Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

koekoeksklok schreef:
05 sep 2018 20:50
Voorgesteld na nietigverklaring gewoon het geleende bedrag zonder garant terug te betalen.
Geld lenen kost geld, maar geen garantkosten.


Geachte heer ,

Dank voor uw e-mail. Wij zien uw betaling 21-09-2018 tegemoet. Na ontvangst van uw betaling, zal ik aan cliënte de status van uw dossier rapporteren. Het is dan haar om een beslissing te nemen omtrent het resterende openstaande bedrag.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Trust and Law Incassoservices B.V.

Ze proberen nu zoveel mogelijk te harken om daarna alsnog (als ze al bericht sturen) ferratum gaat niet akkoord.
Als ze wel akkoord zouden gaan had ferratum dat trust and law wel aangegeven zodat iedereen die de nietig verklaring heeft gestuurd alleen de hoofsom kon betalen!

Ik heb namelijk een email onder ogen gekregen waarin duidelijk staat dat ferratum nog niet akkoord gaat met schikkingsvoorstellen en ze dus niet akkoord mogen/kunnen gaan met de nietig verklaring

Ik zou als ik jouw was even terugsturen graag wil ik eerst weten of ferratum akkoord gaat met mijn nietig verklaring.
Zolang ik hierop geen duidelijk antwoord heb ontvangen blijf ik mijn betaling opschorten tot de nietig verklaring is geaccepteerd!
mochten ze de nietig verklaring accepteren zal ik de hoofdsom aan u voldoen

Overigens raad ik iedereen aan pas de hoofdsom te betalen nadat de nietig verklaring is geaccepteerd!
zolang ze dat niet doen schort de betaling op.
Om te voorkomen dat je gezeik houd na betaling over de garant.

1982danny
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 sep 2018 07:52

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 1982danny »

koekoeksklok schreef:
05 sep 2018 20:50
Voorgesteld na nietigverklaring gewoon het geleende bedrag zonder garant terug te betalen.
Geld lenen kost geld, maar geen garantkosten.


Geachte heer ,

Dank voor uw e-mail. Wij zien uw betaling 21-09-2018 tegemoet. Na ontvangst van uw betaling, zal ik aan cliënte de status van uw dossier rapporteren. Het is dan haar om een beslissing te nemen omtrent het resterende openstaande bedrag.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Trust and Law Incassoservices B.V.
Check je priveberichten even :)

RamonRR
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2018 02:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door RamonRR »

Hoe nu verder ?

koekoeksklok
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2018 18:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door koekoeksklok »

Dank!

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

In verband met een verjaringsbrief die ik Trust and Law incasso gestuurd heb, kreeg ik onderstaande mail terug:

Wij hebben inzake uw dossier, met dossiernummer ..............., de onderliggende stukken opgevraagd bij onze opdrachtgever. Uw dossier dateert echter uit een periode waarin met een ander systeem door onze opdrachtgever werd gewerkt. Onze opdrachtgever heeft door de exponentiële toename van kredietaanvragen, een nieuw systeem ter hand genomen. Uw documenten moeten derhalve uit het voorgaande systeem, en diens archieven, worden opgehaald.


Wij vragen u even geduld te tonen, terwijl onze opdrachtgever bovengenoemde activiteiten uitvoert en wij u de bewijsstukken kunnen toesturen. Deze zullen, ongeacht de extra moeite die hier in moet worden gestoken, boven tafel komen.



Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.





Hoogachtend,



[Tekst verwijderd door de Moderator]
Jurist Trust and Law Incassoservices B.V.


De laatste keer dat ik hun om bewijsstukken heb gevraagd was 1 augustus jl., 1 september jl. stuurde ik hun een verjaringsbrief, paar dagen later kreeg ik een mail dat zij dit aan hun opdrachtgever zouden voorleggen. Ik had geantwoord dat ik toch vrij snel (binnen twee weken) uitsluitsel wil hebben. Daarna kreeg ik bovenstaande mail.
Ik wil toch een periode (niet te lange) aan geven, daar ik er klaar mee ben. Maar wat is een aanvaardbare periode?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2018 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Illarny schreef:
06 sep 2018 14:54
In verband met een verjaringsbrief die ik Trust and Law incasso gestuurd heb, kreeg ik onderstaande mail terug:

Wij hebben inzake uw dossier, met dossiernummer 20180742024, de onderliggende stukken opgevraagd bij onze opdrachtgever. Uw dossier dateert echter uit een periode waarin met een ander systeem door onze opdrachtgever werd gewerkt. Onze opdrachtgever heeft door de exponentiële toename van kredietaanvragen, een nieuw systeem ter hand genomen. Uw documenten moeten derhalve uit het voorgaande systeem, en diens archieven, worden opgehaald.


