Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
mokummertje

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door mokummertje »

Afgelopen week heb ik naar Ferratum een nietig verklaring gestuurd.
Binnen 1 uur ontvang ik onderstaande reactie.
Dit is exact de dezelfde reacties als ik eerder heb ontvangen, ze sturen alleen maar standaard mails.

Dank voor uw bericht met betrekking tot de vordering die wij op u hebben, alsmede het voorstel dat u daarin doet.
In uw bericht verwijst u naar een recent vonnis dat betrekking heeft op een onderneming die met Ferratum niets te maken heeft. Deze opereert in een ander land, met een ander business model en hanteert een andere werkwijze dan Ferratum. Dit betekent onder meer dat het vonnis geen betrekkinen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
g heeft op uw contractuele verplichtingen jegens Ferratum en de garantiegever die u gekozen heeft.
Gelet op het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw voorstel.

Ik heb ook eens op de website gekeken van Trust and Law.
In hun algemene voorwaarden staat dat geschillen verlopen via NVI.
Ook de website van NVI maar eens bekeken en ze hebben niet het keurmerk van de NVI en zijn zodoende ook niet aangemeld bij hun.
Met andere woorden, een geschil kan je niet via de NVI laten lopen.
Het begint zo steeds meer schimmiger te worden.

Artikel 15 Geschillenregeling 15.1 De geschillenprocedure van de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (de NVI) ziet toe op geschillen die tussen opdrachtnemer en derden zijn gerezen en betrekking hebben op de werkwijze van opdrachtnemer, met dien verstande dat sprake moet zijn van een overtreding door het lid van de statuten, het huishoudelijk reglement of de Keurmerkcriteria van de NVI, dan wel indien een lid blijkt geeft van het voornemen tot overtreding van de statuten, het huishoudelijk reglement of de Keurmerkcriteria van de NVI. 15.2 Het geschillenreglement van de NVI is van toepassing op de geschillenprocedure. 15.3 Geschillen worden schriftelijk ingediend bij de secretaris van de NVI. Het geschil bevat de gronden waarop deze berust.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

raonic schreef:
Cro schreef:
raonic schreef: Dit ongedierte afbranden tot de wortels.
Gaat ook wel lekker ver dit, het is gewoon een bedrijf dat een schijnbaar populaire dienst aanbied, zelfs met de garantkosten. Er is lang twijfel geweest of dit in Nederland wel of niet mocht (in andere landen schijnt dit model vrij normaal te zijn) en daar is nu duidelijkheid in, het mag niet in Nederland. Echter om met termen als "ongedierte" te gaan strooien is ook wel vrij triest. Ontbind gewoon je overeenkomt, betaal de onverschuldigde betaling terug en ga verder.

Als de dienst verlening je niet bevalt, neem dan de dienst niet af. Dat dit soort bedrijven kunnen bestaan laat gewoon zien dat er toch een grote vraag is naar diensten als deze.
Er is geen grote vraag na het is vaak een laatste reddingsboei.
niemand leent met plezier bij deze bedrijven met zeer associale kosten.
Dat deze bedrijven een verdien model hebben over de minder vermogenden van de samenlevening kun je als ronduit associaal bestempelen.
Jij noemt het waarschijnlijk een slim verdienmodel, ieder zijn eigen mening
Er is schijnbaar wel een grote vraag naar, laatste redmiddel of niet, anders zouden dit soort bedrijven geen bestaansrecht hebben. Zonder klanten geen business immers. Ik hou zelf ook niet van het verdienmodel, maar voor zover ik kan zien lijkt het eerder uitzondering dan regel te zijn dat het in Nederland niet mag. En ik ben van mening dat het goed is dat het niet mag, echter ben ik ook van mening dat schelden op de bedrijven een zwaktebod is.

raonic

Ongelezen bericht door raonic »

mokummertje schreef:Afgelopen week heb ik naar Ferratum een nietig verklaring gestuurd.
Binnen 1 uur ontvang ik onderstaande reactie.
Dit is exact de dezelfde reacties als ik eerder heb ontvangen, ze sturen alleen maar standaard mails.

