Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 jan 2020 20:24
of-topic...maar
Dan is het wellicht nog leuker , dat er zojuist (16-1-2020) nieuwe kamervragen zijn gesteld over dit onderwerp. Voor niet iedereen is dit blijkbaar zo zwart-wit , als voor jou.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2020D01179
Dat is niet “nog leuker”, dat is nogal logisch. Als je tenminste echt het speelveld overziet... Dat zijn directe reacties op de ingediende voorstellen. Ook FTM heeft naar aanleiding ervan gepubliceerd. ‘t Is ook best vervelend als de deurwaarder zélf een stuk daadkrachtiger en effectiever is dan de mediageile toezichthouder...

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

tttlocke schreef:
17 jan 2020 18:02
AFM zal dit met argusogen volgen, maar ik zie werkelijk niet in waarom ze (al) in actie zou moeten komen.
Ik betwijfel ook of de hierboven aangehaalde teksten uit uitspraken betekenis hebben voor de nieuwe werkwijze van dit bedrijf.
Er zijn gewoon verschillen.

De opmerking van sacredfour over het achtereenvolgens aanbieden van meerdere kredieten aan dezelfde klant die geen garantstelling had, vind ik een goed punt. Tenminste als niet voordat de termijn is overschreden, is terugbetaald. Het opnieuw aanbieden van een volgend krediet aan een klant die geen garantstelling leverde en die de aan hem opgelegde boete betaald heeft, ondermijnt de positie van Ferratum. Als de garantstelling essentieel en verplicht is en iemand levert die niet, dan is immers de logische keuze om een vervolgkrediet te weigeren. Als je echter in die situatie gewoon weer krediet geeft, dan wek je de indruk dat het inderdaad gaat om het innen van de boete.
vandaag na een week het bedrag ontvangen en vervolgens een mail met een valide garantstelling.
Heb hier niet eens om gevraagd maar wou het zelfde als wat ik voorheen altijd had. Zoals ze zelf al zeggen; mocht u geen valide garantsteller kunnen vinden. Nou dat geeft al aan dit het niet deugd na mijn mening wat normaal kon je een garantstelling kiezen uit 2 opties.
Wat ik nu denk is dat die boete gewoon het bedrag is wat je voorheen betaalde aan kosten voor het lenen.

Update 16:53

Heb het nagekeken. Ik kon inloggen vervolgens kan ik het bedrag via iDeal link terug betalen. Ik heb 500,- geleend en moet 505, terug betalen. Voorheen was dit zonder valide garantstelling 500,- lenen en rond de 650,- terug betalen. Nu weet ik zeker die boete waar ze over praten zijn dus gewoon die extra kosten over het geleende bedrag.
Niet eerlijk en misleidend dus vraag me af wat te doen want eigenlijk komt het op het zelfde neer als voorheen alleen benoemd onder een boete.


Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.

Dit bericht heb ik van die andere forum
Het gebeurt dus meer

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar blijkbaar had u voorheen geen bezwaar tegen de kosten van die garantsteller?

Secret
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jan 2020 14:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Secret »

Lady1234 schreef:
17 jan 2020 21:35
Maar blijkbaar had u voorheen geen bezwaar tegen de kosten van die garantsteller?
Als je ontwetend bent klopt dan accepteer je het omdat dit de enige mini lening aanbieder is voor n tijdelijk oplossing...tuurlijk vond ik de garantstelling heel hoog!
Maar als je erachter komt dat het niet mag met de Nederlandse wetgeving is het toch logisch je in verweer gaat ..ik behandel met eerlijkheid en zo wil ik zelf ook behandeld worden ..als je erachter komt hè tig keer bedrogen bent door n mens ga je er ook mee stoppen en dit zie ik niet anders ...ik zal mijn verschil betalen en m’n les is geleerd nooit weer lenen !

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Respect voor deze eerlijke beschouwing, secret!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Kan ik garantsteller worden?
23 januari na verkoop woning kan ik vele personen laten lenen!
Met 3 maanden afschrift zal het geld van afgelopen week geleverde woning binnen zijn!
Echter, op 3 februari zit ik opnieuw bij een Notaris en valt er niets meer te halen?

Hoe Krom is een Garantie voor Saldo Plusje?
Tussen 3 maanden afschriften en nu iets meer hebben en straks geld lenen omdat ook ik dan iets tekort kwam!
Verder ontbreken de voorwaarden waarvoor ik dan moet tekenen en garant sta dus als ze dat niet vooraf eerlijk geven...
Tekende ik nooit!

Dan hebben we straks vele tientallen die een wegens voorwaarden niet getekende garantie hebben!
Ik mag tenslotte tijdelijk Dakloze zijn!
Eerst verkopen, daarna kopen en tijdelijk ..... maar vraag me af of dit wel mag, met hun nergens of zeer moeilijk te vinden voorwaarden mensen garant laten staan!

Verder zal ik als ze geld eisen omdat de Lener niet betaalde, daar hoop ik zeker op!
Dan vraag ik bewijs van lening door een BKR registratie van zowel de afgesloten lening als die achterstand bij BKR van de wanbetaler!

