Engeland zitten doet daar niks aan af!
De Garantkosten zijn dus volgens de Nederlandse wet onwettig en dus kun je de overeenkomst nietig verklaren.

Ferratumdoet allemaal gekke bokkesprongen om maar verwaring te zaaien.
Feit is en blijft ze hebben geen poot om op de staan met het garantkosten betaal ze dan alsjeblieft ook niet!
Dat is de reden waarom deze schofterige bedrijven nog bestaan.

Trust and law maakt zich er makelijk vanaf omdat ze geen enkele onderbouwing hebben.
Overigens rekent die club zelfs incasso kosten over leningen iets wat beslist niet mag en die trust and law dienen zich wel aan de Nederlandse wet te houden.
Stuur een nietig verklaring naar trust and law en Ferratum.
En voor de rest zoekt dat soepsooitje het maar lekker uit.
De rechter zal smullen als ie trust and law ziet aankomen met incassokosten op een leningvordering wat een beginnersfouten!

oja het grappige is als je reageert op hun mail dat je zegt dat je bij je nietig verklaring blijft ongeacht jullie antwoord en als ze het er niet mee eens zijn het maar in de rechtbank kunnen aankaarten hoor je niks weer van ze.
Ik al 2 maand niks.

overigens bewaar de mails waarin niks gespecificeerd word en vooral de mail waarin ze incasso kosten rekenen!
mocht het ooit tot een rechtszaak komen dan staan ze mooi voor schut!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 13 aug 2018 21:20

Ze hebben natuurlijk gewoon gelijk: dat vonnis bindt alkeen de betrokken partijen en werkt niet jegens derden. Hun reactie klopt dus.

Dat een rechter in soortgelijke gevallen hopelijk identiek zal oordelen, maakt dat niet anders.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 22:04

Moneyman schreef:Ze hebben natuurlijk gewoon gelijk: dat vonnis bindt alkeen de betrokken partijen en werkt niet jegens derden. Hun reactie klopt dus.

Dat een rechter in soortgelijke gevallen hopelijk identiek zal oordelen, maakt dat niet anders.
Hun reactie klopt dat het tegen een ander bedrijf is.
op vragen waarom de garantsteller van ferratum niet tot het jaarlijks kosten percentage zou horen krijg je geen antwoord.
het is precies hetzelfde alleen ander bedrijf.
of er nu melkan of campina op het pak melk staat het is en blijft melk en die melk is verboden.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 13 aug 2018 22:18

Moneyman schreef:Ze hebben natuurlijk gewoon gelijk: dat vonnis bindt alkeen de betrokken partijen en werkt niet jegens derden. Hun reactie klopt dus.
Het is wel wegkijken van bestaande jurisprudentie

mokummertje

Ongelezen bericht door mokummertje » 13 aug 2018 22:21

Wie heeft of waar kan ik een voorbeeld van een nietigverklaring vinden?

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 13 aug 2018 22:42

16again schreef:Dat "dwingendrechtelijke bepaling op grond van de Nederlandse wetgeving" wijst je gewoon op je rechten. Dat de nieuwe voorwaarden dit niet meer doen, betekent niet dat je die rechten niet meer hebt. Integendeel !
Niet correct volgens mij.
Ik denk dat de mensen met een vernieuwde overeenkomst echt een probleem hebben om het aan te vechten bij een nederlandse Rechter:

Contracten die dan worden gesloten zijn onderhevig aan de Rome I verordening (andere verbintenissen vallen onder Rome II).

Daarin wordt bepaald dat de keuze van het toepasselijke recht wordt besloten door beide partijen in de overeenkomst. Beslist de Duitse verkoper dat het Duitse recht van toepassing is en stemt de Nederlandse koper daarmee in, dan geldt het Duitse recht. Voor een Nederlandse partij zal het dus meestal aan te raden zijn om in een contract op te nemen dat het Nederlandse recht van toepassing is. Uiteraard zal het meestal zo zijn dat elke partij zijn eigen recht van toepassing wil verklaren en de partij met de beste onderhandelingspositie vaak zijn zin krijgt.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 13 aug 2018 22:49

16again schreef:Dat "dwingendrechtelijke bepaling op grond van de Nederlandse wetgeving" wijst je gewoon op je rechten. Dat de nieuwe voorwaarden dit niet meer doen, betekent niet dat je die rechten niet meer hebt. Integendeel !