Dank voor uw bericht met betrekking tot de vordering die wij op u hebben, alsmede het voorstel dat u daarin doet.
In uw bericht verwijst u naar een recent vonnis dat betrekking heeft op een onderneming die met Ferratum niets te maken heeft. Deze opereert in een ander land, met een ander business model en hanteert een andere werkwijze dan Ferratum. Dit betekent onder meer dat het vonnis geen betrekkinen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
g heeft op uw contractuele verplichtingen jegens Ferratum en de garantiegever die u gekozen heeft.
Gelet op het bovenstaande gaan wij niet akkoord met uw voorstel.

Ik heb ook eens op de website gekeken van Trust and Law.
Ook de website van NVI maar eens bekeken en ze hebben niet het keurmerk van de NVI en zijn zodoende ook niet aangemeld bij hun.
Met andere woorden, een geschil kan je niet via de NVI laten lopen.
Het begint zo steeds meer schimmiger te worden.

Artikel 15 Geschillenregeling 15.1 De geschillenprocedure van de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (de NVI) ziet toe op geschillen die tussen opdrachtnemer en derden zijn gerezen en betrekking hebben op de werkwijze van opdrachtnemer, met dien verstande dat sprake moet zijn van een overtreding door het lid van de statuten, het huishoudelijk reglement of de Keurmerkcriteria van de NVI, dan wel indien een lid blijkt geeft van het voornemen tot overtreding van de statuten, het huishoudelijk reglement of de Keurmerkcriteria van de NVI. 15.2 Het geschillenreglement van de NVI is van toepassing op de geschillenprocedure. 15.3 Geschillen worden schriftelijk ingediend bij de secretaris van de NVI. Het geschil bevat de gronden waarop deze berust.
Ze sturen standaard mails met hele slechte / geen enkel treffend argument.
Ja ze zijn een ander bedrijf dan loanrider.
het concept is hetzelfde lening plus garantsteller.
Ze geven geen enkel argument waarom een rechter hun wel zou toestaan.

overigens is trust en law niet aangesloten bij nvi en kun je dus ook geen geschil daar indienen.
Logish dat ze niet bij het nvi zitten want ze rekenen incassokosten waar het niet mag en ze innen nogal omstreden vorderingen.
ook iets met kliko schoonmaken en dergelijke al gezien ze werden niet schoongemaakt maar trust and law inde wel abbonementen ervoor
Je komt batuurlijk ook niet zomaar bij trust and law uit dan ben je al geweigerd bij een aantal bureau's vanwege schimmige vorderingen waar elk zelf respecterend incasso buro zijn naam natuurlijk niet aan wik verbinden.
Tik trust and law in op google en je komt hier als je dit leest zou je dan nog met ze in zee gaan?

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

janesje16 schreef:hallo,sacred four.
trust and law dan ,wat kan ik daar aan doen ze eisen het openstaande bedrag op,zie eerder een brief van mij
IK KREEG VANMORGEN OOK EEN TELEFOON UIT ZOETERMEER GING 1KEER OVER
opgenomen en zeiden niks
Als je er zelf niet uit komt stuur mij dan een PB.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

mokummertje schreef: Ik heb ook eens op de website gekeken van Trust and Law.
Met Trust en Law heb je geen overeenkomst, die AV hebben geen betrekking op jou en zijn waarschijnlijk van toepassing tussen Trust en Law, en haar opdrachtgever (hier ferratum)

Danny8182

Ongelezen bericht door Danny8182 »

janesje16 schreef:hallo,
IkHEB EEn mail gekregen vantrust and law 2maanden betalingsregeling niet nagekomen.
ze eisen nu 1383,65 opeisbaar geworden..
Ik MAG NU NIET WEER EEN REGELING TREFFEN.
HEB AL EEN keer een mail gestuurd dar ik hun niks meer betaal.
Wiw weetwat nu te doen??

Heb je verder nog iets gehoord van Trust and Law hierover, nu je gestopt bent met betalen?

Dimme

Ongelezen bericht door Dimme »

Ja, hoe ver gaat Trust and Law met het sturen van e-mails,brieven,telefoongesprekken na het niet nakomen van de regeling of vordering?

annelies1961

Ongelezen bericht door annelies1961 »

Dag allemaal,

ook ik lees hier mee en dat heeft natuurlijk een reden:-).

Ik kreeg een tijdje terug ineens een mail en gevolgd door een brief van Trust & Law. Of ik maar even een bedrag van rond de 1300 wilde betalen. Heb er, hier wijs geworden, (nog) niet op gereageerd.

