Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Petra1987

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Petra1987 » 02 sep 2018 21:20

annelies1961, sorry dat deze discussie zo werd gevoerd, ik adviseer je om contact op te nemen met Sacredfour en hem jouw zaak te laten behartigen.
Laatst gewijzigd door Petra1987 op 02 sep 2018 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

robert80

Ongelezen bericht door robert80 » 02 sep 2018 21:21

We moeten maar gewoon afwachten wat er gebeurt, ze doen dingen wat verboden is in Nederland.

annelies1961

Ongelezen bericht door annelies1961 » 02 sep 2018 22:27

Hoi Petra,

je hoeft je niet te verontschuldigen hoor!

Ik vind het alleen jammer dat dit onderwerp ontaardt in een discussie waarin het lijkt alsof half Nederland uit is op 'gratis geld' en het vertikt om terug te betalen. Ik heb de laatste lening ook (nog) niet terugbetaald, dus in feite ben ik dan ook zo'n wanbetaler.

Geloof me, in mijn tijd met ex kon het bij ons niet op. 2 auto's voor de deur, 2 motoren, 2 zijspannen, paar keer per jaar op vakantie. Kortom, we hadden het goed (hij had een enorm hoog inkomen). Geen schulden, we konden het makkelijk betalen. Regelmatig op vakantie, op wintersport....

Ik heb ervaren hoe snel dit 'geluk' kan keren en dat je in grote financiële problemen kan komen. En dat je door dit soort flitskredieten, waar je tegen beter weten in, simpelweg niet onderuit komt om er gebruik van te maken, in nog grotere problemen raakt.

Ik heb me wel altijd gerealiseerd dat het belachelijk hoge bedragen/garantkosten waren, bovenop de basisleensom, maar ja, als je geen andere keuze hebt....

Ben daarom heel blij dat er nu actie ondernomen wordt!

Maar om dan denigrerende reacties te lezen over op 'gratis geld' uit te zijn. Nee, ik kan me niet voorstellen dat dit voor de meesten hier het doel is geweest.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 02 sep 2018 22:34

@annelies: ook hier lijden de goeden helaas onder de kwaden. Jij bent duidelijk te goeder trouw. En je verhaal is hetkenbaar: ik kom dergelijke situaties vaak tegen bij de mensen waar ik kom. Ik kan je één ding zeggen: met jouw instelling kom je er wel.

Petra1987

Ongelezen bericht door Petra1987 » 03 sep 2018 00:34

Ik vind het alleen jammer dat dit onderwerp ontaardt in een discussie waarin het lijkt alsof half Nederland uit is op 'gratis geld' en het vertikt om terug te betalen. Ik heb de laatste lening ook (nog) niet terugbetaald, dus in feite ben ik dan ook zo'n wanbetaler.
Hier wordt ook boos over. Ferratum is de enige schuldige hieraan, omdat deze zich richt op de zwakkere in de samenleving. En jij komt er wel !

1982danny

Ongelezen bericht door 1982danny » 03 sep 2018 07:56

robert80 schreef:
raonic schreef:
robert80 schreef:ik heb gewoon bewijs op papier lening plus rente ,en de rechter ziet ook wel dat de rente veel hoger is dan 14 procent.
ik heb gewoon een betaalafspraak tot de hoofdsom betaal ik, en webber dat jij gedagvaagd ben ,en dat jij niet de garantkosten erbij heb gehaald , daar laat ik hun niet mee wegkomen.
Hey Robert is trust and law akkoord gegaan met een betaalafspraak tot de hoofdsom?
.
nee dat doen ze niet maar ik wel, betaal tot de hoofdsom. :D
Lijjt mij een goede manier.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 03 sep 2018 08:38