Wij vragen u even geduld te tonen, terwijl onze opdrachtgever bovengenoemde activiteiten uitvoert en wij u de bewijsstukken kunnen toesturen. Deze zullen, ongeacht de extra moeite die hier in moet worden gestoken, boven tafel komen.



Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.





Hoogachtend,



[Tekst verwijderd door de Moderator]
Jurist Trust and Law Incassoservices B.V.


De laatste keer dat ik hun om bewijsstukken heb gevraagd was 1 augustus jl., 1 september jl. stuurde ik hun een verjaringsbrief, paar dagen later kreeg ik een mail dat zij dit aan hun opdrachtgever zouden voorleggen. Ik had geantwoord dat ik toch vrij snel (binnen twee weken) uitsluitsel wil hebben. Daarna kreeg ik bovenstaande mail.
Ik wil toch een periode (niet te lange) aan geven, daar ik er klaar mee ben. Maar wat is een aanvaardbare periode?


Waarom zou de lening die u bent aan gegaan verjaren?
Omdat u niet betaald heeft en er dan gemakshalve vanuit gaat dat er inmiddels jaren verstreken zijn...het saldo van uw openstaande lening vanzelf €0;- wordt?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2018 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

Dat is niet mijn vraag.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Illarny schreef:
06 sep 2018 15:20
Dat is niet mijn vraag.
Een termijn stellen heeft weinig nut. Wat zou je willen doen als de termijn ongebruikt verstrijkt?

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Illarny schreef:
06 sep 2018 15:20
Dat is niet mijn vraag.


Ik wil er mee zeggen dat u geen ultimatum aan Trust and Law kunt stellen.
U zult gewoon geduld moeten hebben tot Ferratum de stukken boven water heeft.
Uw woorden zijn dat u er klaar mee bent...
Ik denk dat Ferratum er pas klaar mee is als u uw leenbedrag hebt terugbetaald.

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

Moneyman schreef:
06 sep 2018 15:29
Illarny schreef:
06 sep 2018 15:20
Dat is niet mijn vraag.
Een termijn stellen heeft weinig nut. Wat zou je willen doen als de termijn ongebruikt verstrijkt?
Fijn, dan laat ik maar zo en wacht af.

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

Webber schreef:
06 sep 2018 15:35
Illarny schreef:
06 sep 2018 15:20
Dat is niet mijn vraag.


Ik wil er mee zeggen dat u geen ultimatum aan Trust and Law kunt stellen.
U zult gewoon geduld moeten hebben tot Ferratum de stukken boven water heeft.
Uw woorden zijn dat u er klaar mee bent...
Ik denk dat Ferratum er pas klaar mee is als u uw leenbedrag hebt terugbetaald.
Dat is een beter antwoord op mijn vraag. Dank u wel.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
06 sep 2018 15:35
Illarny schreef:
06 sep 2018 15:20
Dat is niet mijn vraag.


Ik wil er mee zeggen dat u geen ultimatum aan Trust and Law kunt stellen.
U zult gewoon geduld moeten hebben tot Ferratum de stukken boven water heeft.
Uw woorden zijn dat u er klaar mee bent...
Ik denk dat Ferratum er pas klaar mee is als u uw leenbedrag hebt terugbetaald.

Neehoor als het verjaard is kan ferratum nog zoveel willen verjaard is verjaard.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Oja en wanneer is een flitslening van Ferratum dan verjaard?
Vertel mij dat dan maar eens.
In Nederland verjaren leningen over het algemeen na 5 jaar.
Ferratum opereert NIET uit Nederland.
Een ieder die een flitskrediet bij Ferratum heeft lopen of in het verleden had lopen....zullen toch ook wel de kleine lettertjes van hun contract hebben gelezen??

In het contract wat getekend moest worden staat toch duidelijk dat het Engelse recht van toepassing is.

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

Webber schreef:
06 sep 2018 18:08
Oja en wanneer is een flitslening van Ferratum dan verjaard?
Vertel mij dat dan maar eens.
In Nederland verjaren leningen over het algemeen na 5 jaar.
Ferratum opereert NIET uit Nederland.
Een ieder die een flitskrediet bij Ferratum heeft lopen of in het verleden had lopen....zullen toch ook wel de kleine lettertjes van hun contract hebben gelezen??

In het contract wat getekend moest worden staat toch duidelijk dat het Engelse recht van toepassing is.
Dit is wat Trust and Law 1 augustus mij stuurde:
Tot mij wendde zich Global Guarantee OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering.

