Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Elleflowers


“Trust incasso belt dus blijkbaar alleen en stuurt geen brieven of emails? Ze nemen dan niet erg veel moeite. Indien er geen schriftelijke communicatie is geweest over een claim etc en aanzegging van incassomaatregelen of inschakelen van een rechter pakken ze het niet goed aan. “



Als u de reacties gelezen zou hebben, dan zou u weten dat de leners post krijgen.En als u de reacties gelezen zou hebben dan moet u toch begrijpen dat Komkommertijd hier sprookjes vertelt.

Men mag toch verwachten dat een jurist eerst leest.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

@lady1234567, 107 pagina's vol met jouw posts?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ElleFlowers schreef:
25 jun 2019 09:02
@lady1234567, 107 pagina's vol met jouw posts?
Tja, een echte jurist.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
25 jun 2019 09:02
@lady1234567, 107 pagina's vol met jouw posts?
Sorry Ellen, maar het heeft totaal geen nut om de discussie nog een keer volledig over te doen omdat jij nu nieuw in het topic komt en je niet inleest. De status quo met betrekking tot de flitskredieten is volkomen helder, zowel qua jurisprudentie als in dit topic.

De ruis die komkommertijd standaard toevoegt moet je gewoon negeren, iedereen die hier serieus meeleest weet dat al lang.

anna1961
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2018 15:48

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door anna1961 »

Op naar de 200 pagina's........🙄

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady 1234 heeft niet alle pagina's gevuld... ik, Money en vele anderen ook!

Dus Ellen, juridisch alles naar 1 persoon toe schrijven is vreemde bewering waar zelfs ik niet achter kan staan! :mrgreen:

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

Sinds ik T&L afgelopen Januari een mail had gestuurd met betwisting en berekening met uitleg, dat ik volgens het nederlandse recht hun al meer had betaald m.b.t eerdere leningen, dan het bedrag wat zij van mij eisten.
Heb ik na deze onderstaande mail van hun, afkomstig van eind Januari, helemaal niks meer van ze ontvangen.

'Geachte heer xxxxxxxxx,

 

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Hoogachtend,

 

xxxxxxxxxxx
Trust and Law Incassoservices B.V.'

Waarschijnlijk zien ze nu toch in dat ik 1 van diegene bent die in zijn gelijk staat en waar niets meer valt te halen.
Sterker nog, dat zij mij anders zelfs terug zouden moeten betalen na de gehele berekening over alle eerder opgenomen leningen.
Aangezien ze al mijn bewijs betreft dat, nu ook hebben kunnen inzien.

 

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Mr-rvb schreef:
14 jul 2019 11:58
Sinds ik T&L afgelopen Januari een mail had gestuurd met betwisting en berekening met uitleg, dat ik volgens het nederlandse recht hun al meer had betaald m.b.t eerdere leningen, dan het bedrag wat zij van mij eisten.
Heb ik na deze onderstaande mail van hun, afkomstig van eind Januari, helemaal niks meer van ze ontvangen.

'Geachte heer xxxxxxxxx,

 

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Hoogachtend,

 

xxxxxxxxxxx
Trust and Law Incassoservices B.V.'

Waarschijnlijk zien ze nu toch in dat ik 1 van diegene bent die in zijn gelijk staat en waar niets meer valt te halen.
Sterker nog, dat zij mij anders zelfs terug zouden moeten betalen na de gehele berekening over alle eerder opgenomen leningen.
Aangezien ze al mijn bewijs betreft dat, nu ook hebben kunnen inzien.

 
Ik zou daar niet direct op rekenen. Mogelijk dat je geluk hebt, maar het kan ook maar zo zijn dat ze over een jaar weer beginnen met contact opnemen. Daar kan een "radiostilte" van een half jaar niet direct wat over zeggen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

Cro schreef:
14 jul 2019 14:24
Mr-rvb schreef:
14 jul 2019 11:58
Sinds ik T&L afgelopen Januari een mail had gestuurd met betwisting en berekening met uitleg, dat ik volgens het nederlandse recht hun al meer had betaald m.b.t eerdere leningen, dan het bedrag wat zij van mij eisten.
Heb ik na deze onderstaande mail van hun, afkomstig van eind Januari, helemaal niks meer van ze ontvangen.

'Geachte heer xxxxxxxxx,

 

Hierbij bevestigen wij u dat wij uw e-mail inzake dossiernummer xxxxxxxxx in goede orde hebben ontvangen. Wij zullen cliënte informeren omtrent uw standpunt dat u niet bereid bent om de openstaande vordering in der minne te voldoen. Het is nu aan haar om een beslissing te nemen omtrent het nemen van eventuele vervolgmaatregelen.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Hoogachtend,

 

xxxxxxxxxxx
Trust and Law Incassoservices B.V.'

Waarschijnlijk zien ze nu toch in dat ik 1 van diegene bent die in zijn gelijk staat en waar niets meer valt te halen.
Sterker nog, dat zij mij anders zelfs terug zouden moeten betalen na de gehele berekening over alle eerder opgenomen leningen.
Aangezien ze al mijn bewijs betreft dat, nu ook hebben kunnen inzien.