Moneyman schreef:Je bedoelt waarschijnlijk dat Ferratum veroordeeld moet worden in de kosten. Dat gaat echter op basis van jouw argumenten niet gebeuren als Ferratum dagvaardt op basis van de onverschuldigde betaling.
Ik heb nu meer tijd dan vanmorgen, dus een puntsgewijze reactie (al heb ik vrijwel alles al meermaals en uitgebreider benoemd):
1) de ontstane situatie is te wijten aan twee partijen. Ferratum als zijnde degene die de nietige overeenkomst aanbood, de schuldenaar als degene die de nietige overeenkomst accepteerde. Uit het enkele feit dat er een nietige overeenkomst tot stand is gekomen, volgt geen kostenveroordeling voor de aanbieder, ténzij ze op basis van die nietige overeenkomst zouden gaan dagvaarden. Maar dat zullen ze nooit doen, schat ik zo in.
2) je gestelde maatschappelijk belang is evident en onderschrijf ik volledig. Maar dat belang vormt op zichzelf geen reden voor een kostenveroordeling. Alweer: tenzij ze de poot stijf zouden houden.
3) de hoofdsom terug WILLEN betalen is niet voldoende, je moet het ook daadwerkelijk DOEN. Ook zonder die nietigverklaring ben je dat bedrag gewoon verschuldigd. Als je wordt gesommeerd voor dit bedrag, en je blijft in verzuim, zal je in een procedure in het ongelijk gesteld worden en in de kosten veroordeeld worden.[/quote]

1) 1 partij is de zwakkere partij met een acuut geldprobleem. De andere partij ontloopt willens en wetens Nederlands recht door vestiging in buitenland, en overtreedt regelgeving door krediet tegen woekerrente aan te bieden , en ook nog zonder BKR check. Er zijn inderdaad 2 partijen nodig om een overeenkomst te sluiten, echter de aanbieder is primair verantwoordelijk voor het feit deze overeenkomst nietig te verklaren is.

2) Beroep op maatschappelijk belang moet je natuurlijk inkleden:
Je zal de rechter moeten overtuigen dat juist zijn uitspraak over proceskosten essentieel is voor het maatschappelijk belang. Door proceskosten toe te wijzen aan een partij, die eerst Nederlandse wetgeving ontwijkt en overtreedt, houd de rechter het verdienmodel immers in stand. Onze waakhond (AFM) mag niet in buitenland optreden, de lokale waakhond in vestigingsland Ferratum zal andere prioriteiten stellen.

Door proceskosten toe te wijzen geeft de rechter Ferratum een stok, om de wanbetalers mee te slaan, en legitimeert hiermee eigenlijk de Ferratum werkwijze. Wat daarna weer blijvende belasting oplevert voor rechterlijke macht.

3) Als je betaalt zonder nietigverklaring, dan komt er geen dagvaarding,blijft het verdienmodel in stand, en kun je achtervolgt blijven worden voor garantkosten. Ook Sacredfour adviseert om te wachten met betalen tot Ferratum de overeenkomst nietig verklaart.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 08:42

Ik snap je punten wel, 16again, en op het morele vlak zit er wel wat in, maar het al dan niet toewijzen van proceskosten gebeurt niet op morele maar op juridische gronden. En die ontbreken in je betoog.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 03 sep 2018 09:51

In het geval dat je geen proceskostenvergoeding zou krijgen dan zal de rechter waarschijnlijk wel partijen hun eigen kosten laten dragen.
Voor de mensen die zich bij mij hebben aangesloten hoeven dan ook niet bang te zijn. In het uitzonderlijke geval dat Ferratum toch gaat dagvaarden zal ik de juridische kosten voor mijn rekening nemen.
Ik heb nu meer dan een maand geleden een heel redelijk voorstel gedaan bij Trust and Law voor mijn klanten. Trust and Law laat niets meer van zich horen.

Mr-rvb

Ongelezen bericht door Mr-rvb » 03 sep 2018 10:22

sacredfour schreef:In het geval dat je geen proceskostenvergoeding zou krijgen dan zal de rechter waarschijnlijk wel partijen hun eigen kosten laten dragen.
Voor de mensen die zich bij mij hebben aangesloten hoeven dan ook niet bang te zijn. In het uitzonderlijke geval dat Ferratum toch gaat dagvaarden zal ik de juridische kosten voor mijn rekening nemen.
Ik heb nu meer dan een maand geleden een heel redelijk voorstel gedaan bij Trust and Law voor mijn klanten. Trust and Law laat niets meer van zich horen.
Beste Sacredfour,

Ik heb je ook even een pb gestuurd.
Ik hoop dat je mij ook kan helpen.
Alvast dank.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 03 sep 2018 10:26

sacredfour schreef:In het geval dat je geen proceskostenvergoeding zou krijgen dan zal de rechter waarschijnlijk wel partijen hun eigen kosten laten dragen.
Als ze eenmaal voor onverschuldigde betaling (dus: een legitieme vordering) gaan dagvaarden is die kans nihil. Alleen als ze op basis van de overeenkomst zouden gaan dagvaarden zou je gelijk hebben. Maar dat zullen ze ongetwijfeld nooit doen :wink:
sacredfour schreef:Voor de mensen die zich bij mij hebben aangesloten hoeven dan ook niet bang te zijn. In het uitzonderlijke geval dat Ferratum toch gaat dagvaarden zal ik de juridische kosten voor mijn rekening nemen.
Ben erg benieuwd hoe ze hier uiteindelijk op langere termijn mee om zullen gaan. Ik ben het vaak niet eens met je achterliggende motivatie, maar in deze casus heb je een mooi stuk werk verricht om onwettige praktijken een halt toe te roepen.

