Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
R23040
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2020 17:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door R23040 »

Hallo,

Ik ben hier nieuw en ik heb al redelijk veel berichten terug gelezen in dit forum. Ook ik ben langere tijd in zee gegaan met ferratum. Altijd netjes betaald ook de garantkosten maar nu lees ik dat ik dit dus al die tijd onnodig heb gedaan. Ik heb de nietigverklaren brief gezien maar ik heb geen lopende leningen meer bij ferratum. Is er toch nog een mogelijkheid om deze garantstellerkosten terug te vorderen? En zo ja hoe kan ik dit het beste doen en/of waar kan ik dit het beste doen of die hier meer informatie over kan geven?

Worden veel vragen gesteld waar ook veel verschillende antwoorden op worden gegeven die niet altijd duidelijk zijn.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt

janesje16
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door janesje16 »

heb in 2017 geleend en trust and law verscheidene keren me gebeld geschreven en gemaild,heb hun verteld de lening nietig verklaard zoals sacred four bedoel ,mnu all half jaar god zij dank niks gehoord ban de lening van 2017

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
26 jan 2020 21:31
Als jullie een aanvraag hebben gedaan op de website van Ferratum en pas nadat het bedrag is betaald de voorwaarden krijgt van saldo dipje dan lijkt mij hier sprake van misleiding
Ze doen er niet bepaald geheimzinnig over.
https://www.ferratum.nl/over-ferratum
https://www.ferratum.nl/minilening

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

janesje16 schreef:
26 jan 2020 22:19
heb in 2017 geleend en trust and law verscheidene keren me gebeld geschreven en gemaild,heb hun verteld de lening nietig verklaard zoals sacred four bedoel ,mnu all half jaar god zij dank niks gehoord ban de lening van 2017
En, heb je het leenbedrag dan ondertussen ook terug betaald?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja Saldodipje en Ferratum is één pot nat, maar dat betekent niet dat als je nu een lening afsluit dat dat dan bij dezelfde juridische entiteit gebeurt als waarbij je dat vóór 2020, dus voordat Saldodipje (weer) actief werd.

Dieven? Alleen met een overdosis empathie kom je tot zulke kwalificaties. Aan een dergelijke melding heeft de AFM natuurlijk niets.

Lampie01
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2020 05:00

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lampie01 »

Lees hier meerdere malen dat het niet terugbetalen negatieve invloed heeft op je kredietwaardigheid. Dit is dus het geval NIET het geval bij BKR maar waar dan wel? Zij werken samen met Experian...Volgens mij werken banken, energiebedrijven en telefoonmaatschappijen hier ook mee samen...iemand ervaring mee?

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 00:26
@moneyman het contactadres is Saldo Dipje maar de aanvraag doe je op de website van Ferratum.
... en als je de linkjes van de site van Ferratum volgt die ik al gaf, zie je direct dat het bij de minileningen om Saldodipje gaat. Ook de benodigde garantsteller wordt daar gewoon genoemd.

Heb je de site uberhaupt doorgelezen?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 00:26

Het zijn gewoon dieven en ik zou hiervan melding maken bij de AFM
Wat hebben ze zoal gestolen dan?
Ik mag toch hopen dat je zelf ook wel doorhebt dat dit gewoon onzin is en dat een melding van diefstal bij de ACM niets zal opleveren.

Ik denk dat je beter even een stapje terug doet en met een wat meer zakelijke blik naar deze zaken gaat kijken in plaats van op emotie zoals je nu lijkt te doen. Het over grote deel van je post lijkt namelijk gewoon onzin te zijn en dat is nu niet direct behulpzaam richting mensen die hier daadwerkelijk problemen mee hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Afsluitdatum?

Ja, ik heb bij afsluiten en PDF opgeslagen, maar voor en na mijn lening is dit vele keren aangepast!
Daarom is 1 uitspraak en 1 zitting niet voor iedereen bindende.

De huidige voorwaarden zijn anders, en hoe dat juridisch uitpakt ben ik niet deskundig genoeg voor.
Ik heb dus geen datum van mijn voorwaarden ingegaan zijn of vervallen helaas.

Verder is het voor hun rendabel als een grote meerderheid betaalde.
De wanbetaler van ruim 2 jaren terug wacht nog steeds op de Deurwaarder die uitnodiging voor de rechtbank komt bezorgen.

Saldo Dipje is een nieuwe naam en hoe dat zit heb ik geen idee, de voorwaarden waren zeer lastig te vinden,
en of verrekenen mag? Ik zou het niet weten, dat beslist de Rechter ...Ooit!