En dit is wat er in de Algemene Voorwaarden van Global Guarantee staat:

5. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN
5.1 Op deze overeenkomst is het recht van Estland van toepassing.
5.2 Indien zich een geschil voordoet uit hoofde van deze overeenkomst, zullen partijen in eerste
instantie met elkaar in overleg treden om te bezien of een minnelijke regeling kan worden
bereikt. Wanneer dit overleg niet tot een resultaat leidt dat naar tevredenheid is van beide
partijen, dan zal het geschil worden voorgelegd aan en beslecht worden door het Harju County
Court in Estland.

Dus het lijkt mij niet dat Engels recht hier van toepassing is.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
06 sep 2018 18:08
Oja en wanneer is een flitslening van Ferratum dan verjaard?
Vertel mij dat dan maar eens.
In Nederland verjaren leningen over het algemeen na 5 jaar.
Ferratum opereert NIET uit Nederland.
Een ieder die een flitskrediet bij Ferratum heeft lopen of in het verleden had lopen....zullen toch ook wel de kleine lettertjes van hun contract hebben gelezen??

In het contract wat getekend moest worden staat toch duidelijk dat het Engelse recht van toepassing is.

Zucht....
Als ferratum een volgend het nederlandse recht verjaarde vordering wil eisen van een klant die in Nederland woont zullen ze naar de Nederlandse rechter moeten.
Voor de zoveelste keer! Heeft de Nederlandse klant het recht op bescherming Nederlandse wet en dus is het verjaard.
Stop nu eens met je bangmakerij!

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Illarny schreef:
06 sep 2018 19:06
Webber schreef:
06 sep 2018 18:08
Oja en wanneer is een flitslening van Ferratum dan verjaard?
Vertel mij dat dan maar eens.
In Nederland verjaren leningen over het algemeen na 5 jaar.
Ferratum opereert NIET uit Nederland.
Een ieder die een flitskrediet bij Ferratum heeft lopen of in het verleden had lopen....zullen toch ook wel de kleine lettertjes van hun contract hebben gelezen??

In het contract wat getekend moest worden staat toch duidelijk dat het Engelse recht van toepassing is.
Dit is wat Trust and Law 1 augustus mij stuurde:
Tot mij wendde zich Global Guarantee OU gevestigd te Tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vordering.

En dit is wat er in de Algemene Voorwaarden van Global Guarantee staat:

5. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN
5.1 Op deze overeenkomst is het recht van Estland van toepassing.
5.2 Indien zich een geschil voordoet uit hoofde van deze overeenkomst, zullen partijen in eerste
instantie met elkaar in overleg treden om te bezien of een minnelijke regeling kan worden
bereikt. Wanneer dit overleg niet tot een resultaat leidt dat naar tevredenheid is van beide
partijen, dan zal het geschil worden voorgelegd aan en beslecht worden door het Harju County
Court in Estland.

Dus het lijkt mij niet dat Engels recht hier van toepassing is.
Als zij ferratum of de garantsteller iets van je willen moeten ze je dagvaarden in Nederland!
Je hebt ten alle tijden recht op bescherming van de Nederlandse wet.
Als je vordering volgens Nederlandse maatstaven verjaard is geld dat.
Als staat in hun contract dat het recht van timboektoe van toepassing is maakt geen fluit uit voor de rechtbank.

Stuur trust and law een bericht dat het verjaard is, en dat je al het volgende contact zult negeren

Je hoeft hun onderzoeken niet af te wachten, ze weten wel een vordering door te sturen maar weten niet van wanneer de vordering is nogal dubieus.
Geen tijd meer aan verspillen en negeren
Verjaard is verjaard

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

Ze doen mu net of ze de vordering uit handen hebben gegeven aan Global Guarantee...
Maar dat is dus ook weer een onderdeel van Ferratum.
Ik doelde op het contract wat je hebt moeten ondertekenen.
Daar staat op dat het Engelse recht van toepassing is...

Waarschijnlijk komt Global Guarantee nu met het leenbedrag en het bedrag voor de externe garantsteller aanproppen.

Als je de intentie hebt om wel terug te betalen,dan zou ik alleen het geleende bedrag met de wettelijke rente terugbetalen.
Dan ben je van die grapjurken af.
Of je laat je belangen behartigen door forumlid Sacredfour,schijnt hij belangeloos te doen.
En absoluuut NIET de adviezen van Raonic ter harte nemen.
Die weet helaas niet waar hij over praat.