Bocajunior

Ongelezen bericht door Bocajunior » 03 sep 2018 11:25

Goedermorgen.

Even een update over mijn status met Ferratum. Mijn 2 termijnen zijn nou verstreken. Ze hebben 3 keer gebeld en krijg 3 keer per week mail van factum . Daar staat in er hebben telefonisch contact met u gezocht bla bla. Wilt u zo spoedig mogelijk betalen. Telkens de zelfde mail. Zelfs als ze niet gebeld hebben krijg ik dez3 mail. Nu heb ik weer een mail ontvangen en daar staat in te betalen bedrag Ferratum en global. €549 EURO.
terwijl leen bedrag 600 was plus 290 garant kosten dus een totaal van 890. Ik even kijken op Ferratum site en iDEAL link aangetikt. Staat daar bij garant kosten 549. En bij betaling Ferratum een bedrag van 255 ofzo. Haha.
Volgens mij weten ze van voor tot achter niet waar ze mee bezig zijn.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 03 sep 2018 11:40

Moneyman schreef:
Als ze eenmaal voor onverschuldigde betaling (dus: een legitieme vordering) gaan dagvaarden is die kans nihil. Alleen als ze op basis van de overeenkomst zouden gaan dagvaarden zou je gelijk hebben. Maar dat zullen ze ongetwijfeld nooit doen :wink:
sacredfour schreef:Voor de mensen die zich bij mij hebben aangesloten hoeven dan ook niet bang te zijn. In het uitzonderlijke geval dat Ferratum toch gaat dagvaarden zal ik de juridische kosten voor mijn rekening nemen.
Ben erg benieuwd hoe ze hier uiteindelijk op langere termijn mee om zullen gaan. Ik ben het vaak niet eens met je achterliggende motivatie, maar in deze casus heb je een mooi stuk werk verricht om onwettige praktijken een halt toe te roepen.
Beste Moneyman,
ja, al doende leert men. Ik heb mijn toon en mijn manier van aanpak drastisch gewijzigd in de loop der jaren. Ik ben nu veel gematigder. Uiteindelijk gaat het om resultaat.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 12:14

Bocajunior schreef:Goedermorgen.

Even een update over mijn status met Ferratum. Mijn 2 termijnen zijn nou verstreken. Ze hebben 3 keer gebeld en krijg 3 keer per week mail van factum . Daar staat in er hebben telefonisch contact met u gezocht bla bla. Wilt u zo spoedig mogelijk betalen. Telkens de zelfde mail. Zelfs als ze niet gebeld hebben krijg ik dez3 mail. Nu heb ik weer een mail ontvangen en daar staat in te betalen bedrag Ferratum en global. €549 EURO.
terwijl leen bedrag 600 was plus 290 garant kosten dus een totaal van 890. Ik even kijken op Ferratum site en iDEAL link aangetikt. Staat daar bij garant kosten 549. En bij betaling Ferratum een bedrag van 255 ofzo. Haha.

Als je mogelijkheden hebt om het leenbedrag van €600 te betalen zou ik dat overmaken aan Ferratum.
Dan ben je van die cowboys af.
De garantkosten die betaal je uiteraard niet.
Of je kiest er voor om je belangen te laten behartigen door Sacredfour ,dat kan natuurlijk ook.
Nadeel is dan wel dat ze je blijven bestoken met telefoontjes,mails en het waarschijnlijk op een gegeven moment uit handen geven aan Trust and Law..die je ook gaat lastigvallen met intimiderende mailtjes...
Laatst gewijzigd door Webber op 03 sep 2018 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Bocajunior

Ongelezen bericht door Bocajunior » 03 sep 2018 12:20

Webber schreef:
Bocajunior schreef:Goedermorgen.

