Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

sacredfour schreef:
26 feb 2019 14:47
Ik ben in het gelijk gesteld door de RCC!
Hoe plaats ik een bijlage?
Op de knop bijlagen klikken in de volledige editor.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bijlagen zijn twee dagen geleden al geplaatst.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
28 feb 2019 11:51
"Het is gezien, mompelde hij, het is niet onopgemerkt gebleven." :wink:
Gerhard, Gerard, what’s in a name :wink:

Dimme
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2018 14:42

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dimme »

Ze sturen je vervelend veel brieven als je niet betaald. Maar daar blijft het bij.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag een hele pagina in Trouw.

Daar staat nu ook zwart op wit dat Ferratum nooit gaat dagvaarden, omdat ze dan hun immorele verdienmodel kwijt zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zullen we geld gaan inzamelen?

Het verdien model van een hier aanwezige Deurwaarder word zo ook om zeep geholpen!

Maar serieus, ik heb geïnformeerd maar ik heb nog steeds geen BKR notering die voor elke hier in Nederland afgesloten lening verplicht is, ook een telefoon op afbetaling of zo en postorders en zo... maar geen Ferratum!

Dus dat word druk bij BKR en de rechtbank die wel rustig aan zullen doen voor deze firma als ze het wel zouden doen!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
01 mar 2019 13:21
Daar staat nu ook zwart op wit dat Ferratum nooit gaat dagvaarden, omdat ze dan hun immorele verdienmodel kwijt zijn.
Exact wat hier ook al heel vaak is geschreven.
Komkommertijd schreef:
01 mar 2019 14:31
Het verdien model van een hier aanwezige Deurwaarder word zo ook om zeep geholpen!
Hoe ziet het verdienmodel van de deurwaarder er dan uit bij een partij die nooit dagvaardt? Iets wat er niet is kan je niet om zeep helpen...

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
01 mar 2019 15:48
Erthanax schreef:
01 mar 2019 13:21
Daar staat nu ook zwart op wit dat Ferratum nooit gaat dagvaarden, omdat ze dan hun immorele verdienmodel kwijt zijn.
Exact wat hier ook al heel vaak is geschreven.
Als NOS, RTL en Nu.nl het nu ook overnemen en als het vervolgens flink gedeeld wordt op FB en Insta, dan loont het uiteindelijk voor die Ferratum-boeven misschien ook de moeite niet meer.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik hoop het. Want het stoppen van het bestaansrecht begint bij de leners... als die stoppen met lenen, is er geen euro meer te verdienen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Moneyman, helaas zal dit nooit gebeuren. Een goed voorbeeld is Engeland waar 150 flitskrediet aanbieders actief zijn. In Engeland is de maximum rente (incl. alle kosten) die een flitskrediet aanbieder mag vragen 0.8% per dag tot een maximum van 100% voor de totale lening. Er wordt daar nog volop gebruik gemaakt van deze leningen.We zullen het in Nederland toch moeten hebben van de bescherming die de wet ons biedt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
27 feb 2019 14:48
De enige manier om de bal aan jouw kant te krijgen is hen dagvaarden voor één van je cliënten die méér garantkosten heeft betaald dan hij kan verrekenen. Dan moet je ze dagvaarden, de overeenkomsten nietig laten verklaren en terugbetaling van het teveel betaalde vorderen. In die procedure zal de rechter dan onontkoombaar de "Palden-doctrine" moeten toepassen - en voilá, je hebt je jurisprudentie op naam van Ferratum.