Er volgden ineens telefoontjes naar mijn mobiel. Niet opgenomen. Nummers via omgekeerd zoeken opgezocht, niet traceerbaar.

Vervolgens was het stil.

En nu zijn ze weer begonnen. Zaterdag een brief, of ik binnen 5 dagen wilde betalen. Vandaag weer gebeld door een 079-nummer. En zowaar een smsje, of ik even wilde bellen. Geen afzender. Dus nee, dan bel ik niet. Als je niet het fatsoen hebt te melden wie je bent.....

Ik ga ze vandaag een mail sturen met de tekst van Sacredfour.

Heb in het verleden, net als de meesten hier, heel veel garant-kosten betaald. Heb door een gecrashte pc niet alle contracten meer, alleen van de laatste. Maar nog wel via internetbankieren een aantal betalingen van rond de 1050 euro. Dat waren dus leningen van 800. En iedereen weet dat je moest starten met een klein bedrag lenen en als je dat netjes betaald had, kon je de keer erop meer krijgen. Dus dat lijkt me voldoende aantonen dat ik de geleende en nog niet terugbetaalde 800 euro (eind 2016) ruimschoots betaald heb vanuit alle reeds betaalde garantstellingen.

Mochten ze blijven zeuren, dan meld ik me graag bij jou Sacredfour! Echt super zoals je iedereen helpt!

Danny8182

Ongelezen bericht door Danny8182 »

Ik dacht dat ferratum(en trust and law) alleen mocht communiceren via email en niet via de post.

@ Annelies. Kreeg je echt een brief via de post?

Mat91

Ongelezen bericht door Mat91 »

Trust and law stuurt inderdaad brieven per post.

Thunderdevil

Ongelezen bericht door Thunderdevil »

Ik kreeg ook een brief per post van trust and law nadat ik al meer dan een jaar niks meer had gehoord van hun. Heb ook de nietig verklaring gestuurd van Sacredfour dat is nu al meer dan een week geleden en heb nu ook niks meer gehoord.

raonic

Danny8182 schreef:Ik dacht dat ferratum(en trust and law) alleen mocht communiceren via email en niet via de post.

@ Annelies. Kreeg je echt een brief via de post?
Mogen ze ook niet maar zoals je al weet neemt trust and law het niet zo nauw met de regels oa incassokosten rekenen over een lening wat beslist niet mag.
Gewoon een lachwekkend bedrijf.
Stuur de nietig verklaring naar hun!
Stop daarna alle communicatie met dit bedrijf!
Ga niet in discussie met hun!
Als je niet meer reageert na de nietig verklaring hebben ze niks aan je.
Ze moeten namelijk bange mensen hebben die betalen of regelingen treffen dat levert hun geld op.
Jouw elke week 10 emails sturen en elke week een brief terwijl je niet reageert kost hun alleen tijd en geld daar doen ze het niet voor.
Denk na! ze rekenen rond de 50-80 euro incassokosten daar gaan ze je echt niet een half jaar voor achterna zitten hoor ze proberen het gewoon en stuur je een nietig verklaring en reageer je dan niet meer dan ben je geen target meer hun doel is binnen 1-2 keer contact een betaling hebben of een regeling met je treffen.
10 emails en 10 brieven terwijl jij niet reageert en waarschijnlijk nooit betaald kan niet uit he voor 50 - 80 euro
Ze moeten het hebben van de intimidatie, druk zetten want wettelijk hebben ze een aantoonbaar een onwettige vordering.
Zie uitspraak loanrider.
Trust and law werkt op no cure no pay
Met andere woorden we proberen het.
is iemand onbereikbaar proberen ze het wel bij een andere klant die misschien wel bang is.

Brieven sturen of bellen is verboden ze moeten alles online aanbieden.
Anders moeten ze een vergunning afm hebben.

Als ze brieven sturen gewoon niet eens openen en de prullenbak in hebben ze weer een paar euro verspild :lol:
en even een foto doorsturen aan het afm is ook geen overbodige luxe hiermee toon je aan dat ferratum en trust and law de regels aan hun laars lappen.
Ik zal binnenkort ook even een brief sturen aan het nvi over de werkwijze van trust and law oa incassokosten rekenen ookal vallen ze niet onder het nvi het is misschien wel de druppel dat ze er ook nooit bij kunnen komen

ik heb een gruwelijke hekel aan bedrijven zoals trust and law die zelf geen enkel fatsoen en respect voor de Nederlandse wetten en regels van incassoburo's hebben.

raonic

annelies1961 schreef:Dag allemaal,

ook ik lees hier mee en dat heeft natuurlijk een reden:-).