 
Ik zou daar niet direct op rekenen. Mogelijk dat je geluk hebt, maar het kan ook maar zo zijn dat ze over een jaar weer beginnen met contact opnemen. Daar kan een "radiostilte" van een half jaar niet direct wat over zeggen.
Geluk?
Ik ben zowiezo op dit moment verliezer omdat ik ze al veels te veel betaald heb in het verleden.

Maar ja inderdaad misschien is een half jaar nog wel te kort.
Maar toch nog steeds is het wel appart waarbij eerst overspoelt met brieven en mails. Hierna ineens helemaal niets meer.

Ik wacht het allemaal nog wel even af.

Zal nog wel wat plaatsen dan over een half jaar of ik nog wat heb gehoord ;)

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

Lady1234 schreef:
14 jul 2019 14:29
Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.
Pffff....
Ik heb het toch niet over die brief zelf.
Ik heb het erover dat ik sindsdien helemaal niets meer heb gehoord....
Gaf alleen aan dat dat de laatste mail was die ik toen had ontvangen...
Wat er ook instaat.

Wel frappant dat ik ook echt helemaal niks meer van ze hoor..

Oh en ik zei waarschijnlijk...
Niet zeker weten....

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
14 jul 2019 14:29
Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.
En T&L geeft die opdracht terug.....omdat ze er geen brood meer in zien. En dat geeft te denken.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
14 jul 2019 15:09
Lady1234 schreef:
14 jul 2019 14:29
Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.
En T&L geeft die opdracht terug.....omdat ze er geen brood meer in zien. En dat geeft te denken.
Maar de gevolgtrekkingen die deze persoon trekt uit de mail zijn slechts whisfull thinking.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
14 jul 2019 15:09
Lady1234 schreef:
14 jul 2019 14:29
Dat zien ze dus helemaal niet in en dat staat er ook niet. Ze geven de opdracht terug aan de opdrachtgever, dat is alles.
En T&L geeft die opdracht terug.....omdat ze er geen brood meer in zien. En dat geeft te denken.
Ik zie nergens dat T&L de opdracht teruggeeft, alleen dat ze hun opdrachtgever zullen verwittigen van het standpunt van Mr-rvb. Dat is uiteraard niet hetzelfde als het teruggeven van de opdracht.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus nog meer whisfull thinking dat het daarmee afgedaan zou zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar T&L is eigenlijk ook Ferratum. Dus er wordt gewoon weer pas op de plaats gemaakt. Er over nadenken laten ze aan de anderen over.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We hebben een aantal berichten verwijderd. Blijven jullie wel lief doen tegen elkaar?

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Politiekespeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2019 08:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Politiekespeler »

Nieuwe ontwikkeling, de overheid heeft een regeling gepubliceerd ter internetconsultatie om flitskredieten te verbieden! Zie https://www.internetconsultatie.nl/flitskrediet Ze willen de regeling z.s.m. inwerking laten treden. Zou Ferratum hierna dan een rechtszaak aandurven? Ze worden immers toch verboden.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Je conclusie is heel erg kort door de bocht. Als de wetgeving wordt aangepast, zal dat niet met terugwerkende kracht zijn. Voor de lopende contracten heeft de wijziging geen invloed.

Ik zie zelfs een nieuwe optie voor Ferratum. Als er wetgeving moet komen om ook buitenlandse aanbieders onder de regeling te brengen, gold deze kennelijk hiervoor nog niet voor buitenlandse aanbieders. Het loanrider arrest was kennelijk onjuist.

Of ze hiermee de rechter kunnen overtuigen is natuurlijk een tweede.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Mijn verwachting: Door de nieuwe wet stort het verdienmodel in: Nieuwe leningen nogen niet meer worden aangeboden.
Echter, de wet geldt niet voor de oude leningen.

De exit-strategie van aanbieders zal in werking treden:
Geen nieuwe leningen meer verschaffen, maar zoveel mogelijk geld binnenharken van nog uitstaande leningen. En dat betekent een gang naar de rechter. Waar natuurlijk reeds beproefde methoden worden gebruikt: Iemand die eerst flink tegenspartelt laten gaan, en een ander die in het geheel niet reageert wel voor de rechter brengen, zodat bij verstek veroordeling volgt, waarna met die jurisprudentie de anderen schrik aangejaagd kan worden

ruitenheer schreef:
22 jul 2019 22:43
Ik zie zelfs een nieuwe optie voor Ferratum. Als er wetgeving moet komen om ook buitenlandse aanbieders onder de regeling te brengen, gold deze kennelijk hiervoor nog niet voor buitenlandse aanbieders. Het loanrider arrest was kennelijk onjuist.
Natuurlijk was het loanrider arrest juist.
Dit arrest gaf afnemers de mogelijkheid de overeenkomst nietig te verklaren. De nieuwe wet verbiedt aanbieders dit product op de markt te zetten.

Plaats reactie