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
@moneyman ja ik heb de website gelezen. Ook geklikt op aanvraag minilening bv. Maar bleef op website van Ferratum. Kom jij op andere website?
Nee, dat was ook niet de discussie. of je wel of niet naar een andere site gaat, is niet relevant. Saldodipje is onderdeel van Ferratum, en daar zijn ze gewoon duidelijk over.
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
Bovendien nergens heb ik gezien dat als je geen garantsteller hebt je een boete moet betalen. Ik hoef geen lening dus misschien komt dat pas nadat je op akkoord hebt geklikt en documenten hebt gestuurd. Maar van verschillende mensen hier begrijp ik dat je dat pas krijgt te lezen / horen als het geld al is gestort. Dus NA akkoord. Dat lijkt mij misleiding maar kan en wil dat zelf niet checken. Jij wel misschien?
Ik heb niet de indruk dat je goed gekeken hebt op de site. Die informatie is gewoon voor iedereen beschikbaar.

https://www.ferratum.nl/sites/ferratum. ... xample.pdf

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:47
@moneyman sorry mijn aanvulling in vorige bericht was ik nog aan het schrijven toen jij al reageerde.

Mijn vraag is: Ferratum groep is hoofdvestiging. Saldo Dipje is slechts contactadres. Dan blijft hoofdvestiging toch verantwoordelijk?
Dat hoeft niet, iedere juridische entiteit kent in principe een eigen verantwoordelijkheid.
Als Saldodipje een handelsnaam zou zijn van Ferratum maar binnen dezelfde juridische entiteit zou vallen heb je gelijk.
Het lijkt er echter op dat Saldo Dipje een zelfstandige juridische entiteit is binnen de Ferratum Group.

janesje16
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:12

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door janesje16 »

is lening uit 2017 nog niet verjaard en geen bericht goed bericht

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 jan 2020 11:44
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
Bovendien nergens heb ik gezien dat als je geen garantsteller hebt je een boete moet betalen. Ik hoef geen lening dus misschien komt dat pas nadat je op akkoord hebt geklikt en documenten hebt gestuurd. Maar van verschillende mensen hier begrijp ik dat je dat pas krijgt te lezen / horen als het geld al is gestort. Dus NA akkoord. Dat lijkt mij misleiding maar kan en wil dat zelf niet checken. Jij wel misschien?
Ik heb niet de indruk dat je goed gekeken hebt op de site. Die informatie is gewoon voor iedereen beschikbaar.

https://www.ferratum.nl/sites/ferratum. ... xample.pdf
Beschikbaar op de site lijkt me onvoldoende, bij aangaan van een lening moet die info getoond worden.
Nu heb ik geen lening nodig, dus ga dit niet zelf testen

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 jan 2020 12:11
Moneyman schreef:
27 jan 2020 11:44
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
Bovendien nergens heb ik gezien dat als je geen garantsteller hebt je een boete moet betalen. Ik hoef geen lening dus misschien komt dat pas nadat je op akkoord hebt geklikt en documenten hebt gestuurd. Maar van verschillende mensen hier begrijp ik dat je dat pas krijgt te lezen / horen als het geld al is gestort. Dus NA akkoord. Dat lijkt mij misleiding maar kan en wil dat zelf niet checken. Jij wel misschien?
Ik heb niet de indruk dat je goed gekeken hebt op de site. Die informatieis gewoon voor iedereen beschikbaar.
https://www.ferratum.nl/sites/ferratum. ... xample.pdf
Beschikbaar op de site lijkt me onvoldoende, bij aangaan van een lening moet die info getoond worden.
Nu heb ik geen lening nodig, dus ga dit niet zelf testen
:lol: als het open en bloot op de site staat, er uitdrukkelijk naar de publiek beschikbare voorwaarden wordt verwezen, hoe groot acht je dan de kans dat precies bij het sluiten van de overeenkomst de voorwaarden niet van toepassing worden verklaard...?

Bovendien heeft je gezochte argument ook niets te maken met het punt van Kees waarop ik reageerde. Dat de bewuste informatie pas ná het sluiten van de overeenkomst te zien zou zijn en dus misleidend zou zijn is gewoon onzin.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De wens is de vader van de gedachte.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 jan 2020 12:33
als het open en bloot op de site staat, er uitdrukkelijk naar de publiek beschikbare voorwaarden wordt verwezen, hoe groot acht je dan de kans dat precies bij het sluiten van de overeenkomst de voorwaarden niet van toepassing worden verklaard...?

Bovendien heeft je gezochte argument ook niets te maken met het punt van Kees waarop ik reageerde. Dat de bewuste informatie pas ná het sluiten van de overeenkomst te zien zou zijn en dus misleidend zou zijn is gewoon onzin.
Het is gebruikelijk tijdens het sluiten van on-line overeenkomst een vinkje te vertonen, " ja ik heb de voorwaarden…."
Hierop kun je doorkliken, om voorwaarden in te kunnen zien en op te slaan.
Indien het online bestel proces hier niet in voorziet, en je een overeenkomst kan sluiten zonder verwijzing naar die voorwaarden dan zijn de voorwaarden wellicht vernietigbaar.
Daarbij maak het niet uit hoe makkelijk die voorwaarden vindbaar zijn op de site.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 jan 2020 12:50
@moneyman kan een bedrijf een andere juridische entiteit zijn zoals @cro aangeeft als op de website duidelijk vermeld staat dat de Ferratum groep het bedrijf is dat de leningen verstrekt. Zij schrijven ook dat ze al 10 jaar ervaring hebben.
Geen probleem. Kijk eens bij een willekeurige andere aanbieder. Dat je bijvoorbeeld een ING kantoor binnen loopt en wegloopt met een lening van ING Financial Services vinden we wél volstrekt normaal. Waarom dit dan niet?