Ik kreeg een tijdje terug ineens een mail en gevolgd door een brief van Trust & Law. Of ik maar even een bedrag van rond de 1300 wilde betalen. Heb er, hier wijs geworden, (nog) niet op gereageerd.

Er volgden ineens telefoontjes naar mijn mobiel. Niet opgenomen. Nummers via omgekeerd zoeken opgezocht, niet traceerbaar.

Vervolgens was het stil.

En nu zijn ze weer begonnen. Zaterdag een brief, of ik binnen 5 dagen wilde betalen. Vandaag weer gebeld door een 079-nummer. En zowaar een smsje, of ik even wilde bellen. Geen afzender. Dus nee, dan bel ik niet. Als je niet het fatsoen hebt te melden wie je bent.....

Ik ga ze vandaag een mail sturen met de tekst van Sacredfour.

Heb in het verleden, net als de meesten hier, heel veel garant-kosten betaald. Heb door een gecrashte pc niet alle contracten meer, alleen van de laatste. Maar nog wel via internetbankieren een aantal betalingen van rond de 1050 euro. Dat waren dus leningen van 800. En iedereen weet dat je moest starten met een klein bedrag lenen en als je dat netjes betaald had, kon je de keer erop meer krijgen. Dus dat lijkt me voldoende aantonen dat ik de geleende en nog niet terugbetaalde 800 euro (eind 2016) ruimschoots betaald heb vanuit alle reeds betaalde garantstellingen.

Mochten ze blijven zeuren, dan meld ik me graag bij jou Sacredfour! Echt super zoals je iedereen helpt!
Stuur de nietig verklaring.
Reageer daarna niet meer op hun, hun keus is dan dagvaarden of kappen.
de keus is makkelijk want een onwettige vordering innen is bij de rechter niet mogelijk, dus is het dan meteen afgelopen voor trust and law.
Telefoontjes wegklikken en brieven/mails nergeren.
Neem je toch een keer perongeluk op en heb je hun ervoor ga geen gesprek aan druk ze weg!

raonic

Danny8182 schreef:
janesje16 schreef:hallo,
IkHEB EEn mail gekregen vantrust and law 2maanden betalingsregeling niet nagekomen.
ze eisen nu 1383,65 opeisbaar geworden..
Ik MAG NU NIET WEER EEN REGELING TREFFEN.
HEB AL EEN keer een mail gestuurd dar ik hun niks meer betaal.
Wiw weetwat nu te doen??

Heb je verder nog iets gehoord van Trust and Law hierover, nu je gestopt bent met betalen?
Waarom is iedereen zo bang voor trust and law?
Ze kunnen letterlijk niks anders dan mails-bellen-brieven sturen.
waar bellen en brieven sturen niet eens mag
omdat ferratum om mensen buiten internet te contacteren een nederlandse vergunning bij het afm moet hebben.

Stuur de nietig verklaring negeer daarna trust and law ten koste van alles negeren!

raonic

Ohja nog even voor de duidelijkheid!
waarom denk je dat Trust and Law de incasso doet en niet bijvoorbeeld een intrum justitia of een ander bekend buro?
Om de simpele reden dat er geen cent aan valt te verdienen omdat ze over een lening geen incasso kosten mogen rekenen.
en Ferratum geen zin heeft om 150-200 euro per betaalde vordering af te staan.
Dus doen ze het via trust and law wat overduidelijk schijt aan regels heeft, door wel incassokosten te rekenen.
Heb ook schijt aan trust and law stuur de nietig verklaring en negeer hun massaal!

annelies1961

Weer iets geleerd, ik wist niet dat ze geen brieven mochten sturen of bellen. Het is de 2e brief, heb 1 x een mailtje gehad.

Wel heel veel gemiste oproepen van onbekende nummers.

Ik reageer er verder niet op. En terugbellen al helemaal niet :wink:

Ik moet bekennen dat ik de eerste keer wel schrok van die brief. Maar omdat ik na 1,5 jaar de geleende 800 euro helemaal vergeten was :oops: .

Maar gelukkig voel ik me gesterkt door alles wat ik lees. Mij krijgen ze niet bang hoor.