In het geval van bijzondere kredietovereenkomsten, waarop alleen sommige bepalingen van deze richtlijn van toepassing zijn, mag het de lidstaten niet worden toegestaan nationale regelgeving tot toepassing van andere bepalingen van deze richtlijn vast te stellen. Wél moeten de lidstaten dergelijke kredietovereenkomsten zelf wettelijk kunnen regelen ten aanzien van de aspecten die niet door deze richtlijn geharmoniseerd zijn.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32008L0048

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 13 aug 2018 23:04

16again schreef:
Het is wel wegkijken van bestaande jurisprudentie
En dat mag. Dat maakt hun standpunt niet onjuist.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 23:07

mokummertje schreef:Wie heeft of waar kan ik een voorbeeld van een nietigverklaring vinden?
Je kan gewoon heensturen.
Vanwege de garantkosten overschrijden de totale kosten van het krediet het maxjmale jaarlijks kosten percentage van 14 procent.
ik verklaar hierbij de overeenkomst tussen Ferrarum en mij nietig.
ohja ze gaan niet akkoord vermeld er dus meteen dat als ze het niet eens zijn verdere aanmaningen geen nut hebben en zullen worden genegeerd.
Indien u het oneens bent staat de gang naar de rechtbank u vrij.
pas het vooral persoonlijk een beetje aan :)

En dan ik betaal alleen de hoofdsom of ik vereken in het verleden teveek betaalde garantkosten met de openstaande hoofdsom

dit laatste stukje moet je zelf bepalen wat je wilt, mede afhankelijk van je verleden bij hun

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 23:15

Deltalex schreef:

In het geval van bijzondere kredietovereenkomsten, waarop alleen sommige bepalingen van deze richtlijn van toepassing zijn, mag het de lidstaten niet worden toegestaan nationale regelgeving tot toepassing van andere bepalingen van deze richtlijn vast te stellen. Wél moeten de lidstaten dergelijke kredietovereenkomsten zelf wettelijk kunnen regelen ten aanzien van de aspecten die niet door deze richtlijn geharmoniseerd zijn.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32008L0048
je bent een leuke angstzaaier.
Feit is en blijft dat je ten alle tijde bescherming van het Nederlandse recht hebt dat is dus die 14 procent max jkp en links of rechtsom of er dwarsdoorheen hieraan voldoet de garant van Ferratum niet!
Bij de rechtbank heeft de garantsteller dus geen schijn van kans.
iets wat indirect wel word aangegeven door ferratum door nooit iemand te dagvaarden.
want als ze mensen winnend konden dagvaarden konden ze iedereen tot betaling dwingen iets wat het letterlijk 10 duizenden euro's zou opleveren.
Ze zouden wel gek zijn als ze dat niet zouden doen als alles wettelijk in de haak was.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 13 aug 2018 23:23

Moneyman schreef:En dat mag. Dat maakt hun standpunt niet onjuist.
Ik zie geen steekhoudend argument waarom zij bij de rechter wel aan het langste eind zouden trekken.
Geeft te denken dat ze , ondanks dat "juiste standpunt" , nog geen enkele zaak hebben aangespannen.
Gevalletje blaffende honden , maar niet bijten.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 13 aug 2018 23:33

16again schreef:
Ik zie geen steekhoudend argument waarom zij bij de rechter wel aan het langste eind zouden trekken.
Geeft te denken dat ze , ondanks dat "juiste standpunt" , nog geen enkele zaak hebben aangespannen.
16again je hebt helemaal gelijk.
Dit is mijn laatste bericht over wat er in de rechtbank gebeurd.
Garantsteling telt als jkp en komt dus ruim boven de 14 procent uit.
Je hebt recht op Nederlandse rechtsbescherming lees (14procent jkp max)
hierover bestaat geen discussie.
dus daarom dagvaard Ferratum niet.

en wat 16again zegt als ze in hun gelijk stonden hadden ze allang gedagvaard en wie er anders over denkt moet maar weten.
Als Ferratum in hun recht stond zouden die geldwolven echt wel dagvaarden hoor.
Door niemand te dagvaarden geven ze al aan dat het geen zuivere koffie is.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 14 aug 2018 00:40

Luister. We zitten hier allemaal elkaar af te vallen, maar volgens mij zitten we in het zelfde schuitje.
Je hebt NIET ten allertijde het nederlandse recht achter je, dat zou wel lekker makkelijk zijn. Dan zou geen enkel land meer een (handels) overeenkomst durven afsluiten.
Ik heb bijvoorbeeld een arbeidscontract bij een duits bedrijf, daarin staat specifiek dat ‘nederlands recht van toepassing is’

De nieuwe kredietovereenkomsten van ferratum zijn dichtgetimmerd, niet Zonder reden. Je sluit dus willens en wetens een contract af bij een buitenlands bedrijf, die zich ‘netjes’ houd aan de regels van dat land van Vestiging.