Zolang gewoon duidelijk is met wie je zaken doet, zie ik niet in welk probleem je hier nu eigenlijk mee hebt. De allereerste regel van de voorwaarden is:
Deze Overeenkomst wordt gesloten tussen:
Kredietgever: Saldodipje.S.L., gevestigd op Avenida de Brasil, nr. 17, 10, F&G, 28020 Madrid, Spanje (enz.)
Daar is geen woord Spaans bij...
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 12:50
Bovendien in de voorwaarden staat niets vermeld over boete als je geen garantsteller kunt vinden.
Ik heb je al een directe link naar de voorwaarden gegeven. Voor de derde keer: misschien wat beter lezen?
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 12:50
Bovendien lijkt het mij vreemd en juridisch niet correct dat Ferratum / Saldo Dipje al wel het geld stort terwijl aanvrager niet voldoet aan de voorwaarden.
Waarom zou dat zo zijn, als dat expliciet is wat je met elkaar overeen komt? Die snelheid is immers juist hét kenmerk van hun dienstverlening.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 jan 2020 13:01
Moneyman schreef:
27 jan 2020 12:33
als het open en bloot op de site staat, er uitdrukkelijk naar de publiek beschikbare voorwaarden wordt verwezen, hoe groot acht je dan de kans dat precies bij het sluiten van de overeenkomst de voorwaarden niet van toepassing worden verklaard...?

Bovendien heeft je gezochte argument ook niets te maken met het punt van Kees waarop ik reageerde. Dat de bewuste informatie pas ná het sluiten van de overeenkomst te zien zou zijn en dus misleidend zou zijn is gewoon onzin.
Het is gebruikelijk tijdens het sluiten van on-line overeenkomst een vinkje te vertonen, " ja ik heb de voorwaarden…."
Hierop kun je doorkliken, om voorwaarden in te kunnen zien en op te slaan.
Indien het online bestel proces hier niet in voorziet, en je een overeenkomst kan sluiten zonder verwijzing naar die voorwaarden dan zijn de voorwaarden wellicht vernietigbaar.
Daarbij maak het niet uit hoe makkelijk die voorwaarden vindbaar zijn op de site.
:roll: je geeft wederom niet een argument in de discussie die we daadwerkelijk voeren, maar je draait weg naar een nieuwe discussie.

Wat je hier schrijft, is een open deur. Maar je laat na om ook maar enigszins aannemelijk te maken dat er uberhaupt sprake is van een probleem met de toepasselijkheid van de bewuste voorwaarden. En nogmaals: dat was ook helemaal niet de discussie met Kees.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 jan 2020 13:07
Wat je hier schrijft, is een open deur.
Natuurlijk. Maar ook het juiste antwoord of voorwaarden van toepassing zijn. En wellicht relevanter dan aangeven dat die voorwaarden te vinden zijn.
Moneyman schreef:
27 jan 2020 13:07
Maar je laat na om ook maar enigszins aannemelijk te maken dat er uberhaupt sprake is van een probleem met de toepasselijkheid van de bewuste voorwaarden.
Dat kan alleen getoetst worden met doorlopen van het bestelproces. Omdat ik dat aan anderen laat, kan ik alleen uitgaan van wat anderen hierover lees:
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
Bovendien nergens heb ik gezien dat als je geen garantsteller hebt je een boete moet betalen. Ik hoef geen lening dus misschien komt dat pas nadat je op akkoord hebt geklikt en documenten hebt gestuurd. Maar van verschillende mensen hier begrijp ik dat je dat pas krijgt te lezen / horen als het geld al is gestort.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
27 jan 2020 13:32
Dat kan alleen getoetst worden met doorlopen van het bestelproces. Omdat ik dat aan anderen laat, kan ik alleen uitgaan van wat anderen hierover lees:
Kees2850 schreef:
27 jan 2020 11:34
Bovendien nergens heb ik gezien dat als je geen garantsteller hebt je een boete moet betalen. Ik hoef geen lening dus misschien komt dat pas nadat je op akkoord hebt geklikt en documenten hebt gestuurd. Maar van verschillende mensen hier begrijp ik dat je dat pas krijgt te lezen / horen als het geld al is gestort.
Om dan uit te gaan van een bron die in dit topic constant bedenkelijke tot zelfs volledig onware informatie aan het posten is natuurlijk niet heel erg verstandig.

Plaats reactie