Ik ga nu de mail naar ze sturen, hebben zij morgen ook een leuke dag :lol:

annelies1961

Deze mail kreeg ik op 20 juni.

Geachte mevrouw xxxxx

Tot mij wendde zich Global Guarantee OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering. Deze vordering is ontstaan uit een geldlening via Microloan (GG). Daar de betalingstermijn is verstreken, bent u in verzuim. Wij stellen u dan ook namens Global Guarantee OU in gebreke. Voorts bent u een schadevergoeding verschuldigd jegens cliënte wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit de wettelijke incassokosten. Verdere vertraging is voor onze opdrachtgever niet acceptabel.

Cliënte heeft derhalve totaal van u opeisbaar te vorderen:

Hoofdsom € 1.068,32
Incassokosten € 160,25
Btw € 33,65
Reeds door u voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 1.262,22

Wij verzoeken u met klem het openstaande bedrag van € 1.262,22 binnen zeven dagen na dagtekening te betalen. Uw betaling kan door middel van een overboeking op ABN AMRO rekeningnummer NL11ABNA0813046408 t.n.v. Trust and Law te Bleiswijk onder vermelding van uw dossiernummer xxxxxxxxxxxxxxxxx U kunt ook betalen via iDEAL.

Wij vertrouwen op uw tijdige betaling,

Hoogachtend,

Trust and Law incassoservices B.V.

Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
085-2737181

En de brief van zaterdag was natuurlijk in dezelfde stijl. Het is nog steeds niet acceptabel dat ik niet betaald heb. En ze accepteren het echt niet meer. Maar dat deden ze op 20 juni ook al niet:-). Moet binnen 5 dagen of binnen 2 dagen een regeling treffen.
Laatst gewijzigd door annelies1961 op 29 aug 2018 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

raonic

annelies1961 schreef:Deze mail kreeg ik op 20 juni.

Geachte mevrouw xxxxx

Tot mij wendde zich Global Guarantee OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering. Deze vordering is ontstaan uit een geldlening via Microloan (GG). Daar de betalingstermijn is verstreken, bent u in verzuim. Wij stellen u dan ook namens Global Guarantee OU in gebreke. Voorts bent u een schadevergoeding verschuldigd jegens cliënte wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit de wettelijke incassokosten. Verdere vertraging is voor onze opdrachtgever niet acceptabel.

Cliënte heeft derhalve totaal van u opeisbaar te vorderen:

Hoofdsom € 1.068,32
Incassokosten € 160,25
Btw € 33,65
Reeds door u voldaan € 0,00
Totaal te voldoen € 1.262,22

Wij verzoeken u met klem het openstaande bedrag van € 1.262,22 binnen zeven dagen na dagtekening te betalen. Uw betaling kan door middel van een overboeking op ABN AMRO rekeningnummer NL11ABNA0813046408 t.n.v. Trust and Law te Bleiswijk onder vermelding van uw dossiernummer . U kunt ook betalen via iDEAL.

Wij vertrouwen op uw tijdige betaling,

Hoogachtend,

Trust and Law incassoservices B.V.

Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
085-2737181

En de brief van zaterdag was natuurlijk in dezelfde stijl. Het is nog steeds niet acceptabel dat ik niet betaald heb. En ze accepteren het echt niet meer. Maar dat deden ze op 20 juni ook al niet:-). Moet binnen 5 dagen of binnen 2 dagen een regeling treffen.
Je moet niks.
Stuur de nietig verklaring naar hun.
Dan hebben ze de niet betaling maar te accepteren totdat ze je gedagvaard hebben wat ze beslist niet doen.
En incassokosten mogen ze niet rekenen.
Laatst gewijzigd door raonic op 30 aug 2018 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik snap het hele probleem eerlijk gezegd niet. Gewoon een nietig verklaring sturen en daarna zullen ze toch echt naar de rechter moeten stappen. De kans dat ze daar winnen is echt minimaal. Waarom zou je je druk maken over een incasso buro, iedereen kan er eentje beginnen. Maar bevoegdheden hebben ze niet.

vlindertje70

Ongelezen bericht door vlindertje70 »

Precies anders hadden ze allang al naar de rechter gestapt dus hou je centen lekker in je zak en laat je niet gek maken ze winnen het toch niet

Plaats reactie