Dat ferratum nog niemand voor de rechter heeft gesleept, daar hoef je niet de conclusie uit te trekken dat Ze daarmee schuld bekennen, of dat ze bang zijn om te verliezen. Het kan ook een kosten baten kwestie zijn, misschien is er maar een relatief klein aantal mensen dat ontsnapt aan de ferratum wurggreep , en blijft de rest gewoon ‘vrolijk’ doorlenen (of sluit betalingsregelingen af).

Een voorbeeld zijn de nederlandse ryanair piloten : iers contract afgesloten, en ze hebben geen ene moer aan onze arbo regelgevingen en arbeidstijdenwet.

Kortom het is dus niet zo dat onze wet maar boven de hele wereld staat.

En ja . Ik ken de loanrider uitspraak goed. Die heb ik gelezen.
Er is geen hoger beroep mogelijk in deze zaak.
Dus het is nog steeds afwachten op de volgende zaak gevolgd door een hoger beroep.

Echter dit zal nog een lastige pil worden, omdat ferratum online kredieten ‘verkoopt’ aan nederlanders en volgens engelse EN europese regelgevingen niets verkeerd doet.

Overigens zouden ze de kredietovereenkomsten ook
Aangepast KUNNEN hebben zodat ze ueberhaupt niet
Hoeven te komen opdagen als een proefproces word
Aangespannen tegen ze , dat kan ook nog.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 14 aug 2018 07:24

16again schreef:
Dat argument ga je ook niet vinden, want dat is niet wat ik zeg. Goed lezen helpt wel.

Ik zeg niet dat ze gaan dagvaarden, ik zeg niet dat hun vordering correct is, ik zeg slechts dat het hiervoor omschreven standpunt over de werking van dat ene vonnis correct is.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 14 aug 2018 11:26

Deltalex schreef:Luister. We zitten hier allemaal elkaar af te vallen, maar volgens mij zitten we in het zelfde schuitje.
Je hebt NIET ten allertijde het nederlandse recht achter je, dat zou wel lekker makkelijk zijn. Dan zou geen enkel land meer een (handels) overeenkomst durven afsluiten.
Ik heb bijvoorbeeld een arbeidscontract bij een duits bedrijf, daarin staat specifiek dat ‘nederlands recht van toepassing is’

De nieuwe kredietovereenkomsten van ferratum zijn dichtgetimmerd, niet Zonder reden. Je sluit dus willens en wetens een contract af bij een buitenlands bedrijf, die zich ‘netjes’ houd aan de regels van dat land van Vestiging.

Dat ferratum nog niemand voor de rechter heeft gesleept, daar hoef je niet de conclusie uit te trekken dat Ze daarmee schuld bekennen, of dat ze bang zijn om te verliezen. Het kan ook een kosten baten kwestie zijn, misschien is er maar een relatief klein aantal mensen dat ontsnapt aan de ferratum wurggreep , en blijft de rest gewoon ‘vrolijk’ doorlenen (of sluit betalingsregelingen af).

Een voorbeeld zijn de nederlandse ryanair piloten : iers contract afgesloten, en ze hebben geen ene moer aan onze arbo regelgevingen en arbeidstijdenwet.

Kortom het is dus niet zo dat onze wet maar boven de hele wereld staat.

En ja . Ik ken de loanrider uitspraak goed. Die heb ik gelezen.
Er is geen hoger beroep mogelijk in deze zaak.
Dus het is nog steeds afwachten op de volgende zaak gevolgd door een hoger beroep.

Echter dit zal nog een lastige pil worden, omdat ferratum online kredieten ‘verkoopt’ aan nederlanders en volgens engelse EN europese regelgevingen niets verkeerd doet.

Overigens zouden ze de kredietovereenkomsten ook
Aangepast KUNNEN hebben zodat ze ueberhaupt niet
Hoeven te komen opdagen als een proefproces word
Aangespannen tegen ze , dat kan ook nog.
Met arbeidscontracten en dergelijke zal het anders liggen.
Met deze lening is het duidelijk dat de garantkosten onwettig zijn en ja je hebt in deze zaak recht op de nederlandse rechtsbescherming het gaat hier om ferratum niet om arbeidscontracten.

Dat ze niemand dagvaarden is zeker een teken van zwakte.
Immers zou er een veroordeling tot betaling hoofdsom en garantkosten komen dan kunnen ze iedereen tot betaling dwingen die niet betaald.

overigend zal een zaak met hoger beroep er niet kunnen komen aangezien de bedragen daar niet hoog genoeg voor zijn.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 14 aug 2018 11:35

raonic schreef: Met deze lening is het duidelijk dat de garantkosten onwettig zijn en ja je hebt in deze zaak recht op de nederlandse rechtsbescherming
Belangrijkste in deze is dat het een buitenlandse aanbieder is , die zich overduidelijk richt op de Nederlandse markt. Met Nederlandstalige voorwaarden en website.

Plaats reactie