Als je mogelijkheden hebt om het leenbedrag van €600 te betalen zou ik dat overmaken aan Ferratum.
Dan ben je van die cowboys af.
De garantkosten die betaal je uiteraard niet.
Ja klopt. Maar vind zo gek bedrag. Volgens pactum debiteur is totaal bedrag dus 549. Maar als ik vervolgens op Ferratum ben en klik de iDEAL link aan dan staat er bij garant kosten dus die 549 en te betalen aan Ferratum 255 ofzo. Heb al even gemaild naar pactum hoe die bedragen tot stand zijn gekomen etc.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 12:27

Als je zeker weet dat je €600 geleend hebt dan zou ik dat met de eventuele wettelijke rente..overmaken op het bankrekening nummer van Ferratum.
Ik zou die IDeal link niet gebruiken.
Wel duidelijk je betalingskenmerk er bij zetten...
Zodat je later altijd kan aantonen dat je betaald hebt.

Bocajunior

Ongelezen bericht door Bocajunior » 03 sep 2018 12:45

Webber schreef:Als je zeker weet dat je €600 geleend hebt dan zou ik dat met de eventuele wettelijke rente..overmaken op het bankrekening nummer van Ferratum.
Ja ben ook wel bereid dat te betalen evt. Maar ze gebruiken in elke mail andere kenmerk nummer. Ze zijn precies zelfde telkens op 1 cijfer na die wisselt steeds. Haha. Moet niet zo wezen dat ik dit betaal en dat ik daarna weer mails krijg met bedragen.. Ze gaan vreemd te werk daar maar goed

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 03 sep 2018 13:24

Bocajunior schreef:
Webber schreef:Als je zeker weet dat je €600 geleend hebt dan zou ik dat met de eventuele wettelijke rente..overmaken op het bankrekening nummer van Ferratum.
Ja ben ook wel bereid dat te betalen evt. Maar ze gebruiken in elke mail andere kenmerk nummer. Ze zijn precies zelfde telkens op 1 cijfer na die wisselt steeds. Haha. Moet niet zo wezen dat ik dit betaal en dat ik daarna weer mails krijg met bedragen.. Ze gaan vreemd te werk daar maar goed

Kan je niet het kenmerk van hun eerste mail van hun gebruiken waar het leenbedrag in staat genoemd?
Als je eenmaal betaalt hebt...en ze blijven je lastig vallen...dan stuur je gewoon een betalingsafschrift naar ze toe.
Waarschijnlijk zullen ze nog wel intimiderende mailtjes naar je sturen dat je de externe garantsteller moet betalen....maar die moet je gewoon negeren.
Die stoppen vanzelf.. :wink:

Had het zelfde met loanrider,ik was overigens gedagvaard,Palden (Loanrider) heeft mij toen een week voor de rechtzaak een schikkingsvoorstel gedaan via van Lith gerechtsdeurwaarders. Ben daar mee accoord gegaan en heb het bedrag wat zij in het schikkingsvoorstel deden betaalt.

En na een week kreeg ik opeens intimiderende mailtjes van hun garantsteller Fairsecure...
Of ik de externe garantstelling ook maar wilde betalen voor hun geleverde diensten...
Welke diensten... :shock:
Oja als ik binnen een week betaalde kreeg ik korting op de garantkosten.
De grapjurken.
Uiteraard niet betaald en niks meer van gehoord.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 03 sep 2018 14:05

Webber schreef: Had het zelfde met loanrider,ik was overigens gedagvaard,Palden (Loanrider) heeft mij toen een week voor de rechtzaak een schikkingsvoorstel gedaan via van Lith gerechtsdeurwaarders. Ben daar mee accoord gegaan en heb het bedrag wat zij in het schikkingsvoorstel deden betaalt.

En na een week kreeg ik opeens intimiderende mailtjes van hun garantsteller Fairsecure...
Of ik de externe garantstelling ook maar wilde betalen voor hun geleverde diensten...
Hieruit blijkt dat als je betaalt terwijl Ferratum niet akkoord is met nietig verklaring, je nog steeds lastig kan worden gevallen over die garantkosten.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour » 03 sep 2018 14:18

Webber, waarom wil jij zo graag dat iedereen betaald?
Laat de mensen zelf een afweging maken.
Als je je bij mij aanmeldt dat wordt je niet meer lastig gevallen door Trust and Law.
Ik regel dan verder alles voor je.
Ik onderhandel dan verder met Trust and Law.

Plaats reactie