Illarny
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 aug 2018 15:25

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Illarny »

Webber schreef:
06 sep 2018 19:26
Ze doen mu net of ze de vordering uit handen hebben gegeven aan Global Guarantee...
Maar dat is dus ook weer een onderdeel van Ferratum.
Ik doelde op het contract wat je hebt moeten ondertekenen.
Daar staat op dat het Engelse recht van toepassing is...

Waarschijnlijk komt Global Guarantee nu met het leenbedrag en het bedrag voor de externe garantsteller aanproppen.

Als je de intentie hebt om wel terug te betalen,dan zou ik alleen het geleende bedrag met de wettelijke rente terugbetalen.
Dan ben je van die grapjurken af.
Of je laat je belangen behartigen door forumlid Sacredfour,schijnt hij belangeloos te doen.
En absoluuut NIET de adviezen van Raonic ter harte nemen.
Die weet helaas niet waar hij over praat.
Ik begin aardig moe van jullie te worden! Ik wacht wel af.

GertCapri
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:38

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door GertCapri »

Illarny schreef:
06 sep 2018 19:31
Webber schreef:
06 sep 2018 19:26
Ze doen mu net of ze de vordering uit handen hebben gegeven aan Global Guarantee...
Maar dat is dus ook weer een onderdeel van Ferratum.
Ik doelde op het contract wat je hebt moeten ondertekenen.
Daar staat op dat het Engelse recht van toepassing is...

Waarschijnlijk komt Global Guarantee nu met het leenbedrag en het bedrag voor de externe garantsteller aanproppen.

Als je de intentie hebt om wel terug te betalen,dan zou ik alleen het geleende bedrag met de wettelijke rente terugbetalen.
Dan ben je van die grapjurken af.
Of je laat je belangen behartigen door forumlid Sacredfour,schijnt hij belangeloos te doen.
En absoluuut NIET de adviezen van Raonic ter harte nemen.
Die weet helaas niet waar hij over praat.
Ik begin aardig moe van jullie te worden! Ik wacht wel af.
De kans dat je antwoorden krijgt waarvan je niet gediend bent zijn groot natuurlijk. Het lastige in deze situatie is dat niemand met zekerheid kan zeggen hoe en wat er zal gebeuren rond Ferratum. Ze zijn (nog) niet voor de rechter geweest, daarom ook de diverse antwoorden. Qua strekking ben ik het eens met Webber, luister in ieder geval niet naar Raonic. Beter win je informatie in bij Sacredfour of Moneyman, beide lijken veel kennis te hebben van dergelijke situatie en van het recht.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

GertCapri schreef:
06 sep 2018 19:54
Illarny schreef:
06 sep 2018 19:31
Webber schreef:
06 sep 2018 19:26
Ze doen mu net of ze de vordering uit handen hebben gegeven aan Global Guarantee...
Maar dat is dus ook weer een onderdeel van Ferratum.
Ik doelde op het contract wat je hebt moeten ondertekenen.
Daar staat op dat het Engelse recht van toepassing is...

Waarschijnlijk komt Global Guarantee nu met het leenbedrag en het bedrag voor de externe garantsteller aanproppen.

Als je de intentie hebt om wel terug te betalen,dan zou ik alleen het geleende bedrag met de wettelijke rente terugbetalen.
Dan ben je van die grapjurken af.
Of je laat je belangen behartigen door forumlid Sacredfour,schijnt hij belangeloos te doen.
En absoluuut NIET de adviezen van Raonic ter harte nemen.
Die weet helaas niet waar hij over praat.
Ik begin aardig moe van jullie te worden! Ik wacht wel af.
De kans dat je antwoorden krijgt waarvan je niet gediend bent zijn groot natuurlijk. Het lastige in deze situatie is dat niemand met zekerheid kan zeggen hoe en wat er zal gebeuren rond Ferratum. Ze zijn (nog) niet voor de rechter geweest, daarom ook de diverse antwoorden. Qua strekking ben ik het eens met Webber, luister in ieder geval niet naar Raonic. Beter win je informatie in bij Sacredfour of Moneyman, beide lijken veel kennis te hebben van dergelijke situatie en van het recht.
Anders je even in waar het over gaat.
Verjaard is verjaard dat snap je zelf toch ook nog wel of ga je dat [vloeken door Moderator verwijderd] ook nog in twijfel trekken angstzaaien voor maar 1 doel geld binnenharken
wat wel erg toevallig isdat als webber regeert capri ook toevallig altijd langskomt om hem per direct te steunen.
Terwijl verjaring niet eens discussie behoeft het is verjaard.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 sep 2018 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vloeken door Moderator verwijderd

Plaats reactie