Achteraf een BKR notering mag namelijk niet, en omdat ze niet aangeven onder welk recht deze lening word gesloten?
Dan mag je zien de Geld lenen kost... Logo er toch vanuit gaan dat het gezien de taal en logo een Nederlandse Kredietverstrekker is?
Ga nu zoeken of ik door als Tijdelijke Dakloze zonder Adres toch Garant kan staan met dit tijdelijke Saldo Plusje!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer ga maar garant worden voor je eigen lening.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Theo,

Ik sta niet garant voor Ferratum, Saldo Dipje is nieuwe firma en als ik de boel kan verzieken? :mrgreen:

Eerst uitzoeken wat de voorwaarden voor deze garant steller is.
Maar als er enkele Duizenden mensen zo kunnen lenen, en als ik achteraf voorwaarden zou krijgen verklaar ik die nietig! :mrgreen:

Een Garantie moet vooraf verleend worden en nooit 2 weken later!
Verder heb ik totaal geen ervaring met Saldo Dipje en mag dit dus uitzoeken. :mrgreen:
Alleen is salaris strook inleveren onmogelijk, dus word ik zeker afgewezen! :mrgreen:

Heb gezien waar ik aan moet voldoen, de bank rekening is erg overzichtelijk.... en die moet volgende week maandag geprint worden!
Ik betaalde alles Kont tand... zo noem ik dat! :mrgreen:

Verder vragen ze adres controle en laat die nog goed staan op zojuist verkochte adres en zo te blijven tot de andere geleverd kan en mag worden! :mrgreen:

Djerry
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2020 17:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Djerry »

Oke laat ik het anders stellen, wat gebeurt er als je je lening niet betaald bij ferratum? Pactum collections neemt het over maar kan op internet niks vinden van dat incasso bureau, als ik hun bel krijg ik meneer de beul aan de lijn, hele toepasselijke naam, maar wat kan dat pactun collections eigenlijk nou precies doen? Ik heb het idee dat ferratum en pactum collections niet zuivere koek is , ook krijg ik altijd dezelfde man aan de lijn , al maanden met een belgisch accent iemand ervaring hiermee? Ik denk als je niet betaald en je mails niet beandwoord en je telefoon niet opneemt of een ander nummer neemt je gewoon van ze af bent, volgens mij moet elk officieel incasso bureau in nederland toch per post een officiele broef sturen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee, post is niet verplicht. Schriftelijk is ook email, SMS, telegram en whatsapp. Een incassobureau heeft geen officiële status. Iedereen kan en mag zich incassobureau noemen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

@Kees2805, heb je aanleiding te vermoeden dat er incassobureaus zijn die de boel proberen te flessen door zich voor te doen als incassobureau dat namens Ferratum incasseert, terwijl ze daartoe geen opdracht hebben van Ferratum?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke gek mag een Incasso bureau beginnen!
Zelfs ik had ooit als zelfstandige ondernemer een eigen, goedkoper en kreeg meer geld per klant en was daar tevreden over!

Ik heb het vermoeden dat Ferratum groep diverse Incasso bedrijven heeft, en zolang dat meer opleverde
dan kosten zullen ze daar mee doorgaan.

Ik wacht nu al meer dan 2 jaren op door 3 incasso bedrijven beloofde binnenkort Deurwaarder + kosten!
Binnenkort is dus blijkbaar ruim 2 jaar!

Volgens BKR heb ik bij dit ooit in Zoetermeer kantoorhoudende NL bedrijf nog steeds geen Lening of achterstand!
Als er dus ooit een rechtszaak komt, haal even een BKR uitdraai als bewijs van nooit bij hun geleend op die datum
en ook dus geen achterstanden!

En elders een adres? Ik had ook brievenbus adres voor mijn Incasso bureau.

Ik bezorgde zelf Feratum dus een Saldo Dipje!

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
19 jan 2020 11:01
Als er dus ooit een rechtszaak komt, haal even een BKR uitdraai als bewijs van nooit bij hun geleend op die datum
en ook dus geen achterstanden!
Kletskoek.

Die BKR uitdraai bewijst alleen wat er geregistreerd staat, niet wat jij ooit geleend hebt.

Als Ferratum haar administratie op orde heeft, dan kunnen ze daarmee aantonen dat er een overeenkomst is, hoeveel je wanneer geleend hebt, tegen welke voorwaarden, en of (en sinds wanneer) je volgens diezelfde voorwaarden in gebreke bent.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Klopt, maar zonder BKR registratie lening + achterstand en boven de totaal 14% wettelijke grens?

Ik hoopte juist op veroordeling en uitspraak.
Het is niet toegestaan een verboden product of dienst te leveren!

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kromkommer, er is je al minstens 100x verteld dat je hele BKR-fantasie niets met dit topic te maken heeft. Kap dus eens met die onzin.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens Komkommer heeft hij recht op een BKR-registratie. Dat was hem immers beloofd, impliciet, want zo is de wet. Levert Ferratum deze BKR-registratie niet, dan is dat wanprestatie. Aldus Komkommer.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat is helder :D. Alleen slaat het nergens op. Zéker niet de stelling dat hij daarom niet zou hoeven betalen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja, onzin is het. Maar wel creatief :D

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jullie gaan er blijkbaar nog steeds van uit dat hij echt daar geld geleend heeft om Ferratum te testen/pesten. Maar volgens mij is het een van zijn sprookjes.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, daar ga ik niet vanuit. Ik corrigeer die onzin slechts ten bate van de lezers van dit topic die mogelijk nog geen weet hebben van het chronisch hoge onzingehalte van Kromkommer’s “bijdragen”. Zou jammer zijn als die op het verkeerde been worden gezet - er staat al zat onzin in dit topic.

Plaats reactie