Tegelijk is het vechten tegen de bierkaai, want als Ferratum niet meer kan aanbieden, zal een andere entiteit hetzelfde alsnog gaan doen. Bij die nieuwe entiteit kan je vervolgens na verloop van tijd weer hetzelfde spelletje spelen, en dan worden ze het uiteindelijk natuurlijk snel zat. Want het verdienmodel wordt dan wel heel onaantrekkelijk.
Wat vind je hiervan Gerhard? Het is wel zo fatsoenlijk om te antwoorden op hulp, als je daar eerst zelf om gevraagd hebt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
02 mar 2019 21:52
Moneyman, ik waardeer je advies. Ik wist niet dat dit ook een aanbod voor hulp inhield.
Ik bied je ook geen hulp aan, ik beantwoorde je vraag om advies. Jij vraagt me dit:
sacredfour schreef:
27 feb 2019 09:41
Moneyman, heb je nog ideeën hoe ik het verder moet aanpakken dan hoor ik dit graag. Misschien wil je wel helpen?
Ik antwoord je heel concreet dit:
Moneyman schreef:
27 feb 2019 14:48
De enige manier om de bal aan jouw kant te krijgen is hen dagvaarden voor één van je cliënten die méér garantkosten heeft betaald dan hij kan verrekenen. Dan moet je ze dagvaarden, de overeenkomsten nietig laten verklaren en terugbetaling van het teveel betaalde vorderen. In die procedure zal de rechter dan onontkoombaar de "Palden-doctrine" moeten toepassen - en voilá, je hebt je jurisprudentie op naam van Ferratum.
Dan is het toch nogal voor de hand liggend om daar gewoon op te reageren? Je vraagt niet voor niets om ideeën, lijkt me.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2019 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Als iemand in het topic vervelende en offtopic reacties achterlaat, ga er dan niet mee in discussie en meld het bericht. Dan pakken wij het wel op en kan jullie discussie gewoon ontopic blijven. We zijn even met een bezem door de afgelopen twee dagen aan berichten heen gegaan.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

poarnemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2019 10:24

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door poarnemen »

sacredfour schreef:
02 mar 2019 07:18
Moneyman, helaas zal dit nooit gebeuren. Een goed voorbeeld is Engeland waar 150 flitskrediet aanbieders actief zijn. In Engeland is de maximum rente (incl. alle kosten) die een flitskrediet aanbieder mag vragen 0.8% per dag tot een maximum van 100% voor de totale lening. Er wordt daar nog volop gebruik gemaakt van deze leningen.We zullen het in Nederland toch moeten hebben van de bescherming die de wet ons biedt.
hoe stuur ik u sacretfour een prive bericht ? ben nieuw hier :)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Klik op het woord sacredfour boven in de tekst dan zie je het wel.

Ezzie69
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019 15:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Ezzie69 »

Als je een mail krijgt van ferratum staat er het leen bedrag op plus rente en bij garantsteller staat 0,00. Ze zeggen dat dit een fout is van de site maar hun sturen die mail al meerdere malen??

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

Deze antwoord mail had ik een aantal maanden terug van Trust and Law ontvangen.
Dit nadat ik ze bewijzen heb gestuurd en duidelijk heb gemaakt dat ik met alle eerdere leningen bij elkaar, waarbij ik veels teveel heb betaald boven de toegestane rente. Dik boven het bedrag uitkom als wat ze nu nog van mij eisen.
Wat inhoud dat ik nog zelfs geld terug zou kunnen krijgen ook van ze.


Geachte heer xxxxxxxx,

 

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heb nu ook al een aantal maanden niks meer van ze gehoord, waarbij ik daarvoor zowiezo wel elke maand meerdere malen werd gestalkt door ze.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Als ze al gaan dagaarden doen ze eerst 1 een soort proefproces.
Als dat sucsesvol uitpakt zullen ze iedereen dagvaarden.
Geval is zet ferratum hun verdienmodel op het spel voor een paar mensen die niet betalen tegen 1 niet betaler hoeven maar 2 wel betalers te zijn en ze zijn al gelijk.
2 ferratum heeft er weinig kans als je de vorige vonnisen bekijkt.
Zelf laat trust and law me met rust ze zeiden dat ze het door zouden geven dat ik niet in den minne wil voldoen.
Daar zal het wel voor altijd bij blijven

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zolang de balans betalende/ niet betalende nog in hun voordeel uitslaat, zullen ze nooit dagvaarden. Totdat ze stoppen met nieuwe leningen - dan zullen ze volgas gaan dagvaarden.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
19 mar 2019 20:49
Wat kan er gebeuren als het omgedraaid wordt en iemand Ferratum aanklaagt wegens misleiding en oplichting?
En waar is men dan misleid en opgelicht?

Plaats reactie